هزاره های حکومتی به مردم خود خیانت می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۰    ۱۳۹۷/۹/۱۷ کد خبر: 156364 منبع: پرینت

هزاره ها در دوره ی حکومت غنی سیستماتیک هدف قرار گرفته اند. البته، از آغاز کار معلوم بود که غنی با مردم هزاره میانه ی خوبی نخواهد داشت. تعدادی از کارمندان هزاره از ادارات دولتی رانده شدند که چندان اهمیت ندارد. آنها چند فرد بودند و خیلی موثر هم نبودند. خانه نشین شدن شان یک حلقه ی خیلی کوچک را متاثر کرد. برق توتا را از هزاره ها دریغ کردند. مانع رونق اقتصادی آینده ی هزارستان شدند. با سهمیه بندی کنکور بزرگترین جمعیت هزاره- یعنی تقریبا تمام خانواده های این مردم- هدف قرار گرفته است.

کمترین جای در میان ملل امروز جهان است که حکومت مترصد باشد تا هرچه بیشتر علیه یک یک بخش از جمعیت آن کشور اقدامات خاص انجام دهد! مردم هزاره تجربه ی عبدالرحمن و حفیظ الله امین را دارد. با برنامه های غنی از پای درنمی آیند لیکن هزینه ها بالا می رود. کار سخت تر می شود. پیشرفت کُند می گردد.

حداقل انتظار این بود آقای که وزیر تحصیلات عالی است اگر تحت فشار قرار گرفته بود؛ استعفا می نمود. هزاره های حکومتی به مردم خود خیانت می کنند! بازی با کلمات چیزی را تغییر نمی دهد. آنها مثل بَرده در اختیار غنی قرار گرفته اند.

بسیار بودند کارگران در ایران می گفتند کار خود را جواب کردم. چرا؟ بچه ی ارباب رفتار نامناسب داشت؛ ارباب اهانت کرد. دلخواه ما نبود و... امروز کدام وزیر یا والی یا وکیل هزاره معنی اهانت را می فهمد یا واکنش نشان می دهد؟
شخصاً، از غنی گلایه ی ندارم اما به دانش، وزیر تحصیلات عالی و... اعتراض دارم.

جعفر رسولی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره حکومتی
سهمیه بندی
نظرات بینندگان:

>>>   تره خدا دیگر سرور دانش را هزاره واز قوم هزاره خطاب نکنید چون از یکطرف سرور دانش با گرفتن تذکره الکترونیک ملیت خود را ترک کرده و به ملیت اشرف غنی با خوشحالی اختیار کرده و علاوتا سرور دانش از نام هزاره بر ضد مردم هزاره و نابودی اینقوم بخاطر حفظ چوکی و مقامش استفاده میکند اعتماد کردن بالای سرور دانش و کریم خلیلی و مراد علی مراد که از ملیت خودشان به ملیت قوم و تبار غنی احمدزی رسما بمیل و رضای خودشان رفته اند و در خدمت ارگ هستند و بر ضد قوم هزاره عمل میکنند دیگر نباید که این سه تن را منسوب بقوم و ملیت هزاره شناخت .

>>>   در بردگی از نوع جدید به برده فرصت نفس کشیدن هم نمی دهد تا فرصت تصمیم گیری کسانی که در زمان انتخابات برای اشرف نامرد تبلیغات کردند در همه اقدامات ظالمانه این مردک شریک اند مگر اینکه از طریق رسانه های عمومی رسما از مردم معذرت خواهی و در پیشگاه قادر متعال توبه کنند. کسانی که اشرف را فرعون ساختند و بر گرده مردم سوار کردند باید پاسخگو باشند.

>>>   جناب رسولی ، حقیقت را بیان داشته ایید . در افغانستان حفظ چوکی ،حفظ ایمان است. بناٌ چوکی را رها کردن ایمان را رها کردن است.

