چرا مردم و شخصیت ها از علیپور حمایت کردند؟
دیگر مردم از حکومت توقع و انتظار حمایت ندارند زیرا با چشم سر می بینند که حکومت خود ظالم است، آنان بناچار باید از خود و خانواده و ناموس و مال خود دفاع کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۸    ۱۳۹۷/۹/۵ کد خبر: 156156 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) راسخ سخنگوي عليپور اعلام کرد که قومندان عليپور با اصرار سرور دانش و داكتر طالب به كابل رفته بود تا با حكومت خصوصا با اشرف غني ملاقات داشته باشد و روي همكاري هاي عملي تفاهم نمايند.
اما دفتر سخنگوی معاون دوم ریاست جمهور اعلام داشت که فرمانده علیپور به دعوت سرور دانش به کابل نیامده است.
در هر صورت هر کسی که واسطه شده باشد تا فرمانده علیپور به کابل بیاید و یک بلوای اینچنینی راه بیفتد، به مردم و آینده این سرزمین خیانت کرده است.
زیرا خواست خارجی ها درگیری و مشغولیت ذهنی و فکری و همچینین فیزیکی مردم افغانستان است تا آنان از این آب گل آلود ماهی دلخواه را صید نمایند.

در این میان یک سوال برای برخی مطرح شده است که چرا مردمی که فرمانده علیپور را ندیده و نمی شناسند، برای او دادخواهی می کنند؟
برخی از کسانیکه در این مطقع از حکومت بخاطر بازداشت علیپور حمایت کرده و این اقدام را پسندیده می پندارند، باید بدانند که هر اقدامی بجای خودش قابل تقدیر است نه در هرکجا و هر موقعیت.
هرسخن جایی و هر نکنه مکانی دارد.
امروز هیچکسی مخالف بازداشت متخلفان و متجاوزان و مخالفان حکومت نیست ولی مردم نه بخاطر تخلف علیپور از فرمان حکومت او را تقدیر می کنند که بخاطر حمایت از خودشان حاضر به پشتیبانی از وی هستند. کاری که وظیفه حکومت بود ولی با اقدامات قومی و ناپسند مردم را از اقدامات بجا و پسندیده خود ناامید کرد و بناچار مردم به کتله های قومی پناه بردند و کار بجایی رسید که نباید می رسید.

حالا دیگر مردم از حکومت توقع و انتظار حمایت ندارند زیرا با چشم سر می بینند که حکومت خود ظالم است و با مختلفان و متجاوزان و فریبکاران و دشمنان همراه شده است و آنان بناچار باید از خود و خانواده و ناموس و مال خود دفاع کنند و کسی را که در این مسیر یاری شان می کند، ستایش کنند و به حمایت از وی دست به اعتراض های عمومی بزنند.

برخی برای ایجاد چنین کتله هایی ناکام بودند و این جرات از آنان گرفته شده است ولی برخی دیگر هنوز این جرات و شجاعت در وجودشان زنده است که از دفاع از مردم و خاک و ناموس مردم را وظیفه خود بدانند در مقابل هرکسیکه به مردم شان تعدی کند مقابله نمایند حتی اگر دولت باشد.

بقول آقای نجیب باور، "جنرال دوستم اگر قیصاری را معامله نمی‌کرد، استاد عطا اگر در گرفتاری سیاسی قریشی بی‌تفاوتی اختیار نمی‌کرد، امروز حکومت جرات دستگیری علیپور را نمی‌داشت.
اگر رهبران هزاره در قسمت علیپور غفلت و معامله کنند، ستون پنجم هرکسی را اراده کند پس از این آزادانه دستگیر خواهد کرد.
اوزبیک‌ها، هزاره‌‌ها و تاجیک‌ها بایست در یک صف مشترک به فرهنگ تبعیض سیاسی خاتمه بدهند و از کسانی که در برابر تروریسم مثل سپر از مردم دفاع کرده‌اند، بی‌تفاوت نمانند.
اشرف‌غنی زمانی به نمایندگی از طالبان در رسانه‌های بین‌المللی لابی‌گری می‌کرد طبیعی است که از طالب‌کُشان خوشش نمی‌آید، زبون‌های سیاسی ما اگر دل شان به مردم نمی‌سوزد، حداقل به آینده‌ی این سرزمین بسوزد. متفکر تقلبی از آغاز حکومتش تا امروز بحران روی بحران آفریده است."

