اینها فریب است، صلحی در کار نیست
هیچ صلحی در برنامه ها هویدا نیست و فقط مغلطه می کنند و نمیخواهند به سراغ سرمنشاهای جنگ بروند. فقط به مردم تلقین می کنند که دنبال صلح هستند در حالیکه اصلا صلحی در کار نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۲    ۱۳۹۷/۹/۱۱ کد خبر: 156252 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) فرمانده نوید یکتن از فرماندهان محلی که در ولسوالی خان آباد قندوز در برابر طالبان می‌جنگید، پس از دو روز محاصره در شهر تالقان، بدون درگیری تسلیم دولت شد.
وی دلیل تسلیم شدن‌اش را آسیب نرسیدن به بیماران شفاخانه عنوان کرده است. اشاره شده است که در جریان درگیری کوتاه، یک پولیس نیز زخمی شده است و در کنار فرمانده نوید، افرادش نیز تسلیم پولیس شده اند.
پیش از این، گزارش شد که فرمانده نوید عصر دیروز زمانیکه یکی از افرادش در نبرد با طالبان زخم برداشته بود، او را برای معالجه به شهر تالقان مرکز ولایت تخار انتقال نمود ولی دقایق بعد نیروهای امنیتی ولایت تخار وی و افرادش را در چهار راهی مرکزی شهری تالقان در محاصره خود قرار داده تا وی را بازداشت نمایند.

تصمیم گرفتاری و بازداشت مخالفان طالبان و داعش در افغانستان از جمله طرح ها و برنامه های آمریکایی ها است که مانع پیاده شدن اهداف شان در افغانستان اشغال شده گردیده است.

در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی قسمت عمده آن با برنامه های روانی قابل اجرا بود و به نتیجه هم رسید. خلع سلاح ده ها هزار مسلح که در قالب احزاب و کمیته های قومی از محیط زندگی شان دفاع می کردند و با خیال اینکه کشور به آرامش و ثبات رسیده است، دست از اسلحه برداشته و هرکدام دنبال کار خودشان رفتند.
احزاب بصورت رسمی در وزارت عدلیه ثبت شدند و قسمت های نظامی شان را تعطیل کردند و تمامی اسلحه هایی که با خون این مردم تهیه شده بود به برنامه جمع آوری سلاح "دایاگ" سپردند و دایاگ بجای اینکه سلاح ها و مهمات نظامی که سرمایه نظامی و امنیتی این کشور بود به انبارها و دیپوهای ارتش و پولیس منتقل کند، همه را نابود کرد و تبدیل به فلزات بی مصرف نمود و به پاکستان انتقال داد.

همه اینهایی که خود را عقل کل می دانستند و به اصطلاح رهبران این مردم بودند، دم بر نیاوردند که چرا سرمایه نظامی این کشور که با خون این مردم در سال های دفاع تهیه شده است نابود شده و به پاکستان منتقل می گردد.
آنها این خیانت خارجی ها را دیدند و سکوت کردند و هرگز امروز خود را پیش بینی نمی کردند که همین خارجی ها اول آنها را خلع سلاح کرده و بعد به حساب تک تک شان خواهد رسید.

این رهبران که هیچ، مردم بیچاره ما بی پناه شدند، آنانیکه در پناه اسلحه های دست داشته شان، سال ها از وطن و ناموس و زندگی خود دفاع کرده بودند، حالا باید تسلیم زورگویی های نوکران پاکستانی آمریکا می شدند و هرآنچه آنان برای شان رقم می زدند، می پذیرفتند.

آمریکایی ها سپس به بهانه اینکه آموزش دهندگان نیروهای ارتش و پولیس افغانستان، آمریکایی ها و اروپایی ها هستند، باید ذخیره گاه ها و انبارهای تسلیحاتی افغانستان از روسی به آمریکایی بدل شود، تمامی تجهیزات نظامی کاربردی قابل استفاده ارتش و پولیس را نابود کردند و به پاکستان منتقل نمودند و وعده دادند که بجای آنها سلاح های آمریکایی جایگزین می شود، که آنهم به درستی انجام نشد. اما نگفتند که هزینه این انبار گردانی سلاح را چه کسی می پردازد؟

اینجا بود که کارخانه های سلاح سازی آمریکایی وارد عمل شده و تا توانستند ذخیره های طلا و دیگر اعتباراتی که حتی کمونیست ها و طالبان به آن دست نزده بودند را با وعده فروش سلاح آمریکایی به افغانستان، از کشور به آمریکا انتقال دادند و بازهم سران احزاب و دیگر کسانیکه خود را بزرگان این مردم می شمردند سکوت کردند و فقط به منافع آنی خودشان تمرکز نمودند.

