مرگ سیاسی قانونی و محقق حتمی است
با ورود قانونی و محقق به تیم انتخاباتی حنیف اتمر، مرگ سیاسی این دوتن رقم می خورد و یکبار دیگر قسمتی از مردم تاجیک و هزاره با قاشیزم قومی معامله می شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۷/۹/۲۰ کد خبر: 156405 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) زمان ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری فرا میرسد و نامزدان ریاست جمهوری آینده کمتر از دوهته دیگر مهلت دارند تا برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است روز آخر ماه حمل سال 98 برگزار شود ثبت نام نمایند.

تا کنون محمد اشرف غنی، محمد حنیف اتمر و محمد عمر داوودزی برای کاندیداتوری ثبت نام کرده اند و هنوز خبری از نامزدان مورد نظر ایتلاف ملی و یا حزب جمعیت و یا حزب اسلامی نیست.

حزب جمعیت اسلامی ادعا دارد که چنانچه با دیگر اعضای ایتلاف، به شمول حزب جنبش جنرال دوستم و حزب وحدت محقق به توافق برسد با یک نامزد واحد از آدرس ایتلاف به میدان خواهد آمد و اگر با اعضای ایتلاف به توافق بر سر انتخاب معرفی نامزد واحد نرسد، یک فرد به نمایندگی از حزب جمعیت اسلامی کاندید خواهد بود.

در همین حال حزب جنبش جنرال دوستم نیز بر این عقیده است که اگر با اعضای ایتلاف به توافق بر سر انتخاب نامزد واحد نرسد، صلاحیت به کاندید مورد نظر حزب جمعیت داده خواهد شد و مطابق نظریات اکثر اعضای ایتلاف تصمیم گرفته می شود و جنرال دوستم از حزب خود نامزد واحدی در انتخابات ریاست جمهوری معرفی نخواهد کرد.

اما از محمد محقق و حزب وحدت خبرهایی خارج از ایتلاف به گوش می رسد که بدون مشوره اعضای ایتلاف مشغول رایزنی با نامزدان مطرح در انتخابات ریاست جمهوری آینده است.
هرچند هنوز تصمیم جدی گرفته نشده اما رایزنی ها و ملاقات های محمد محقق با حنیف اتمر گویای هماهنگی های خاص میان این دوتن می باشد که احتمال دارد در تکت انتخاباتی آینده باهم کنار بیایند.

یک منبع از نزدیکان به حنیف اتمر گزارش داد که ملاقات های متوالی حنیف اتمر با محمد محقق و محمد یونس قانونی به نیتجه رسیده و قرار شده است تا قانونی به عنوان معاون اول و محمد محقق به عنوان معاون دوم رییس جمهور در تکت انتخاباتی محمد حنیف اتمر معرفی شوند.

با این حساب این دو تن عملا از ایتلاف بزرگ ملی بیرون می شوند و بیرون شدن محمد یونس قانونی و محمد محقق از ایتلاف، ضربه محکمی به این ایتلاف می زند و آنان را وادار خواهد ساخت که یا با یک تشکیل ضعیف تر وارد کارزار انتخاباتی شوند و یا با تیم اشرف غنی ایتلاف کنند.

با ورود قانونی و محقق به تیم انتخاباتی حنیف اتمر، مرگ سیاسی این دوتن رقم می خورد و یکبار دیگر قسمتی از مردم تاجیک و هزاره با قاشیزم قومی معامله می شوند.
اگر چنانچه تا دیروز محمد یونس قانونی فردی منطقی و مدافع مردم تاجیک بنظر می رسید، با تایید پیوستن وی به تیم اتمر، به عنوان فردی خاین و معامله گر در اذهان مردم حک خواهد شد و خیانت وی به تضعیف حزب جمعیت و پراکندگی قوم تاجیک خواهد انجامید.

محمد محقق نیز از این غایله مستثنی نیست و اگر حضور وی در تیم انتخاباتی حنیف اتمر تایید شود، به معنی این است که او هزاره ها را بخاطر قدرت طلبی معامله کرده و بر ادعای دفاع از مردم خودش پشت پا زده است و علاوه بر این، به تمامی اعضای ایتلاف بزرگ ملی خیانت کرده و بر هیچکدام از تعهدات خودش نسبت به ایتلاف عمل نکرده است.

