افشای جزییات تازه از روابط پنهانی حکمتیار با اسراییل
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۹    ۱۳۹۷/۹/۱۹ کد خبر: 156397 منبع: پرینت

گزارش‌ها می‌رسانند که سازمان اطلاعاتی اسراییل یکی از حامیان اصلی مالی و تسلیحاتی حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان از دیرباز تاکنون بوده است.
اسپوتنیک به نقل از تسنیم، با توجه به خبر های متعدد از منابع انگلیسی‌زبان به نظر می رسد که اسراییل با "گلبدین حکمتیار" از دوران جنگ شوروی در کشور روابط عمیق داشته و پس از سال‌های حضور در افغانستان نیز این رابطه از بین نرفته است.

پس از امضای توافقنامه صلح میان حکمتیار و دولت وحدت ملی نیز چنین به‌نظر می‌رسد که حمایت‌های اسرائیل از حکمتیار و جنگجویان حزبش در افغانستان با رویکرد شیعه‌ستیزی و دامن زدن به تفرقه‌افکنی مذهبی در این کشور ادامه دارد.

«چارلی ویلسون» عضو مشهور مجلس نمایندگان امریکا که عضویت در سه دور مجلس نمایندگان از حوزه‌های دوم، ششم و هیجدهم ایالت تگزاس را به‌عهده داشت از حامیان مهم اسراییل برای پیشبرد اهداف صهیونیسم در جنگ‌های ضد شوروی محسوب می‌شد.

وی از جمله افرادی بوده است که نقش کلیدی در تحویل‌ صدها میلیون دالر پول و اسلحه سازمان اطلاعات خارجی اسراییل (موساد) به حزب اسلامی حکمتیار داشته است.
«کریستوفر بولین» روزنامه‌نگار امریکایی در یادداشتی، از رابطه اسراییل با حزب اسلامی پرده برمی‌دارد که این رابطه توسط چارلی ویلسون انجام می‌شده است.
بولین نوشته است: ویلسون شخصاً با گلبدین دیدار کرد و به توافق رسید که حزب اسلامی از اسراییل اسلحه دریافت کند و با مأمورین «موساد» در «پاکستان» ارتباط داشته باشد تا افراد حزب او را آموزش بدهند.

او می‌افزاید: در راستای این توافق، حدود چهار هزار تن از جنگجویان حزب حکمتیار توسط کارشناسان اسرائیلی آموزش‌های نظامی دیدند که تعدادی از جنگجویان عرب نیز در جریان این آموزش‌ها در حزب اسلامی جابه‌جا شدند.
این خبرنگار امریکایی می‌نویسد: در حالی که مأموران اسراییلی افراد حزب اسلامی را آموزش می‌دادند، تا سال 1984 گلبدین روابط نزدیکی با «اسامه بن‌لادن» برقرار کرده بود و همزمان از آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) و سازمان اطلاعات نظامی پاکستان (آی‌اس‌آی) کمک دریافت می‌کرد.

همچنین «جورج کرایل» در کتاب «جنگ چارلی ویلسون؛ نیز از روابط اسراییل با حزب اسلامی حکمتیار پرده برمی‌دارد و توضیح می‌دهد که این معامله مخفیانه چگونه با اجازه «ضیاءالحق» رئیس جمهور وقت پاکستان آغاز شد.