یا به قول آقای محمد ناطقی: "ما در دنیا از هیچ نظر کشور موفق نیستیم هر کس به یک نحوی به کشورما آسیب زده و می زند طالبان بشترین جفا را در حق مردم به بهانه نیروهای خارجی کرده اند و به مردم بسیار آسیب رسانده اند و این واقعیت است و گزافه گویی نیست اما حکومت هم فاقد تدبیر است. حکومت هم در صلح هم در جنگ و هم در سیاست و هم در وحدت ملی و هم در اداره و هم در انتخابات ناکام بوده است.
هیات صلح حکومت را نگاه کنید که چه غوغای را بر پا کرده است و حالا هم دستگیری قومندان علیپور. اتهام علی پور این است که افراد مسلح غیر مسوول دارد و راه مردم را گرفته است و باید مجازات شود. در حالیکه هیچ شکایتی از قلمرو کاری وی وجود ندارد و تمام مردم هزارجات که علیپور در بین شان قرار دارد از وی راضی و تا سرحد جان از وی دفاع کرده اند.
مردمی که ما با آنها در تماس هستیم علیپور را مدافع خود می دانند وی همین تازه از جنگ جاغوری مالستان بر گشته وی در کنار نیروهای امنیتی از مردم دفاع می کرد وی قومندان دلسوز و شجاع مردم است و واقعامردم وی را دوست دارد و او را انتخاب کرده است.
خلاصه سخن اینکه علیپور را آزاد کنید و سبب بحران در زندگی مردم نشوید حکومت مسوول آرامش مردم است و نه عامل ایجاد بحران و مقابله با خواسته های مردم. خواست مردم غریب و مظلوم رهایی علیپور می باشد و به خواست مردم تان احترام بگذارید و علیپور را آزاد نمایید."

بهار محمدی نیز همین نظر را دارد و می نویسد: اين خون هزاره است كه هر روز بر زمين مي ريزد، به جرم اين كه طالب نيست، داعش نيست، تروريست نيست، خود را منفجر نمي كند، مكاتب و مساجد را به آتش نمي كشد، به محافل و مجالس مردم عادي حمله نمي كند، گلوي أطفال و كودكان خرد سال را نمي برد و در نهايت حامي نظام و استوانه دموكراسي و ارزش هاي دموكراتيك در كشور است.
وقتي حکومت امنیت او را نمی‌گیرد که با تروریستان را برادر می خواند و با ان مماشات می کند؛ خودش براي دفاع از جان و مال و ناموس و سرزمين اش در مقابل تروريست هاي طالب و داعش و يا از اين جنس جماعت با نقاب و ألقاب هاي مختلف كه فقط براي ويراني و قتل و كشتار و خون ريزي آفريده شدند، اقدام مي كند اين بار به گلوله هاي ظاهرا دوست(!)بسته مي شوند.
تا زماني كه اين جماعت وحشي و تروريست در اين كشور نفس مي كشد بايد هر دختر و پسر هزاره در كنار درس و مشق و مكتب، هنر زنده ماندن و دفاع كردن از خود را هم بياموزند. ظاهرا چاره ی نیست!

خداوند کریم شر ظالمان را بخودشان بازگرداند.
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علیپور
دانش
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   به این دلیل که او از مردم حمایت کرد !
حالا اول خدا دوم مردم از او حمایت میکند
ر

