بیایید کار را یکسره کنیم
بهتر است با این گروه فاشیستی کار را یکسره کرد و یکبار مردن را بر هر روز مردن ترجیح داد! کاری را که چند سال بعد ناگزیر باید انجام داد، همین حالا چرا نباید انجام داد! حداقل خوبی این‌کار آن است که آیندگان از شرّ این گروه مکر و کید در امان خواهند بود 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۳    ۱۳۹۷/۹/۱۷ کد خبر: 156359 منبع: پرینت

تار و پود انتظام از یک‌دیگر پاشیده است
گوهر و خرمهره در یک سلک جولان می‌کنند!

تصمیم حکومت مبنی بر سهمیه‌بندی امتحان کانکور، با موج بزرگی از اعتراض‌های شهروندان در رسانه‌های اجتماعی روبرو شده است. کاربران فضای مجازی این فیصله‌ی حکومت را کاری نابخردانه و ناعادلانه توصیف می‌کنند و آن را ظلم آشکار در حق فرزندان زحمتکش این مرز و بوم می‌دانند!

واقعیت امر آن است که این بار اول نیست که چنین ظلمی در حق اکثریت مردم این سرزمین، به اجرا در می‌آید؛ فاشیسم قبیله در سالیان متمادی حاکمیتش بر این خطه‌، تلاش بی‌حد و حصر انجام داد تا آثار مدنیت و فرهنگ را نابود کند و همه‌چیز را به نفع خود قبیله‌یی و بدوی گرداند! چون در هراس بود که با وجود تمدن و دانش و فرهنگ، نمی‌تواند با اهالی اصیل این جغرافیا به مقابله برخیزد! همان بود که بناهای تاریخی کهن را ویران کرد، نام‌های تاریخی این جغرافیا را تغییر و هویت فرهنگی این سرزمین را بر باد داد!

انسان‌های بی‌شماری را به کام مرگ فرستاد! باغ‌ها و کشت‌زارها را در آتش جهل سوختاند! بخش‌هایی از سرزمین خراسان بزرگ را در چند مرحله به بیگانگان فروخت! مسجد و مکتب‌ و دانشگاه‌ را به گلوله بست! و تا توانست ویرانی به بار آورد! خدمت سربازی را از دوش اعضای قبیله برداشت و بار سنگین آن را بر دوش شهروندان درجه دوم انداخت! و از همه مهم‌تر همه‌روزه جان صدها انسان بی‌گناه را با انتحار و انفجار گرفت!
حالا که می‌بیند قوم فلاکت‌زده‌ی تاریخ می‌رود که از راه دانش و تلاش جایگاهش را در سرزمین خود دوباره‌ به دست آورد و فرهنگ کهن خود را باز احیا کند، می‌نشیند و برایش برنامه می‌چیند تا دیگر نتواند به سوی تعالی و ترقی گام بردارد!

بهتر است با این گروه فاشیستی کار را یکسره کرد و یکبار مردن را بر هر روز مردن ترجیح داد! کاری را که چند سال بعد ناگزیر باید انجام داد، همین حالا چرا نباید انجام داد! حداقل خوبی این‌کار آن است که آیندگان از شرّ این گروه مکر و کید در امان خواهند بود! مگر همین دیروز نبود که همین نابغه‌ی دوران! در قسمت جنایتکاران در حبس می‌گفت: عادلانه نیست که اکثر زندانیان از یک قوم باشند! این سخن یعنی این‌که در این سرزمین خشک و تر را به‌پای هم ‌می‌سوزانند! امروز هم همان نابغه است که می‌خواهد با این طرح ظالمانه‌اش، بی‌دانش‌گروهی را بر چوکی دانشگاه بنشاند و جامعه‌ی علمی را هم، چونان اسلافش به گند بکشاند!

همین مفکوره‌ای که می‌خواهد به تعبیر خودش عدالت را با این طرح خام، برقرار کند،
چرا وقتی سخن از امتیازات ویژه است، یادش از عدالت نمی‌آید؟!
چرا برای دانشگاه مثلاً جلال‌آباد اجازه می‌دهد که در چندین رشته ماستری و داکتری داشته باشد؛ ولی برای ولایت‌هایی چون هرات چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد؟!
چرا وقتی بحث مالیات می‌شود یادشان نمی‌آید که اهالی قبیله هم باید در پرداخت مالیه سهیم باشند؟!
چرا در دادن رتبه‌ی جنرالی یادشان از عدالت نمی‌آید؟!
چرا در توزیع مقام وزارت و ولایت و قوماندانی پولیس و قول اردو و ریاست امنیت و گمرک و پاسپورت و فلان و بهمان یادشان از عدالت نمی‌آید؟!
چرا در این سرزمین، اگر مکتب را آتش زدی تو را به دانشگاه راه می‌دهند و اگر مکتب را آباد کردی تو را از رفتن به دانشگاه منع می‌کنند؟!
تا چه وقت می‌خواهند به تمامیت‌خواهی و برتری‌جویی و استبداد ادامه دهند؟!