اینطور به‌نظر می‌رسد که روابط پنهانی میان اسراییل و گلبدین حکمتیار پس از حضور حکمتیار در کابل نیز حفظ شده است.
رهبر حزب اسلامی از زمان امضای پیمان صلح با دولت تاکنون مواضع زیادی با محتوای تفرقه و نفرت‌پراکنی نسبت به اقوام و مذاهب افغانستان داشته است.
چند ماه پیش «عبداللطیف پدرام» نماینده پارلمان و رهبر حزب کنگره ملی افغانستان طی یک گردهمایی در کابل، گلبدین حکمتیار را به دامن زدن به اختلافات قومی متهم کرد و گفت که حکمتیار برای خشنودی امریکا، اسرائیل و عربستان سعودی به نفاق قومی و مذهبی دامن می‌زند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
اسراییل
نظرات بینندگان:

>>>   (خدازدگان را خدازده است )
، با همین نیت واعمال زشت وناپسند است که با هرکه یکجا میشودوائتلاف می مکند باز هم ناکام میشود از ائتلاف با حفسظ الله امین گرفته تا ائتلانف با شهنواز تنی کودتا چی ، ائتلاف با جنرال دوستم ، ائتلاف با غ ،در هرجا ناکام بر آمد
ضرب المثل پشتو : ( نیت صاف کار آسان )
اما این خلیفه چون نیتش بد وضمیرش سیاه است همیشه اگر به طلا دست میزند به سنگ مبدل میگردد ،

>>>   همو گلبدین شیرزائی خود ماچی شد ؟
همو که در کلوله پشته دفتر داشت ودران سال های دشوار برای مامورین پگولیس ترافیک کمک های مانند روغن آرد پول نقد وامثال این میکرد ،اوزمانه ها چی مردمای جنتی وخیر رسان بودند ، انسانیت دران سال ها زنده بود
ر

>>>   گل بود به سبزه نیز آراسته شد راکتیار خونخوار

>>>   آقای حکمتیار یا همان راکتیار را هیچ بچه ای افغان فراموش اش نمی کند.
البته باید گفت که تمام رهبران جهادی که در حقیقت نام جهاد را مردار کرده بودن جهاد بر سر پول و چوکی نه در راه خدا که به همه ما معلوم بود، شد و است که اینها همه چپاولگران و دوزدان بودن نه مجاهد نه جهادی هیچ وقت مردم افغانستان فراموش شان نمیکنند با کار های ...شان.

اما مجاهد یا نام اصلی اش وطن فروش که صدای های راکت های یاغی و سر کش اش که هزاران پیر، جوان و کودکان معصوم را به خون غلتاند گلبدین حکمتیار.
خدا لعنت کند این دولت فاسد را که اشخاص جنایت کار را همه شان را بخشید و خون مردم بی گناه را پای مال کرد.
هیچ قانونی یا شخصی نمیتواند حق الناس را ببخشد ولی در کشور ما همه ببخشیده شدن از کدام شان نام ببره آدم از هرات اسماعیل خان که هزاران انسان را بخون غلتاند چی شد کی مجازات اش کرد، و یا از سیاف که شیخ الحدیث هم یاد میکنند او را و یا از دوستم، عطاء نور، صبقت الله مجددی غلام حلقه بگوش عربستان وغیره. و یا آنهای که مُردن خدا جزایشان را بدهد مانند مزاری، فهیم ربانی که بخاطر چوکی هزاران در هزار انسان کشته شدن ولی چوکی را به راکتیار نداد آخرش کجا رفت و کی مجازات شدن این ...ها را دید و کجا صدا مظلوم شنیده شد.

حال باز جهادی های بی دین و بی شرم در رابطه به مسایل سیاسی و اجتماعی کشور دخالت میکنند. و از همه مهم تر اندختن تفرقه و نفاق بین مذاهیب که یکی از بازی های همین کثیف ها بوده و است ادامه میدهند که این خطر ناکترین کار نیز میباشد.
این ها همه از از یک کشور دیگری تغذیه شدن و حالا هم میشوند. لعنت خدا باد بر اینها همین وطن فروش ها ۵۲ کشور را آوردن با خود در افغانستان.
دل ما جوان ها همه پُر از درد و غم است از دست همین رهبران مفسد جهادی که از احساسات پاک مردم مظلوم ما سو استفاده کردن و به نفع ارباب های خود کار کردن. بخدا قسم هر کدام از این کثیف ها که محاکمه شوند یک کوه ای از غم و درد از شانه های ما برداشته میشود. خصوصاً پیر و پوده های شان مانند اسماعیل خان سیاف مجددی و چند کثیف دیگه.
از خدای پاک میخواهم که وجدان قضات و محاکم کشور ما را بیدار بگرداند که خوشبختانه اسناد و شواهید از کار های ....ها به اندازه کافی موجود است و میباشد. که امید بر این داریم که یکی به طور نمونه از این رهبران ...را صادقانه محاکمه کنند و پشت میله های زندان اندازن که ما جوان ها به همین دولت و قضات و حاکم های خود افتخار کنیم.