>>>   غنی بی سواد انسان شرارت انداز و متعصب اهل کار نیست به امین خاطر است که مملکت ما را درآتش سوختاندو میسوزاند. اشرف غنی یک نوکر بچه فاسد وتنبل و نافهم است در از استاد لبنانی و امریکاهی خطا و جعل آموخت که آنهم حرف شان نافهم و بدون قبل فهم و هذم است،
چون بود اصل گوهری قابل
تربیت را در او اثر باشد
هیچ صیقل نکو نخواهد کرد
آهنی را که بد گهر باشد
خر عیسی گرش به مکه برند
چون بیاید هنوز خر باشد
غنی مغز متفکر کم درک و بی سواد از نازکی ها ی جامعه سنتی هم جامعه را بطرف نابودی سوق و می دهد چرا گفته اند که کار به اهل کار سپرده شود این غنی روانی اهل کار نیست به امین خاطر است که 28000 سرباز جوان شجاع وطن توسط ترویستان در طی چهار سال حکومت بی برکت این شخص روانی متعصب و قدر طلب کشت شده اند.
غنی چگونه خود را از محاصره مردم غیور ما به دلیل بی عاطفه گی در قبال هزاران قتل عام سربازان شجاع و مردم بی دفاع توسط تروریستان از زندان رها ساخته خود نجات می دهد؟
مغز متفکر شرارت انداز که با مردم یک روز با زبان صادقانه و انسانی ادبی حرف نزده است و هر واژه که از دهان اش بیرون می شود جز از گذافه گویی چرندیات، هزیان و توهین به مردم شریف ما نیست.
غنی شوونیست تک قومی خود کامه چهل سال که بیرون از وطن بوده نه به مذهب مردم باور دارد و نه به فرهنگ و عادات مردم آشنایی دارد چگونه مردم غیور با دیانت ما بر او احترام بگذارند؟
غنی عوام فریب دروغگو که غیر از جیغ زدن و رفتار روانی و گزافه گویی آن هیچ جذابیت برای مردم قاقل و دانا چیز فهم کشور ندارد؟

غنی شرات انداز دست نشانده جانکری که ارگ را با اطرافیان اش یک باند ما فیایی به آشیانه شیطانی و مدیریت توطیه علیه اقوام به اقوام تبدیل کرده با کدام جرات از مردم شریف با دیانت ما کمک می طلبد؟
غنی تروریستان را برادران جان برابر خود می شمارد و از زندان ها آزاد می سازد به کدام وجدان از مردم کمک می خواهد؟
غنی مصنوعی بی عاطفه که در غم و اندوه مردم عزادار شریک نمی شود و در کنار مردم قرار ندارد با کدام رویی به مردم شریف ما رجوع می کند؟
اشرف غنی انسان از خودراضی قبل از اینکه از روی درماندگی به مردم خطاب کند باید به خود خطاب کند که او کیست« انسان شرارت » ؟
مردم از تو غنی بی عاطفه مدریت سالم , صداقت سیاسی , عدالت, سپردن کار به اهل کار , امنیت , فقرزدایی « فقر يكي از خطرناك ترين پديده هاي اجتماعي است كه مي تواند حيات اقتصادي، سياسي و فرهنگي ملت ها ی شریف ما را تهديد كند » , برنامه ریزی برای مسیر شغلی افراد بر مبنای برآورد های عینی از نیاز های آتی و اسعداد های بلقوه و ارزیابی عملکرد افراد متخصص باتجربه می خواهند و به همین دلایل مردم نا جارشده اندکارت به استخوان رسیده دست به قیام زده اند.

او مردم غیور بادیانت اکثریت این حاکمان قدرت طلب ما نند غنی عبدالله دروغ گو هسستند ، چون معمولا دروغ بعد از مدتی آشکار میشود و انسانها دروغگو بی برنامه در بین مردم رسوا میگردد.
غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری ناداری، گرسنگی و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین خون خوار هیچ درک انسانی ندارد و تنها درک حیوانی مانند کفتار دارد . سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع سربازان ما مردم شجاغ وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی چه در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی خون خوار در قدرت باعث بحران کلان در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان یا اوغان آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است .

چون غنى از دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردى پاکسان چكيده است و در جامعه قبيله ای پاکستان جوان شده است و در كانون هاى كاپيتاليزم وحشى آمريكا شخصيت تعصبی اش شكل گرفته است چنين مخلوطى نمى تواند انسانى فكر كند.
غنی احمدزی شوونیسم قبیله فاشیت تا ارگ را ترک نکنند اوضاع بهبود نمی یابد

قرن ها هم طول بکشد اوضاع نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه روزبروز بدتر هم خواهد گردید
بالاخره تمام مردم علیه سلطه ٔ اشرف غنی قیام خواهندکرد ومنجربه ختم حاکمیت وطرفداران قومپرست اش نیز میگردد حوصله ی مردم ازدست این وطنفروشان خائن باقی نمانده است
ادامه رهبری این حکومت تنبل و سست ٍ ضعیف بی نظم و بی برنامه در مدیریت امور رفا ه و آسایش شهروندان قضاوت به دست شما هموطنان ! اشرف غنی باید شرایط برای پذیرفتن صدها کادر و ده ها داکتر علوم در هم بخشها سکتوری که دارای طراح های جامع هموطنان ما در خارج وجود ادرد آماده می کرد نه کرده است
باید گفت نجات اشرف غنی و عبدالله از انزوای چهار دیوار ارگ صرفا با استعفا و معذرت خواستن از مردم افغانستان.

غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی، بیکاری ناداری، گرسنگی و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین خون خوار هیچ درک انسانی ندارد و تنها درک حیوانی مانند کفتار دارد.
سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع سربازان ما مردم شجاغ وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی چه در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی خون خوار در قدرت باعث بحران کلان در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است .
ادامه رهبری این حکومت تنبل و سست ٍ ضعیف بی نظم و بی برنامه در مدیریت امور رفا ه و آسایش شهروندان قضاوت به دست شما هموطنان ! اشرف غنی باید شرایط برای پذیرفتن صدها کادر و ده ها داکتر علوم در هم بخشها سکتوری که دارای طراح های جامع هموطنان ما در خارج وجود ادرد آماده می کرد نه کرده است , خواهشم ایسنت که هموطنان آگاه و قلم بدست یک دوسطر در مورد تبصره کنید.
ممنون

>>>   هدف دولت مسلط کردن طالبان بر افغانستان است ملت باید هوشیار باشند باسرنوشتشان بازی نسوند

>>>   مردمی که از مسیر میدان وردک به سمت هزارستان عبور می کردند هر روز جان و مال شان در معرض تجاوز و غارت بودند، میدان وردک فاصله زیادی هم با ارک و ارک نشینان کابل ندارد!با این حال نه تنها در تامین امنیت مردم اقدامی نکرد بلکه به نحوی در این مورد، تروریست های وحشی و غارتگر را کمک هم می کرد که قتل عام نیروهای امنیتی در جلو چشم سران حکومت در چند کیلومتری ارک مصداق بارزی از همکاری حکومت با این تروریست ها است، در این شرایط بود که علیپور و رزمنده های همراه او همانند تیری از غیب کمانه کرد و برقلب رهزنان نشست و از آن زمان تا حالا مردم به صورت عادی از این مسیر رفت و آمد کردند و این گونه شد که حکومت از علیپور و أمثال ایشان عقده به دل گرفته و هر روز به جای محاکمه و رام کردن تروریست‌ها، اتهام زنی و اذیت و آزار مدافعان امنیت مردم را اولویت خود قراره است.

>>>   امرالله دایکندی وال
بنظرمن این ستون پنجم که در ارگ مسقر است معمور است و معذور اصل موضوع جای دیگر است که از مردم هزاره هرروز قربانی میگیرد. من خودم به چشم سر دیدم ، قبل از ایجاد پوسته های امنیتی در دره جلریز من خودم بر موتر نوع فلاینگ کوچ سوار بودم ازدره نامبرده میگذشتم نا گاه چشم ما به یک طالب مصلح افتاد که در کنار سرک ایستاد بود موتروان ازتر س موتررا در پیش روی آن طالب مصلح ایستاد کرد من خودم هم خیلی ترسیدم آن فرد طالب از موتروان سوال کرد که چرا ایستاد شده اید موتر وان گفت تلاشی نمیکنید فرد طالب در جواب به زبان پشتوه گفت برو ما به مسافر کار نداریم. متاسفانه همین که نیروهای امریکایی در دره میدان مسقر شد هزاره کشی شروع شد که تا امروز ادامه دارد. من از طالب طرف داری نمیکنم اما چیزی که خودم عملا دیده ام میگویم . بنظر من ترس امریکایی ها از هزاره ها در درجه اول ازدر س خواندن این مردم است چون میبیند که روزی این مردم حتما از نظر علمی بجایی میرسد که به آنها بگو ید که شما دیگر باید از این کشور خارج شوید اما این وضعیت به دیگران کمتر دیده میشود.
دوم یک مفکوره اشتباه که امریکای ها نسبت به هزاره ها دارد این است که فکر میکند این مردم ازایران حمایت میکند درصورتیکه این کاملا یک فکر اشتباه است هزاره ها خسارت های که از ایران دیده است بمراتب زیاد تر از دیگران است.