با این وجود، تکلیف نیمی از هزاره ها که در تیم خلیلی و دانش هستند مشخص است که با تیم اشرف غنی به میدان می آیند و بازهم مدافع خواست های ظالمانه و تحقیر آمیز فاشیزم قومی خواهند بود و نیمی دیگر از هزاره که با محقق همراه بودند، با سردرگمی به پراکندگی خواهند رسید و انسجام گذشته خود را از دست خواهند داد.
نیمه سوم هزاره هم که مشخص است تا کنون به موقعیت تثبیت جایگاه قانونی و اجتماعی نرسیده اند و پراکندگی شان بیشتر از اجتماع شان بوده است.

خبرهایی از داخل حزب جمعیت و قسمت دیگر انتخابات که وابسته به پشون های غیر حکومتی و برخی در ایتلاف با حکومت هستند را در بحثی جداگانه به بررسی خواهیم گرفت و گوشه ای از کودتای فاشیزم پشتونی را در روزهای آینده افشا خواهیم نمود.

انشاء الله در پناه حق تعالی!
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانونی
محقق
اتمر
نظرات بینندگان:

>>>   واقعیت قضیه همین است
شیما کابل

>>>   حنیف اتمر به درخواست دولت و حزب اسلامی، بخاطر از هم پاشی اعتلاف شمال، به یونس قانونی و محقق نه تنها مقام معاونیت، بلکه چند میلیون دلار نیز داده است که در انتخابات با وی یکجا کمپاین کنند،اگر انتخابات را باختند،بازهم پول را میتوانند با خود داشته باشند.
بنأ برای قانونی و محقق،در صورت باخت انتخابات هم،برد مالی وجود دارد.

>>>   طوری که اینها را می شناسیم، هر جزب این ائتلاف یک نامزد رئیس جموری خود را اعلام خواهد کرد. خودمحوری و خودخواهی یکی از خواص این اشخاص است.

>>>   سلام همه میداند بدون از پشتون کسی دیگه پاچاهی کرده نمی تواند حق پاچاهی هم ندارد تو فکذ مکینی شاید این بار هزار ریس حمهور شود هههه

>>>   اول اينكه خط رهبران از اقوام شان جدا است. هركدام در فكر جيب خود است . از مردم خود استفاده ابزاري كرده، انهارا دست بدست ساخته معامله ميكنند. چون اينجا مسأله استفاده شخصي از نام قوم است، در اينصورت رهبران نامنهاد هزاره هوشيار استند. انها در تيّم هاي مختلف فعاليت ميكنند. باينترتيب هميشه يكي از انها در رهبريت است ولو بيصلاحيت. اما بخاطر استفاده وزر اندوزي شخصي ، گرفتن قرار داد ها كفايت ميكند. بعضي از فاميل هاي سرشناس هم از اين روش استفاده ميكند. مثلن فاميل ارسلايي. يكي با اشرف غني، ديگرش با عبدالله، يكي از انها درايتلاف بزرگ.

>>>   بدبختها هال هم چندان جان ندارند

>>>   در سیاست یک اصل را بنام هوشیاری می نامند و این هوشیاری بر اصل گفته مارکس که تحلیل مشخص از اوضاع مشخص است استوار می باشد .فکر میکنم که اقای قانونی و محقق هر دو کتاب مارکس را خوانده اند و اوضاع را تحلیل کرده و تصمیم گرفته اند .شاید خواب های شان به واقیعت بگراید . و یا کدام رفیق زور شان در کدام سفارت بگوش شان چکانده باشد .که ریس جمهور اینده تان فلان نفر است خپ تانرا بگیریید .

>>>   عجیب انسانهایی در کشور ما وجود دارد. اصلا خود را نمی شناسند. محقق و قانونی دقیقا خود شان را در بغل دشمن قرار می دهند. محقق همیشه کارشکنی و عهد شکنی کرده و باز نتیجه تلخی از آن گرفته و باز هم همان راه را دوباره امتحان کرده است. اتمر با غنی جنگ زرگری را در پیش گرفته و می خواهد با این نقشه غیر پشتونها را اغفال کنند. برای غیر پشتونها اتمر از غنی خطرناکتر است. در دوره قبلی نیز ایتلاف با شیطنتهای کرزی، اشرف غنی و دستیارانش از هم پاشید و امثال محقق و قانونی در دام آنها افتادند. در این دوره دوباره با همان شیطنت بازی و فریبکاری شمالی ها فدای پشتونها خواهند شد. تاجیک، هزاره و ازبک اگر یک کاندیداتور داشته باشند پیروزی آنان با رأی مردم قطعی است. مگر اینکه آمریکا و ناتو بدون در نظر گرفتن رأی مردم کسی مانند اتمر یا غنی را بر مردم ما تحمیل کنند.