در مرحله بعدی آمریکایی ها، قبایل پشتون پاکستانی را که در سرحد افغانستان برای آمریکایی ها و پاکستانی ها دردسر بودند و هرگز به هیچ طریقی آدم شدنی نبودند را بمباران کردند و راه پاکستان را بر آنان بستند و آنان را بسوی مناطق امن و غیر پشتون افغانستان رهنمون گشته و اسکان دادند و در مرحله بعدی از همین افراد برای ناامنی آن مناطق استفاده کردند و در پناه این ناامنی ها به غارت های شان راحت تر ادامه دادند.

تا حالا که رسیده به برنامه صلح! بازهم بر همه مشخص است که هیچ صلحی در برنامه ها هویدا نیست و فقط مغلطه می کنند و نمیخواهند به سراغ سرمنشاهای جنگ بروند و مانند مسکن هایی که دیگر اثرش را نیز از دست داده است به مردم تلقین می کنند که دنبال صلح هستند در حالیکه اصلا صلحی در کار نیست.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
جنگ
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Parwani
آخ...
کدام روز باشد که دیگر گوسفند نباشیم؟!!!!

روزی که با دیدن صحنه های خلاف رفتاری مقام های دولتی در مظهر عام، یک شهروند شناسنامه خودرا از جیب خود بیرون کند و در برابر چشم آن گوساله ی به کرسی رسیده قرار داده برایش تفهیم کند که صاحب این ملک تنها او نیست بلکه هر شهروند است و قانون بالاتر از همه است. بعد برای او اجازه ی قانون شکنی را ندهد. بعد که او بخواهد از زور‌تفنگ استفاده کند، چند راننده تکسی، چند دکاندار محل چند بایسکل سوار، چند پیاده رو و چند راننده موتر های شخصی به این شعور‌ رسیده باشند که به حمایت از آن شهروند معترض، آن مقام واجب الاحترام غیر مسوول را متوقف ساخته از او بپرسند که در بدل کدام خدمات شایان و برازنده اش میخواهد، قانون را زیر پا کند.
اگر صاحب موتر و مقام نتوانست استدلال کند که مطلقا نمی تواند و خلاف کاری خودرا توجیه کند. اورا از موتر پیاده ساخته به سطل اشغال کنار سرک انداخته موتر هایش را به ریاست کنترل ترافیک بفرستند.

آن روز ، روزیست که ما شهروندان کابل دیگر گوسفند های سر به زیر نیستیم.
#بیایید_گوسفند_نباشیم.

>>>   پس از آن همه مشورت بسیار با احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و افراد متنفذ سیاسی و اجتماعی درمورد مذاکرات صلح با طالبان و به قول خودش در مورد یک امر مهم ملی، هیئات 12 نفری را بریاست رئیس دفتر خود جناب سلام رحیمی تعیین کرد.

شاید انگیزه و عوامل مختلف در پشت سر این تصمیم او باشد:
1 - واکنش انتقام جویانه در برابر امریکایی ها که گفته می شود واشنگتن او را در مذاکرات مستقیم با طالبان دور زده و نادیده گرفته اند.
2 - انحصار گرایی در مورد صلح که ممکن است در صدد آن باشد تا صلح را نیز در انحصار خود قرار دهد و به تنهایی قهرمان صلح شود.
3 – تجرید و انزوای بیشتر احزاب سیاسی و رهبرانشان که حتی در میدان بازی به نام صلح نیز نقشی نداشته باشند.
4 - ممکن است یکی از دلایل این تصمیم رئیس جمهور به خصوصیت روانی و شخصیتی او بر گردد که خودش به تنهایی تصمیم بگیرد و عمل کند.
5 - احساس محق بودن بر مبنای قانون اساسی که یکی از معاونان سخنگوی ایشان جناب شاه حسین مرتضوی نیز به آن اشاره کرد و گفت که رئیس جمهور مطابق قانون، حق و صلاحیت دارد تا در مورد صلح و مذاکرات آن اقدام کند.
هر چه که باشد، این تصمیم ایشان در مورد صلح، تصمیمی برای مذاکره در جهت صلح و رسیدن به صلح نیست.
راه صلح و الزامات صلح این است:
1 - اراده، صداقت، شفافیت، تعریف مشخص از صلح و توافق ملی در جهت صلح.
2 - دیپلوماسی روشن و هدفمند برای کسب توافقات همسایه ها به خصوص پاکستان و کسب توافقات منطقه ای و جهانی برای صلح و اجرای آن توافقات.

