مخترع دستگاه خنثی سازی انفجار در زندان پلچرخی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۳۹۷/۹/۱۲ کد خبر: 156265 منبع: پرینت

خانواده مخترع دستگاه خنثی سازی حمله های انتحاری و انفجاری می گویند، که پسرشان بدون کدام جرم در زندان پلچرخی به سر می برد.
به گزارش اسپوتنیک، خانواده خلیل الرحمن می گوید، که فرزندشان بدون کدام جرم در زندان پلچرخی به سر می برد و حکومت او را به دلیل اختراع اش به بیش از ۱۵ سال زندان محکوم کرده است و این کار یک توطئه و جفا بزرگ در حق این مخترع است.

او چند سال پیش به کابل رفت و در یکی از مکتب های پایتخت مصروف فراگیری تعلیمات ابتدایی شد و دیری نگذشت که او دست به اختراع آله به اسم جمر های افغانی یا خنثی کننده انواع ماین های ریموت کنترول و کنار جاده ای زد و توانست چندین دستگاه مختلف از این جمر ها را اختراع کند.

او با فروش چند پایه از این دستگاه ها مرکز اختراعات و اکتشافات افغانستان را ایجاد کرد و فعالیت های بیشتر را روی دست گرفت تا به جهان نشان دهد که او میتواند از کشتار آدم های زیاد در سراسر جهان جلوگیری کند و این عمل او از طریق رسانه های زیاد در سراسر جهان نشر شد که باعث شهرت این مخترع نو جوان شده بود.

چندی بعد او به یک سفر رسمی از سوی حکومت به کشور هندوستان فرستاده شد و لقب بهترین مخترع آسیایی میانه را به خود اختصاص داد، پس از یک آموزش میان دوره ای دوباره به کشور بازگشت و لقب افتخار کوچکترین پولیس کشور را از سوی رییس عمومی امن و نظم عامه به دست آورد. ناگفته نباید گذاشت در فرجام او به سرودن اشعار نیز روی آورده بود.

اکنون حکومت او را به دلیل دست داشتن در پرونده یک قتل در ساحه پغمان، کابل با ۶ تن دیگر روانه زندان کرده است و در زندان پلچرخی در حالت ناگواری به سر میبرد.
نزدیکان او می گویند، که حکومت خلیل افغان را به بیش از ۱۵ سال زندان محکوم کرده و هیچ ثبوت و شواهد کافی برای اثبات این قضیه به خانواده اش نمی سپارد.
یادآوری می کنیم، که مخترع خلیل الرحمن افغان فرزند اسدالله باشنده ولسوالی دشت قلعه ولایت تخار میباشد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مخترع
انفجار
زندان
نظرات بینندگان:

>>>   در حقیقت گناه او اختراع اوست که با این اختراع انتحاریهای طالبان را خنثی می کند! دولت از این کار او خوشش نیامده و او را محکوم به زندان کرده است.

>>>   این انسان نیست بلکه جناور است که از یک طرف اختراع میکند تا جلو قتل را بیگیرد از طرف دیگر خودش قتل میکند لعنت به این نوع انسان باید عمر قید شود تا بداند که کشتن یک انسان بیگناه چی سودی دارد شاید بخاطر پول و یا دزدیدن یک موبایل انرا به قتل رسانده باشد.

>>>   فکر میکنم که او این دستگاه را به طالبان فروخته است و طالبان مین های گور کرده گی نیرو های امنیتی را خنثی کرده اند و بالای آنها حمله نموده اند و چند نفر نیرو های امنیتی کشته شده اند و در نتیجه قتل نیرو های امنیتی بدوش این جوان بیچاره افتاده است.

>>>   حکومت اشرف غنی کسانی را که بر ضد طالبان ترورست و یا ضد خنثی سازی حرکات و وسایل بکار گیری انها در میدان جنگ قرارداشته باشد بعناوین مختلف انرا گرفتار و زندانی میکند که میتوان از زندانی کردن قوماندان قیصاری و قوماندان نوید و قوماندان علیپور که پس از دادن تعهد به ارگ دوباره رها شد و زندانی کردن جنرال قریشی و دیگران یاد کرد علاوتا غنی احمدزی نمی خواهد که کشور ما به پیشرفت های وسایل نظامی و ملکی نایل گردد به فابریکه داران صنعتی بعوض کمک ضرر وارد میکند و بکسانی که مانند این جوان وسایل پیشرفه نظامی را اختراع کند با توطعه و دسیسه زندانی میکند .

>>>   دو نکته:
- بار اول است که درین باره میشنویم ولی کد (9) بیچاره میگوید که در سراسر جهان از طریق رسانه ها.....
- حتما کدام فعل بدی داشته میترسم که به عوض جمر تولید ریموت را رشد نداده باشد و دور از شک هم نیست.

>>>   مخترع بدون جرم یعنی قتل برای یک مخترع جرم بحساب نمیادتعجب والله

>>>   روي دو دليل بندي شده ، يكي اينكه چون يك نابغه فارسيوان بوده و بايد نابغه هاي تقلبي پشتون مشهور باشد نه نابغه واقعي فارس. دوم اينكه اختراع اش خلاف عمل برادران ناراضي اشرف غ بوده .

>>>   درینصورت یک جوان دیگرکه در دایکندی جدیدا هشت اختراع دیگر کرده هم شاید سرزنش گردد

>>>   اين رسم را ارتجاع سياه از ٢٠٠ پيش براى حكومتهاى مذدور و نوكر هاى كثيف خود ياد داده است.

>>>   فارسیوانان باید از پردا یک قیام بر پا کند تمامی ولایات شمال وهرات را تسخیر کند تا مثل حکومت نجیب حکومت غنی هم نابود شود اگر نه یکی یکی را نابود میشویم اول کلانا مرا دو م همه فارسیوانها

>>>   آیا چون او یک مخترع ست، هر جرمی را که مرتکب شود، کسی نباید از او بازخواست کند؟
او به جرم دست داشتن در پرونده یک قتل در ساحه پغمان، کابل با ۶ تن دیگر روانه زندان گردیده است .
آیا قانون نباید بالای همه یکسان تطبیق نشود؟

>>>   حتما دلیلی برای زندانی شدن این نوجوان بوده که زندانی شده اختراع سرجای خودش قابل قدر است اما این سبب نمی شود که در صورت ارتکاب جرم محاکمه نشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است