>>>   محقق خاین همیشه هزاره ها را از پشت خنجر زده. ...

>>>   مابه یک کاندید مستقل از اینها رای خواهیم داد که شش میلیون مهاجر پاکستان وافغانستان را حمایت حقوقی نماید که بیست درصد جمعیت کل افغانستان می باشد
حق انتخاب برای افغانهای مهاجر یک حق طبیعی وقانونی وحق مسلم هرافغان است .
شیوای بلخی

>>>   اگر ابوبکر بغدادی هم قانونی را معاون بگیرداو حاضراست خدمت کند ،

>>>   گذارشنامه گفته :
نشریه امریکایی LA TIMES درتازه ترین گفتار خود نوشته است که دولت ترمپ در ماه اپریل سال ۲۰۱۹ به هدف برگزاری گفت و گو های صلح با شورشیان طالبان یک جدول زمانی را اعلام می کند.

به گفته مقامات پیشین و مقامات برحال در دولت امریکا، هدف کوتاه مدت، رسیدن به یک توافق در باره یک آتش بس حداقل مؤقتی است تا از میزان حملات پرتلفات طالبان بر نظامیان و شهروندان افغانستان کاسته شود.

سایت Mother Jones که این خبر را دو باره نویسی به نقل از لاتایم می گوید: اما چشم انداز رسیدن به یک توافق سیاسی فراگیر هنوز کمرنگ است. ترمپ همانند رئیس جمهور های قبلی، در ماه های آینده بدون نشانه ای از پیشرفت با همان دشواری های مشابه رو به رو خواهد بود که آیا تمام ۱۴هزار نیروهای امریکایی- خارجی را از افغانستان بیرون بکشد؛ یا خطر پیروزی طالبان را بپذیرد؟
مشاوران ترمپ بدین باوراند که امریکا در جنگ افغانستان برنده نمی شود. کیوین دروم نویسنده مطلب می گوید که به نظر می رسد که ترمپ از جنگ خسته شده و می خواهد از افغانستان بیرون برود. این دقیقاً همان چیزی است که شورشیان افراطی را به میز مذاکره کشانده است

>>>   این برای اتمر شرم است که یک چپاولگر و دزد یونس .....را و یک بیسواد مطلق و .... درجه یک محقق را معاونین خود انتخاب کند

>>>   خایین ترین انسان در بین قوم هزاره همین محقق است که اکثر برادرهای هزاره ما را فریب داده و دایم طرفدارانش همه روزه چرند. وپرند در مقابل اقوام شریف افغانستان مینویسند یکی نژاد پرست یکی متعصب دیگری از قوم یهودی خطاب میکنند تفرقه قومی را در بین اقوام افغانستان ایجاد میکنند ،این خود محقق اتمر را صد بار فاشیست و. بقای کمونستان خلقی وپرچمی خطاب کرده و. حالا بخاطر منفعت شخصی خود با او. یکجا میشود شرم است بر تو. ای محقق که با اتمر یکجا شوی مرگ سیاسی ات نی بلکه باید مرگ انسانی ات ،از انسانهای پست فطرت همه چیز ساخته است
عبدالله ریحان

>>>   حنیف اتمر با سابقه آنهمه جنایت ادم متنفری در فکر مردم است
نمیدانم چرا و با کدام عقل شان ایم قانونی و محقق معاون این فرد شده اند
شیما کابل

>>>   این جنایتکاران در فکر مردم نیستند متوجه منافع ومقام اند.
باشنده کابل.

>>>   واقعا متاسف هستم برای این دو شخصیت با آینده سیاسی ما بازی میکنند و خواسته های تاجیکان و هزارهگان را به بازی میگیرند ای کاش عاقلان جمع شده و یک شورای اتحاد تاجک هزاره برای انتخابات حمل تشکیل دهند

>>>   چرا به این ادم اعتماد می کنند
این ادم اینهمه به اینها خیانت کرده است ولی این ها نمیداندد و مردم خود را فدای قدرت و شهرت و مقام می کنند

>>>   واقعا متاسف هستم برای این دو شخصیت با آینده سیاسی ما بازی میکنند و خواسته های تاجیکان و هزارهگان را به بازی میگیرند ای کاش عاقلان جمع شده و یک شورای اتحاد تاجک هزاره برای انتخابات حمل تشکیل دهند

>>>   من شخصاان ریاست محترم محمد اتمر صاحب را به دل و جان قبول دارم
ولی معاونینی در کار نیست
نباید برای هر موش خور اجازه ورود به قصر ارگ داده شود
آدم غریب و گوز برنجی.