محمد اکرام اندیشمند

>>>   4 - ممکن است یکی از دلایل این تصمیم رئیس جمهور به خصوصیت روانی و شخصیتی او بر گردد که خودش به تنهایی تصمیم بگیرد و عمل کند.
همین چهارم درست است .

>>>   شما بروید انجیوی سلام رحیمی را بنام CHA ارزیابی نمئید ببینید که ازین فاسد تر انسان در افغانستان پیدا میشود ؟ خائن ترین فرد سلام رحیمیست چگونه به او اعتماد شود ؟

>>>   تمنا: ساختار فعلی شورای صلح ناکارآمد است

>>>   شورای صلح صرف بنام است ، اینهارا حکومت همانند مشاورین بیشمار صرف مصروف ساخته تا به این نام بتوانند از امتیازات برخوردارشوند
اگر درهمینجا اینان را مصروف نسازد پس درکجا تعیین نماید؟؟
موضع شدن یا نشدن صلح مربوط امریکا وپاکستان است به ما شما ربطی ندارد این حرف زاغ خیل وال سفیر ونماینده فوقالعاده رئیس جمهور است،

>>>   همی شورای خیالی صلح وپارلمان کمیشن کار باردوش حکومت است

>>>   تا جاييكه كه ما خبر داريم شوراى صلح در سفير نشدن تمنا نقش نداشته و دل تمنا ناق سر شوراى صلح پر است. از رييس جمهور ناله كن كه سفير مقرر نكد و وزير خارجه هم شيطنت كرد در قسمت شما
عتيق

>>>   اینهم برخورد یک مسلمان ترکی با مهاجرین مسلمان:
صاحب یک مغازه کوچک در شهر چینار در ولایت دنیسلی ترکیه در ویترین خود نوشته است که: "خریداران از افغانستان، ایران و سوریه حق ندارند وارد این مغازه شوند و خرید کنند".
به گفته این پورتال خبری، یکی از در در دنیسلی عکس این نوشته را در شبکه های اجتماعی منتشر نمود. به عقیده وی، تعداد موارد نژادپرستی در جامعه ترکیه افزایش یافته است و تاکید کرد که در سایر نقاط استان با موارد مشابه این اعلامیه مواجه شده است

>>>   صلح با کسی میشود که از انسانیت، فرهنک، و همدیگر پذیری چیزی بداند، نه با وحشی های بیابان و بیفرهنگ های جاهل۰
صلح با طالب پروسه ناکام است چون طالبان به مدنیت و احترام متقابل باور ندارند و فقط غوارو نه غوارو را میدانند۰
بیتفاوت است دولت تا چه حد برای این بیفرهنگ ها امتیاز بدهد بازهم طالب همان طالبی که بود خواهد بود۰
خر عیسی گرش به مکه بری
چو بیاری باز همان خر بود

>>>   این صلح خواهان هلمندی به دولت و طالبان اخطار داده اند که تا زمانی که آنها بین خود صلح نکنند و از جنگ دست نکشند،آنها دست از پلو خوردن برنخواهند داشت و هر روز به پلو خوردن خود ادامه میدهند.

>>>   عزیز رفیعی: افراد دخیل در صلح، صلح نمی خواهند

>>>   اسماعیل خان: شورای صلح دستاوردی نداشته است
محمد اسماعیل خان، از رهبران جهادی می‌گوید هیاتی که به نمایندگی از حکومت و جریان‌های سیاسی برای گفتگو با طالبان شکل می‌گیرد، باید تمامی جناح‌ها در ترکیب آن باشند و نیز این هیات نباید در ادارۀ حکومت باشد.
اسماعیل خان، در گفتگو با طلوع‌نیوز، می‌افزاید که شورای عالی صلح در ده سال گذشته در بخش صلح دست آوردی نداشته است و از همین رو، هیئت تازۀ گفتگو کننده با طالبان، باید از حمایت جامعۀ جهانی برخورد دار باشد: «باید به پنج جناح با هم در این هیئت یکجا شوند و اگر اینگونه شود، مذاکرات نتیجه خواهد داد.»

