عکس های تیم فوتبال زنان
تیم فوتبال زنان را تعطیل کنید
فوتبال از جمله بازی های مردانه برای کشوری مانند افغانستان بشمار می رود. در این کشور جنگزده و اشغال شده از فوتبال مردان چه نتیجه ای گرفتیم که برویم و دختران جوان و زنان خود را به روی آوردن بسوی فوتبال تشویق کنیم؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۳۹۷/۹/۱۲ کد خبر: 156269 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) بهره برداری جنسی یا بقولی سوء استفاده جنسی از زنان در تیم ملی فوتبال کشور به بحث روز مبدل شده و یکبار دیگر تمرکز رسانه ای و فضای مجازی بر این موضوع تاکید دارد که باید استفاده جنسی از زنان از بین برود.
حدود یکسال پیش تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در دیداری با تیم ملی اردن به میدان رفت، بازیکنان افغانستانی که اغلب مقیم خارج بودند بدون روسری به میدان رفتند. پس از انتشار عکس تیمی و جریان بازی تیم‌های افغانستان و اردن در صفحات اجتماعی، پوشش بازیکنان تیم باعث واکنش‌های تند احتماعی شد.

اما اینبار کاپیتان پیشین تیم فوتبال بانوان افغانستان می‌گوید، آماده ‌است اسناد و شواهد دست‌ داشته ‌اش مبنی بر بدرفتاری جنسی با برخی بازیکنان این تیم را به دادستانی کشور بسپارد.
اداره دادستانی افغانستان نیز اعلام کرده است که ادعاهای بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال افغانستان را بررسی می کند، خالده پوپلزی بازیکن و مدیر مسوول پیشین تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان می گوید برخی مربیان تیم ملی بانوان و رییس فدراسیون فوتبال افغانستان با دختران بازیکن، بدرفتاری جنسی می کردند.

خالده پوپلزی، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال زنان افغانستان که در سال ۲۰۱۶ افغانستان را ترک کرد و اکنون در دانمارک است، همراه با سرمربی سابق آمریکایی تیم ملی فوتبال زنان افغانستان به گاردین گفته‌اند که با توجه به سیستمی که در افغانستان وجود دارد، احساس کردند که نمی‌توانند از زنان فوتبالیست حمایت کنند.

وی اضافه کرد، ادعایی را که راجع به سوء استفاده بعضی از بازیکنان از طرف رییس فدراسیون و بعضی ترینرها مطرح کرده‌ایم به خاطر آن اسناد و شواهد داریم، اسناد و شواهد به فیفا تسلیم شده، اگر دادستانی افغانستان واقعاً بخواهد که تحقیق کند بعداً به دادستانی افغانستان نیز این اسناد داده خواهد شد.
این بازیکن سابق تیم ملی فوتبال افغانستان همچنان در صحبت با برخی رسانه ها به یکی از موارد ادعا هایش اشاره کرده و گفته است، چندی پیش در کمپ تمرینی اردن زمانی که یک بازیکن زن مصدوم شده بود یکی از مربیان به اتاق او رفته و بدن این بازیکن را جبراً لمس کرده‌است.

خالده پوپلزی که در تهیه گزارش روزنامه گاردین دخیل بوده، گفت که کمک‌ مربیان تیم ملی فوتبال زنان "مشکلات اخلاقی" داشتند و هربار که این مساله با فدراسیون فوتبال مطرح می‌شد، به جای اینکه این افراد تنبیه شوند، ترفیع می‌کردند و دو تن از مربیان مرد در اردوی تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در اردن به زور وارد اتاق‌های دختران می‌شده و تلاش می‌کردند در برابر وعده‌های کاری و پولی از آن‌ها سوءاستفاده کنند.

این در حالی است که روزنامه بریتانیایی گاردین روز جمعه گزارش داد که چهره‌های ارشد مربوط به تیم فوتبال زنان افغانستان اتهام وارد کرده‌اند که سوء رفتار جنسی در داخل افغانستان به شمول مقر فدراسیون فوتبال و نیز در یک کمپ آموزشی در اردن در ماه فبروری صورت گرفته‌است.
پوپلزی اضافه کرده است که کرام الدین کریم رییس فدراسیون فوتبال افغانستان در اتاق خودش تخت خواب دارد و درب های ورودی اتاق اش به اثر انگشت خوش باز می شود.

فدراسیون فوتبال افغانستان اتهامات مطرح شده در زمینه "سوء استفاده جنسی، بدرفتاری و خشونت" از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان افغانستان را رد کرده و دلیل آن را "نارضایتی شماری از بازیکنان پیشین خوانده که به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت نشده‌اند.
مسوولان فیفا گفته‌اند که متعهد به مصونیت و ایمنی تمام کسانی هستند که در فعالیت‌های فوتبال درگیر هستند و بخصوص افرادی که به صورت بالقوه آسیب‌پذیرند و نیاز به توجه و حمایت ویژه دارند.
روزنامه گاردین گزارش داده که این ادعا‌ها موجب شد که شرکت حَمِل، اسپانسر اصلی تیم ملی فوتبال زنان افغانستان روابط خود را با فدراسیون فوتبال افغانستان قطع کند و خواهان تعیین رهبری جدید برای این فدراسیون شود.

در این میان برخی آمده و موضوع را سیاسی کرده اند و از منظر سیاست به اتهام روزنامه گاردین پرداخته اند و گفته اند که "خالده پوپل در نقش «احمد ایشچی» وارد بازی شده است" و این نوعی پرونده سازی قومی است.

این گزارشی بود از آنچه پیرامون موضوع مورد بحث این روزها در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مطرح شده است، اما اصل موضوع آمدن دموکراسی غربی و باز شدن فرهنگ بیگانه در این سرزمین است. آنچه برای ما مردم اهمیت دارد حفظ کانون گرم خانواده برای فرزندان است، بخصوص فرزندان دختر که باید در همه جهات مراقب شان بود.

