تعهدنامه آزادی مشروط قومندان علیپور (سند)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۷/۹/۶ کد خبر: 156163 منبع: پرینت


تعهدنامه آزادی مشروط قومندان علیپور

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علیپور
تعهدنامه
نظرات بینندگان:

>>>   خون این قدر شهید شده ها را کی میدهد و همچنان زخمی ها ؟ او را باید اعدام کنند که باعث اینفدر کشت و کشتار شد

>>>   خوب است که این گونه افراد هم با دشمن بجنگند و هم تخلف نه نمایند.
اگر کدام حساب دگه باشد باید ملا عبدالغنی مشور به اشرف غنی احمدزی بفهمد و منافع ملی را در نظر بگیرد. منافع ملی یعنی جلو طالب را گرفتن معنی میدهد نه ضد طالب عمل کردن.

>>>   معاون صاحب چرا تاریخ ملاحظه شد خود را یکماه قبل زده است .حتمن نیم کاسه ی زیر کاسه است و یا که خطای نوشتاری ،باشد خدا میداند.

>>>   بعید به نظر میرسد که چنین اقدامی و یا سند جرمی از طرف کسی باشد که مدعی دفاع از مردم بوده .
این سند مانند سند های جعلی است که هر کی میتواند که به نام کسی امضا نماید.
دیده شود در آینده نزدیک واقیعت چه است.

>>>   بهتر بود که در بند باقی می ماندی تا این آزادی که مثل زندگی ای بردگی می ماند.

>>>   چرا در سند توبه و خط بینی اش درج نشده است؟
مسؤلین امنیتی بالایش توبه و خط بینی کشیدند که دیگر دست به بغاوت نزند.
باید همان جایی که خط بینی کشیده بود،تصویر برداری و درج تعهد نامه میشد.

>>>   از این گونه تعهد نامه ها برای طالبان و داعشیان هم آماده سازید یا در تعهد نامه ها هم یک بام و دو هوا است

>>>   تاریخ امضای سرور دانش یکماه پیش است که در بالای تعهد نامه به خوبی دیده میشود قرار معلومات این خط در زمان سفر اشرف غنی و دانش به ولایت دایکندی صورت گرفته و علیپور هم به همین اطمینان بدون کدام تشویش به کابل امده بود تا بادانش یکجا بوت پاکی اشرف غنی را کند حیف این قدر خون هموطنان بیگناه هزاره ما که به خاطر این علپور در جاده کابل ریختانده شد.
کیهان اریا

>>>   چرا گلبیدین و قوماندان های ظالم اش سلاح خود را تسلیم نمیکنند.

>>>   حالا باید به و ظیفه ابا و اجداد خود برگردد و در مندوی باغ قاضی به جوالی گری خود بپردازد
مسعود چاریکاری

>>>   این تعهد نامه مسخره است باید مسولین نام نهاد دولت تعهد به مردم میداد که دوباره ازین اشتباهات رانکنند با احساسات مردم بازی نکنند واز مردم عذر خواهی بکنند این دولت نام نهاد کثیف کار حتما ایشجی های را پیدا خواهد کرد که بگوید مه ره فلان کرد ومحاکمه شیطانی نماید علی پورحق ندارد به دادگاه برود ودولت نامشروع هم حق ندارد که علی پور را به داد بخواهد دادگاهی کردن قهرمان علیپور دادگاهی کردن ملت است واستبداد حکومت تداوم بی عدالتی. پس نگذراید همچون اتفاقی بیفتد خانواده های شهدا ومجروحین باید به دادگاه بین‌المللی شکایت کنند ازدست اشرف غنی وجیره خواران او والسلام

