مذاكرات صلحي كه هيچكس در باره آن نميداند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۰    ۱۳۹۷/۹/۷ کد خبر: 156192 منبع: پرینت

آيا دونالد ترامپ رييس جمهور امريكا، افغانستان را همچون دهه نود ميلادي به حال خود رها مي كند تا در ادامه جنگ جاري، آتش جنگ همه عليه همه شعله ور شود؟

ترامپ امروز به سربازان امريكايي مستقر در افغانستان در كنفرانس تيلفوني گفت كه:"ما در حال مذاكره بسيار بسيار قوي در افغانستان هستيم كه خيلي از مردم در باره آن نميدانند" اما او همچنان گفت كه :"ما نميدانيم اين روند موفق خواهد شد يا نه، شايد نشود، كس نميداند. اگر چيزي اتفاق بيافتد، عالي خواهد بود و من بسيار خوشحال مي شوم "

به نظر نمي رسد اتفاقي كه ترامپ را خوشحال بسازد، صلح پايدار در افغانستان باشد. زيرا صلح پايدار در افغانستاني كه ميدان بازي كشورهاي : پاكستان، ايران، هند، روسيه، چين، عربستان، تركيه، آسياي ميانه، اروپا و امريكاي ترامپ است، به تنهايي توسط ترامپ و طالبان و در غيبت اين بازيگران و بدون همسويي و توافق آن ها شكل نمي گيرد.

ممكن است اتفاق خوشحال كننده براي ترامپ، توافقي با طالبان باشد كه بهانه اي براي رفتن امريكايي ها از افغانستان شود و افغانستان را به حال خودش بگذارند تا به شيوه افغاني با هم فيصله كنند. يعني با هم بجنگند و بجنگند.
بسيار سخت است تا با قطعيت گفته شود كه ترامپ مرتكب چنين خطا و احماقتي خواهد شد.

اگر ترامپ واقعا براي افغانستان صلح مي خواهد، با تمام كشورهاي نامبرده بر سر صلح به توافق و تعهد برسد. اين ها و دونالد ترامپ مالك جنگ در افغانستان هستند، صلح نيز در مالكيت آن ها قرار دارد.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
مذاکرات
نظرات بینندگان:

>>>   شیوه های ایجاد احزاب ازجانب قدرت های بزرگ بعدازجنگ جهانی واستعمال آنها علیه منافع یکدیگر دیگر درکشورهای جهان سوم ازکارافتاده .حال لازم است باتفاهم همدیگرراه صلح واقعی وتامین امنیت مطمئن درجهان را جستجو وعملی سازند .زیرا دیگر وقوع جنگ جهانی به نفع بشریت نخواهند بود.

>>>   روس ، ایران و حتی چین را امریکا راضی به صلح نمیتاند بناً با ادامه جنگهای اقتصادی و حتی حفظ تندروها در این قلمرو بخاطر تهدید منافع رقبا ، آنها را راضی به صلح میکند بیازو عسکر افغان و پایگاههای نظامی خودشان در خدمتش است.
طالبان اگر مثل حکمتیار به صلح پیوست بعضی ملاحظات سیاسی و حتی فرهنگی شان را میکند و شامل قدرت میشوند وگرنه کم کم آنها را دشمن جان باداران منطقوی شان جور میکند.
اس پ هزاره

>>>   چه دنیایی شده است!
طالبان در افغانستان یک نام است که هر کشوری بشمول خود دولت افغانستان،حملات انتحاری خویش را بدوش آنها می اندازد و یک بیانیه یا از طرف ذبیح الله مجاهد و یا هم قاری یوسف ترتیب میدهند و میگویند که کار طالبان بود.
امریکا،پاکستان،ایران،روسیه،هند،عربستان،امارات،خود دولت افغانستان و دیگر کشور ها،هرکدام به نوبه خود حملات انتحاری میکنند و طالبان را مسؤل میدانند.
حملات انتحاری مساجد شیعه ها را،طالبان بدوش نمیگیرند،بلکه داعش به عهده میگیرد و بخاطر اشتراک هزاره ها در جنگ سوریه،آنها مسؤلیت را بدوش میگیرند.
آخرین حمله انتحاری که به شرکت امتیتی انگلیسی در کابل صورت گرفت،از طرف ایران بود.بخاطری که انگلستان جهت دور زدن تحریم های امریکا علیه ایران همکاری نمی کند.
کشور های آلمان و فرانسه مشترکاً آماده همکاری شدند،اما انگلستان از ترس امریکا آماده همکاری نشد.
در حمله انتحاری در هوتل انتر کانتیننتال نیز دست ایران بود که پیلوت ها و خدمه اوکرایینی،بجای روسی گرفته شده بود و مورد حمله قرار گرفت،بخاطر قصد گرفتن از روسیه که تانکر نفت ایرانی را که راهی کوریای جنوبی بود،در اثر تصادف از بین برد تا خودش بازار نفت کوریای جنوبی را بدست بگیرد.
بنأ هر اختلافاتی که در سطح بین المللی میان کشور ها رخ میدهد،افغانستان جای قصد گرفتن آنها شده است و مردم افغانستان باید قربانی بدهند.
شما شاید از اخبار و وقایع جهانی آنقدر اطلاعات نداشته باشید و اگر اطلاعات هم داشته باشید،از ارتباطات این اخبار و وقایع با همدیگر خبر نداشته باشید و یا از پیشینه تاریخی آنها و یا از تکتیک ث استراتیژی آینده آنها چندان آگاهی نداشته باشید.
اما من یک آدم خیلی کنج کار هستم و سبر و پودینه وقایع جهانی را آشکار کرده برای شما بیان میکنم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است