جامعه ما مسلمان است و روی آوردن دختران و زنان به ورزش و همچنین فعالیت های دیگر در صورتی مجاز شمرده می شود که مطابق با اصول اعتقادی ما باشد و فوتبال از جمله بازی های مردانه برای کشوری مانند افغانستان بشمار می رود. در این کشور جنگزده و اشغال شده از فوتبال مردان چه نتیجه ای گرفتیم که برویم و دختران جوان و زنان خود را به روی آوردن بسوی فوتبال تشویق کنیم؟

در حیطه های دیگر اجتماعی و نظامی و اداری و غیره کم تجاوز و تعدی به زنان وجود دارد که فوتبال را نیز به آن اضافه کنیم؟ بجای اینکه از حضور قدرتمندانه زنان در میدان های رقابتی علم و فن آوری و امور عاطفی که مختص زنان است؛ حمایت کنیم، آنان را وارد دنیای خشن مردانه می سازیم و به آنان می آموزیم که باید مانند مردان در جامعه خشن باشند و در کنار همه بدبختی ها به بازی های مردانه روی آورند؟

حال یک سوال دیگر، همین کسانیکه ادعای وارد کردن زنان و دختران مردم را در صحنه های مردانه دارند، آیا حاضر شده اند که دختران و زنان خود را به عنوان پیشگامان این عرصه وارد کنند؟ یا نه این برای آنان شرم است و باید دختران و زنان دیگر مردم جلودار این عرصه های باشند.

آیا خانم ها و دختران روسای کمیته ملی المپیک افغانستان تا حالا رنگ این کمیته را دیده اند؟
آیا دختران وزیر دفاع و وزیر داخله تا اکنون سلاح به دست گرفته و یکشب را در خوابگاه های نظامی به صبح رسانیده اند؟
و... ده ها مورد از این دست که برای مردم خوب است اما برای این عالیجنابان حرام شمرده می شود.
مردم باید عاقل باشند!

کد (4)


تیم فوتبال زنان

تیم فوتبال زنان

تیم فوتبال زنان

تیم فوتبال زنان

تیم فوتبال زنان

تیم فوتبال زنان

تیم فوتبال زنان

تیم فوتبال زنان

تیم فوتبال زنان

تیم فوتبال زنان

تیم فوتبال زنان

تیم فوتبال زنان

تیم فوتبال زنان

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فوتبال زنان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این دختران همه خواهران ما اند اگر واقعا چنین عملی صورت گرفته باشد و منسوبین فدراسیون فوتبال زنان باید از عمل خویش در مقابل همه مردم افغانستان جوابده باشند ،فدراسیون فوتبال میراثی اقوام بخصوص نیست که به زور در مسند قدرت فوتبال افغانستان قرار گرفته باید اشخاص باهمت وبا ایمان در فدراسیون فوتبال افغانستان تعین گردد
عبدالله ریحان

>>>   تیم کرکت زنان هم تشکیل شده است

>>>   ولا بیادر خالده خدا می داند در دانمارک چند صد نفر بالایش .... حالا خمار خمار گپ های ناق می زند.
هههههههههههههههههه
ریزه گل

>>>   وقتی یک پنجشیری تاجیک می‌آید و تعصب نمی‌کند و کپتان تیم فتبال را یک پشتون انتخاب می‌کند بعد همان پشتون در هماهنگی با پشتون دیگری بنام هارون پوپل قبر این رئیس تاجیک را می کند تا برکنار و برطرف بسازند!
این گناه تاجیک است که چرا تعصب نکرده اگر مثل کرکت از الف تا یا از یک قوم می‌بود ای روز نمی‌آمد!
ایشچی دوم از نسل مونث

>>>   من طرفدار تعطیل نیستم٬ولی نباید بدون حد اقل امادگی در مسابقات خارجی شرکت کنند.۲۰ مقابل صفر شرم اور است.
عاقل

>>>   در افغانستان به پسرهای بی ریش چنگاو هستند تا چه برسه که به دخترهایی که شورت ورزشی پوشیده اند!!

>>>   کشوریکه خودش بوسیله طالبان دریشی دار واز خارج آمده اداره میشود و تولید طالب اش به اندازه‌ی تولید تریاک اش در جهان خطرناک است چطور بتواند برای انسانیت بخصوص‌ برای زن احترام قائل شوند متاسفانه در ایده و مذهب ساخته شده ای طالبانی جایی برای انسانیت نمانده وبه این اساس در هر بخش و در هر جا و مقام به وحشیگری و جهالت دست میزنند .
اگر در یک کشور اروپایی ویا آمریکایی این نوع مسائل صورت بگیرد همین به اصطلاح مسلمانان حتمآ میگویند دا کافران دئ ویا وا خو مسلمان نیس .اما در جمهوری اسلامی افغانستان (هههههههه) چرا ؟

>>>   حالا با یک من دستار یک جارو ریش امر میدهند که باید تیم فوتبال زنان باید از میان برداشته شود. خجالت بکشید کشور های مسلمان که تیم های سپورتی زنان را دارند هم مسلمان هستن کافیست یک نگاه به کشور های همسایه خود بیاندازید .اگر نمی خواهید که به زن و خواهر وتاتر ویا عمه و خاله ویا مادر کلان تان کسی بچشم بد نگاه کند به مادر و خواهر وغیره دیگران احترام بگذارید. شما خود را امت رسول الله می نامید ان شاءالله که از شفاعت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم محروم شوید .