>>>   اقای وزیر تحصیلات بزرگترین خیانت را به مردم زحمتکش ومحروم افغانستان کردی

>>>   مردم مومن، زحمت کش وصلح دوست مناطق مرکزی افغانستان یعنی هزاره جات درطول تاریخ با حکومت مرکزی افغانستان همکار بوده وتاحال به همان منوال از حکومت مرکزی صادقانه پشتیبانی کرده ومیکنند.مردم صلح جو و علم پرور هزاره جات عم ازذکور واناث برای فراگیری علم مدرن درمکاتب وپوهنتون ها میروند تا از نعمات علم ودانش روزمره بهره مند گردند وازین طریق میخواهند بساط جهل وبی علمی را ازجامعه شان محو و نابود کنند.مردم شریف جاغوری و هزاره جات که در مناطق کوهستانی ومرتفع زندگی میکنند در زراعت،مالداری،اشجار مثمر وغیر مثمر وهمچنان درتولید پارچه جات پشمی نقش عمده وارزشمند دارند و سالانه خیلی پول هنگفت ازینطریق به عواید دولت افزوده میشود .این مردم در تمامی نقاط افغانستان برای بازسازی و نوسازی وطن شان در تلاش اند تا وطن خراب شده وویران شده شان آباد گردد.مردم صلجو ،صادق وزحمت کش تمامی ولسوالی های هزاره جات همیشه از پروگرام های مترقی،رشد وانکشاف متوازن دولت مرکزی استقبال نموده ودرجهت تحقق چنین اهداف سودمند هرنوع همکاری و تلاش صادقانه نموده اند.این حسن نیت و ترقی مردم صلح دوست و علم پرور هزاره جات را یک عده متعصبین خودخواه و تنگ نظران فاسد وخایین تحمل نتوانسته با ماجرا جویهای خائنانه شان موجب اذیت وآزار مردم شریف هزاره درداخل و خارج از افغانستان گردیده اند حتی این تنگ نظران کوردل وخاین در محیط دانشگاه وپوهنتون موجب اذیت وآزار محصلین ودانشجوایان مومن، زحمت کش و علم پرور هزاره میگردند.بهرصورت یک حقیقت مسلم است که سرانجام هرنوع جنگ چه درداخل ویاخارج کشور باشد منجر به صلح گردیده است صلح وآشتی ملی درنتیجه تلاش پیگیر وصادقانه سیاست مداران وطن دوست با کشورهای همسایه وجامعه جهانی میتواند تحقق یابد.لذا ازتمامی اقشار ملت مومن افغانستان وبه خصوص رهبران احزاب سیاسی افغانستان،جامعه مدنی افغانستان عم ازذکور واناث،نیروهای درگیر در حوادث غم بار افغانستان ،کشورهای همسایه وکشور های منطقه ذیدخل در حوادث افغانستان وبا جامعه جهانی تلاش صادقه نمایند تا هرچه زودتر شرایط برای صلح پایدار وآرامش همیشگی در افغانستان انشالله مهیا گردد.به پیش به سوی صلح و آرامش ووحدت ملی در تمامی نقاط افغانستان مترقی و پیشرفته، و همزیستی مسالمت آمیز و جامعه عاری ازجنگ و خشونت میتواند خوشبختی ورفاه اجتماعی،اقتصادی را درجامعه جنگ زده افغانستان تضمیین نمابد‌.و من الله التوفیق.
انجنیرعبدالرشید ناصری ازآسترالیا

>>>   من از بیگانگان هرگز ننالم که بامن هرچه کرد آن آشنا کرد.
آنگونه که دوستان فرمودند هییچ گله ی از غنی و امثال او نیست این خیانت و جنایت از بزرگان قوم هزاره است که با سکوت شان تأیید می گنند خیانت به قوم و مردم خودشان را خصوصا و خیانت به علم و دانش را عموما

>>>   هزاره حکومتی به تنهایی خیانت نمیتواند حتماً کمی روحیه و منطق همسو با خود میبیند و بخاطر شرایط جامعه قدم برمیدارد.
و انتقاد و روحیه نقدگرایی وارداتی و کمیشن کاری بیش از حد شده که شرم بر مردم است تا بیش از این خود را درگیر منفی بافی های همیشگی کنند.
اس پ هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است