چنین سیاست‌هایی را حتی اسراییل در برابر مردم فلسطین به‌کار نبسته است! حداقل خوبی جریان اسراییل و فلسطین در آن است که مرز دوست و دشمن در آنجا مشخص است!
اینجا برادر می‌گویند و تو را به کام مرگ می‌فرستند!
شعار وحدت سر می‌دهند و زبانت را قطع می‌کنند!
برابری می‌گویند و تو را از حقوق اولیه‌ات محروم می‌سازند!
عدالت فریاد می‌زنند و جیبت را خالی می‌کنند!

اینجا فقط یک وجه مشترک با اسراییل دارد و آن حمایت بی‌دریغ جهان غرب و عرب از فاشیسم قبیله است! دیگر کارهای قبیله، همه فوق جنایات اسراییل است! اینجا افغانستان است! و باید فغان و ناله و زاری همه به هوا باشد! حالا که داد و واویلا راه به‌جایی نمی‌برد، پس همان بهتر که خط و سمت خود را با این گروه متحجر و تمامیت‌خواه و فاشیست معلوم کنید و از این بیش در ذلت زندگی نکنید!

سید مسعود حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود حسینی
گروه فاشیزم
نظرات بینندگان:

>>>   آقا جان خودت در خارج با فامیلت آرام نشسته ئی، دیگران را به کشتن و کشته شدن تشویق میکنی. افغانها درین چهل سال به قدر کافی کشته داده اند. بس است!!

>>>   بس تان هست!! شما را راه داديم حالا از شما بوى داماتى مى ايد!!! روز حساب نزديك هست!!

>>>   بی عقل ها
غنی و کابینه بی معرفتش منظور است
اگر هدف تربیه کادر های علمی برای مناطق محروم است به جای این طرح ناقص کادر های ورزیده را با 50 فیصد امتباز بیشتر و سهولت های رهایشی و معیشتی به مناطق محروم بفرستید تا سطح تعلیم و تحصیل ارتقاء پیدا کند.

>>>   تمام جوانان غیرپشتون وعدالت خواه ازهمه کشورها وارد کشورشوید
وازداخل هم همه دست به دست هم دهیم واسلحه برداریم مرزمان راباقبیله فاشیتی معلوم وخود راجدا کنیم
طالب یعنی جهل
طالب یعنی نادانی عقب ماندگی
طالب یعنی بیسواد بی عقل
طالب یعنی چوپان
طالب یعنی نوکربیگانگان
طالب یعنی منافع شخصی نه ملی
هیچ طالبی منافع ملی نمیشناسد
وبه خاطرحکومت کردن به دیگران حاضرن تمام کشورراویران کنن
طالب یعنی وحشی
یک بارمردن بهترازهزاربارمردن بیاید نسل درنسل خودراازدست این وحشی ها نجات دهیم
همه افرادوطن پرست یکباردرسرارکشوردست به تطاهرات بزنیم واین فاشیست ها را همانندشوروی نابودکنیم

>>>   سهمیه بندی کانکور یک اپارتاید است که جلو رشد استعداد های جوان مارا میگیرد.دوران قدیم را تکرار میکند که هزاره ها حق شمولیت را درحربی پهنتون و لیسه نظامی ودانش گاها نداشتند.

>>>   رستگار دهگان
فاشیزم قبیله سیاست شترمرغی را پیش گرفته است. اگر نیازی به پرواز باشد میگویند مرغ هستیم و اگر نیازی به بار بردن باشد میگویند مرغ هستیم.
هنگام تقسیم قدرت، قدرت را با جعل و تقلب غصب میکنند و میگویند ما اکثریت هستیم و ما همه افغان هستیم و میگویند تقسیم کردن مردم به سمت، قوم و زبان تعصب است. اما زمانیکه بیداری، آگاهی، تلاش و آرای واقعی مردم تعیین کننده باشد، انتخابات را به دور دوم میکشانند تا دقیق تر و سنجیده تر تقلب کنند، اگر در غزنی هزاره ها نمایندگان بیشتر به مجلس نمایندگان میفرستند؛ انتخابات در غزنی را حوزه ای میسازند و به طور استثنایی آنرا به تعویق میاندازند تا فرصت بیشتری برای تقلب داشته باشند، اگر در کابل نمیتوانند طبق دلخواه افراد مافیایی خود را به مجلس راه دهند؛ نتیجه انتخابات را باطل میکنند، اگر با شایستگی و لیاقت نمیتوانند به دانشگاه راه یابند کانکور را سهمیه بندی میکنند، تا بجای جوانان کوشا و شایسته، افراد تنبل و بیسواد خود را به دانشگاه بنشانند.