>>>   دختران چی به فوتبال
آخرالزمان شده
خدایا توبه

>>>   بجای لگد زدن جلوی هزاران نامحرم بروید به بفکر شوهر باشید
همین کارا را می کنید که مردان جرات نمیکنند زن بگیرند

>>>   در شرع اصلا اجازه چنین کارایی به زنان داده نشده است
مولوی احمد

>>>   ثبات پرستان کج آهنگ بخاطر بقای خود درجهت ازبین بردن وشخصیت کشی دیگران از هرنوع دسیسه دریغ نمیکنند ولوکه به بدنامی خودشان شود.من دیده ام.این هم ازانجمله دسیسه های خصمانه قبله گرایان شاید باشدو حقیقت موضوع را من ندانستم.شاید همین توطیه باشد.دور از امکانات نیست.

>>>   هر كس مورد تجاوز قرار نميگرد ، شايد اين دختر خانم بادي خوب داشته و سكسي دارد.

>>>   همه ميدانند كه اين دسيسه است كميته المپيك را همينطور تصرف نمودند توپ دنده ( كريكت) را قومي ساختند و حالا ميخواهد فوتبال را نيز به قبيله بسپارد. خالده پوپل دو هدف را دنبال ميكند يكي اخذ پناهندگي در خارج و دوم واگذاري فوتبال به قبيله.
مسوولين فوتبال بايد در صفحات انترنتي با زبان انگليسي از خود دفاع نماييند چون فارسي را غير من و شما كسي ديگر نميخواند و نميداند.
وسلام

>>>   به این خانم ....به حیثیت بازی کنان یک بهتان عاری از حقیقت و اهانت بابخشونی کرده است که باید از طرف دیگر فوتبالیستهای تیم دختر علیه این خانم دعوای قانونی و طالب اعاده حیثیت شوند در غیر آن لکه این افترا و دروغ نه تنها به دختر هابلکه به آبرو وحیثیت خانواده های شان نیز برمیخورد. این خانم احمق برای طرفداری هارون پوپل به آبروی همه بازی کرده باید از دختر های فوتبالر علیه آن دعوای قانونی شود.

>>>   خالده پشتون پوپل باید ثابت کند که چه کسی با وی به زور زنا کرده.

>>>   وقتی دیگر در تیم نگرفتیش باز همو تخت خواب یادش آمد. سابق چرا صدای خوده نکشیده بود؟ حتمن خوشش آمده بود.

>>>   من با بسیار زن بازان آشنائم ودررشته زیبائی شناسی کمی مطالعه نمودم دختر خانم که اتهام بر فدراسیون وارد نموده فکر میکنم بیجاست چو درتیم ملی فوتبال دختران زیبا ترین دختران از نقطه نظر ریبائی ظاهری و باطنی وجود داشت کرام الدین اگر خدای نخواسته همچو هدفی میداشت کبوتر را به کلاغ همچو چوپوپل ترجع میداد این ادعا ها درراستای همان اتهامی مرموزی است که به استاد عزیز و روشنگر زبان فارسی خراسانی وارد کردند این از همان دسایس سیاسی است درجهت برداشتن مهره های قوم خاص تاریخ این قوم متعصب انگاشته از این گونه ترفند ها ست که حتا به ناموس خویش احترامی قایل نیستند همه وقت از دختران وزنان خویش منحیث حربه سیاسی استفاده نموده اند تاریخ گواه همه این مدعاست .
اقبال

>>>   به نظر من خالده پسیا ر کار خوب کرد که این بدبختی را افشا کرد. فطرت خودت از کدام فهم تان سخن خالده را رد میکنی . اکر بالای دختر ها تجاوز شده و فعلا ان را رد میکند.بخاطر یکه اینده خودو فا مبل خودرا در نظر می کیرد.
رحیم از کابل

>>>   هر چي ميخواهي بنويس ولي بدان كه مديريت سپورت زنان بايد عوض شود. حتي محاكمه هم خواهند شد. گپ به فيفا رسيده!
من هيچ شكي ندارم كه خانم پوپل رأست ميگويد.

>>>   موضوع ایشچی بعد از معاینات طب عدلی حل شد.
نتیجه طب عدلی نشان داد که در مقابل ایشچی عمل جنسی صورت نگرفته است، بلکه صرف (لب شق) یعنی قصد عمل جنسی صورت گرفته است.
زیرا دوستم در نتیجه عدم احساسات جنسی در مقابل ایشچی، این عمل را نتوانسته است انجام دهد و صرف به لب شه اکنفا کرده است.
بنأ دوستم از طرف محکمه به جرم تجاوز به حبس تنفیضی محکوم نمیشود، بلکه بخاطر قصد تجاوز، به یک سال حبس تعلیقی محکوم میشود.
این موضوع قبلاً به کمیسیون انتخابات پارلمانی خبر داده شد و در نتیجه کمیسیون انتخابات نامزدی باتور دوستم و ایشچی را برای انتخابات پارلمانی قبول کردند و هردویشان منحیث وکلای پارلمان در ولسی جرگه انتخاب شدند.

>>>   به هر صورت بايد ريس فدارسيون بايد تحت تحقيب عدلی قرار بگيرد چون نشرات که در ان وقت از طرف خاريجئها از اردن نشر شد بی اساس نبود . يک نفر ديگر که بهتر باشد مقرر شود . در غير بايدخودش استعفا کند. چون اعتبا رش خراب شده .در افغانستان زن ها از شرم بسيار چيز ها پوت ميکنند چه کنند در اين جامع بدبخت نه انسان نه حيوان نه خزنده نه پرنده از دست اين مر های نا مرد ، بی غيرت و ناجوان در امن است باور کنيد روزی می ايد که زن ها يعنی مادر و خواهر تو از اين نامردان بی شرف ، بی ناموس و بی عزت نجات يابند.
وطن خواه

>>>   ایشچی از پس نقش یازی کرد وخالده هم از پیش رو نقش بازی می کند بسیار ماهرانه ودقیق.
جزاک الله خالده

>>>   خجالت بکشید
چطور میتوانید به خانواده و دوستان و اشنایان بگویید که دختر شما رفته به توپ لگد بزند و فوتبال کند
این بازی مردانه است نه زنانه
خجالت بکشید
بروید دختران تان را شوهر بدهید که راحت شوید
لطفا از رفتن دختران به تیم های فوتبال و دیگر ورزش های مردانه جلوگیری کنید تا مورد لعنت فرشتگان الهی قرار نگیرید
شرم هم خوب است
بسم الله از مزار شریف
>>>   فامیلیکه از آبرو وعزت بر خور دار باشد. هیچ گاه دختران خود را اجازه نمیدهند. مگر پدران وفامیلهای که در فکر بهره بر داری باشند.عزت وعفت دختران شان بی ارزش است.
فرشته باشنده کابل.

