افشای لیست 11 مقام بلند پایه دولتی در دادستانی
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۳    ۱۳۹۷/۹/۹ کد خبر: 156218 منبع: پرینت

لیست نام‌های 11 مقام بلند پایه دولتی که حکم بازداشت آنها از سوی اداره دادستانی صادر شده در رسانه‌ها افشا شد.
دادستانی خواهان بازداشت بیش از هفت هزار تن افرادی است که از چند سال پیش حکم بازداشت آنان از سوی این نهاد صادر شده است.
سخنگوی دادستانی می‌گوید که گشت‌ و گذار آزادانه این افراد به معنای تبعیض میان شهروندان کشور و معافیت از پاسخگویی در برابر قانون است.
گشت‌و گذار آزادانه ۷۷۳۱ متهم، محکوم و مظنون در کشور نشانه‌هایی از نیرومندی فرهنگ معافیت و ضعف حاکمیت قانون میتواند باشد.
دادستانی برای بازداشت این افراد ۵۴۴۹ حکم بازداشت صادر کرده است.
جمشید رسولی، سخنگوی اداره دادستانی گفت:«در صورتی که در رابطه با این افراد و اشخاص این قرارها تعمیم نشود میتوانم بگویم که تفاوت قائل شدن میان کسانی که امروز پشت میله‌های زندان هستند و کسانی که آزاد می‌گردند میتواند باشد.»
طلوع نیوز از میان ۷۷۳۱ تن، به نام‌های دوازده تن دست یافته که معینان، رییسان و جنرالان نیز شامل اند و برخی از آنان به سه تا پنج سال حبس تنفیذی محکوم شده اند.

این متهمان عبارت اند از:
• داعی الحق عابد، معین پیشین وزارت حج و اوقاف – ۵ سال و دو ماه حبس تنفیذی
• محمد آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ – ۵ سال و دوماه حبس تنفیذی
• وحید زیارتجاهی، سرپرست پیشین مالی و اداری شهرداری هرات – ۱۵ سال و سه ماه زندان
• راتب پوپل، آمر پیشین مالی و اداری شهرداری هرات – ۵ سال و یک ماه حبس تنفیذی
• یوسف اسحاق زی، سرپرست پیشین مدیریت قرار داد های شهرداری هرات- ۵ سال و یک ماه حبس تنفیذی
• عبید حمیداللهی، مدیر پیشین عواید شهرداری هرات – ۵ سال و یک ماه حبس تنفیذی
• نجیب الله جنیدی، مدیر پیشین دروازه های هرات – ۵ سال و یک ماه حبس تنفیذی
• خالد عمر، سرپرست پیشین آمریت سکتوری و تخنیکی شهرداری – هرات – ۳ ماه حبس تنفیذی
• زمری پیکان، فرمانده پیشین عمومی امن و نظم عامه- ۸ سال و شش ماه حبس تنفیذی
• مرتضی رحیمی، معین پیشین تامیناتی وزارت امور داخله – ۳ سال حبس تنفیذی
• نوید الله بخشی، رییس پیشین تدارکات وزارت امور داخله -۳ سال حبس تنفیذی
• سید عمر نایب زاده، رییس پیشین تحقیقات جنایی زون ۶۰۶ انصار – هرات – ۳ سال حبس تنفیذی
• نگهبانان جنرال دوستم – محکوم به مجازات

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دادستانی
مقام دولتی
نظرات بینندگان:

>>>   درت ، اين هم شد لست بلند پايه هاي دولت ؟ وزراء ، وكلاء ، والي ها كجا است لست شان ؟

>>>   ریس صاحب جمهور واقعا ضد فساد مبارزه میکند. ولی باید دیگر نگذرد که باید گمرگ ننگرهار و افراد حکیمی وزارت مالیه نیز باید افشا شود اگر نشود من انرا افشا میکنم من در متن موضوع هستم در وزارت مالیه.
زرمتی

>>>   خوب شد که به سطح مقام ها کسی نبود.

>>>   انشا الله که لوی خارنوالی بتواند این کار را عملی کند به امید پیروزی وطن
محبوب الله هرات باستان

>>>   سوال دری جاست که ایا همه شان در زندان هستند؟

>>>   وحید زیارتجاهی یک کوچک فاسد الاخلاق که معلوم نیست تحصیل دارد یا خیر و او را نیایش برای جمع آوری رشوت مقرر نموده بود فعلا در هند است راتب در کشور های خارجی است .قتی فیصله صادر میشود که همه فرار میکنند و نجیب الله جنیدی نمونه فسادش باغش در شیدائی است که میتوانید از نزدیک ببینید باغ شاهانه و مهمانی های درباری. خدا کند این گمشدگان را بیابید اگر دیدید مرا هم در جریان بگذارید