>>>   عجيب تعصب ، عجيب نفرت ، عجيب انزوا و عجيب ضعف .
برادران هموطن بهتری ما در برادری و برابری ماست ، دشمن هميشه در تلاش و تشويق همچو درنده های شيطان صفت است.
اګربچشم باز نګريسته وبه قلب سليم پذيرفته شود امروز در تمام وطن ازشرق تابه غرب و از شمال تابه جنوب بدون کدام تعصب همه برای آزادی ميجنګند.
درين ملک همه برادروار باهم زيستند وخواهند زيست انشاءالله

>>>   کاررا یکسره کرده نمیتوانی بیغم باش

>>>   کار خوب است شاگردان لایق کامیاب و نا لایق ناکام به واسطه و پول شامل طب نمیشود. رقابت سالم است اغراض سیاسی مردود است.وسلام

>>>   Khurasani
متوجه ناقلین باشید!
معصوم استانکزی در هنگام سفرش به بلخ به عطامحمد نور گفته است، ما همه یکی هستیم و این ایستاده گی شما به حاکمیت تاریخی مان صدمه وارد میکند، حد اقل از عبدالله عبدالله بیاموزید که چطور همه چیز را دوباره به اوغانها(پشتونها) برگرداند و به تعهد اولیه اش و آرمان پدری اش باقی مانده است.
بعد از این گفتمان بود که عطای نور هئیت رهبری جمعیت را دور زد و همچنان اعتماد مردم را نیز فدای قدوم استانکزی و سلام رحیمی نمود.

>>>   آیا تا هنوز از خود پرسیده اید که چرا ما اهالی افغانستان همیشه افراط گرا هستم؟؟؟؟؟
ملای ما افراط گرا.
کمونیست ما افراط گرا.
مجاهد ما افراط گرا.
لائیک ما افراط گرا.
بی دین ما افراط گرا و مسلمان ما افراط گرا؛ زن ما افراط گرا مرد ما افراط گرا.
آیا از خود پرسیده اید که چراوهابیت ما از وهابیت عربستان آتشی تر است.
آیا از خود پرسیده اید که چرا کمونیست ما از باداران روسی و.. خود داغ تر و کموست ترند؟
آیا از خود پرسیده اید که چرا مجاهد ما از همه عالم و آدم مسلمان تر است!!!!
آیا از خود نمی پرسید که چرا دیگران بر سر این موضوعات راه گفتگو را در پیش میگیرند و عقل را بین خود حکم قرار میدهند، اما در این کشور خراب شده، ما راه حل همه مسائل توپ و تفنگ است؟؟؟

>>>   Allahyar
ما سال ها گفتیم که فاشیزم وجود همدیگر اند
احمدزی داودزی کرزی ‌و‌ زی زی های دگه ندارد
اینها همه صد کله و یک هدف دارند
ذلت تباهی و بربادی من و تو
اینکه ما هنوز هم در خواب غفلت هستیم گذشته ها را زود فراموش می‌کنیم
خون ها شهادت ها و قربانی های مردم خود را معامله می‌کنیم تمام دنیا را به لبخند ( زهرخند ) کته های فاشیزم برابر نمیکنیم
این گناه فاشیزم نیست
این گناه ما هست که هر گز و هر گز نمی اموزیم

>>>   آفرین صد آفرین به توای برادربادرد سایرین نیزباتو همنوا گردند تااین خائینین دیگردست شان ازیخن مردم کوتاه شود.

>>>   جواب نظر دهنده اول اگر نیک نظر کنی و خوب عاقل باشی میفهمی که قبیله فاشیست در نظر دارد به طور مرموز و خاموش کم کم ریشه آداب و رسوم و زبان و تاریخ و فرهنگ فارسی و خراسانی ما را حذف نماید و همه قدرت را بطور انحصاری مطلق تحویل کوچی ها و پشتونهای خودخواه و اوغانملتی بدهد و قوم های تاجیک و هزاره و بلوچ و ترکان را از عرصه قدرت و علم و سیاست و زندهگی حذف نماید شمشیر این ها دو لبه دارد از قدیم گویند یکی به نعل زند و یکی به میخ یک لبه با چماق خونین انتحار میکند و یک لبه اظهار تسلیت میکند و در واقع بصورت فیزیکی و ظاهری هم اقوام بومی این سرزمین را فریب میدهد و کنار میزند و با چهار تا گپ غم شریکی و دلداری فریبشان میدهد اما در حقیقت همان آش و همان کاسه زیر سر فتنه وجود دارد و در حقیقت این دو با هم هم پیمان هستند تا هر طور شده به ضرب زور تقلب یا کشتار مهر پشتونیت خود را بر کله مردم بکوبند ای کاش این قبیله کمی دانش میدانست اما از قرار معلوم دانش انتحاری و کشتار را بیش از هر چیز میداند
البته روی سخن با حاکمان فاشیست پشتون است و بین پشتون ها هم مردمان شریف وجود دارد که به این سیاست های کثیف و پلید اشرف غنی مخالف استند و ما آنها را برادر مینامیم اما کله فتنه را خوب میشناسیم و زیر بار آن نخواهیم رفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است