>>>   Amirzada
درسهای از پیروزی مردم بر فاشیزم اوغانی
آزادی علیپور به زور مقاومت مردم یک بار دیگر نشان داد، که فاشیزم افغانی را صرف با زبان زور و مقاومت می توان از سر مرکب جهالت و استبداد پایین کرد و بس. با گردن نرم، مدنی و یا تضرع نمی توان ترحم فاشیزم اوغانی را جلب کرد.
تجربه آزادی علیپور نشان می دهد که هیچ حقی بدون قربانی و سر سپردگی مفت بدست‌ نمی آید.
تجربه آزادی علیپور هم چنان‌ نشان می دهد، که اگر مردم متحد شوند می توانند امارت طالبانیزم را که در حال حاضر خلیلزاد تلاش دارد به سر نوشت مردم حاکم سازد، شکست بدهند و حد اقل از مناطق شان بیرون کنند.
اما بزرگترین مشکل مردم حق طلب اینست که تمام دست آورد های فداکاری های شان خیلی زود گذر و فراموش میشود و در نتیجه فاشیزم دوباره ماشین نسل کشی خود را به دوران می اندازد.

>>>   Ariaie
على پور بى رهبر آزاد، بيچاره قريشى و قيصارى رهبر دار در بند!
رهبر يعنى چى؟

>>>   Salam
پیروزی نسبی را به نسل بیدار هزاره تبریک می گویم . زبان این فاشیست ها زور است ، اینها تنها زبان زور را می فهمند .

>>>   جعفر عطايى
وضعیت این گونه است: فرمانده علی‌پور با ضمانت چند خانه و ملکیت آزاد شده است. ولی تا هنوز موقعیت و اقامتگاه مشخص ندارد و امنیت ملی محافظ تعیین کرده است تا امنیت فرمانده را بگیرند. سه نفر از نزدیکان فرمانده با چند محافظ امنیت ملی با او هستند. فرمانده اجازه رفتن به غرب کابل را ندارند و تا هنوز مشخص نیست که سرانجام چه می‌شود.
مردم باید قضایا را به دقت تعقیب کنند، احتمال خدعه و فریب از سوی دولت کاملا رفع نشده و آزادی فرمانده صددرصدی نشده است. نزدیکان فرمانده علی‌پور با نگرانی و هوشیاری قضیه را تعقیب می‌کنند.

>>>   گویندگان یک زبان خاص را که با وحشت مردم را میکشند از زندان ها رها کرد و میکند در حالیکه گویندگان زبان دیگر را که در مقابل آن وحشی های آدمکش از مردم خود دفاع میکنند مجرم دانسته و زندانی میکند۰

>>>   زنده باد همبستگی و اتحاد و باهمی مردم غیور افغانستان. لطفا با نه گفتن به پلان های شوم استبداد ونوکران ارگ نشین شان نقشه های شانرا بکمک و خواست خدای منان بهم بزنید وخود را ازین منجلاب بیرون نمائید.

>>>   به جای دشمنی با علیپور باید دولت از وی در جهت حفظ امنیت و مبارزه علیه طالبان پاکستانی استفاده کرد . بهتر است علیپور در قطعات نظامی اردو شامل و جز از قومندانان مسول شناخته شود . زیرا یک صفت خوب وی این است که ضد تحجر و افراطیت است .به مکتب کلنیک و سرک و ساختمان کاری ندارد .من به دین و مذهب علی پور کاری ندارم ولی اینکه وی حقوق مسلم باشندگان محل خود را دفاع مینماید و به ارزش های دموکراسی احترام دارد برایم قابل قدر است با وجودیکه از قوم و تبار وی نیستم .

>>>   این مردم هزاره که با مسدود کردن راه ها بستن مکاتب و شفاخانه ها نشان داده اند که تطبیق قانون را در افغانستان نمیخواهند و شکننده قانون در افغانستان هستند حال معلوم میشود که این ها از افغانستان نیستند بلکه نوکران اجنبی ها بخصوص ایرانی ها می باشند این سرور دانش که علیپور را آزاد ساخت به مردم که طی این دو روز رنج ها زحمت ها و بی عفتی را متقبل شده اند چه جواب خواهد داد روزی فرا خواهد رسیید که مانند مزاری به زیر چادری فرار خواهد کرد و مردم رهایش نخواهد کرد .

>>>   علی پور دفاع گری صلح است و مردم از دستگیری های تک قومی خسته شده اند .
زره

>>>   اگر دزدان از دزد دفاع نکند، گلیم تمامی دزدان جمع میشود.
شریف

>>>   امرالله دایکندی وال هم وطن دانش است به ادبیات او نگاه کنید و قضاوت کنید.

