هزاره ها از سنگرهای دفاعی شان حراست میکنند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۶    ۱۳۹۷/۹/۸ کد خبر: 156208 منبع: پرینت

علیپور یک فرد است و او نمادی از سنگر دفاعی هزاره ها در برابر متجاوزین کوچی و طالبی زیر نام « جبهه مقاومت » می باشد. مردمی که در طی دو روز برای آزادی علیپور به خیابانها آمدند، شهید دادند و زخمی شدند، در واقع از سنگردفاعی ملت شان حمایت کردند. این بدان معنا بود که هزاره ها این سنگرها را به قیمت جان شان دوست دارند و اگر لازم افتد، حتی در راه حفظ این سنگرهای دفاعی حاضر به هرگونه قربانی هم هستند.
اما خونتای فاشیزم تلاش میکند که با برجسته ساختن « تعهد نامه » علیپور، به نحوی وزن سنگرهای دفاعی و مشروع هزاره را به یک فرد، فروکاست بدهند و گویا او با این تعهد، سلاح و امکانات جبهه مقاومت را به دولت تسلیم می کند.
از سوی دیگر با تشهیر این تعهد نامه، اگر بتواند آبروی از دست رفته را برگرداند.

معین امنیتی وزارت داخله میگوید که: « پولیس بالای تظاهر کنندگان فیر نکرده است. » اما عکسهای شهدای روزهای تظاهرات، در رسانه ها دست بدست میشود و ویدیوی منتشرشده به عیان نشان میدهد که از رنجر پولیس بالای تظاهر کنندگان فیر میگردد و حتی افتادن قامت ها روی زمین نیز دیده میشود. همین اکنون حدود 100 نفر بازداشت گردیده اند که اکثریت آنها را از سرکار، دکان، نانوایی، کوچه و پس کوچه های کابل که حتی از مظاهره خبری هم نداشتند زندانی کرده اند. چون سیمای « هزارگی » داشتند و به جرم تظاهرات حمایتی هزاره ها از علیپور و جبهه مقاومت، بازداشت شده اند.

وزیر داخله با وقاحت تمام میگوید که: « پس از این تظاهرات را اجازه نمیدهیم » از سوی دیگر اینها مدعی دموکراسی هم هستند و یکی از عمده ترین مظاهر دموکراسی آزادی بیان و آزادی اجتماعات است.
خونتای ارگ باید بداند که سنگر های دفاعی هزاره ها، سنگرهای عزت و شرافت این مردم است. این مردم سنگرهای شان را نه تنها ترک نمیکنند، بلکه باقوت تر از گذشته برای حفظ این سنگرها، حاضر به هزینه های بزرگ هم هستند. وقتی فاشیزم هزاره های که در تظاهرات شرکت نداشتند و حتی آگاهی هم نداشتند از محل کار، مغازه و یا سرک ها به دلیل قیافه هزارگی شان، به جرم آشوبگر زندانی میسازد، به عیان نشان نمیدهد که « هزاره بودن در گذشته و حال جرم بوده و هست »؟

فاشیزم باید هرچه زودتر بازدا شت شدگان را بدون قید و شرط رها کند، ورنه منتظر حرکت جمعی مردم، قوی تر ومحکم تر از گذشته خواهد بود. گوش همه باز باشد که هزاره ها از سنگرهای دفاعی خود حراست میکنند، چون این سنگرها را سنگر عزت، شرافت و پایگاه های استوار ضد تروریزم میدانند و تا هنوز در تجربه تاریخی ملت ها دیده نشده است که عزت و شرافت مردم شان را بدست خود به حراج گذاشته باشند.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
تقوایی
نظرات بینندگان:

>>>   وظیفه ما در حفظ جبهه مقاومت دو چندان شده است اولا :احترام به تلاش ودر صحنه بودند ملت ومردمم که چه خوش درخشید وچه نتیجه ای شرین داشت ( ازادی صاحب شمشر ) که باید از این حضوری در صحنه ای مر دمم تشکر کرد ثانیا : به هدر ندادند خون رنکین شهاداو پاسدار ی از این خونها ی پاک که باعث بیداری حتی خناسان شد ثلثا : سنکری عزت واقدار وشرف و جای خالی علیپور را باید پور نکهداشت وضمناحا لت دفاع را در برابری منا فقین کوردل کوچی ( طالب ) داشته باشیم و در پایان از موضع عا لی فر ماندی غیور فرزند میهن اغای طوفان قدر دانی میشوند و جز این هم انتظار از تربیت یافتکان صاحب ذوالفقار نمی رفت و لعن ونفرین بر کسانی که دامی برایش در کابل کذاشت ....
مرویس کابل

