انتقاد مسکو از پیش نویس قطعنامه سازمان ملل
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۷/۹/۱۷ کد خبر: 156351 منبع: پرینت

وزارت امور خارجه روسیه پیشنویس قطعنامه سازمان ملل در مورد افغانستان را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که نویسندگان پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در مورد افغانستان نگرانی مسکو در رابطه به وضعیت در افغانستان را نادیده گرفته و مسکو در همین رابطه از دادن رأی خودداری نمود.
در جلسه عمومی مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه در رابطه با "وضعیت در افغانستان" که توسط هیئت آلمانی فراهم شده بود، به بررسی گرفته شد.

در بیانیه‌ای وزارت امور خارجه روسیه گفته شده که درسند نهایی دینامیک منطقه ای، از جمله ادامه تنش ها در جمهوری اسلامی افغانستان و فعالیت روزافزون "دولت اسلامی" و گروه های وابسته به ان در شمال این کشور که خطری جدی برای همسایگان آن از جمله کشورهای آسیای مرکزی می باشد مد نظر گرفته نشده است.

یاداشت می افزاید که پیشنویس قطعنامه مربوط،؛ سهمیه برای تقویت امنیت در افغانستان را با ماموریت "پشتیبانی قوی" ناتو به عهده داشت، گرچه با گذشت 17 سال موجودیت نیرو های ناتو دراین کشور آنها موفق به ختم تنش ها دراین کشورنشده و نتوانستند امنیت در منطقه را تأمین کنند. انها همچنین وظیفه آموزش نیرو های مسلح افغانستان را نیز تا هنوز انجام داده نتوانستند.

وزارت امور خارجه روسیه می گوید، علی الرغم همه اینها، ما انتخابی دیگری به جزء گذاشتن پیش نویس برای رأی گیری نداشتیم. در این سند نگرانی روسیه در خصوص وضعیت در افغانستان نادیده گرفته شده و روسیه روی همین منظور از دادن رأی خودداری نموده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسکو
افغانستان
سازمان ملل
نظرات بینندگان:

>>>   دیپلوماسی هم عجب است کشور های بزرگ از مسایل بسیار بزرگ اغماض مینمایند روسها میدانند که غربی ها با استفاده از ضعف انهازیر پوشش سازمان ملل تهاجم ولشکرکشی کرده افغانستان را اشغال نموده است ادارات دولتی وموسسه های عسکری وفضا وزمین افغانهارا در کنترول وتسلط خود دارنداز پاین ترین مامور ملکی ونظامی تا مقام های بالا همه را انها تعیین وانتخاب مینمایند ومنابع زیر زمینی ومواد مخدر وتمام امکانات مادی ومعنوی مارا به یغما میبرند درینجا اردو وپولیس وداعش وطالب والقاعده وحکمتیار همه را خود میسازند و تمام جوانب را تمویل وتسلیح مینمایندبیچاره روسها هنوز امید وارند که نظر انهارا در قطع نامه ای مجموعه ای عمومی بین الملل در نظر بگیرند من امید وارم که روسها تا این حد جاهل ونا اگاه نیستند وهمه ای انچه ما میدانیم انها با تفصیل میدانند اما از دیپلوماسی کار میگیرند و از روی مجبوری وناچاری چنان مینمایند که اوضاع واحوال نورمال وطبق معمول در جریان است
مگر این که در پشت پرده توافقات میان انها باشد وروسها در تمام عرصه ها سهیم بوده حد اقل ازین معامله های مفت ورایگان کمیشن خودرا اخذ میدارند
خسته ای دل شکسته از سانچارک

>>>   سیاست هم سراسر مکر ونیرنگ است .
ازیک سو دزد ی می کنند وازسوی دیگر می گویند دزد رابگیرید ونمانید .
روسیه وامریکا هردومداخله گر هستند وبلکه نزدیک 50کشور
افغان ها باید خودشان تصمیم بگیرند.
شیوای بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است