نه به سهمیه بندی کانکور، نه به طرح تنبلی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۸    ۱۳۹۷/۹/۱۶ کد خبر: 156336 منبع: پرینت

کجای این کار عدالت است؟
آزمون کانکور در نفس خود یک روند ناعادلانه‌ای است که سبب کشتن استعدادها و از بین بردن خلاقیت در نظام آموزشی کشور شده است. اما وقتی این روند سهمیه بندی می‌شود، دیگر در اوج بی‌عدالتی، استعدادها بیشتر تلف خواهد شد و تنبل‌ها به جای رقابت و درس خواندن، می‌خوابند و وارد دانشگاه می‌شوند.

چنین طرحی در هیج جای دنیا وجود ندارد و هچ منطقی هم ندارد. به جای این سهمیه بندی، حکومت تلاش کند تا نظام آموزش و پرورش را اصلاح و متحول کند که هرکس با تکیه برتوانایی و ظرفیت اش به دانشگاه راه یابد نه بر اساس قوم و قبیله و جغرافیایش. در برابر این طرح باید ایستاد و نگذاشت تا نسل جوانی که زحمت می کشد، قربانی این سیاست شوند.

عجیب است "متفکری" که دانش آموخته غرب است، چنین طرح‌های قرون وسطایی می‌ریزد؟

فیصل کریمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سهمیه بندی
کانکور
نظرات بینندگان:

>>>   برای اینکه عدالت صد فیصدتطبیق گردد باید درهمه صنوف اول نمره پشتون دوم نمره تاجک وسوم نمره هزاره باشد سطح نمرات نباید درنظرگرفته شود ، با اینکار وحدت ملی از فولاد هم محکمتر میشود
ر

>>>   بااین طرح سهمیه بندی کانکور افغانستان به سمت جهل نادانی و برگشت قهقرایی است، کانکور یک مسابقه علمی و استعداد های شکوفاست که در این رقابت نفس گیر خودش را نشان میدهد. کانکور بدون سهمیه بندی است که متخصصین متبحر از آن در یک ملت بروز و ظهور میکند. آیا وقت کانکور سهمیه بندی شود بازهم افراد متخصص در زمینه های مختلف خواهیم داشت؟ جواب منفی است، زیرا با سهمیه بندی افراد لاییق و استعدادهای برتر این امتیاز از او گرفته میشه و بجایش کسانی در دانشگاه میره که استعداد این تخصص را ندارندو در نتیجه نسل آینده افغانستان از داکتر وانجینر گرفته تا دیگر رشته ها همه اش بیسواد و ناکارآمد به بار می آیند. مدیران پشتون بجای سهمیه بندی کانکو طرحهای مفیدی که برای این قوم فلک زده مفید باشند در دستور کار قرار دهند، تا سهمیه بندی کانکور. این طرح نه از رشدی علمی دیگر اقوام میکاهند و نه به عقب ماندگی علمی پشتونها کمک میکنند بلکه عقبگرد هم میکنند.
احمد....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است