>>>   شورای صلح فقط بخاطر فریب مردم غنی جور کرده واگر نه چی چی دست آوردی دارد زلمی نماینده آمریکا میاید بدون پرسان وجویان با طلب های کثیف گپ میزند معلوم است در تجاوز افغانستان طلب هم دخیل است و یک طرف بند کار است اگر طلب نباشد فردا باید آمریکا برود چون طلب کثیف را تقویت میکند تا خودش باشد آمریکا صلح نمی خواهد فقط نماینده خود بخاطر رفع مشکل طلب کثیف روان کرده تا بداند که چی کمک کار دارند تا بر حکومت خائن مشکلات زیاد کند که او هم بگوید که باش باش.

>>>   هیأت صلح غنی با چه کسی مذاکره می کنند؟
طالبان که آماده مذاکره نیستند

>>>   طالبا ن وداعش جنایت وخون ریزی وسفاکی میکند وغنی ( طالب) با فرستادن یک هیت که با هدف خاض است به تعبیری با یک تیر 3 نشانه را بزند 1 جنایت هم سنگرانش راتو جه کند وبیکو ید حال این قتل جنایت توسط خودم وبدستوری خودم صورت کرفته شما صبر کنید مثل سایر جنایتها مورد پیکرد قرارمی دهم که خودی تان از من بهتر می دانید در طاق نسیان وفراموشی گذاشته شد 2 هدفش تضعیف ودستگری قهرمان ملی ومردمی (شجاعی وعلی پور ) است ومی خواهد توسطی این هیت جنایت دیگری را مر تکب شو د چون تجریبه رازق در قندهار گو یای این مطلب است که تو سط یک امریکای کثیف چه مصیبت را بر مردم افغانستان تحمیل کرد که جبران مشکیل است 3برای کاندیداشدن مبلغ فرستاده تا دوباره برگرده مردم مظلوم افغانستان خورا تحمیل کند این کثبف جنایت کار ومزدور امریکا وانگلیس اسرایل وسرسپرده استعمار ...
مرویس از کابل

>>>   Salam
چرا تاجیک ها ، هزاره ها ، ازبیک ها ، هندو ها و دیگران جز پشتون ها ، همسوی وهمدردی با طالبان ندارند ، علت این معمای مشکل را می فهمید یا بگویم !

>>>   محمد نسيم جعفری
کشور لندی‌ها!
_____
افغانستان، نه تنها در انتحار، انفجار، آدم‌کشی، جهل، تعصب، دزدی، رشوه، فساد اداری و... مقام اول را در جهان دارد، بلکه در تجاوز بر زنان نیز درجه اول را به خود اختصاص داده است.

۱. دگروال‌ها بر کارمندانش تجاوز می‌کنند.
۲. داکترها بر پرستاران تجاوز می‌کنند.
۳. استادان دانشگاه بر محصلان تجاوز می‌کنند.
مسئولین فدراسیون بر بانوان ورزشکار تجاوز می‌کنند.
۴. مسئولین حکومتی به خاطر پرداخت حقوق سربازان شهید، به بیوه‌های آنان تجاوز می‌کنند.
۵. ملاامامان مسجد و مکتب‌خانه بر شاگردان تجاوز می‌کنند.
۶. رئسا و مدیران ادارات بر کارمندان تجاوز می‌کنند.
۷. فالگیرها و تعویذنویس‌ها بر مشتری‌ها تجاوز می‌کنند.
۸. صاحب‌منصب‌ها بر سربازان تجاوز می‌کنند.
۹. طالبان بر حیوانات تجاوز می‌کنند.

و........

>>>   ااگر غنی در اانتخابت ناکام شد یعنی مردم عاقلانه در صحنه حضور دارند در غیر آن جاهلانه تماشا چی خواهند ماند.

>>>   Ariaie
طلوع نيوز از رحيم وردك نام نمى برد و پسر او را يكتن بنام تميم وردك مى نامد، ولى كسى ديگر مى بود همه رشته هايش را باد ميكرد. طلوع دوگانه بازى ميكند . طلوع برادر راديو آزادى شده. همين طلوع نيوز مانند آزادى يك گوشمالى ضرورت دارد.

>>>   جهاد داعش در افغانستان برهبری عربستان و امرکا و پاکستان بغرض تخریب و جنگ با روسیه و چین و ایران در شروع کار است و سالها طول میکشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است