رقابت برای معاونت پشتون‌ها!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۷    ۱۳۹۷/۹/۹ کد خبر: 156214 منبع: پرینت

همه‌ی اقوام غیرپشتون کشور در اثر بی‌اعتمادی به یکدیگر، به‌عنوان یک قانون نانوشته پذیرفته‌اند که رییس‌جمهور باید یک پشتون باشد، لذا تلاش‌ها و رقابت‌ها برای معاونت یک پشتون آغاز شده است.

تا کنون غنی و اتمر رسما نامزدی شان را اعلام کرده و زمزمه‌ی نامزدی نبیل، داوودزی و سلطان‌زوی هم به گوش می‌رسد، حال که اقوام غیرپشتون، به عنوان اقوامی که دارای سرنوشت مشترک هستند، نمی‌توانند با هم تفاهم و یک تیم انتخاباتی پرقدرت تشکیل دهند، به قدرت رسیدن یک پشتون قطعی به نظر می‌رسد.

اگر واقعاً رییس‌جمهور با آرای مردم انتخاب شود نه با رأی ترامپ، مردم و به‌ویژه اقوام غیرپشتون باید از بین کاندیداهای پشتون، فردی را حمایت کنند که از تعصب کمتری برخوردار باشد، زیرا پیداکردن پشتون بدون تعصب، محال و ناممکن است، اما در بین نامزدها باید فردی از پشتون را برگزید که نسبت به دیگران از تعصب کمتری، برخوردار باشد.

اینکه برخی از دوستان می‌گویند؛ همه‌ی افراد فوق دارای تعصب شدید قومی هستند و ما نباید به آن‌ها رأی دهیم درست نیست، زیرا چه ما رأی بدهیم یا ندهیم، یکی از افراد فوق برگزیده خواهد شد، پس ما باید بین بد و بدتر و بین متعصب و متعصب‌تر، بد و متعصب را انتخاب کنیم تا بدتر و متعصب‌تر روی کار نیاید.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون ها
رقابت
نظرات بینندگان:

>>>   چرااقوام دیگراین وطن حق انتخاب شدن به این منصب را ندارند که دربین بدوبدترانتخاب کنندمگراینقدرذلیل شده اند که ظرفیت اینرا هم ندارند تاباتفاهم یکنفررابه عنوان نامزدریاست جمهوری انتخاب کنند متاسفم به حال این بیچاره ها.
سعید ازکابل

>>>   سلطانزوی طیاره دزد مسافر بری شرکت اریانا که انرا به پاکستان تسلیم داد در انتخابات سال ۲۰۱۴ چند رای برده بود که بازهم خود را کاندید کند اکنون خودش مشاور ریس جمهور غنی و زنش ریس دفتر رولا غنی است زمانی که سلطانزوی را غنی در مورد قرار داد طیاره مسافر بری حجاج افغان بحیث جیت توطیف کرده بود سلطانزوی از قرارداد متذکره سوء استفاده پولی کرده بود کهدر رسانه ها درز کرده بود .

>>>   اقای نویسنده از ما تاجیکها هزاره ا و اوزبیک ها کرده پشتونها کمتر تعصب دارند خدا مارا غرق کند که اگر هزاره انقدر تعصب و فاشیست در مقابل پشتونها است که تصورش هم نمیشود خوب است قدرت در دستشان نیست اگر نی ... نه تاجیک و نه پشتونرا میماندید
شغنانی کابل

>>>   هر کدام شان انتخاب بشه مزدور آمریکا است هیچ فرقی هم نمی‌کند بهتر است که یکی از مجاهدین ضد آمریکای باشد یا صیاف یا گلبدین یا یکی مانند این دو نفر باشد آدم های مثل شهید احمد شاه مسعود که دیگر پیدا نخواهد شد که جلوی بیگانه گان ایستاد شود کرزی و امثالش که مزدور آمریکا هستند افغانستان سرزمین اسلام را تبدیل به سرزمین غیر اسلامی و جهنم وحشت ناک تبدیل کرده است....

>>>   حالا در کجا نوشته شده که رئیس جمهور باید پشتون باشد شما چرا این را بالای خود قبول میکنید مردم کور هستند چشم ندارند که حکومت پشتون ها چه نوع جومتی بود ؟ بس است دیگر اتحاد نمائید و از تقلب جلوگیری نموده بگذارید هر کس رای میبرد انتخاب شود البته بدون تقلب.

>>>   سلطانزوي در دوره كرزي خودرا از غزني كانديد مجلس نمايندگان كرد و كامياب هم شد. مردم چون بالآي پدرش اعتماد كرده بودند، بالآي او هم اعتماد كردند. اما اين بدبخت در قصه زراندوزي خود شد و مردم غزني را يكسره فراموش كرد. او يكبار هم در طول پنجسال غزني نرفت. بهمينخاطر بود كه در دور دوم ناكام شد. او وقتي به مجلس أمده نتوانست، چطور ريس جمهور شود. او فقط خودرا مطرح ساخت و خودرا كانديد رياست جمهوري كرد و ناكام شد. در دور دوم پشت پشت غني ميدويد. اما باز هم وزير نشد و مشاور و نماينده خاص شد. خانمش هم كه از طريق تلويزيون مسكينيار چرنديات ميگفت، ريس و يا سخنگوي بي بي گل شد. بي بي گل هم در يك قلم همراي زهره جان و چند تاي ديگر از پروژه پروموت ٢٨٠ مليون دالر را حيف وميل كردند. حالا بار ديگر به ديده دريائي خودرا كانديد ميكند و ميفهمد كه يكهزار رأي هم گرفته نميتواند. اما او باز اميد دارد كه در دور دوم انتخابات يك جاي پاي براي خود پيداكند. تا باشد هم زر اندوزي كند و هم مصونيت داشته باشد. انشاالله كه يكروز ائن وطن أر دست دزدان نجات پيدا ميكند و هركس جوابگوي خواهد بود.

>>>   یکی از دلایل که غیر پشتون ها برنده ریاست جمهوری نستند این افوام توسط افراد شاکی، متعصب، غاصب ، باندهای اختطافچی و قاتل گروه گان گرفته شده اند و هیچ شخص ازادمنش و بی تعصب و مدیر خوب را نمی گذارند وراد میدان محرکه شود. بنآ مردم در مجموع همه اقوام چیر فهم به یک شخص نسبی مدیر و بدون تعصب رای میدهند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است