پس از آن همه مشورت، این هیات صلح تعیین شد؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۹    ۱۳۹۷/۹/۹ کد خبر: 156217 منبع: پرینت

پس از آن همه مشورت بسیار با احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و افراد متنفذ سیاسی و اجتماعی درمورد مذاکرات صلح با طالبان و به قول خودش در مورد یک امر مهم ملی، هیئات 12 نفری را بریاست رئیس دفتر خود جناب سلام رحیمی تعیین کرد.

شاید انگیزه و عوامل مختلف در پشت سر این تصمیم او باشد:
1 - واکنش انتقام جویانه در برابر امریکایی ها که گفته می شود واشنگتن او را در مذاکرات مستقیم با طالبان دور زده و نادیده گرفته اند.
2 - انحصار گرایی در مورد صلح که ممکن است در صدد آن باشد تا صلح را نیز در انحصار خود قرار دهد و به تنهایی قهرمان صلح شود.
3 – تجرید و انزوای بیشتر احزاب سیاسی و رهبرانشان که حتی در میدان بازی به نام صلح نیز نقشی نداشته باشند.
4 - ممکن است یکی از دلایل این تصمیم رئیس جمهور به خصوصیت روانی و شخصیتی او بر گردد که خودش به تنهایی تصمیم بگیرد و عمل کند.
5 - احساس محق بودن بر مبنای قانون اساسی که یکی از معاونان سخنگوی ایشان جناب شاه حسین مرتضوی نیز به آن اشاره کرد و گفت که رئیس جمهور مطابق قانون، حق و صلاحیت دارد تا در مورد صلح و مذاکرات آن اقدام کند.
هر چه که باشد، این تصمیم ایشان در مورد صلح، تصمیمی برای مذاکره در جهت صلح و رسیدن به صلح نیست.
راه صلح و الزامات صلح این است:
1 - اراده، صداقت، شفافیت، تعریف مشخص از صلح و توافق ملی در جهت صلح.
2 - دیپلوماسی روشن و هدفمند برای کسب توافقات همسایه ها به خصوص پاکستان و کسب توافقات منطقه ای و جهانی برای صلح و اجرای آن توافقات.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات صلح
مشورت
نظرات بینندگان:

>>>   4 - ممکن است یکی از دلایل این تصمیم رئیس جمهور به خصوصیت روانی و شخصیتی او بر گردد که خودش به تنهایی تصمیم بگیرد و عمل کند.
همین چهارم درست است .

>>>   شما بروید انجیوی سلام رحیمی را بنام CHA ارزیابی نمئید ببینید که ازین فاسد تر انسان در افغانستان پیدا میشود ؟ خائن ترین فرد سلام رحیمیست چگونه به او اعتماد شود ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است