دادگاه نظامي_دادگاه صحرايي!
براي فرزندان جامعه غير پشتون "دوتا دادگاه" ساخته شده است، يكي براي فرماندهان نظامي در پايگاه هاي شمال كشور و ديگري براي سربازان در صحراهاي جنوب كشور! 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۲    ۱۳۹۷/۹/۵ کد خبر: 156144 منبع: پرینت

براي فرزندان جامعه غير پشتون "دوتا دادگاه" ساخته شده است، يكي براي فرماندهان نظامي در پايگاه هاي شمال كشور و ديگري براي سربازان در صحراهاي جنوب كشور!

روزي نيست ده ها جوان غير پشتون را طالبان با همكاري دولت پشتونيستي در صحراهاي جنوب نكٌشند و هيچ روزي نيست فرمانده اي را در پايگاه هاي نظامي شمال بدنام، بركنار، ترور، شكنجه و زنداني نكنند. به اعتراف خود دولت پشتونيستي در سه سال سي هزار سرباز كٌشته شده اند! هر چند آمار دقيق بسيار بالاتر از اين است...

اشرف غني، طالب، كرزي، حكمتيار، آمريكايي مسوول چنين بدبختي و مشكلاتي نيست ما نبايد دشمنان خود را به علت پيروزي شان در قتل عام و نابودي خود سرزنش كنيم و بناليم كه آنها ما را به چنين روزي انداخته اند. آنها براي منافع شان كار مي كنند مهم نيست در آتش بسوزيم، قتل عام بشويم، شكنجه بشويم، از روي زمين نسل مان برچيده شود و... برايشان أصلاً مهم نيست. اتفاقاً بخشي از سياست شان همين نسل كٌشي ما است و اين ما هستيم بايد خود را ملامت كنيم كه در انتخاب رهبران خود اشتباه مرگ بار كرديم گٌرگ هاي گرسنه را مراقب گوسفندان گذاشتيم كه براي خواست ها و نيازهاي شخصي شان به هرنوع معامله اي بر سر نوشت ما آماده هستند!
وقتي جوانان يك سرزمين به طور دقيق برنامه ريزي شده و سنجيده از بين مي روند با يك نسل پير مرد و پير زن و كودكان نميشود سرزميني آزاد و مستقل ساخت...

ما مردمي ساده زيست با روح و آرمانهاي بزرگ آزاديخواهي بوديم، در دوره مقاومت هيچ چيز مادي نداشتيم اما ارزشهاي بزرگ معنوي؛ انسانيت، صداقت، اخلاص، پاكي، قناعت، شجاعت وغيره داشتيم. وقتي غربي ها پا نهادند پيسه و قصر دادند ارزشهايمان را گرفتند حالا زندگي مان را ميگيرند، ما را به مرگ تدريجي محكوم كردند و در تمام اين جنايت هاي بي رحم تاريخ روزگار ما هيچ نيروي بيروني و مزدوران آورده شده گناهي ندارند جز رهبراني كه بر عليه سر نوشت مردم ما بازار تجارت باز كرده اند؛ گاهي در آغوش كرزي مي روند، گاهي در آغوش غني مي روند.

قانوني كه ديروز از جهاد حرف ميزند حالا هر روز پيش كرزي، غني، خليلزاد است!
احمد ضيا بعد اخراجش از پٌست بي صلاحيت، امروز از انتقام حرف ميزند ديروز براي پيروزي غني فرياد ميزد!
عبدالله كه حكومت تقلبي يك روزه را قبول نمي كرد چهار سال است در سايه تقلب خوابيده است!
استاد عطا كه پاي حكومت غني را ميخواست راست كند حالا هر روز پيش غني است تا پاي لنگ حكومت آن را مستحكم تر كند!
دوستم كه غني و اتمر را مسوول كشتن خود مي دانست بعد از تبعيدي پيش غني سوگند خورد گفت، به تو وفادار هستم و به اتمر قول همكاري داد!
محقق از سرنگوني دولت گپ ميزد حالا براي استمرار آن با خليل زاد مذاكره دارد!
صلاح الدين هشدار و ضرب الأجل براي غني تعين ميكرد حالا هر روز با غني سنگ آسياب حكومت غني را مي چرخاند! و ديگران...