>>>   تاریخ امضاء دانش و علی پور چرا فاصله یک ماهه دارد؟

>>>   قبلا باساس تماس و تفاهم علیپور و سرور دانش معاون دوم غنی احمدزی این انسان معامله گر مانند غنی احمدزی قوم اندیش علیپور با اطمینان کامل بعد از دلپری دادن سرور دانش وارد شهر کابل در دشت برچی گردید و این سند که تاریخ یکماه قبل از امروز را در امضای سرور دانش نشان میدهد خود مبین این واقعیت است که قبل از ورود علیپور به شهر کابل بین سرور دانش و علیپور دید و باز دید و تفاهم و معامله پناهانی صورت گرفته بود مردم بی خبر از اصل معامله گری علیپور و به نمایندگی از ارگ سرور دانش معاون دوم غنی احمدزی بخاطر رهایی علیپور به تظاهرات پرداختند و یکتعداد ازپولیسان را زخمی کردند و پاسگاه پولیس را به اتش کشیدند و تعداد خود شانرا هم زخمی کردند دولت بی بند و بار است ارگ معامله میکند ریاست امنیت ملی و وزارت داخله بی خبر است که همین کار سبب شد تا ریاست امنیت ملی دست بگرفتاری علیپور قوماندان بزند و مردم بی خبر از موضوع معمله دست به تظاهرات زدند .

>>>   باید حکومت کنونی بی کفایت برای امنیت مردم تعهد نامه می دادکه دگر مسافران در میدان وردک قندهار وغور ووو امینت مسافران تامین است مسا جد وحسینیه ها درامان جلوی اینتحاری ها گرفت می میشود دو لت به وظیفه خود عمل می کند / تامین امنیت جان مال مردم وظیف دولت

>>>   امنیت ملی چرا صدها فرماندهان خونخوار طالب را آزاد می کند و با ضمانت و تعهد رها نمی سازند به بهانه فرار از زندان رها می سازند و چرا قومندانهای حکمتیار که به مدت 40 سال تا مرفق به نام مجاهد به خون ملت مظلوم افغانستان رنگین است مورد بازجویی و تعهد قرار نمی دهد و همه همه این حکایت از برخورد فاشیستی حکومت غنی و هم تبارانشان دارد.
مگر جرم فرمانده علی پور جز دفاع از مردمش در برابر چهره ارتجاعی طالبان چیزی دیگری بوده است!؟
علی پور را باید مورد تجلیل حکومتیان قرار گیرد نه بازجویی و بازخواست.
علی پور دشمن طالب است ایا طالب دشمن ملت نیست؟
اگر طالبان و توریستان دشمن ملت هستند پس چرا از علی پور و امثال ایشان به عنوان مدافع حریم این ملت تجلیل و تکریم نشود؟؟؟؟

>>>   در جواب مسعود چاریکار:
اگر همه به گذشته برگردند اشرف غنی و حکمتیار و استانکزی ..... نیز برای شترسواری و سگ دوانی و غیجدی زنی ها گذشتگانشان در کنر و پکتیا و پکتیکا و ... بروند نه حکومت داری و مدیریت کلان سیاسی .
جبار بدخشانی.

>>>   پس آغای غنیپور صاحب خانه نشین شد

>>>   من در عجب استم چرا هنوز مردم خراسانی ما بیدار نشدند موقعی که جنایت علیه هزاره میشود چرا تاجیک و بلوچ و ازبک ساکت میشود؟ موقعی که جنایت علیه تاجیک میشود چرا هزاره و ازبک ساکت میشود و موقعی که جنایت علیه ازبک میشود چرا هزاره و تاجیک ساکت میشود تا موقعی که پشتونها این قسم بین شما تفرقه اندازی کرده تا ابد بر شما ریاست خواهد کرد و جنایات قبیلوی ادامه خواهد داشت کدام وقت میخاهید بیدار شوید‌؟!
آمنه پروانی مشهور به سلطان مجازی

>>>   .... بر این حکومت فاشیست و غیر مسئول. حکومتی که هیچ توجهی به ریختن ده ها نفر در مسیر جلیز ندارد. باج گیری از چند پیمانکار را که مشخص نیست که واقعیت دارد یا خیر به عنوان دلیل مطرح می کند. استانکزی بی غیرت در حالی از دوگانگی حرف می زند که 50 درصد خاک افغانستان در اشغال طالبان است.

