دومین روز تظاهرات در کابل به خشونت کشیده شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۷    ۱۳۹۷/۹/۵ کد خبر: 156139 منبع: پرینت

دومین روز تظاهرات مردم در غرب شهر کابل در پیوند به گرفتاری قوماندان علیپور نیز با خشونت همراه شد.
شاهدان عینی می‌گویند که نیروهای پولیس با شلیک گلوله قصد دارند از ادامه تظاهرات در شهر کابل جلوگیری کنند.
به گفته شاهدان عینی، در پی این شلیک‌ها، تا هنوز شش نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش شفقنا، نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله، می‌گوید که در جریان دو روز تظاهرات در شهر کابل ۲۰ سرباز پولیس و ۱۳ فرد ملکی زخمی شده‌اند.
تظاهرات در غرب شهر کابل روز یک‌شنبه چهارم قوس پس از آن کلید خورد که نیروهای امنیت ملی، قوماندان علی‌پور معروف به قوماندان شمشیر را از منطقه قلعه قاضی بازداشت کردند.

گفته شده است که آقای علیپور، هنگام بازداشت، تازه از جنگ ولسوالی‌های جاغوری و مالستان که در پی حمله گروه طالبان به این ولسوالی‌ها آغاز شد، وارد کابل شده بود.
نیروهای ناتو و امریکایی مستقر در افغانستان گفته‌اند که آن‌ها در امر بازداشت آقای علیپور دست نداشته‌اند.

بعضی از رسانه‌ها روز یک‌شنبه به نقل از محمدمعصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی، گزارش کردند که قوماندان علیپور از سوی نیروهای امریکایی بازداشت شده است.
در پی بازداشت قوماندان علیپور، مردم در ولایت‌های کابل، غزنی، بامیان، دایکندی، هرات و بلخ دست به تظاهرات زدند و خواستار رهایی وی از سوی نیروهای دولتی شدند.

همزمان با این، مردم در ولایت میدان وردک نیز دست به تظاهرات زده‌اند و از بازداشت آقای علیپور توسط نیروهای امنیتی اعلام حمایت کرده‌اند.
نیروهای ویژه امنیتی در ماه میزان سال جاری نیز بر اقامتگاه آقای علیپور در ولسوالی لعل‌وسرجنگل ولایت غور حمله کردند،‌ اما موفق به بازداشت او نشدند.
وزارت داخله گفته بود که آقای علی‌پور یک فرد مسلح غیرمسوول است و تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار دارد.
وزارت داخله بیان کرده بود که علیپور و افرادش که از چند سال به این‌سو در مسیر شاهراه میدان‌ وردک، بامیان، غوربند و غور فعالیت می‌کنند، متهم به دزدی، قتل، آزار و اذیت مردم و راه‌زنی هستند.
مسوولان این نهاد افزوده بودند که علی‌پور پس از بازداشت به نهادهای عدلی و قضایی سپرده خواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعتراض
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   خوب کارشده که شمشیر را بازداشت کرد

>>>   شک نکنید آمریکایی ها پشت این قضیه هستند.
دولت بدبخت تنبال خود را بالا کشیده نمیتانه

>>>   اگر امروز کوتاه آمدیم قسم میخورم فردا ناموسمان را دیگر اختیار ش را نداریم. تا آخرین قطره خون باید بایستیم.

>>>   قوم پرستی از این واضح تر ، دشمن طالبان دشمن دولت است.

>>>   بودن یا نبودن
امروز بحث تنها قهرمان ملی هزاره یعنی علی پور نیست.
بلکه هویت قومی هزاره هاست اگر امروز سکوت کنیم دیگر تا ابد همانند گذشته برده خواهیم بود.

>>>   مردم در سراسر کشور وکشورهای خارجی دست به تظاهرات بزنند

>>>   این چیزی واضح است هرمرد جنگی که بخاطر دفاع از خاک و مردمش در مقابل ترورستان طالبان دشمنان مردم و خاک ما ایستده گی کند و مانع پیشرف ترورستان طالبان گردد ارگ و ریاست امنیت ملی بنام های گوناگون و با دسایس و توطعه سازی انرا از سر راه طالبان ترورست دور میکنند اقای قیصاری که خود قوماندان امنیه قیصار بود با همین دسیسه سازی افراد مسلح غیر مسول با یک توطعه سازی زندانی کردند و اکنون اقای علپور را زندانی ساختند در حالیکه افراد غیر مسول مسلح که از قوم و زبان ارگ و ریاست ریس امنیت ملیباشد مانند قوماندان قانت مربوط حزبگلبدین حکمتیار که در روز جمعه در حین ادای نماز چندین تن را در داخل مسجد ولایت تخار بشهادت رساند چرا گرفتار و زندانی نکردند که هم دزد است و هم راگیر و هم مسلح غیر مسول و قوماندان میرویس یکی از قوماندان گلبدین در ولایت بغلان که در راه گیری و قتل های متعدد و ادم ربایی ها و جنگ با نیرو های دولتی متهم است هم از جانب مردم و هم از طرف مسولین بغلان متهم است گرفتار و زندانی نمیگردد که بجای انها قوماندان قیصاری و قوماندان علپور که بدفاع از خاک و مردمش سینه را سپر کرده در مقابل ترورستان طالبان انهارا زندانی کرده اند تا طالبان جنایت شانرا بیشتر عملی کنند پس گپ مردم درست است که دولت خود حامی و طرفدار طالبان بوده و است .

>>>   اشخاص و افراد مانند او. باید در مقابل قانون پاسخگو باشند او صاحب چند صد نفر مسلح بود از کجا خوراک و پوشاک را تعمیل میکرد حتمآ او مانند طالبان باداری دارد ورنه بدون کمک خارجی نمیتواند هیچ کاری در مقابل قانون کند ،سوال در این جا که در کابل چه میکرد حتمآ در دستگاه دولتی او را حمایت وحفاظت میکند ،امکان دارد او. در قتل های مرموزی که در کابل رخ میدهد به مانند طالبان دست داشته باشد ، باید از او تحقیق درست صورت گیرد تا باشد باداران خود را معرفی کند
عبدالله ریحان

>>>   درین کشور پلان های بسیار بدی روی دست است و تطبیق می شود هر شخصیکه ملی فکر نماید باید یا کشته شود و یا به شکلی دستگیر و توقیف. مثال آن شهادت ستر جنرال عبدالرازق است و اکنون علیپور !
همه میدانند که حکومت ناتوان بقای خود را درین توطیه ها می بیند اما کور خوانده و نمیداند که محکوم تاریخ است. کسیکه عملاٌ در مقابل مخالفین حکومت می جنکد وی را بازداشت می کند درین جا کدام منطیق کار می کند. تروریستان در میدان وردک شاهراه را برای مسافین دهلیز جهنم ساخته همین نقطه به مرکز ولایت میدان وردک یک کیلومتر فاصله دارد امنیت آنرا منحیث دولت که وظیفه اش است عمداٌ برای ازار و ازیت مردم نمیگیرد اما علیپور راکه برای امنیت این منطقه عمل می کند و دربرابر طالبان مقاومت می کند وی را بازداشت. عجب است ....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است