اعلامیه مشترک کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۲    ۱۳۹۷/۹/۱۶ کد خبر: 156346 منبع: پرینت

با توجه به وجود مشکلات، شکایات و اعتراضات متعدد مربوط به انتخابات مجلس نمایندکان ولایت کابل که با عث صدور تصمیم مورخ 14 قوس1397 کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر ابطال آرای انتخابات حوزه کابل گردید و با درنظرداشت این که رد این مصوبه توسط کمیسیون انتخابات عملا بن بستی را در روند انتخابات ولایت کابل موجب گردید، در جلسه مشترک هردو کمیسیون محترم که تحت ریاست معاون دوم رییس جمهور و با حضور داشت رییس دادگاه عالی، دادستان کل، رییس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی، رییس ارگان‌های محلی و رییس اداره ملی احصاییه و معلومات دایر گردید، هردو کمیسیون انتخاباتی به موارد ذیل توافق نمودند:

۱- کمیسیون انتخابات تعداد آرای بایومتریک شده و سایر اسناد مورد نیاز را هرچه زودتر به کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی تسلیم می نماید.
۲- کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی در مورد بند اول تصمیم مورخ 14 قوس 1397 خویش مبنی بر ابطال انتخابات حوزه کابل با رعایت مورد جزء (1) این اعلامیه تجدید نظر می نماید.
۲- هر دو کمیسیون محترم در آینده موارد اختلافی خویش را در تفاهم مشترک حل و فصل می نمایند.
۴- به منظور نهایی شدن پروسه انتخابات ولسی جرگه، حکومت هر نوع مساعدت تخنیکی را بنا بر تقاضای هردو کمیسیون در اختیار شان قرار می دهد.
محل امضا:

به نمایندگی از کمیسیون انتخابات:
عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون انتخابات
سید حفیظ الله هاشمی عضو کمیسیون انتخابات
رفیع الله بیدار عضو کمیسیون انتخابات
قریشی عضو کمیسیون انتخابات
معاذ الله دولتی عضو کمیسیون انتخابات

به نمایندگی از کمیسیون شکایات انتخاباتی:
عبدالعزیز آریایی رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی
حمیرا حقمل عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی
غلام دستگیر هدایت عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی
علی رضا روحانی عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی
عبدالبصیر فایز عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی

محل امضای سرور دانش معاون دوم رییس جمهوری اسلامی افغانستان
تاریخ 16 قوس 1397


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعلامیه مشترک
کمیسیون انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   اگر باز هم مشکل حل نشد چند روز بعد خلیل زاد می اید وطی فرمانی فوق العاده آنرا حل وفصل میکند

>>>   استقلال کمیسیونهای انتخاباتی هم درست مانند ازادی رای ارگ ریاست جمهوری وقصر سپیدار است انها نمیدانند اگر در پای غنی وعبدالله ۴۶ بند از ۴۶ کشور شامل در اشغال بسته است در پای انها دوصد حلقه وزولانه مقفول میباشد شاید در خواب ویا خیال پلو احساس مینمایند که از ازادی عمل برخوردار اند ولی بعد می بینند که فرمایشات از سفارت لندن وامریکا وسفارت اتحادیه ای اروپا وناز ها ونزاکت های عین وغین وکرزی وسیاف وحکم تیارواستخاره های مجددی وخم ابروی هند وپاکستان وچین وشوروی و... پشت انها را خم مینمایند چون بیدار میشوند خودرا در یک زندان بزرگ از هوا ها وهوسهای گوناگون می بینند ودر پای شان این همه غول وزنجیز بسته است ناگهان تصمیم عوض مینمایند وبعد به مذاکره می نشینند تا خودرا ازین مهلکه نجات دهند ویا این تصامیم همه به اساس اختلاف سلیقه های ارباب ها گرفته میشود نظرات وپیشنهاد های مختلف ارباب ها ودونر ها انها را در مضیفه می اندازدودر وادی حیرت سرگردان مینماید ویاهم هیچ کدام بلکه این همه تغییرات وتصمیم های متضاد همه مبرمج وپلان شده برای تخدیراذهان عامه میباشد حلاصه نه تنها کمیسیونهای انتخاباتی بلکه همه گوینده وشنونده ونویسنده را نیز در بن بست قرار داده اند
تبنگ چی

