روایت NBC از قتل عام خانواده افغان در حملات آمریکایی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۵    ۱۳۹۷/۹/۱۲ کد خبر: 156266 منبع: پرینت

شبکه NBC آمریکا در گزارشی از یک خانواده افغان روایت می‌کند که تمام اعضای آن در حمله هفته گذشته نیروهای آمریکایی به هلمند، کشته یا زخمی شدند.
به گزارش فارس، شبکه NBC آمریکا در گزارشی از یک خانواده افغان روایت می‌کند که تمام اعضای آن در حمله هفته گذشته نیروهای آمریکایی به هلمند، کشته یا زخمی شدند.

در گزارش این شبکه تلویزیونی آمده است، زمانی که احسان الله وارد اورژانس بیمارستان شد بخشی از صورت و جمجمه خود را از دست داده بود، همچنین چشمان وی آسیب دیده و صورت وی شکافته شده بود.
مادر این کودک می‌گوید: «آنها می‌خواستند طالبان را بمباران کنند در عوض خانه ما را ویران کردند، ما انسان‌های بی‌گناهی هستیم چرا این اتفاق باید برای ما بیافتد.»

بیشتر اعضای خانواده «قراره» در حمله هوایی نظامیان آمریکا به روستای آنها در نادعلی هلمند کشته یا زخمی شدند. وی می‌گوید شوهر و برادر شوهرش در این حمله کشته شدند و 13 عضو دیگر این خانواده نیز زخمی شدند.
این حمله آخرین اقدام نیروهای نظامی آمریکا برای وادار کردن طالبان برای پایان دادن جنگ و آغاز مذاکره با دولت افغانستان است.

به نوشته NBC قراره که باردار است براثر اصابت ترکش به بیمارستان آمده و پزشکان تلاش می‌کنند تا بفهمند که بچه درون شکم وی است سالم مانده یا خیر؟
وی می‌گوید که نزدیک خانه‌اش طالبان یک هواپیمای نظامی را هدف قرار داده و سپس وارد خانه آنها شدند و شوهرش هرچه تلاش کرد آنها از خانه بیرون نرفتند، بعد از اینکه هواپیماها خانه آنها را هدف قرار داد، آنها پا به فرار گذاشتند.

«دبرا ریچاردسون» سخنگوی ناتو در افغانستان در این رابطه گفت: این حمله در راستای دفاع از خود بوده و طالبان در این حمله از غیرنظامیان به عنوان پوشش استفاده کرده است.
وی افزود: این موضوع بسیار دشوار است زمانی که طالبان از میان جمعیت شروع به تیراندازی می‌کند، آنها را بتوان شناسایی کرد، اما با این وجود ما جوانب احتیاط را همیشه لحاظ می‌کنیم.

در 10 ماه گذشته در سال 2018 نیروی هوایی آمریکا حدود 6 هزار بمب بر سر مردم افغانستان ریخته است. در همین بازه زمانی سازمان ملل اعلام کرده است که تلفات غیرنظامیان در افغانستان رکورد جدیدی ثبت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که این خانواده در بیمارستانی که یک موسسه غیردولتی ایتالیایی برپا کرده در حال مداوا هستند. برادر احسان‌الله روی برانکاردی دراز کشیده و به پرسنل بیمارستانی که در حال پاره کردن لباس وی برای مداوی وی هستند زل زده است.
خواهر وی که 9 سال سن دارد روی ویلچری تنها نشسته و در حالی که چکه‌ای خون از صورت وی جاری است،‌ خواهر زاده‌اش می‌گوید که اسم وی پروانه است.
پرستاری به پروانه کمک می‌کند تا در حمام لباس خود را در آورد و پروانه درحالی که نشسته است پرستار سر وی را می‌تراشد. وی همچنان ساکت است و چیزی نمی‌گوید. عصر همان روز وی با سری بانداژ شده در حالی که سی‌تی‌اسکن به‌منظور کنترل ضربه دیدگی سر وی انجام می‌شود،‌ بالاخره به حرف می‌آید و می‌گوید که می‌خواهد به خانه برود.

به نوشته این رسانه آمریکایی، «دکتر ابراهیم» خاشال متخصص جراحی قبل از اینکه سر احسان الله را بانداژ کنند آن را تمیز می‌کند، بعد از دو ساعت جراحی وی تخت را برای نفر بعدی آماده می‌کند در حالی که چشم خود را می‌مالد می‌گوید 5 ساعت است که این خانواده به بیمارستان آمده‌اند.
وی می‌گوید: آنچه که ما را خسته می‌کند کار نیست بلکه این موضوع است که بعد از مرخص شدن از بیمارستان چه بلایی سر این بیماران خواهد آمد و این موضوعی است که ما را خسته می‌کند.
این پزشک می‌گوید: من خیلی ناراحت هستم، کودکی در این سن که دو چشم خود را از دست داده و بخشی از مغز وی بیرون آورده شده چه سرنوشتی خواهد داشت؟ چه آینده‌ای در انتظار وی است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات هوایی
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است