ما از هيچ كي نناليم از خود بناليم كه "نتوانستيم يك رهبر انتخاب كنيم" رهبراني را انتخاب كرديم هرگاه ثروت، مقام و پٌستي به آنها دادند در برابر جنايات شوونيست ها سكوت كردند و هرگاه به آنها چيزي نرسيد ما را با شعار فريبنده خود به ميدان كشيدند قرباني خود كردند!

من نفرين كردن را دوست ندارم حتي دشمنان و قاتلان مردم را نفرين نميكنم ولي به همه اين رهبران خائين و شريك جنايات كاران لعنت ميفرستم آرزوي مرگ شان را ميكنم؛ اينها بودند از دِل پاك و صاف سادگي مردم مظلوم ما سوء استفاده كردند و باعث ساختن دادگاه نظامي و دادگاه صحرايي براي جوانان دلير اين سرزمين شدند...

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
دادگاه
نظرات بینندگان:

>>>   Khorasani
طنز تلخ
قومندان علیپور ( شمشیر )جاسوس ایران است لطیف پدرام هم جاسوس روسیه است دوستم هم جاسوس ترکیه و اوزبیکستان است .
آریانا سعید هم جاسوس انگلیس است سلیم شاهین هم جاسوس درمندر مقیم کابل است .
تمام تان باید اعدام شوید
ولی ولی ولی ملا عمر اصلی شهید دی
بن لادن فرزند اسلام دی
ریس جمهور منتخب بابا اشرف غنی از اول تا اخر عمر در افغانستان در بین مردم بوده زنش از قندهار است
اولادهایش در کوته سنگی کبابی داره
گلبدین ( قصاب کابل ) جاسوس پاکستان نیست
(روبرداری)

>>>   اقای امیری!
پاکستانیها بالای امریکایها قبولانده اند که باید پشتونها پیش ودیگران درعقب قرار داشته باشند. رهبرانتان این موضوع را به نیکی میدانند.انها جز تسلیمی چاره ندارند.
عاقل

>>>   همسخن
بانگ نا وقت یک شاهد،
اسپنتا طی گفتگویی خبر از طالبانی شدن سیاست افغانستان داده است- انگار قله‌یی را فتح کرده باشد یا کشف تازه‌یی در سیاست کشور آورده باشد. حرف اسپنتا به اضافه‌ی اینکه جذابیت ندارد، پرسش‌های زیادی او(اسپنتا)را به چالش می‌طلبد. آقای اسپنتا که مدعی روشنفکری و استادی و دانشگاهی است واقعن نقش خودش در طالبانی شدن سیاست چه مقدار می‌باشد؟
اسپنتا خودش سال‌ها مامور ارشد و 《شاهد》یک طالب بوده است. طرح برگشت طالبان مال دوران حکومت کرزی و ماموریت آقای اسپنتا به عنوان مشاور شورای امنیت ملی است. زمانی که پروسه‌ی انتقال طالب از جنوب به شمال و جنگ‌ گستری تشریع می شد آقای اسپنتا کجا بود؟ سیاست افغانستان را چه کسانی و کدام کشور می‌خواهد طالبانی کند؟ بسیار واضح است که آمریکایی‌ها می‌خواهند قدرت را طی یک لوی‌جرگه یا اداره‌ی موقت به طالبان تسلیم کنند- برسر این موضوع با طالبان به نتایج هم رسیده اند، که فرجام بازی آمریکا تقویت پایه‌های فاشیزم قومی است. اما، این آقای اسپنتا پانزده سال حضور در دستگاه کرزی در نقش شاهد پروسه‌ی طالبانی سازی آمریکا را توجیه کرده است.
مگر پیمان استراتژیک در زمان ماموریت آقای اسپنتا امضاء نشد؟ مگر آقای اسپنتا یکی از توجیه‌گران پیمان و سیاست‌های آمریکا نبود؟ بنابراین، بانگ نا وقت جناب دکتر به هیچ دردی نمی‌خورد؛ چون خودش مقصر وضعیت موجود و حامی سیاست طالبانی سازی بوده است!

