اعتراض به بازداشت علیپور در کابل به خشونت گرایید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۷/۹/۵ کد خبر: 156133 منبع: پرینت

صدها تن در اعتراض به بازداشت فرمانده علیپور توسط نیروهای امنیت ملی دست به اعتراض زدند. سخنگوی پولیس کابل می گوید که در درگیری میان مظاهره کنندگان و نیروهای پولیس دست کم ۲۳ پولیس زخمی شده اند.

به گزارش دویچه وله، علیپور که به فرمانده شمشیر مشهور است، صبح روز یکشنبه از سوی نیروهای امنیت ملی در شهر کابل بازداشت گردید. پس از نشر این خبر صدها تن در شهرهای مختلف به ویژه کابل دست به راهپیمایی زدند.

علیپور یکی از فرماندهان محلی است که متعلق به گروه قومی هزاره در افغانستان می باشد. چندی پیش نیز نیروهای کماندوی اردوی افغانستان به ولایت غور فرستاده شده بودند تا او را بازداشت کنند. پس از درگیری افراد میان نیروهای حکومتی و افرادش، علیپور توانست بگریزد.

یک مقام ارشد امنیتی افغانستان در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفته است که علیپور متهم به نقض جدی حقوق بشر می باشد.
اما فرمانده علی پور پیش از این اتهامات موجود را در گفتگو با شماری از رسانه های محلی این کشور رد کرده بود.

بصیر مجاهد، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل گفته است که در جریان تظاهرات دست کم ۲۳ پولیس در کابل زخمی شده که از این میان سه تن هدف گلوله حامیان علیپور قرار گرفته اند. مجاهد گفت: «معترضین از هر آنچه که در دسترس دارند بر ضد پولیس استفاده می کنند. مردان مسلح نیز در میان آنان حضور دارند.»

افزون بر اتهاماتی که علیه فرمانده شمشیر مطرح می شود، او از حمایت وسیع اجتماع هزاره های افغانستان برخوردار است. علیپور در مناطق هزاره نشین افغانستان علیه شورشیان طالبان و دیگر گروه های تروریستی می جنگد و به همین دلیل هزار ها وی را به عنوان مدافع خود می دانند.

حدود ۱۵۰۰ معترض در ولایت بامیان نیز به حمایت از علیپور گرد هم آمده اند. عبد الرحمان احمدی، سخنگوی مقام این ولایت گفته است که اعتراض کنندگان در برابر دفتر ساحوی سازمان ملل تجمع کرده و به مظاهره صلح آمیز خود ادامه می دهند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بازداشت
علیپور
نظرات بینندگان:

>>>   یک بچه هزاره کار ارک را باید تمام کند عبدالخالق هزاره باید تجدید شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است