>>>   تعصبات پوچ بی معنی وضد منافع ومصلحت ملی را کنار بگذاریم. چرا قوماندان علیپور را مجرم ویک اشوبگر وفردمخرب میدانید ؟ شجاعت ؛ وطن پرستی ودفاع از مظلوم وحمله وهجوم بر دشمن وظیفه تک تک مردم ماست.شما مسلمانید؟ شما پیرو پیامبر گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت( ص )هستید؟ مگر رسول الله( ص ) نفرموده اند ؛ من اصبح ولم یهتم به امورالمسلمین فلیس بمسلم"یعنی هرکس صبح کند وبه امور مسلمین اهتمام وکوششن نپردازد مسلمان نیست؟ همه میدانند که بیش از 90فی صد مشکلات امروز کشور ما طالب است.چه خونها که نریختند چه کودکان که نشکفته پرپر شدند.چه زنان که بیوه شدن؛ چقدرمردم بیدفاع بی جا شدند؟ چرا از خاطر چی؟ که طالبان مبخواهند امارات اسلامی داشته باشند؛ والبته خوب میدانیم بادارشان کیست از کجا تمویل میشوند.قوماندان علیپور شیر مردی که برای دفاع از خانه وسراوامنیت مردمش بپا خاسته است آیا او حقش است که همچون یک طالب باهاش برخورد شود؟گلبدین که دستش به خون صدها نفر اغشته است چنین سند تعهدی داده؟.یا اینکه سروردانش به استقبال اورفت؟ واورا با احترام به کابل اورد؟نه تنها علیپور مجرم ومتهم نیست بلکه او یک قهرمان ملی است وباید از او به افتخار یاد شود//
داکتر عبدالرب اچکری

>>>   به :به ادبیات او نگاه کنید و قضاوت کنید....
انگلیسی را می فهمد بس است ،

>>>   علی پور یک زهزن بیسواد بیش نیست. اینکه هزاره بود بر بنیاد قوم پرستی هزاره ها از او دفاع کردند. شما دیدید او از کاغذ نمیتوانیست بخواند. کسیکه میګفت حکومت در ګرفتاری من عاجز است، بالاخره سر تسلیم به حکومت خم کرد. مردم افغانستان حالا همه میدانند و هوشیار هستند تاکی به اساس قوم تنظیم ساختن و سوی استفاده کردن.
اشوبګرا چندین پوشته امنیتی را به اتش کشدند و به دکان های مردم خسازه زدند. انشاالله زود است که طالب به داد خواهد رسید. انشاالله.
غفاری

>>>   باسلام ، مردم هزاره جنگ طلب نیست اما از عزت وشرف خود دفاع خواهد کرد .قومندان علیپور تنها نیست.امیدواریم یکایک فررندان دلیر هزاره با شعار پاکی وپاکدستی از عزت وشرف مردم وکشور دفاع کنند.
محمد.

>>>   اگر دولت نتواند این اشخاص را تابع کند همه مردم به دزدی وسلاح روی میاورند.خیزش مردمی یعنی چی دولت اردوملی دارد پولیس ملی دارد امنیت ملی هم است پس این خیزش مردمی دیگر چی است مثل اینکه هزاره ها زنا میکنند باز نامش را گذاشتن صیغه هزاره ها باید بدانندکه طالب و داعش هم دشمن دولت است و خیزش مردمی هم...
رامین اسحاقزی

>>>   Ramin Noori
۱: قندوز سقوط کرد استانکزی استعفا نداد
۲: فراه سقوط کرد استانکزی استعفا نداد
۳: غزنی سقود کرد استانکزی استعفا نداد
۴: در طول چهار سال حکومت وحدت ملی ۲۸۰۰۰ نیروی امنیتی کشته شد استانکزی استعفا نداد.
۵: در قول اردوی مزار ۴۰۰ سرباز کشته شد استانکزی استعفا نداد.
۶:در مرکز آموزشی موعود ۱۵۰ دانش آموز کشته شد استانکزی استعفا نداد.
۷: نصف خاک افغانستان تسلیم طالبان شد استانکزی استعفا نداد حالا ایشان برای رهایی علیپور استعفا می دهد، عجب است!