>>>   Parwani
اگر‌ بگذاریم از برچی، نوار غزه میسازند
وضعیت دشت برچی کاملا شبیه شهر های فلسطین شده.
فاشیزم از خدا می خواست که مردم با حکومت در بیافتند و روند روشنگری و باسواد شدن در جامعه قطع شود
از تمامی جوانان عدالت طلب می خواهم اجازه ندهند کسی اوضاع را به خشونت بکشد و راه برگشت برچی به روال عادی زندگی را مسدود کند.
برچی با رنگ روشنایی، روشنگری، سواد اموزی، کتابخوانی، کافه و دانشگاه زیباست. به هیچ کسی نباید حق بدهیم که روند دانایی و آگهی در برچی را متوقف کند.

>>>   Amirzada
درسهای از پیروزی مردم بر فاشیزم اوغانی
آزادی علیپور به زور مقاومت مردم یک بار دیگر نشان داد، که فاشیزم افغانی را صرف با زبان زور و مقاومت می توان از سر مرکب جهالت و استبداد پایین کرد و بس. با گردن نرم، مدنی و یا تضرع نمی توان ترحم فاشیزم اوغانی را جلب کرد.
تجربه آزادی علیپور نشان می دهد که هیچ حقی بدون قربانی و سر سپردگی مفت بدست‌ نمی آید.
تجربه آزادی علیپور هم چنان‌ نشان می دهد، که اگر مردم متحد شوند می توانند امارت طالبانیزم را که در حال حاضر خلیلزاد تلاش دارد به سر نوشت مردم حاکم سازد، شکست بدهند و حد اقل از مناطق شان بیرون کنند.
اما بزرگترین مشکل مردم حق طلب اینست که تمام دست آورد های فداکاری های شان خیلی زود گذر و فراموش میشود و در نتیجه فاشیزم دوباره ماشین نسل کشی خود را به دوران می اندازد.

>>>   درسی برای امروز وفردا :
" آزادی تحفه ای نیست که برایت داداه شود ، بلکه باید آنرا بدست آورد"
حالا حتمآ مطمین شده باشید که درمقابل طوفان قوی هیچ درختی حتی سپیداران سربه فلک ولی بی ریشه که درون اش خالی به اصطلاح کرم خورده شده است مقاومت نخواهند نمود و سرنگون میگردد ، بلاخره باید بپزیریم که اگربه نیروی خویش به مثابه یک طوفان بزرگ ونیرومند همچون خشم طبیعت باور نداریم ؛ بهتر است از دیگران ( آزادیخواهان علیپورها ) بیاموزیم!.
فاشیزم افغانی تنها وتنها زبان زور را وخشم میداند زیرا با منطق انسانی درمجموع حساسیت دارد.

>>>   Lalzad
نسل جوان ازبیک و تاجیک!
=================
* کافی است که دو سه روز به میدان برآیید و شاهراهها یا بندر های شمال را مسدود کنید تا قهرمانان خود را آزاد سازید...
* متوجه باشید، آن همه امکاناتی که شما در اختیار دارید، برادران هزاره ای شما نیمی آن را هم در اختیار ندارند...
+ + +
* آیا چنین جرات و شهامتی دارید؟
* انتخاب با شماست...

>>>   Salam
اخوانی ها روح مقاومت علیه فاشیزم قبیله و علیه استکبار را در تاجیکان کشته اند ، پیروزی هزاره ها و جنبش های مدنی آنها در این است که با این طاعون مسموم نیستند . رهبران اخوانی تاجیک مصروف مزدوری به امریکای ها و قبیله گرایان اند و مبارزه شان بیش‌تر علیه ِ روشنفکران و عدالتخواهان تاجیک است تا استبداد فعلی . این طاعون کشنده را باید بر چید .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است