>>>   هیچگاه تجاوز بزور صورت گرفته نمیتواند تا رضائیت خودش نباشد. وقتیکه امتیاز مورد نظرش بس از تجاوز داده نشود.سروصدا بلند میشود.
همه میدانند که دختران بی عفت در چنین بازی ها اشتراک میکنند، تا هنگام باز پرس همین دویدن وافتادن در فوتبال وبایسکل سواری دلیل شده بتواند.
فخریه باشنده کابل.

>>>   آیا این زنهای زیبا همه افغانستانی هستن اگر باشند بسیار زیباهستند ماشاالله

>>>   چقدر زیبا ودلربا وآرامش بخش هستند

>>>   فدراسیون فوتبال افغانستان باید به این زنان زیبا افتخار کند وهمه رابیمه ومحافظت نماید

>>>   آقای بسم الله، این طینت و ماهیت عقبماندهً توست که نمی توانی ورزش دختران آزاد افغانی را ببینی و تحمل کنی، تو و امثال تو مال ایندوران و مدرنیته و عصر آزادی و آگاهی و مدنیت نیستید و به گذشته و بدوران مرد سالاری و زن ستیزی تعلق دارید . تو خودت از زن متولد شده ایی، چطور حالا به زنان توهین می کنی؟ آیا کسی به تو گفت که چرا تو ریش و پشم داری ؟

>>>   افتخار به فامیلها واولیای شان ،هم سکس وهم فوتبال را طور مسلکی می آموزند.

>>>   خالده پشتون پوپل از شوی کردن ماند.
به 2 دلیل
1 -اگر راست گفته پس معنی اش این است که دست دوم شده
2- اگر دروغ گفته دیگر کسی بالایش اعتبار نمیکند.

>>>   دختران هم حق دارند مانند تمامی زنهای دنیا تیم فوتبال داشته باشندو در افغانستان بدرخشند.
زلمی

>>>   Ali Sajadi
كميسون انتخابات بايد تعداد برگه رآي هر يك از وكلاي كوچي را كه در شوراي ملي راه پيدا كرده است در رسانه ها مانند بقيه وكيل ها اعلان كنند چون ملت ما همه بايد بدانند كه هر ١٠ وكيل كوچي ها هر كدامش با چند رآي داخل شوراي ملي ميشودند
تا باشد تشت رسوايي جعل تزوير قبيله يك قسمتش از بام بيفتد رو سيايي شان آشكار شود

>>>   Soraya Baha
بدنامی تیم فوتبال بانوان دیباچه ای برای فرهنگ طالبانی
آی مردم، آی زنان آگاه باشید که امریکا حکومت ایتلافی با طالبان می سازد و شنیدم که دسیسه بزرک درتیم فوتبال بانوان در جریان است تا به این بهانه مانع فوتبال بانوان شوند و تیم های سپورتی بانوان را منحل کنند، اینها زمینه سازی های قبلی برای حکومت مشترک با طالبان است.
کسانی که تاریخ نمی خوانند فجایع سال۱۳۵۰ گلبدین تکرار می شود. آن زمان نیز گلبدین مخالف تیم های سپورتی دختران بود.
در یکی از روزها که در جمنازیوم دانشگاه میتنگی داشتیم، گلبدین حکمتیار با عمامۀ سیاه، چشمان تیز، بینی تیغه زده و ریش سیاه درازش که هیبتی ترسناک داشت، به نماینده گی گروه «جوانان مسلمان» سخنرانی می‌کرد. وی پس از بیان اندیشۀ تنگ‌نظرانه و متحجر خود به شعاردادن پرداخت که یکی از شعارهایش «مرگ بر طاغوت» بود.
دختران تیم باسکتبال که دختران سرزنده و شوخی بودند، وی را به استهزا گرفتند و پرسیدند: «آقای گلبدین! طاغوت چه معنا دارد؟» گلبدین پاسخ داد: «طاغوت یعنی امریکا؛ طاغوت یعنی امپریالیسم؛ طاغوت یعنی دخترهای تیم باسکتبال که با دامن‌های کوتاه و سر برهنه جست‌وخیز می‌زنند.»
یکی از دخترهای شوخ تیم باسکتبال دست به دهن برد و سوت بلندی کشید. ناگه اندیشۀ ضد زن، نقاب گلبدین را درید و تراوش مغز بیمار وی فضای جمنازیوم را متشنج کرد و گفت: «پس از این باید صنوف دختران و پسران از هم جدا شود، ورنه با این تیم‌های سپورتی دختران مینی‌ژوپ پوش، اخلاق بچه‌های دانشگاه فاسد می‌شود!»
عاصمه یکی از دختران جذاب تیم باسکتبال و اسکی که علی‌رغم پوشیدن مینی‌ژوپ دختر آزاده، مغرور و باشخصیتی بود و بچه‌های دانشگاه وی را «تویگی» صدا می‌زدند، از دنده‌های چوبی جمنازیوم بلند شد و از گلبدین پرسید: «آیا دولت توانایی مالی این را دارد تا به خاطر مینی‌ژوپ من، دو چند دکتور و پروفیسور را با هزینۀ گزاف استخدام کند؟»
گلبدین ناشیانه گفت: «استاد در یک صنف درس بدهد، اما در وسط صنف پرده می‌زنیم. دخترها طرف چپ پرده و پسرها طرف راست پرده بنشینند.»
باز عاصمه پرسید: «استادان کدام سوی پرده بایستند و درس بدهند؟»
گلبدین گفت: «اگر استادان طرف راست پرده درس بدهند، سیاه‌سرهای طرف چپ نیز می‌شنوند. اما نگفت اگر استاد طرف چپ پرده درس بدهد، پسرهای طرف راست نیز می‌شنوند. شاید می‌خواست بگوید که «دخترها از قبرغۀ چپ مردها به دنیا آمده‌اند» و یا دخترها «جنس دوم»اند. دخترهای تیم باسکتبال با تمسخر پرسیدند: «باز شما به دختران پرده‌نشین، نامه‌های عاشقانه نمی‌اندازید؟»
گلبدین با خشونت گفت: «اصلاً نمی‌فهمم دخترها چرا فاکولته می‌آیند. خدا و رسول یک شوهر برایشان حق داده است که از بیرون هم پیدا می‌شود.» اما نخواست بگوید «زنها فقط کشتزار مردها استند.»
بیشتر از هزار دانشجو در درون و بیرون جمنازیوم حضور داشتند. همه از سخنان زشت این اسلام‌گرای سیاه‌دل، منزجر و متأثر شدند. از من خواستند تا در برابر این هیولای ضدزن بلند شوم.
میکروفون را گرفتم. پرشورترین سخنرانی هم همین روز بود که فریاد صدها دختر دانشجو شدم. صدایم انفجار خشم هزاران زن سرزمینم بود.
فریاد دختران و پسران دانشجو با سوت‌کشیدن‌ها و کف‌زدن‌ها سقف جمنازیوم را روی سر گلبدین فرومی‌ریخت. در پایان میتنگ دخترهای تیم باسکتبال مرا روی شانه‌هایشان بلند کردند و شعار می‌دادند «زنده باد دختران مبارز؛ ....