با امید همان روز که یکی از این رهبران کثیف جهادی ها مجازات گردد.
《 ضیائی 》

>>>   ایجاد ایتلاف پشاور که عمدتا احزاب اسلامی پشتون بودند در سال ۱۳۶۴ توسط سازمانی‌های استخباراتی ISIو موساد و CIA وغیره. به منظور تفاهم و عمل مشترک در فعالیت های تروریستی علیه جمهوری دموکراتیک افغانستان تاسیس گردید. در میان این ایتلاف ها دو حزب (تاجیک ها)برهبری برهان الدین و احمد شاه مسعود ) و حزب اسلامی گلبدین قدرتمند ترین تنظیم ها بوده و بیش‌ترین کمک ها را از CIA ودگر خیرات دهندگان عربی دریافت کرده اند. که متاسفانه این دو تنظیم بیش‌ترین حملات تروریستی ، فعالیت های قطاع الطریقی، بیش‌ترین راکتها را به شمول خطرناک ترین نوع راکت بنام ««کلستر»» بر فرق شهروندان کابل بعد از گفتن «الله و اکبر»» فیر میکردند که کلیپ های ویدیویی آن در یوتیوب موجود است . همین دو حزب اسلامی بیش‌ترین انفجارات را در شهر کابل بره انداخته اند و همین دو گروه نظر به خود خواهی ها و عدم اعتماد مسعود و حکمتیار بر یکدگر شهر کابل را به خاک یکسان کردند. دوستان گرامی آفتاب به دو انگشت پنهان نمی‌شود ، وقتی شما از حکمتیار نام میبرید بی انصافی خواهد بود که از حریف سرسخت او مسعود و ربانی یاد نکنید. شخصی که این خبر را یا ترجمه یا اقتباس از منبعی کرده است باید حد اقل این را نیز بداند که داکتر عبدالله بنا بر پیشنهاد ربانی و مسعود در سال‌های اخیر قرن بیستم به امریکا سفر کرده و دروازه های CIA را غرض جلب کمک برای مقابله با طالب دق الباب می‌کرد تا باشد اگر عضوی از این سازمان استخباراتی به او توجه کند . حالا فرقی نمیکند
که با موساد ارتباط داشت یا با CIA زیرا هر دو سازمان بد نام دو روی یک سکه اند. با نشر جنایات گلبدین نمی‌شود از سنگینی جنایات جنگی مسعود یا دگر تنظیم های دزد و یا طالب امروز کم کرد .
خیرخواه»»»»

>>>   پوتین نیز با وجودی که کشور عربستان مجاهدین را که با سربازان روسی در افغانستان میجنگیدند و سبب قتل آنها میشدند،هم کمک مالی و هم کمک نظامی و لوژیستیکی میکردند و هم القاعده را در پاکستان و افغانستان برای جنگ با روس ها،جابجا کردند،در کنفرانس بیست کشور پیشرفته صنعتی جهان،با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان چنان احوالپرسی گرم و صمیمانه کرد.که اگر لنین زنده میبود،عرق های خجالت از سر و رویش میچکید.
بنأ سیاست دوست و دشمن دایمی ندارد،فقط منافع مدار اعتبار است.

