پنجاه هزار آواره در سال جاری وارد هرات شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۷/۹/۵ کد خبر: 156138 منبع: پرینت

از آغاز سال جاری تاکنون بیش از 50 هزار خانواده آواره از ولایت‌های غور، بادغیس، فراه و فاریاب به هرات به دلیل مساعد بودن وضعیت سرازیر شدند.
احمد جاوید نادم رییس اداره مهاجرین هرات در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به افزایش سرازیر شدن آوارگان داخلی به هرات و بروز چالش های اجتماعی در این ولایت گفت: : حضور بیش از حد خانوادهای آواره در هرات بدون امکانات رفاهی سبب شده تا این افراد شهروندان اصلی هرات نیز با مشکل رو به رو شود.

نادم افزود: حکومت براساس جمعیت در هر ولایت امکانات رفاهی را در نظر گرفته و بودجه کافی را به هر ولایت اختصاص میدهد اما پس از خشکسالی‌ و ناامنی در ولایت های همجوار با هرات و حضور بیش از 50 هزار خانواده اواره نهادهای توانایی رسیدگی به آنها را ندارند.

وی بیان داشت: چندی پیش هم در سفر وزیر دولت در امور حوادث طبیعی به هرات قرار بود تا به این نابسامانی ها و کمک به آوارگان و بازگشت انها به مناطق اصلیشان برنامه های اساسی راه اندازی شود اما این برنامه نیز تاکنون اجرا نشده است.

وی همچنان گفت: در حال حاضر از سوی دیگر 147 هزار خانواده از کشور ایران به افغانستان بازگشته اند و برخی در هرات ساکن شده و برخی دیگر نیز در حال انتقال به ولایت های اصلی خود هستند که با گرفتن کمک های اولیه و مقداری پول نقد نیز این اداره با انها همکاری دارد اما کمکها به این خانواده ها نیز بسنده نیست و باید هرچه زودتربا رسیدن فصل زمستان حکومت برای این خانواده برنامه ویژه داشته باشد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آواره
هرات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است