>>>   از تاریخ ذیل امضای معاون رئیس جمهور (5/8/97) معلوم می شود که این تعهد نامه از پیش آماده شده است چرا که آزادی علیپور در تاریخ 5/9/97 اتفاق افتاد یعنی تعهد نامه یک ماه قبل به رویت جناب قانونپوه رسیده و ایشان ملاحظه و امضا نموده است. دعوت قوماندان از سوی دانش د طالب صحیح است و آن هم فقط برای اخذ تعهد از علیپور گرفتاری ایشان یک صحنه سازی بیهوده به نظر می رسد.

>>>   اين تعهد نامه زير فشار اکراه (شکنجه ) تحميل شده و مخالف مادۀ سي ام قانون اساسي افغانستان است:
اکراه = شکنجه دينى ٬ مذهبىه سياسى٬ جسمى٬ روحى و روانى
منبع: قانون اساسي افغانستان - وزارت عدلیه - جمهوری اسلامی افغانستان:
مادۀ سي ام:
اظهار، اقرار و شهادتي که از متهم يا شخص ديگري به وسيله اکراه به دست آورده شود، اعتبار ندارد.
اقرار به جرم عبارت است از اعتراف متهم با رضايت کامل و در حالت صحت عقل، درحضور محکمه با صلاحيت.
مادۀ سي و يکم:
هر شخص مي تواند براي دفع اتهام به مجرد گرفتاري و يا براي اثبات حق خود، وکيل مدافع تعيين کند.
متهم حق دارد به مجرد گرفتاري، از اتهام منسوب اطلاع يابد و در داخل ميعادي که قانون تعيين مي کند درمحکمه حاضر گردد.
دولت در قضاياي جنايي براي متهم بي بضاعت وکيل مدافع تعيين مي نمايد.
محرميت مکالمات، مراسلات و مخابرات بين متهم و وکيل آن، از هر نوع تعرض مصؤن مي باشد.
وظايف و صلاحيت هاي وکلاى مدافع توسط قانون تنظيم مي گردد. "اظهار، اقرار و شهادتي که از متهم يا شخص ديگري به وسيله اکراه به دست آورده شود، اعتبار ندارد. اقرار به جرم عبارت است از اعتراف متهم با رضايت کامل و در حالت صحت عقل، درحضور محکمه با صلاحيت".
دولت پوشالى غنى از آله غير انسانى اکراه استفاده نموده و مى ناميد. نويسنده اين تعهدنامه همان پارسى زبانان پشتون اند. نويسندگان دولت مزدور و سازمان جاسوسى امنيت غيرمستقل حاکمان پشتون وخودفروخته نوشته اند و سرباز ضد طالبان در زير شکنجه مجبور تعهدنامه مى شوند و طالبان پليد و سياه قا تلين بشر بخاطريکه افغانپشتون اند آزاد مى شوند و صلحآميز شناخته مى شوند!
سرنگون باد دولت غنى افغان از ستان ما جدا شود
افغان نيستم!
اکراه از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آغاز نقل قول
اکراه وادار کردن دیگری به انجام یا ترک کاری است که از آن کراهت دارد. تفاوت اصلی اجبار و اکراه در این است که در اکراه اراده شخص سلب نشده و او آزادی و اختیار را دارد ولی نتیجهٔ عدم تبعیت از خواست اکراه‌کننده به‌قدری وخیم است که شخص تسلیم او می‌گردد. در واقع شخص اکراه‌شده فاقد رضایت و شخص مجبور فاقد قصد و اراده است.
در حقوق کیفری اکراه را نوعی «اجبار معنوی بیرونی» هم تعریف می‌کنند. و در کنار جنون، اشتباه و اضطرار از عوامل رافع مسئولیت کیفری به‌شمار می‌آورند.