>>>   چیزی جدیدی نیست که تعجب بکنیم.از45 سال قبل این نکبت با تمام این کشور های ارتجاعي رابطه داشت باهر کدامشان رابطه پلید خودش را داشت به هر کدامشان قول داده.که چه کار های را برایشان انجام بدهد.برای گلبدین که مردم دراین باره حرف می زنند اصلا مهم نیست.هرطوری که شده باید بقدرت برسد ولو که نصف افغانستان بخاکسترمبدل شود.اما به لطف خداوند متعال هیچ وقت این نکبت به هدف اش نرسید تا نزدیک های قدرت رسیده واما آن طوریکه.خودش میخواست هیچ وقت خداوند نخواست که شود.درزمانی حفیظ الله امین.اگر شش جدی نميشد.به صدراعظمی گماشته شده بود.در آن زمان امین هرچه انسان های با نفوذ و سرشناس را اعدام میکرد با کمک همین شخص بود درزمانی برهان الدین هم اول کابل را ویران نمود بعدش آمد به سری چوکي نخست وزیری نشت که دوماه بیشتر دوام نیاورد واز کشور فرار کرد و حالا هم که دوباره سروکله نحس اش پیدا شده هرروز هم وضع افغانستان بدتر شده میرود.وقبل از این که این شخص قیافه خودش را نشان بدهد وضعیت مملکت ما خیلی خوب بود.و حالا پول های که قبلا ذخیره نموده بود بالایش سرپوش گذاشته پنهان نموده وفقط با جیره دالر های آمریکا امراري معاش میکند.این شخص دراین40 سال پول که از کشور های وابسته اش گرفته بود همه را در بانک های پاکستان وانگليس واسرايل گذاشته که یک روز مثلی صدام حسین از دنیا که رفت معلوم نیست که.که صاحب اش میشود.یا کشور های ابر قدرت بلوکه اش میکند ویا اینکه برمیدارند برای خودشان

>>>   اقای نویسنده محترم شما که نام تان ننوشتید و. میخواهد مانند محقق که به اتمر تسلیم شده و. همیشه وظیفه نفاق قومی را در افغانستان دامن میزد و. حالا به دستور روسیه و. ایران به اتمر روی آورده و. میخواهد با اتمر بخاطر منافع ایران و روسیه همکاری کند ،آفرین به شما که این ارتباط کلبدین را با اسرأیل یافتید ،کوشش نکن اذهان عامه خراب کنی و علیه کسی اقامه نادرست کنی ،از کجا معلوم که خودت با چند باند جاسوسی ارتباط داری ، کوشش کنید مردم را به همدلی و. همفکری و. عدم تقابل دعوت کنید نه به سخنان فریبنده و دروغ
عبدالله ریحان

>>>   از قدیم ها گفتن گپ های واقعی.خیلی تلخ است.این که نویسنده آن بالا نوشته یک واقعیت است باید نسل جدید بفهمند که این های به اسم جهاد چه کار های پلید را انجام دادند. اگر راجع به جهاد که این .... بالایی خودشان گذاشتن چیزی باارزشی به اسم انسانیت ویا به نفع مردم و کشورانجام داده باشنداصلا وجود ندارد اول اینکه اینها ویا افراد اش بیسواد حتی اکثریت شان نماز شان را بلد نیستن ودر جایگاهی نیستن درکی این مسائل را داشته باشند.چیزی که ما فعلا ازاین جانی ها به یاد داریم کشتن.تکه وپاره کردن .خود خواهی .خراب کردن .آتش زدن قتل شکنجه .ترور شخصیت های با نفوذ در کشور چیزی دیگری در کارنامه شان وجود ندارد گر چه همه چیز از نظر مردم افغانستان آشکار و هویدا است همه اقوام ساکن در افغانستان.دراین مسائل دانشمند هستن خودشان بهتر میدانند .اما فقط بخاطر خالی نمودند درد دل ها نوشته های نویسنده را تایید می کنم.