>>>   بهتر است که ملا لندی فوتبال را ادب کنند
نه اینکه جلو پیشرفت را بگیرند
جمشید افغان

>>>   لعنت بر آن پدر و برادر و شوهری که دختر خواهر یا زنش را به چنین جاهای می‌فرستند
لعنت خدا بهشون افغانستان یک کشور اسلامی است نه یک کشور اروپایی یا آمریکایی که زن به چنین جاهای بروند چرا تا این حد بی ناموس شده اید شما های که چنین نظر می‌دهید و قضاوت می‌کنید آیا راضی هستید که خواهر و زن خود تان هم به چنین جاهای بروند اگر راضی هستید باید بگم که که شما هم گول کفار را خورده اید از دین اسلام گذشته اید و ناموس و خواهر و مادر برای تان مهم نیست خیلی بی غیرت شده اید تف به غیرت تان به کدام کتاب آمده است که باید زن و خواهر و مادر اسلام باید با شرت و زیر پیرهن برود جلوی چشم نامحرم اینجور فعالیت ها انجام دهند باید فوتبال زنان تعطیل شود اگر مسلمان هستید اگر غیرت دارید اگر ناموس دارید باید مانع رفتن خواهر و زن تان به چنین جاهای شوید اگر می‌خواهید که که خواهر و مادر تان اینجوری بی ارزش بی عزت زیر دست و پای هر بی ناموسی باشد که تشویق شان کنید

>>>   او را ندیده ام، او را نمی شناسم، اما حتم تصویرش به عنوان نخستین دختری که آن سکوت درد دهنده را شکست در حافظه و قلب ما ثبت خواهد شد، دختری که برای دقایقی به اندازه ی قرن ها حرف زد. دختر جان، تو به اندازه ی همه ی ترس های ما نترسیدی و بی ادعا و بی اعتنا به نگاه های تند و طعنه های ننگین نرهای قضیب اندیش آنگونه حرف زدی که ما هرگز نتوانستیم، نامت را دقیق نمی دانم اما جسم و روح بدون همراه و تنهایت را در این جمعیت میلیونی با این نام به خاطر خواهیم سپرد «دختری شمشیر بدست».
نابود باد نر ایسم
تمکین

>>>   انهای که از خداوند ج ترس وهراس ندارد از هیچ کس دیګر ترس وهراس نمی نمانید ودرمقابل نامحرمان به ناز واشوه وبدون رعایت حجاب ظاهر میشوند هم در دنیا وهم دراخرت به عذاب سخت دچارمیشوند . مشت نمونه خروار است ایا کدام یک از انها سرش با چادرض اقلآ پوشانیده اند . افختار به پدرش - برادرش و شوهرش وحتی اقارب نزدش است چرا که به اعمال اش متوجه نه ساختند .وتمام جهان از عمل کرد شان باخبر شد ند .

>>>   تا بستر و زمینه تجاوز فراهم نشود تجاوز صورت نمی گیرد!
در این روزها در فضای مجازی سخنی از تجاوز جنسی به میان آمده و دست بدست میشود که بالای بازی کنان دختران در فدراسیون فوتبال افغانستان تجاوز جنسی صورت گرفته است و این قضیه را هرکسی با برداشت فکری شان تفسیر و تعبیر میکنند.

خدمت دوستان گرامی عرض شود اینکه: تا بستر و زمینه تجاوز فراهم نشود هیچ مردی جرات تجاوز بر هیچ دختر و خانمی را ندارد.
این دختران و خانمها هستند که با لباس های چسب و بدن نمای شان که از فاصله ده متری تمام اعضای بدن شان را به نمایش میگذارند مردان را بر علیه خود شان تحریک کرده و زمینه دست اندازی و تجاوز را فراهم میکنند.

در این کشور بلا زده اسلامی که آمار شهوت پرستی اعم از مردان و زنان به اوج خود رسیده است اگر خانمها و دختران با لباس و اصول اسلامی از خانه های شان بیرون شود بخدا قسم اگر کسی به او نگاه کند.

