جاپان بازار کارش را به روی کارگران خارجی باز می کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۷/۹/۱۸ کد خبر: 156375 منبع: پرینت

جاپان می خواهد بازار کارش را به روی مهاجرین باز کند.
قرار است تا پنج سال آینده حدود ۳۴۵ هزار کارگر خارجی به این کشور دعوت شوند.

به گزارش صدای آلمان، پارلمان جاپان با آرای جناح محافظه کاران در حکومت ایتلافی، سیستم جدید صدور ویزا را تصویب کرد. قرار است بعد از ماه اپریل سال آینده این اقدام عملی شود. به این وسیله در سال های بعدی صدها هزار کارگر خارجی به جاپان به عنوان نیروهای کاری آورده می‌شوند.

اپوزیسیون هراس دارد که شرایط زندگی و شغلی برای مهاجرین روشن نیست و نیز انتقاد می کند، کارگرانی که از کشور های نوخاسته آمده اند، از مدتی به اینسو مورد استثمار قرار میگیرند. به بیان این جناح، کارگران با انزوای اجتماعی مواجه شده اند. جاپان پناهجو نمی پذیرد.

کارشناسان جاپان از این اقدام استقبال می کنند که به این وسیله یک بحث در باره سیاست مهاجرت در این کشور آغاز می شود.
در حال حاضر، ۱۴ بخش از جمله پرستاری کهنسالان، مهمان داری و ساخت و ساز در این کشور ۱۲۷ میلیونی در جستجوی نیروی کار می باشند.
هرچند اپوزسیون با این طرح به شدت مخالفت کرد، اما جناح ایتلاف محافظه کار راست در پارلمان توکیو صدور نوعی از ویزا را برای جلب کارگران خارجی به تصویب رساند.

بر اساس برنامه تازه حکومت جاپان، قرار است در سال آینده حدود ۴۷ هزار خارجی با دریافت ویزای محدود از لحاظ زمانی به این کشور آورده شوند. این رقم در پنج سال آینده به ۳۴۵ هزار تن خواهد رسید. آگاهان این اقدام را به مثابه ریختن یک قطره آب بالای سنگ داغ می دانند. بر بنیاد گزارش رسانه ها، این کشور به بیش از یک میلیون کارگر نیاز دارد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جاپان
کارگران خارجی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است