اکراه در قانون مدنی
ماده ۲۰۲ قانون مدنی اکراه را این‌گونه تعریف کرده است: «اکراه به اعمالی حاصل می‌شود که مؤثر در شخص باشعوری بوده و او را نسبت به جان یا مال یا آبروی خود تهدید کند، به نحوی که عادتاً قابل تحمل نباشد. در مورد اعمال اکراه‌آمیز سن و شخصیت و اخلاق و مرد یا زن بودن شخص باید در نظر گرفته شود»
اگر شخصی در حالت اکراه قراردادی را انجام دهد یا مسئولیتی را بپذیرد با توجه به فقدان رضایت که از شرایط اساسی برای صحت معاملات است مسئولیتی بر او نخواهد بود. ماده ۲۰۳ می‌گوید: «اکراه موجب عدم نفوذ معامله است، اگرچه از طرف شخص خارجی غیر از متعاملین واقع شود».
اکراه در حقوق کیفری
اکراه در صورت وجود شرایطی موجب معافیت شخص از کیفر می‌شود، در نظام حقوقی ایران این شرایط این‌گونه قالب‌بندی شده‌اند
1- قدرت اکراه‌کننده بر انجام تهدید و جدی بودن تهدید
2- ناتوانی اکراه‌شونده از رفع آن
3- غیرقانونی بودن تهدید (برای مثال اکراه کردن شخص جاعل به اینکه در صورت تحریف نکردن سند او را به پلیس تحویل خواهد داد رفع مجازات از جاعل نمی‌کند.)
4- جرمی که توسط اکراه‌شونده انجام داده می‌شود نباید بیش از آنچه اکراه‌کننده خواسته باشد.
پايان نقل قول نقل قول
اين گفتار بر دشمنهاى قسم خوره حاکمان افغان يعنى پشتون اند!
و اما گپهاى دوستانه و پيگارهاى صميمانه بر غير پشتونان !
شما دشمن خود را تاهنوز نمى شناسيد!
بابه مزارى ترور شد. مسعود ترور شد برهان ربانى ترور شد توسط کرزى و برادران طالب اش اوزبيک و تاجيک ترور شد دوستم ترور شخصيتى شد و هنوز همه شما همتباران من هم با من مى گويند صابونى هايم بچه هاى کابل ستان ايم.
ولى چيزى که تا هنوز درک نکرده ايم نمى فهميم ماهيت٬ ظرفيت ٬ ويژه گى وچگونگى وخطرناکى دولت پوشالى ظالم نژادپرستانه وفاشيستى وشيونيستى وفغانى حاکمان افغان يعنى پشتون و بادران اشغالگر حکومت ساز خارجى شان مانند انگليس وروس وامريکا و ناتو شانرا!
از قهرمانان ملى تا فرمانده هاى مردمى ما با پوزش زياد حماقت شان بلندتر بودند! از پژوهش و عقل شان : دشمن خود را نشاختن . دشمن اصلى خود را نشاختن
دشمن عمده حاکمان افغان اند
خوشباورى٬ حس مدارا بودن٬ اعتماد و عدم کنترل و تفتيش و عدم برسى و هر حماقت را به گردن پروردگار انداختند.
دوستم آنقدر بى عقلى کرد که حماقت اش درج تاريخ شد.
راه حل:ترک دولت وحشت ملى - وحدت تمام مردمان غير پشتون!
از پشتونان مانند رزاق هم چيزى بور نمى شود!
على پور سلاح توست که به دولت مى دهى يااز مردم است توديگر ازمردم نيستى تو ديگر شستشوى مغزى شدى!
علی پور با مرگ سياسى قتل شدى و پيکرمرده سياسى ات برامده!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است