جنرال امریکایی: شمار طالبان بیش از۶۰ هزار است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۷/۹/۱۵ کد خبر: 156318 منبع: پرینت

جنرال ریچارد کلارک، نامزد فرماندهی عملیات های ویژۀ ایالات متحده در نشست استعماعیه کمیتۀ خدمات تسلیحاتی سنای امریکا، شمار طالبان را در افغانستان بیش از ۶۰ هزار تن گفته‌است.
به گزارش طلوع، مکینزی و جنرال ریچارد کلارک، نامزد عملیات‌های ویژۀ در نشست استعماعیه کمیتۀ خدمات تسلیحاتی سنای ایالات متحده حضور یافتند.
اما هنگامی که جنرال مکینزی از بن بست در جنگ یاد کرد، شماری از سناتوران این وضعیت را نا امید کننده خواندند.

در این نشست نامزد فرماندهی عملیات‌‎های ویژۀ می‌گوید که طالبان ۶۰ هزار جنگجو دارند، آمار که نزدیک به سه برابر آمارهای داده پیش از این است؛ زیرا مقام‌های امریکایی به شمول این جنرال شمار طالبان را درگذشته در حدود ۲۰ هزار تن گفته بودند.
جنرال مکینزی به این باور است که یک راه حل سیاسی که منجر به گفتگوها با طالبان شود، مسألۀ کلیدی است.
اوی همچنان هشدار داد که نیروهای امریکایی نباید همانند گذشته بگونۀ شتاب‎زده از افغانستان بیرون شوند؛ زیرا به گفتۀ او نیروهای افغان تاکنون آماده دفاع از خود شان نیستند و این روش نیست که چه زمانی این کار را خواهند کرد.

این گفته‌ها درحالی ابراز می‌شوند پاکستان می‌گوید که رییس جمهور امریکا از اسلام آباد خواسته‌است تا در روند صلح افغانستان همکاری کند.
وزیراطلاعات پاکستان می‌گوید که رییس‌جمهور دانلد ترمپ در نامه‌ای از عمران خان، نخست وزیر پاکستان خواسته‌است تا طالبان را بر میز گفتگوهای صلح بکشاند.
در همین حال، زلمی خلیل زاد سومین سفرش را به پاکستان، افغانستان و شماری از کشورهای دیگر از بهر زمینه سازی برای گفتگوهای صلح با طالبان، آغاز کرده‌است.

همزمان با این، عبدالله، رییس اجراییه می‌گوید که برای آغاز گفتگوها با طالبان، نباید قید و شرطی گذاشته شود و آوردن تغییر در قانون اساسی افغانستان، تنها با برگزاری لوی جرگه قانون اساسی ممکن است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال آمریکایی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   به نظر من باید این دولت را برای طا لبان تسلیم کند خوب است چرا این دولت یهودی نمی تو اند کار درست انجام دهد یک انتخابات پارلمانی را این دولت ع وغ نتو انست به ثمر برساند خوب تر است زار بخو رند به این اندازه مصرف و پول جها ن

>>>   قبول کنیم که طالبان 60000 باشند مگر مگر نیروهای امنیتی 380000 یعنی 6 برابر طالب است چون مدیریت قوی و مسلکی وجود ندارد 6 نیروی امنیتی از یک طالب بی سر و پا شکست میخورد.

>>>   ....به امریکای .... بلی شما جنایتکاران شمار نوکران خود طالبان و داعش را به یک میلیون هم میرسانید

>>>   طالبان مسلح شاید 60 هزار نفر باشد.
ولی :
به انها طالبان نکتایی پوش .
طالبان زارع
طالبان کاسب ودکاندار
ونود فیصد اوغان ها را اضافه کنید .که اگر مسلح نیستند
دلشان با تروریستان طالب است.
وبه نام اسلام ولی به کام پشتونیسم دست به هر جنایتی میزنند.

>>>   شمار طالبان را با اردوی پاکستان ویا نفوس قبایل جمع کنید ،از نظرتعداد آی اس آی میتواند ملیون طالب عرضه کند درصورتیکه لازم باشد

>>>   سی ملیون جمعیت افغانستان فدای سرشصت هزارطالب
این یعنی بی عدالتی
این یعنی جنگ جهل برعقل
این یعنی بدبختی

>>>   حالا که نتوانستن کاری بکنند. آمار طالبان را میبرند بالا. بشما لعنتی ها میگویند ابر قدرت شما همان تجيزات تان را به طالبان که بیش از 2 هزار نفر نمی باشند بدهید ببینید چیکار تان میکنند تا واشنگتن دنبال تان میکنند یا نی حرف مفت میزنند.زمانی به شوروی ها میخندید که در جنگ افغانستان ناتوان است حالا خودتان گیر ماندید.البته آنها از روی قانون و مقررات نظامی پیش می رفتن رحم دل تر از شما بودن یادم میآید زمانی که خیلی خردسال بودم -تانک های شان از منطقه ما گذر می نمود طوری ميگذشتن که به دیوار و باغ مردم آسیب نرسد متاسفانه.مثلی شما ها نبودند یک منطقه پرجمعیت را در یک شب بخاک یکسان وهيج آثاری از آن منطقه باقی نمی ماند.تنها چیزی که شما ها خیلی مهارت دارید شیطنت.کاری است شما ها همیشه بخاطر سه وچهار نفر تروریست یک منطقه را کاملا ویران نمودید و شماها همیشه دنبال سوزن در بین کاه می گردید موقع که سوزن را پیدا نکردید تمامی کاه دان را به آتش می کشید.

>>>   چوچه کرده می روند روزی دو تا زیاد می شوند شما مردم از چوچه کردن طالبان منکر نشوید.
ههههههههههههههههههههههههههههههههه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است