>>>   این خوبلند پایه نیستن

>>>   اینها نماینده های مقامات بالاتر هستند که توسط اینها جور و چپاول کردند و یک مقدار این پول های جور و چپاول شده را منحیث حق الزحمه گرفته اند و حبس را نیز خود شان داوطلبانه به گردن گرفتند.
چند سالک معدود در زندان،اگر آنهم بمانند و توسط رشوه به مقامات محمکمه و سارنوالی و ریاست جمهوری،خود را در فرمان عفو بمناسبت عید و برات و مولود و دهم محرم و غیره برابر نکنند و بعد از چند ماه زندان مورد عفو قرار نگیرند،رها میشوند و تا آخر عمر لا ثروت اندوخته شده به آرامی رندگی میکنند.
خدا مهربان است که پشتیبان هایشان یعنی وزرای سابقه باز در داد و گرفت های انتخاباتی،باز صاحب کدام چوکی و یا مقام شوند و باز نان این هم پیمانان و کمیشن کار ها در روغن تر شود و باز در کدام چوکی عاید دار مقرر شوند.

>>>   فاروق وردک مختلس ده ها ملیون دالر وزارت معارف که سیگار انرا بر ملا کرد و یک جرم ثابت هم است چرا محکوم و مجازات نمیشود همچنان عمر زاخیل وال متهم در قرارداد خریداری تیل وزارت دفاع و جعل امضای مرحوم وزیر عدلیه سابق عضو هیت که پس از شش ماه وفات ان امضاء انرا جعل کرده و اقای ارغندی وال عضو هیت خریداری تیل وزارت دفاع کهملیون ها دالر را اقایان عمر زاخیل وال ریس هیت و ارغندی وال عضو با جعل امضای وزیر مرحوم وزارت عدلیه پس از شش ماه وفات ان متهم هستند و هیتی را که ریس جمهور غنی بریاست همین ریس دانشگاه کابل تعین کرده بود از اختلاس ملیون ها دالر از خریداری تیل وزارت دفاع و جعل امضای یکعضو هیت پس از شش ماه به غنی گذارش دادند که مورد تایید قرار گرفت چه شد و چرا کتمان گردیده است .

>>>   اگر فاروق وردک نام اش درلیست نبوده دلیل دارد چون با ریس جهمور هماهنگ بوده ازاین دلار ها به غني هم رسیده.خدا کند.یک حکومت قانونی سری کار بیاید و این رزيل ها را به محاکمه بکشد آن روز.روزی خوشحالی مردم افغانستان است

>>>   گرفتیم که حکومت وحدت ملی علیه فاسدان مبارزه می کند.و کاملا مشخص است که مردم هم با این مبارزه هم نظر وپشتباني میکنند. همه مردم که فاسد نیستن فقط چند نفر خبیث ازهمان ابتدای حکومت کرزي پول های بیت المال را دزدند و بعضی هايشان حالا هم در دستگاه حکومت هستند و بعضی هایشان رفتن خارج از کشور بخودشان زندگی شاهانه میکنند با پول بیت المال. من نمیدانم که اين مبارزه با فساد چرا این قدر کوند پیش ميره درصورت که مردم هم با این مبارزه موافق هستند.یا اینکه دولت مردان ما با فاسدان همدست هستند یا اینکه ميترسند بیغیرت هستند

>>>   زور شان به خر نمیرسد در پالانش میزنند. زور شان به دوستم نرسید محافظانش را مجازات کردند که آنهم معلوم نیست چه جزایی. غاصبین و چپاولگران و قاتلین معلوم الحال را رتبه های بلند دولتی میدهند اما مجرمین پاهین رتبه را آنهم با همه فجایع که انجام داده اند به زندان گوتاه مدت محکوم کردند این خاک زدن به چشم مردم است اما مردم فریب این شیادان را نمیخورند

>>>   این یک مانور جهان فریبی است . هرزمانیکه یک کنفارانس و نشست بین المللی
در باره افغانستان نزدیک میشود این آوازه و دروازه کشوده میشود و بس .
اشزف غنی همه مردم رانافهم فکر میکند این یک توهین است. نه چرگی است
نه پر گی .
م. زمین بوس

>>>   این افغانستان در این مخمصه هیچ کس بی تقصیر نیست بجز نسل جدید البته نسل جوان جدید اگر خیلی باهوش و هوشیار باشند خودشان را با نسل های فاسد گذشته قطع نکنند ولو که فامیل های نزدیکشان هم باشد حتی پدرش دراین اواخر آنها که دست شان به خون ملت اغشته اند.سعی می کنند نسل های پاک و معصوم را براه های غلط و اشتباه رهنمایی کنند .که این کار های خبیثانه شان به آینده این مردم ومملکت سخت آسیب می رساند

>>>   این پول های که این .... ها دزدی کردن.بخدا مثلی گوشت خر مرده میماند.و این گوشت سگ مرده را میبرند به سری دسترخان خانواده اش به حلقوم کثیف شان میریزند.خداوند به جزای اعمالتان برساند.انشاالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است