سیا شهروند افغانستانی را پس از شکنجه کشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۷/۹/۱۱ کد خبر: 156247 منبع: پرینت

یک خانواده افغانستانی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دلیل ربودن پدر خانواده و شکنجه و قتل وی بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ شکایت کرده‌اند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، یک خانواده افغانستانی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دلیل ربودن پدر خانواده و شکنجه و قتل وی بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 شکایت کرده‌اند.

در شکایت‌نامه تنظیم‌شده علیه سیا تصریح شده که خانواده «گل رحمان» و خانواده‌اش در یک اردوگاه آوارگان در پیشاور زندگی می‌کردند که سیا سال 2002 او را ربود و برای بازجویی به یکی از زندان‌های مخفی سیا منتقل کرد.
به گزارش تسنیم، روزنامه هافینگتون‌پست نوشته خانواده گل رحمان آخرین باری که پدر خانواده را زنده دیدند اکتبر 2002 بود تا اینکه او توسط عوامل سیا ربوده شد و به یکی از زندان‌های مخفی سیا در نزدیکی پایتخت افغانستان منتقل شد. آنها می‌گویند گل رحمان در این شکنجه‌گاه‌ که با اسم رمز «کوبالت» یا «سالت‌پیت» شناخته می‌شود به زنجیر کشیده شده، مورد بازجویی قرار گرفته و به مدت 3 هفته شکنجه شده تا جانش را از دست داده است.

طبق این گزارش، مأموران سیا گل رحمان را با روش‌هایی مانند گرسنگی اجباری، محرومیت خواب و ریختن آب سرد روی سر شکنجه کرده‌اند و او به همین دلیل به بیماری «هیپوترمی» یا سرمازدگی عمومی مبتلا شده و روز 20 نوامبر 2002 فوت کرده است. جسد او صبح آن روز که دما تقریباً 30 درجه فارنهایت بود روی کف سیمانی زندان پیدا شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   چرا از پاکستان شکایت نمیکند که اورا دربدل دالر به امریکائی ها فروخته اند

>>>   پاکستانی که بخاطر نشاندادن همکاری با امریکا در امر مبارزه با تروریزم افغانستانی های بیگناه مهاجر را تسلیم نظامیان امریکا کرده تا پول های تخصیص داده کاخ سفید را با این خیانت و جنایت در حق مردم افغانستان بدست اورد اما اصل ترورست های ادم کش وطنفروش رهبران طالبان و شبکه حقانی را که خود پاکستان انرا بوجود اورده بود و مورد حمایت کامل پاکستان قرار دارند و در خاک پاکستان در شهر های کلان و نزدیک نظامیان انکشور قرار دارند یکی از ان خاینین وطنفروش مزدور بیگانه را بشمول رهبر القاعده و دیگر ترورستان را حتی جای بود و باش انها را برای امریکایی ها افشا نکرده و نمیکند پاکستان بیشتر از دیگران خاینت و جنایت را در حق کشور و مردم ما انجام داده اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است