من گاه گاهی به سفارت خانه ها و موسسات خارجی سر میزنم و با چشمم میبینم که با معاشات بلند دالری در آنجا چه میگذرد اگر بگویم که یکتعداد دختر خانمها از چاکی یخن شان ناف شان معلوم میشود باور کنید که دروغ نگفته ام اگر بگویم که برای کار استخدام نمیشوند باور کنید که دروغ نگفته ام اگر بگویم که محرم و نا محرمی وجود ندارد باور کنید که دروغ نگفته ام و هزاران موارد غیر اخلاقی دیگر.

در پایان اگر همه ما مرد و زن مطابق با اصول اسلامی و انسانی زندگی کنیم نیازی به تجاوز نیست.

ابوذر فکرت

>>>   زود ‌داوری نکنیم
با آن‌که "نابسامانی" در فدراسیون فوتبال افغانستان را می‌پذیرم؛ مگر به این اندازه ذوق‌زده‌گی و جوگیر بودن هم در ترازوی خرد نمی‌گنجد که با گپی یک آدم برکنارشده (خالده پوپل‌زی) که سال‌ها از پیسه و داشته‌های این فدراسیون بهره‌برداری کرد و در سفرهای زیادی رفت و خود را به‌نام و نشان رسانید؛ مگر همین‌که برکنار شد مانند بلبل به گفتار آمد، باور کنیم.
اگر با خالده پوپل‌زی بدرفتاری‌ جنسی شده‌است چرا همان زمان آواز خود را بلند نکرد؟ خالده پوپل‌زی چه زمانی به اتاق ویژه رییس فدراسیون رفته‌است؟
برخی‌ها برای پذیرفته شدن پرونده پناهندگی‌شان به اروپا، آبروی خود و میهن را به حراج می‌گذارند.
مزدک

>>>   از عمل کرد رئیس فدراسیون فتبال تمامآ بازی کنانان ذکور واناث شکایت دارند نمیدانم که چوکی های دولت تا چه زمانی میراثی باشد منکه ورزشکار هم نیستم طوریکه از طریق تلویزیون ها ومطبوعات میشنوم همیشه شکایت ها از رهبری ناسالم وغیر حرفوی همچو کرام دین کرام ودیگران است این یک خیانت ملی است که کار گلکار را به نجار وبرعکس از نجار رابه گلکار میدهد چرا کرام دید کرام خود را مانند شرش چسپ دوقلو در فدراسیون محکم گرفته که همانا حیف ومیل بودیجه فدراسیون میباشد مه متر از جنایت های مالی ، وسوی استفادهاز صلاحیت های فدراسیون از گل نوشگفته تجاوز جنسی در فدراسیون باخبر شوید .
از کرام دین بپرسید که در طول زنده گی خود درکدام تیم فتبال عضویت داشتی وسرتیم کدام تیم بودی که فعلآ ریاست فدراسیون فتبال را به گروگان گرفتی
در قسمت تیم فتبال زنان باید بگویم طوریکه دیگر دوستان وعزیزان یاد آوری نمودند
جامعه ما یک کشور مسلمان وسنتی است و روی آوردن دختران و زنان به ورزش و همچنین فعالیت های دیگر ورزیشی در صورتی مجاز شمرده می شود که مطابق با اصول اعتقادی مردم وفرهنگ ملی ما باشد هرزمانیکه تیم ملی مردان فتبالیست ما جهت اجرای یک مسابقه به یکی از کشور ها میرود جناب کریم دین کرام مصالح علیای ملی را در نظر نمیگیرد حسب فرمایش شخصی خود تصمیم میگیرد که بهتری بازی کنان که نه باکدام شخص ونه باکدام مقام ویا جناح بستگی دارد از بازی میماند وروان نمی کند برعکس دوستان وسفارش شده گان غیره راروان میکند که توانمندی لیاقت او کمتز از همان فتبالیست بی واسط وبی پول است شرایط امروزی ما اجازه نمیدهدکه دختران جوان و زنان خود را به روی آوردن به بازی
فوتبال تشویق کنیم وبدون سرپرست به دور از چشم فامیل به همرای مردان نامحرم به خاطر تمرین ویا مسابقه به خارج روان کنیم در وطن خود ما که این دختران مورد تجاوز جنسی وسوی استفاده قرار میگیرنددر خارج به گفته مردم دیموکراسی وآذادی است هرآنچه خواست عمل میکندد؟
در بخش های دیگر اجتماعی و نظامی و اداری و غیره کم تجاوزجنسی برعلیه زنان وجود دارد که اکنون کانو ورزیشی را نیز به آن اضافه کنیم؟ بجای اینکه از حضور قدرتمندانه زنان در میدان های رقابتی علم و فن آوری و امور عاطفی ، تعلیم وتربیه اولاد سالم ، آموزش علو دینی ، پیشبرد مسایل تدبیر منزل که مختص زنان است تربیه ودر یک رقابت مثبت تشویق نمایم و حمایت کنیم، آنان را وارد دنیای خشن مردانه می سازیم و به آنان می آموزیم که باید مانند مردان در جامعه خشن باشند و در کنار همه بدبختی ها به بازی های مردانه روی آورندکه هم دنیا وهم آخرت شان را خراب نمایم ویک لکه نگین وسیاه را در جامعه برای شان تحفه دیم ؟ اگر از اعضای پارلمان ، وزرا، قوماندانان ، رهبران تنظیمی وسیاسی ، علما به پرسیم که آماده است که دختر جوان خود را به نام این وآن به خارج بدون محرم شرعی روان کنیم قبول میکند ؟ جواب معلوم است که صد درصد مخالفت مینماید ؟ اگر از کرام دین کرام به پرسیده شود که چرا دختران افغان را بایک نیکر وزیر پیراهنی در مسابقه خارجی در کشور اردن در مقبل چشم هزاران تمشاکننده با سر های لچ ونیم قوله وگریبان های چاک به میدان روان کردید ؟آیه وجدان وغیرت داشتی که خواهرانت در انظار هوس بازان شیطان صفت جست وخیز به زند؟ در خاتمه از تمام پدران وبرادران که خود را افغان ومسلمان میدانند درس عبرت بگیرند اگر وجدان وغیرت دارنداز خدا وند متعال وروز آخرت ترس وحراس دارند از اعزام دختران جوان خود به هرنام ونشان که باشد به خارج از کشور بدور از چشم فامیل روان نکنند ؟واگر به آخرت باورمند نیستند ودالر پرست هستنند به خاطر عیش نوش انسان های بلهوس دختران خود را آرایش کرده روان کنید ؟ تا برای شما دالر ونواسه وخوهر زاده بعد از چند ما به ارمغان بیاورد وافتخار هم نماید که دخترم ویا خواهرم از خارج . بادست پر برگشت.