>>>   چرا متوجه نيستيد؟ اين همه تبليغات خود اتمر و تيم اش است. ايشان نه قابليت پرداخت ميليون ها دالر و نه قابليت برد رقابت را دارند. نويسنده محترم نبشتار بالا به اشتباه است كه سه شخص تا بحال ثبت نام كرده. به هر حال!!!! اين همه تبليغات شبكه هاي اتمر است كه خويشتن را از جهت كامل بر عكس مطرح ميكند. !!!!!!! تكرار مطرح ميكند. يعني وقتي كه ما وشما راجع به وي بحث ميكنيم؟؟؟؟؟عاقلان خود دانند

>>>   هزاره ها اول با خاینان خودی مشل محقق که از خون هزاره ها به پادشاهی رسیده بزودی تصفیه حساب خواهد کرد.

>>>   سیاست و سیاستمداری که هدف و آرزویش حق حاکمیت ملی ( دموکراسی) و احترام به آزادی و قوانین حقوق بشر، ضمین صلح و دوستی و تاًمین منافع ملی و عدالت اجتماعی نباشد، دیر یا زود افشا و رسوا شده و دفع خواهد شد.
کسی که حق نشناسد چه جای شکوه از اوست *** ورا زفتنه و شر نیز احترازی نیست.
زبزم مرده دلان رمز راز عشق مجوی *** از آنگه مجمر خاموش را گدازی نیست. پیروز باد صلح و دوستی و اتّحاد مردم افغانستان.

>>>   این دو تا از نظر ساسی مرده اند قبلا مرده اند برای همین خود را به آب و آتش می زنند.

>>>   من همیشه برایم سوال است چرا هزاره و تاجیک با هم اتحاد قوی ندارند روی هم رفته ۶۰ فیصد مملکت را شامل میشوید اما اتحاد ندارید چه گویم نتیجه کارخود را میبینید

>>>   سیاست یعنی برنامه ریزی و طرح راه حلهای مسالمت آمیز برای حل مشکلات کشور. ولی آنهایی که توان ارایهً راه حلهای سیاسی ندارند از روی عجز و ناتوانی سیاست را بی پدر و مادر...، تعریف می کنند و یا از روی جهل و نادانی عمله و آلت دست گشته و بدام و دامن بیگانگان می افتند.سیاست و سیاستمداری که هدف و برنامه اش ایجاد و تحقق حاکمیت ملّی(دموکراسی) و احترام به آزادی و قوانین حقوق بشر، تضمین صلح و دوستی و تاًمین منافع ملی و عدالت اجتماعی در کشور نباشد، دیر یا زود افشا و رسوا شده و دفع خواهد شد.
کسی که حق نشناسد چه جای شکوه از اوست *** ورا زفتنه و شر نیز احترازی نیست.
زبزم مرده دلان رمز راز عشق مجوی *** از آنگه مجمر خاموش را گدازی نیست. پیروز باد صلح و دوستی و اتّحاد مردم افغانستان

>>>   قانونی و محقق به معامله گران سیاسی شهرت دارند بعید به نظر نمی رسد که چنین کاری اتفاق خواهد افتاد . کاندید امریکا برایش نظر موافق داشته باشد ، قلدران قومی نگاه شان به جانب انتخاب امریکا است .
اگر جمیعیت یک کاندید مستقل داشته باشد مردم از پشتون ها خسته شده اند برنده میدان خواهد یود باز میرویم به طرف یک حکومت توافقی .

>>>   مبارک شان باد

>>>   اگر اینها خوب باشند این همه دارائیها را ازکجا کرد معلوم است ازمکیدن خون ملت حتما به مردم حساب خواهند داد

>>>   حنيف اتمر لياقت اين را ندارد كه كانديد شود. همچنان بنابر سابقه كمونيستي اش مورد تاييد امريكا و اروپا نيست. از همين جهت از وظيفه اش برطرف شد.

>>>   اتمر یک خائن فروخته شده برای چندین جناع مختلف بوده. برای قانونی و محقق مرگ و ننگ است با این خائن همدست شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است