>>>   بانهایت تاسف که مردم مومن،علم پرور و زحمت کش هزاره مناطق مرکزی افغانستان موردنسل کشی و کشتار ظالمان ودشمنان وطن قرار گرفته اندازجمله ولسوالی های مالستان، جاغوری وارزگان خاص درین اواخر مورد هجوم وحشیانه دشمنان صلح وترقی قرارگرفته و تعدادی ازمردم صلح جو ومومن هزاره را به شهادت رسانیدند.ازینرو حکومت مرکزی برای امنیت و پاسداری ازسرحدات طولانی آسیب پذیر هزاره جات از خطر احتمالی متجاوزین وجنایت کاران باید هرچه سریعتر اردوی مسلح کافی در هزاره جات مستقر نماید.فرستادن کوماندوهای محدود با وسایل نظامی حداقل درد این مردم مظلوم را دوا نکرده بالعکس مورال دشمن را قوی تر میسازد.
مردم صلح دوست وزحمت کش هزاره مناطق مرکزی افغانستان همیشه روابط بسیار حسنه وهمزیستی مسالمت امیز با تمامی اقوام برابروبرادر افغانستان داشته اند.خصوصا در دوران جهاد مقدس هماهنگی خیلی خوب میان اقوام وگروپ های مجاهدین مختلف افغانستان بخاطر شکست قشون متجاوز شوروی داشته اند که تاریخ پرافتخار دوران جهاد مقدس گویای این واقعیت است.مردم مومن و صادق هزاره مناطق مرکزی افغانستان که در مناطق سرد و کوهستانی زندگی میکنند در بخش زراعت،مالداری،تولید فرش های پشمی و تولید میوه جات تر وخشک و نیروی کار انسانی متخصص و کارگران ماهر وعادی درافغانستان نقش مهم و سازنده دارندوعلاوه برآن در شهرهای مختلف افغانستان کارگرهای ماهر و عادی هزاره های صادق وزحمت کش مصروف خدمت به وطن محبوب شان میباشند.مردم صلح جوی هزاره جات افغانستان همواره از برنامه های مترقی ورشد وانکشاف همه جانبه دولت مرکزی پشتیبانی کرده اند ازین رودرحال حاضر مردم علم پرورهزاره برای رشد و ترقی افغانستان ازذکور واناث به کسب علم و دانش روی آورده ازینطریق دانشمندان و متخصصان لایق و ورزیده به جامعه تقدیم کرده اند.واضح است که ترقی وپیشرفت مردم زحمت کش هزاره جات را یک عده متعصبین وتنگ نظران فاسد وجاهل تحمل نتوانسته با انواع توطئه و ماجرا جویهای خائنانه بالاخره درمسیر های عبور و مرور مسافرین وهم به حمله مسلحانه خطرناک علیه مردم علم‌ پرور هزاره دست میزنند، تا این مردم مومن ،علم پرور وصلح دوست را از علم ودانش باز دارند حتی در محیط دانشگاه ها وپوهنتون ها به بهانه‌های مختلف و دسیسه های سنجیده شده وپلان های متعصبانه خطرناک برای محصلین و علم پروران هزاره جات هم مشکل ایجاد میکنند.اما این خائنین ومتعصبین دشمنان صلح وترقی بدانند که درین قرن تمامی ملیت های برادروبرابر ساکن درافغانستان مسیر زندگی شرافتمندانه و ترقی خواهانه خودهارا به پیش میبرند تا جهل وبیسوادی که باعث تخریب طویل المدت و ویرانی خانمان‌سوز افغانستان گردیده اند محو ونابودگردند وصلح آشتی ملی‌ و وحدت همگانی درین وطن ویران شده هرچه سریعترحکمفرما گردد.برای جلوگیری ازتلفات بیشتر نیروی انسانی وتخریب بیشتر افعانستان جنگزده وویران شده، سیاست مداران مومن ووطن دوست با جامعه جهانی صادقانه تلاش نمایند تا صلح وآشتی ملی را درجامعه جنگزده افغانستان عملی نمایند.هموطنان مومن ووطن دوست بدانند! که سرانجام هر جنگ، صلح است.اما صلح که درآن آزادی، عدالت ،مصونیت، ترقی وپیشرفت تضمین شده باشد.صلح کاذب که نتیجه شان عقب گرایی،جهل،هرج ومرج ،ظلم و فقر را درجامعه به ارمغان بیاورد صلح واقعی نبوده بلکه عوامفریبی و ماجراجویی خطرناک میباشد وسرانجام جامعه را به نابودی جبران ناپذیرمی کشاند.
ومن الله التوفیق.
انجنیر عبدالرشید ناصری ازآسترالیا

>>>   هزاره مردمی غریب و آینده نگر است و سنگر داری هیچ به خوبیش نیست.
اس پ هزاره

>>>   وقتی دولت از طالبان وحشی غول های انتحاری انفجاری قوم بیفرهنگ و شرور دفاع میکند ولی از مردم ملکی و بیگناه دفاع نمیکند چون این مردم از قوم خودش نیستند مردم هم حق دارند از علیپور ها دفاع کنند چون چاره ئی ندارند۰

>>>   هواخواهان علیپور پوز قبیله اوغان غول را در خاک مالیدند۰ ولی او خودش مجبورن تسلیم به یک سازشی شد تا از حالت بسیار بد خودش را نجات بدهد۰ آفرین۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است