>>>   آنهای که قلبا مسلمان است واز اجداد اش بطوری سلسله برایش ارث مانده.آن شخص هیچ وقت مسلمانی خود اش را نميفروشد.اگر10 بار هم این سرزمین ما توسط کفار اشغال شود .آن عده آدم های پاک دین سری جای شان باقی می ماند.دیگر نیازی نیست که یک تعداد اشخاص.خودخواه واز خود راضی.خودش را نمایان کند.بگوید اسلام درخطر است .و تعدادی از انسان های ساده وخوش باور را به اسم جهاد جمع کند.و خودش دنبال آن هداف پلید اش بگردد.هیچ کس هم نمیداند که این رهبران دنبال چه هستن این ها بنام اسلام ازهمان ابتدا قتلها را شروع کردن.دزدی غارت وده ها کار های بيناموسي دیگر تابحال انجام می دهند سرک ها پل ها شفاخانه ها مکتب های بچه ها که با پول بیت المال آباد و ساخته شده بود مثلی الاغ حمله میکردن به آتش ميکشيدن این زیر بنا ها که این ها خراب می کردند چون دستور بادارانشان بود این رهبران خود خوانده به10 ها کشور خودشان فروخته بودن وقت که برایشان دستور صادر میشود که بروید شفاخانه ها را به آتش بکشید .این بیغیرت ها در مقابلشان استدلال نميکردن فقط ميگفتن بچشم ،این ها هم خودشان را فریب می دهند وهم خداوند را.شاید بخداوند گفتن ما چون جهاد میکردیم اانسان های زیادی را کشتم.فقط بخاطر خودخواهی ها

>>>   افغانستانی ها را که خوب میشناسیم به مراتب مظلومتر و جنگزده تر از فلسطین است و ما بدتر از ایران چندان کاری به اسرائیل داشته نمیتانیم و مجبوریم گپای گذشته و سیاسی را فراموش کنیم و برای صلح و آرامی متقبل گذشت در جامعه خود شویم
اس پ هزاره

>>>   بعضي أشخاص در لباس اراسته ألفاظ زيبا ميخواهد همه چيز را پنهان كند افتاب به دو انگشت پنهان نميشود ما از راكتيار جز راكت زني ويراني هزاران إنسان هاي بيگناه را با راكت هاي كور خود به خاك و خون كشانيد شما فراموش كرديد نه ما بسيار ببخشيد دفاع كردن يعني چه و از كي ؟ از راكتيار ؟

>>>   راکتباران کابل یک برنامه ای سنجیده شده از طرف CIA و ISI و دگر سازمان های استخباراتی بود که بعد از سالهای ۱۳۶۰ بالای شهر کابل اغاز یافت . تخریبات ناشی از ان کمتر از راکت زنی های راکتیار نبود . اگر حافظه ای قوی دارید لطفا این واقعات تلخ را فراموش نکنید . سهمیه ای هر حزب اسلامی بر اساس در دست داشتن مناطق حساس و نزدیک به شهر کابل بود.من شخصا شاهد این حوادث بوده ام. در یک جمله : باید هر چه تنظیم است از تنظیمهای پشاوری تا تنظیمهای ایرانی هزاره ها ی شیعه همه باید از بیخ و بنیاد ریشه کن شوند. مردم به این مفسدین ضرورت ندارند . و در رابطه به روابط اسراییل با گلبدین باید گفت که موساد با همه ای این تنظیم ها از طریق سی ای ای ارتباط داشت و از مصر کلشنیکوف خریداری و به جبهات جنگ میفرستاد. اینکه نویسنده ای محترم زحمت کشیده و فکر کرده است که مطلب جدید به خوانندگان مینویسد اشتباه کرده است این مسایل را همه مثل افتاب روشن از سالهای۱۳۶۰ میداتستیم چیز نو و خبر تازه نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است