>>>   جهت اثبات باید تمام دختران از نگاه بکارت باید به طب عدلی معرفی شوند.بعد واقعیت معلوم میشود.

>>>   مردان قربانی آزار جنسی علیه زنان

در جامعه‌ای که زنان مورد خشونت و آزار جنسی قرار می‌گیرند و احساس ناامنی می‌کنند، تنها آنها نیستند که قربانی می‌شوند. بلکه همه از جمله مردان هم آسیب می‌بینند.

به عنوان مثال، در افغانستان و ایران در بسیاری اوقات نخواستم نکته خوب و تحسین برانگیز یک زن، مثلن هنر، مهارت، زیبایی و... خانمی را تحسین کنم و یا در هنگام صحبت (البته در موقعیت مناسب) لحنی دوستانه و عاطفی داشته باشم. چون ترسیدم از آن برداشت نامناسبی شود و طرف مقابل احساس ناامنی بکند.

همچنین برخی اوقات اگر بانویی در هنگام صحبت و ارتباط، بیش از حد خشک و زننده و رسمی برخورد می‌کرد، در واقع عملن به من توهین می‌شد، اما با این حال نمی‌توانستم اعتراضی بکنم و عملن به وی نیز حق می‌دادم.

اما در جامعه‌ای برابرتر و انسانی‌تر مثل امریکا و یا ترکیه وقتی خواسته‌ام، به راحتی توانسته‌ام (البته با رعایت شئونات و موقعیت و حریم) به زنان و دختران آشنا و یا حتی در مواردی غریبه بگویم چقدر زیبا هستند و یا دوستشان دارم بدون اینکه باعث سوء تفاهم برای کسی شود. در همه موارد هم آنها خوشحال شده‌اند و تشکر کرده‌اند.

خلاصه اینکه ما مردان با ابراز علنی محبت به همسرمان و یا دوست دخترمان و رعایت حقوق برابرشان و همینطور مبارزه با و جلوگیری از آزار جنسی می‌توانیم در جامعه و فضایی به مراتب آرامش بخشتر، لذت بخش‌تر و قشنگ‌تر زندگی کنیم.
صابر

>>>   ما مردان را چه مرگمان است؟

(به بهانه #آزار_جنسی دختران تیم ملی فوتبال افغانستان و تمام زنان #افغانستان)

به گمانم تابستان سال 1384 خورشیدی بود. مثل هر تابستان آمده بودم کابل اما این بار بعد از فارغ التحصیل شدن از دوره لیسانس، در دوراهی ادامه تحصیل و یا ماندگار شدن در افغانستان بودم. مخصوصن اینکه شرکت در کنکور دانشگاه برای مهاجرین افغانستانی با قید و بندهای زیادی همراه شده بود و خودم هم خیلی حوصله کنکوربازی نداشتم. با برخی دوستان مشورت می کردم. تقریبا نظرات 50 به 50 بود.

با دوستی که تا حد زیادی خود را از نظر فکری و سوابق تحصیلی و کاری شبیهش می دانستم و آن زمان در یک مرکز رسانه ای کار می کرد، مشورت کردم. دقیق یادم است که برای خداحافظی و بدرقه ام آمد تا دم دروازه بیرون محل کارش و گفت: صابر رفیق، از من می شنوی فرصت کار برای همیشه در افغانستان است و دیر نمی شود. پس بنابراین برگرد همان ایران و درست را ادامه بده. کار کردن در اینجا هم فقط برای ک... ی... ر... کاله کردن (رسیدگی کردن) خوب است.

از طرز فکرش و بدتر از آن از شیوع نگاه فرصت طلبی جنسی در هر موقعیتی شوکه شدم. البته من کابل نماندم و با پذیرشی که از دانشگاه شریف گرفتم، درسم را ادامه دادم. اما آن رفیقم این روزها جزو کندک مشاورین یکی از حضرات است.

می گویند آرزو بر جوانان عیب نیست، اما اینقدر شرایط در افغانستان بد و خراب هست که متاسفانه جای امیدواری برای رسیدگی عادلانه و محکوم نشدن قربانیان آزار جنسی نمی ماند.
صابر

>>>   دوستان بخدا جای شرم است که بگن آزارو اذیت جنسی درتیم فوتبال افغانستان وجودداردخاک به سرشما کسانیکه در راس تیم هستین شرم نمیکنین که تمام جهان حالابدی ونجسی شمارا تماشامیکند دیگه زن نبودخاک به سر شماشوه. ههههههههههههههه

>>>   آقای بسم الله، یعنی لعنت فرشتگان الهی هست که مردم افغانستان و کشورهای مسلمان را به جنگ و خونریزی و فقرو فلاکت نشانده اند!؟ آنکس که نداند و نداند که نداند، در جهل مرکّب ابدالدهر بماند.

