هم تحصیل را سهمیه بندی کنید و هم قدرت و ثروت را
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۶    ۱۳۹۷/۹/۱۷ کد خبر: 156358 منبع: پرینت

در هیچ کجای دنیا تحصیل سهمیه بندی قومی نشده است، حالا که پاسداران مکتب جهل، تعصب و فاشیزم می خواهند در افغانستان تحصیل را سهمیه بندی کنند، بهترین راه حل مساله افغانستان تقسیم قدرت و ثروت بر اساس تناسب قومی است.

دم و دستگاه شوونیزم و فاشیزم قدرت و ثروت را در اختیار یک قوم خاص قرار داده اند و اکنون می خواهند که به بهانه های مختلف تحصیل را نیز قومی بسازند.

من بارها نوشته کرده ام که در افغانستان جنگ خصلت قومی دارد، صلح رنگ و بوی قومی دارد، امتیاز برای اهداف قومی به کار گرفته می شود و بالاخره تلاش پیروان مکتب فاشیزم تسلط یک قوم بر اقوام دیگر است و طرح افغان سازی کشور نیز در راستای تسلط نام و فرهنگ یک قوم بر اقوام دگر است.

در چنین حالت یک عده ای پیدا می شوند خود را کور، کر و کرخت سرداده ادعا می کنند که چنین نگویید که وحدت ملی به خطر می افتد. در جواب ملی اندیشان بارها نوشتم که وحدت ملی به معنای برابر اقوام در تمام زمینه ها است نه به معنای تسلیم اقوام در برابر یک قوم، در حقیقت طرح سهمیه بندی تحصیل به همان اندازه احمقانه است که فردا ادعا نمایند که بیایید انتحاری و انفجاری را نیز قومی و سهمیه بندی نماییم.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سهمیه بندی
کانکور
نظرات بینندگان:

>>>   چه حرفی است. تحصیل نباید سهمیه بندی شود و قدرت و ثروت باید شایسته سالاری باشد. حق هزاره هاست که تحصیل سهمیه بندی نباشد و در قدرت و ثروت به صورت مردم سالارانه شریک باشند.

>>>   از سر و کون غنی تعصب میبارد .با کدام منطق این بی مغز متحجر تحصیل را سهمیه بندی میکند .

>>>   برای اینکه وحدت ملی خیلی محکم شود باید درجه بندی صنفی منبعد به اساس نمرات نه بلکه به اساس سهمیه قومی باشد مثلا اول نمره پشتون
دوم نمره تاجک
سوم نمره هزاره
چهارم نمره ازبک
به اینطریق هرکس به حقش میرسد ف برادرهزاره اول نمره بودن را قباله نگرفته که دایم از اونهاباشد
ر

>>>   به نظردهنده که می گوید اول نمره باید درجه بندی شود: این امتیاز اول نمره بودن را ننه ات به کسی هدیه نداده تا دوباره پس بگیری برو درس بخوان مکتب را اتش نزن انتحار نکن ادم شو درس بخوان.

>>>   در کشور های اروپائی نیز برای دانشجویان خارجی سهمیه تعین شده است، زیرا در اقلیت قرار دارند.
درین ولایت ها فقط پشتون ها زندگی نمی کنند:
ارزگان، زابل، غور، بادغیس، دایکندی، بامیان، نورستان، کنر، نیمروز، پکتیکا و سمنگان توسط دولت افغانستان به عنوان ولایت‌های توسعه نیافته شناخته می‌شوند.

>>>   به این طرح موافق هستیم
غوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است