>>>   عقب نشینی کمیسیون شکایات انتخابات به اعتبار که نزد ملت داشت لطمه بزرګی وارد کرد
در این مدت کمیسیون شکایات انتخاباتی توانسته بود اعتبار نهاد واعتبار کمیشران خویش رانزد ملت به جایګاه خوبی برساند اما با تاسف که کمیسیون شکایات هم مانند کمیسیون انتخابات اعتبار ومنزلت خود را درتفاهم که با متقلبین کمیسیون انتخابات انجام به حد صفر برساند
لعنت خدا بر سر معامله ګران کسی که از امضا خود بس بی ګردد مانند این است که وژدان خود را فروخته باشد سخت متاثرم
قیام

>>>   بازی با سرنوشت ملت تا کی ادامه یابد خدا می داند؟ این بی غیرت ها که دین و ایمان ندارند.

>>>   خیانت

>>>   با سر نوشت ملت بازی میکنند.

>>>   امروز صبح یکشنبه مصاحبه محترمه حمیرا حقمل عضو کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی را از طریق رادیو صدای امریکا شنیدم . ایشان با منطق و دلایل بسیار خوب و واضح چگونگی تخلفات و دستگاری های کمیسیون انتخابات را توضیح داده و حقیقت را بیان کردند .
در واقعیت امر این انتخابات نبود یک شرم و یک سر افگنده گی برای حکومت و کسانیکه در راس حکومت اند بود. لعنت بر کسانیکه این انتخابات را موفقانه تعریف کرد و لاف زد. این انتخابات نشانه شه حکومتوالی و. شرم په داسی شه حکومتوالی دو ماه است که نتیجه انتخاباتش معلوم نمی شود.باید مرگ موش بخورید!

>>>   شهید مسعود در اوج توطیه های جهانی ، داخلی و حتی حلقات خودی ، مجبور شد کابل را ترک کند ، طالبان همه جا را اشغال کرده بودند ، مسعود به پنجشیر عقب نشیسنی کرد ، نیرو هایش آرایش نظامی اش را از دست داد ، طالبان تا دروازه های پنجشیر رسیدند ، خودش در پنجشیر در ابتدا حتا با عده ی با مشکل مواجه شد و حتا قصد نابودی اش را داشتند . و اما او شجاعت و جرأت را از دست نداد ، عمق توطیه ها را می فهمید ، حتا نزدیک ترین ها او را هشدار دادند که مقاومت بیجا است و باید کشور را ترک کند. اما آن شهید به خود و آرمان هایش باور داشت و با گفته ی مشهورش که گفته بود « اگر به اندازه پکولم هم برایم جای بماند از کشور خارج نمی شوم و مبارزه خواهم کرد»
او چنین کرد ، من در آن زمان وقتی به بدخشان رفتم ، تمام شعار های را که قبلا علیه طالبان به دیوار ها نوشته شده بودند از هراس رسیدن طالبان پاک کرده بودند . مسعود مقاومت کرد و از سر به یاران مرده اش جان بخشید ، نتیجه مقاومت اوست که طالبان نتوانستندکل کشور را اشغال کنند که سر انجام توطیه جهانی قصد ترورش کرد و او را حذف کردند.

اینرا برای آن گفتم که برای یک مبارز واقعی واژه ی بنام شکست وجود ندارد ، پیروزی و شکست های ظاهری تنها جلوه های فراز و نشیب ها در این میدان است ، شکست و پیروزی واقعی تنها درذهن و تفکر ها شکل می گیرد ،اگر ذهن تان شکست را پذیرفت دیگر باور تان به پیروزی سرد می شود و نابود می شوید.

دکتر پدرام هیجده سال است بدون داشتن کم ترین امکانات علیه فاشیزم حاکم و مافیای قومی مبارزه می کند ، در این راه برای کشتنش جایزه گذاشتند ، وقتی اجتماع تاجیکان را شکل داد در همان لحظات نخست بر او حمله کردند ،در پارلمان بار ها بر او تاختند و حتی هشدار به قتل دادند، اما دکتر پدرام با استقامت باقی ماند ، اینبار به کمک مافیای قومی خواستند بر او خنجر زنند ، اما عمق این توطیه ها را عدالتخواهان می دانند ،صحنه را به این گروه های مزدور رها نخواهند کرد.

نجیب سلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است