>>>   استانکزی باید محاکمه شود

>>>   امید خایین از هر قوم وقبیله و زبان باشد باید قانون بالای او تطبق شود یک شار دو نرغ نباشد که قیصاری رهزن و آدم کش به زندان افگنده شود مگر علیپور که رهزن و باجگیر است آذاد شود ،برادرهای هزاره ما از یک انسان عادی قهرمان جور میکنند ،کاری که شما کردید ماموریت های پولیس را عریق کردید کشافت و چتلی در سرکها کردید و مزامت برای مردم کردید ،چهره اصلی خود را نشان دادید به فرض مثال اگر همه قدرت در دست شما باشد مردم را بمانند طالبان نال میکنید افسوس و صد افسوس به حال شما ، کوشش کنید تابع قوانین افغانستان باشید ،ومانند طالبان که به پاکستان وابسته اند. شما وابسته به ایران نباشید ،چون. ایران و. پاکستان هردو. دشمن است و شما را سو استفاده ناجایز قرار میدهند به مانند برادرهای شعیه ما که در جنگ سوریه استفاده سیاسی و. ناجایز شد از شما هم استفاده نامعقول میکنند
عبدالله ریحان

>>>   سید جواد سانچارکی
استانگزی "اگر علیپور محاکمه نشود عدالت تامین نمیشود"
فکر کنم تمام جنایات افغانستان را علیپور مرتکب شده:
۱- علیپور میلیاردها دالر کمک شده را بالا کشیده
۲- بچه کاکای علیپور نماینده خاص تروریستان است
۳- معاش مکاتب خیالی را علیپور خورده
۴- معاش هزاران عسکر خیالی را علیپور گرفته
۵- کابل را در زمان جنگ های مجاهدین علیپور راکت باران نموده
۶- طالب و داعش را علیپور اکمالات نموده
۷- انتحاری را علیپور د موترهای زرهی و شیشه سیاه د داخل شهر ها آورده

پس اگر علیپور محاکمه نشود، عدالت پایمال میشود.
وووووییییی ای چقه کارها نموده که ما خبر نداشتیم.

>>>   گویندگان یک زبان خاص را که با وحشت مردم را میکشند از زندان ها رها کرد و میکند در حالیکه گویندگان زبان دیگر را که در مقابل آن وحشی های آدمکش از مردم خود دفاع میکنند مجرم دانسته و زندانی میکند۰

>>>   بخاطر از علی پور دفاع کردند که او یک هزاره بود و مربوط یک قوم. در غیر آن همه دیدند که یک شخص بیسواد است که از روی کاغذ نمیتواند بخواند<
جابر

>>>   دادفر
هزاره و تاجیک و اوزبیک بهم آییم که اینبار زنده ماندن در پندار لشکر فاشیزم افغانسازی نیست. اینبار نه مناره ها سازند از کله های مان، بلکه زنده جان ها را با شهر و روستا بسوزانند و خاکستر را بدست باد و دریا ها دهند!!!

این فاشست های فرمانروای کشور، همه را پیرامون خود، کودن شمارند؛ شگفتا!
طارقشاه بهرامی، طالب ترین طالب و وزیر پاسدار طالبان، بیشرمانه میگوید:
«امنیت کشور رو به خرابی است و ما بالای تغییر سیستم و نحوه جنگ، کار می کنیم و به هدف بلند بردن قدرت تحرک ارتش و پایین بردن میزان تلفات نیرو ها، پاسگاه های ارتش را از روستاها و مناطق غیرضروری جمع می‌کنیم و پاسگاه های را که در نقاط استراتیژیک موقعیت دارند، تقویت می کنیم و ...» و سخنان جم و جور شده آشکارا گویای سپردن پله وار قدرت به نیرو های خودش که در جنگل ها و پس کوچه های کشور اند، و هر شبانه روز کشتار تباری دارند، یعنی به طالبانش.
سپنتا دروغ نمی گوید در باره برنامه طالبانی ساختن ساختار فرمانروا، یعنی سپردن قدرت به همان ملا عمر ها!

