اعضای خانواده شش نفره در مرز ترکیه جان باختند
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۲۹    ۱۳۹۷/۹/۲۱ کد خبر: 156410 منبع: پرینت

شش عضو یک خانواده افغانستانی که قصد سفر به‌صورت غیرقانونی به کشور ترکیه را داشتند در مرز این کشور به علت سردی هوا جان باختند.
این قربانیان که از شهروندان ولایت بلخ افغانستان بودند، اجسادشان از طریق پولیس بین‌الملل به هرات منتقل شده است. قربانیان این حادثه 3 کودک، یک زن و 2 مرد از ولایت بلخ هستند که به هرات انتقال یافته‌اند.

به گزارش فارس، نزدیکان این جان باختگان می‌گویند که خانواده قربانی پس از 30 سال مهاجرت در کشور عربستان سعودی با امید بسیاری به افغانستان بازگشته‌ بودند تا زندگی خود را در کشور خود آغاز کنند، اما پس از چند سال زندگی و نبود کار و فقر اقتصادی به امید رسیدن به زندگی بهتر در کشور ترکیه اقدام به مهاجرت کردند که نه‌تنها به مقصد خود نرسیدند بلکه جنازه‌های آنها نیز به افغانستان انتقال یافته است.

خانواده قربانیان حکومت افغانستان را متهم به مهاجرت‌های شهروندان آن‌ هم به دلیل نبود کار و فقر و نبود وضعیت زندگی خوب می‌کنند. آنها از حکومت افغانستان می‌خواهند تا تاوان کشته شدن عزیزانشان را بدهند و علت اصلی مهاجرت‌ها را عدم توجه دولت به شهروندان و خودکامگی رهبران و سیاسیون افغانستان می‌دانند.

از طرفی دیگر شهروندان در هرات نبود کار، امنیت جانی و مالی را از عمده‌ترین دلایل مهاجرت‌های غیرقانونی عنوان می‌کنند و می‌گویند حکومت باید زمینه کار را برای شهروندان افغانستان فراهم کرده و جلوی مهاجرت‌های غیرقانونی را بگیرند.

احمد جاوید نادم رییس اداره مهاجرین و بازگشت‌کنندگان هرات افزایش مهاجرت‌های غیرقانونی را نگران کننده می‌خواند و تاکید دارد که به تازگی قانون مبارزه با قاچاق انسان به تصویب رسیده است و با تصویب آن می‌توان وضعیت جاری مهاجرت‌ها را بهبود بخشید.

طی کمتر از 10 سال گذشته موج مهاجرت‌های شهروندان افغانستان به خارج از کشور آغاز، و هزاران تن در مسیر مهاجرت غیرقانونی جان باختند.
به اعتقاد کارشناسان شدت گرفتن ناامنی‌ها، نبود کار و فقر اقتصادی مهمترین دلایل مهاجرت افغان‌ستانی ها به خارج از کشور می‌باشند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
مهاجرت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است