>>>   جسارت میخواهد ته ترکش عقده و حقارت نوع نر ایسم افغانی بایستی و اقامه دعوا بکنی. تصورم از اول همین بود که فراتر از چنبره حقارت و دشنام نرهای افغانی استقبال نخواهم شد. دختری که دست به آتش زد و نترسید و نلرزید و تابویی را مقابل چشم جامعه ی نرسالار افغانی مزاج شکست اصالتا زن است، زن. بپذیریم که به گفته شما کار و عملکرد خالده پوپلزی در این شرایط برامده از یک بازی سیاسی است اما من که نچسپیدم برایم همین نقطه دارای اهمیت باشد. من گفتم این دردی که سالها گلوی زن افغانستانی را بسته، در پستو و پس کوچه ی دفتر کار تا دانشگاه و مکتب بار بار با خنجر تقاضای جنسی و عمل به اجبار شقاوت جنسی امنیت روانی و فزیکی اش خدشه خورده، وووو اما به هزار دلیل نتوانسته اس به کسی ابراز کند و پناه جوید، این موقعیت عمل خالده پوپلزی همان دست به جرقه ایست که بایست تمام رده های خشونت و آزارجنسی زنان و بهره حویی زنان بازرسی شوند. به تکرار مینویسم دختری که پرده ی این خشونت و رسم زهراگین بهره جویی از زنان را درید حیثیت قهرمان معرکه و جاده صاف کن یک آغاز جدید برای حق طلبی زنان را دارد. او قربانی حقارت و شقاوت نرهای بدوی اندیشی شده که به هیچ قیمتی از بالابر نرسالاری پا به زمین نمیگذارند.
قابل تحسینی دختر، شجاعتت قوت قلب ماست
تمکین

>>>   از عمل کرد رئیس فدراسیون فتبال تمامآ بازی کنانان ذکور واناث شکایت دارند نمیدانم که چوکی های دولت تا چه زمانی میراثی باشد منکه ورزشکار هم نیستم طوریکه از طریق تلویزیون ها ومطبوعات میشنوم همیشه شکایت ها از رهبری ناسالم وغیر حرفوی همچو کرام دین کرام ودیگران است این یک خیانت ملی است که کار گلکار را به نجار وبرعکس از نجار رابه گلکار میدهد چرا کرام دید کرام خود را مانند شرش چسپ دوقلو در فدراسیون محکم گرفته که همانا حیف ومیل بودیجه فدراسیون میباشد مه متر از جنایت های مالی ، وسوی استفادهاز صلاحیت های فدراسیون از گل نوشگفته تجاوز جنسی در فدراسیون باخبر شوید .
از کرام دین بپرسید که در طول زنده گی خود درکدام تیم فتبال عضویت داشتی وسرتیم کدام تیم بودی که فعلآ ریاست فدراسیون فتبال را به گروگان گرفتی
کرام الدین در وزارت دفاع ملی نیز خیانت ها زیادی کرده است که صد ها ملکیت وزارت دفاع را به قیمت نا چیز خریداری کرده بعدآبه دالری به فروش رسانیده است
...

>>>   دوستان عالیقدر!وقت ملا در داخل مسجد(خانه خدا) از اطفال سو استفاده جنسی میکند پس ازفوتبالر ومربی فوتبال چه گله.
عاقل

>>>   آنهایی که بر علیه زنان آزاد و ورزشکار موضع می گیرند، فکر و ذکر و زندگیشان فقط در حدّ و حیطهً پائین تنهً خود و انسانها و بخصوص زنان مشغول بوده و درک و شعور و بلوغشان هم از آن حد هم بیشتر و فراتر نمی رود.
به نظر من من اکثر نظرات کاربران از اعتقادات مذهبی و تعصبات دینی نشاًت می گیرد که بر ضد حقوق و برابری زن و مرد، و مدرنیته می باشد، وگرنه چرا یک زن نمی تواند ماًمور و معاون پلیسی شود؟ آیا فقط باید ملا و آخوند و ریش و پشمیهای متعصب مذهبی حق حاکمیّت و معاونت داشته باشند؟
آینه چون عیب تو بنمود راست *** خود بشکن آینه شکستن خطاست.

>>>   زنان هم حق ورزش دارند اما درمحيط کاملا زنانه وه اينکه باوجود لطافت وجذابيت جنس مخالف مشکلات به بار آورند.نبايد خود رادرمعرض تجاوز قرار دهند.قوانين مخصوص پوشش مناسب وتفکیک جنسيتی کامل بايد باشد
شيوای بلخی

>>>   اینها عملا آماده فحشا هستند. با این لباس.

>>>   اولین حمله پوپلزی ها علیه فدراسیون فوتبال چند سال پیش توسط هارون پوپلزی زمانی صورت گرفت که انتخابات فدراسیون فوتبال جریان داشت و آن جلسه توسط هارون پوپلزی و افرادش با استفاده از سلاح اخلال شد
قبیله عادتش است، که در یک دست شمشیر و در دست دیگرشان همیشه قرآن باشد، و اگر زور شمشیر و استفاده از قرآن کار نکرد باز ک۰۰۰ س پیش میکنند۰ چنانچه بد دادن و بد گرفتن جز فرهنگ اینها است۰
قضیه این خالده جان پوپلزی که با هارون پوپلزی ارتباط شخصی دارد هم همینطور یک مسئله است۰ بد اخلاقی در ادرات اوغانستان و سهو رفتار علیه بانوان متاسفانه وجود دارد۰ قضیه دگروال لغمانی بیمارستان ۴۰۰ بستر مثال آنست که غنی کوچی در مقابل آن کاملن خاموشی اختیار کرده بود۰ حال خالده جان پوپلزی هفت سال بعد ازفرار از وطن و زندگی در غرب آمده از داستان تخت خواب که سابق دیده بود شکایت میکند۰ این ادعا جز یک سهو استفاده سیاسی از مسائل اخلاقی چیزی دیگری نیست۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است