>>>   دوست عزیز البته که در مقام مقایسه نجیب الله ، حفیظ الله بهتر از حاکمیت وحشی ...طالبان بود و درآن شکی نیست، ولی فراموش نکنیم که همان دیکتاتوری تک حزبی به اصطلاح سوسیالیستی با ایجاد خفقان و استبداد و تاریکی زمینهً رشد و ظهور همین طالب و دیگر ملاهای دزد و جنایتکار در افغانستان را مهیا ساخت. وگرنه در یک جامعهً آزاد که ملا توان رشد و خرافه سازی ندارد، برای مثال در یک برکه و آب راکد فقط باکتریهای مضّر رشد و نمو کرده و آب را فاسد و سمی می کنند ، در یک کشور آزاد آنجا که آزادی( بیان، قلم، اندیشه، مدیا، فعالیت سیاسی، انتخابات آزاد، رفرم و اصلاحات سیاسی) و قوانین دموکراتیک حاکم باشد، نتیجتاً جامعه روال و روند رشد آزاد و طبیعی خود را طی می کند و دیگر افراد و گروههایی مانند طالبان قدرت و توان رقابت و رشد و نمو را ندارند. بعبارتی ساده طالبان محصول و نتیجهً خفقان و استبداد رژیم و حاکمانی می باشد که با سیاستهای ضد بشری خود جواب خواست و مطالبات آزادیخوانهً مردم را با سرکوب و شکنجه و زندان و خفقان داده بودند است.
از مکافات عمل غافل مشو *** گندم از گندم بروید جو ز جو.
یعنی از کوزه همان برون تراود که در آوست

>>>   درین کشور داعشی وجود ندارد۰ همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ تمام این وحشت و کشتار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، و فقط همین اوغان ها۰ رهبر های اینها همه یکی هستند، یعنی همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک دارند که به اساس آن در وقتش باهم همبستگی و همکاری میکنند۰ واقعیت را باید گفت.

>>>   وقتی دولت از طالبان وحشی غول های انتحاری انفجاری قوم بیفرهنگ و شرور دفاع میکند ولی از مردم ملکی و بیگناه دفاع نمیکند چون این مردم از قوم خودش نیستند مردم هم حق دارند از علیپور ها دفاع کنند چون چاره ئی ندارند۰

>>>   زمانیکه بالای هزاره ها یک مشکل پیش آید باز بالای قوم تاج ، ازبک صدا میزند که بیا ید باهم یکی شویم برگردیم به چند دهه قبل همین هزاره ها بودند که مردم تاج وازبک وغیره وغیره راصرف بنام سنی به فجع ترین شکل غیر انسانی هزران انسان بیگناه را به اساس امر وهدایت رهبران فاشیست وپلید ترینانسانهای کفتار صفت خود به شهادت رسانید اموز که چوچه همان فاشیست یعنی علی پور به دام افتاده تقاضای همدلی مینماید چون شما قول وقرار ندارید وبه قسم باورمند نیستید

>>>   از نام آش پیدا است که بی سود سود ندارد این قومندان بی اصلاح شمشیر ای سر لوله بی سودی وقت عرزه مقاومت را نداری چرا مردم صادق و شجاع لعل را به کشتن دادی بی عرزه .....تو خو تو تحت یک دسیسه تسلیم فاشستان شدی آقای چاوشی (دانش) خو طوطی فاشستان هست و تو از اوهم پست تر برامدی سر لوله بی سودی ..... بگفته پاکستانی ها کابل کا بنگی.
حق گوی از جلال آباد

>>>   عبدالله ریحان متاسف هستم که خودت قوم گرا و افراطی میباشی مردم هزاره مظلومیت داردند و خود از حق دفاع در برابر ظالمان غاصب وطنشان برخوردارند هیچ آدم شرور و حسودی هم نمیتواند حقشان را بگیرد ما در برابر ظلم تسلیم نخواایم شد

>>>   درین کشور داعشی وجود ندارد۰ همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ تمام این وحشت و کشتار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، و فقط همین اوغان ها۰ رهبر های اینها همه یکی هستند، یعنی همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک دارند که به اساس آن در وقتش باهم همبستگی و همکاری میکنند۰ واقعیت را باید گفت.

>>>   در افغانستان مردم ساده هستند و شخصيت ها بی شخصيت

>>>   درین کشور داعشی وجود ندارد۰ همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ تمام این وحشت و کشتار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، و فقط همین اوغان ها۰ رهبر های اینها همه یکی هستند، یعنی همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک دارند که به اساس آن در وقتش باهم همبستگی و همکاری میکنند۰ واقعیت را باید گفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است