هشدار وزیر خارجه پاکستان به افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۸    ۱۳۹۷/۹/۲۴ کد خبر: 156470 منبع: پرینت

وزير خارجه پاكستان در نشست سه جانبه ميان افغانستان، چين و پاكستان در كابل گفت كه اگر افغانستان صلح مي خواهد، بر پاكستان انتقاد نكند.

محمود قريشي با تاكيد آمرانه به اين اظهار خود استدلال مي كند كه جهان تغيير خورده و كساني كه (اشاره به امريكا) در صدد حل مشكل افغانستان از راه جنگ بودند حالا در فكر مذاكره و صلح هستند.

وزير خارجه پاكستان با اين اظهار نظر غير منطقي و زورگويانه در واقع به افغانستان هوشدار مي دهد كه دهن خود را در برابر دخالت پاكستان و حمايت اسلام آباد از طالبان ببندد.

جالب اين است كه وزير خارجه پاكستان در كابل به دولت افغانستان اينگونه دستور مي دهد: اگر از ما صلح مي خواهيد، پاكستان را مورد انتقاد قرار ندهيد كه روي صلح را نمي بينيد.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
وزیر خارجه
نظرات بینندگان:

>>>   خیره ، فشار امریکا وضعیت شان را خراب کرده و ما هم از پاکستان صلح میخواهیم و بجای انتقاد بی فایده ، طالبان سطح پائین را مانند عید فطر در آغوش میگیریم تا پاکستان بیشتر مجبور به همکاری با صلح شود
اس پ هزاره

>>>   بلی این همسایه ای چند زبانه ای ما میخواهد هم غری کند و هم نری .
م.ش.ف کابل

>>>   جای گله نیست چون رهبران بی خرد و بی تفکر ما از سالهای سال بدینسو غلامان همین ....ها بودند و هیچگونه استقلالیت بخاطر کشور خود ندارند بناً حرف زیاد و کم گفتن برای ما سودی ندارد. این کشور به یک انقلاب قهر آمیزی نیاز دارد تا همه این جریانات را از بیخ و ریشه تغیر دهد و دست بیگانه گان را به یکبارگی قطع کنند ورنه به شف شف شفتالو نمیشه. اگر سی میلیون افغان هم کشته شوه نه به امریکا نقص و تاوان داره نه به همسایه گان ما آنان فقط در پی منافع شان اند.
وسلام

>>>   ما وزیرخارجه نداریم ، این ربانی فقط اقوام خودرا در سفارت خانه ها تعیین کند بیشتر چیزی بلد نیست، بزودی صوبه پنجم پاکستان میشویم هیچ امکان ندارد که خلاصی داشته باشیم چون پاکستانی ها شوروی را شکست دادند حالا امریکارا هم شکست دادند دیگر کسی جرئت نمیکند به افغانستان بیاید ودرمقابل پاکستان بایستد، خود افغانها هم آنانیکه غیرت خیلی زیاد دارند از قبل تسلیم پاکستانی ها ومولاناهای ترورست شان هستند چون اینان فرزندان آنها میباشندد ونیز حالا شناختن اینکه کی پاکستانی است وکی افغان آسان نیست،
درتحت سیطره صوبه آی اس آی بردهان همه لگام زده میبشود بجز خواندن عربی حرفی دیگری کفتن جواز ندارد ،اسلام که باید درافغانستان تطبیق شود واسلامی که درپاکستان تطبیق میگردد تفاوت دارد
معادن وآب های افغانستان باعث نابودی استقلال وتاریخ آن میشود، پاکستانی ها میدانند که توسط بم اتم افغانستان را مطیع وبده خود ساخته نمیتوانند اما توسطریش میتولانند بالای بعضی مردم سوار شوند فغرقینمیکند که این ریش اصلی باشد یا از دم اسپ وموی خرس وخوگ باشد ، فقطچند سانتی موی زیرالاشه کسیب آویزان باشد وچند کلمه راست و.دروغ بگوید جادو میکند
ر

>>>   یک چیز واضح است و هنوز افغانستان قبول ندارد که طالبان جزء ارتش پاکستان است و این طالبان را مخالفین سیاسی می نامد. ای کاش اشرف غنی جرآت می کرد و واقعیت را می گفت و می گفت که جنگ ما با جنگجویان پاکستان در افغانستان است و طالب ارتش پاکستان است

>>>   خی چه کنند؟
در یک بغل روی شان که با سیلی زدید، بغل روی دیگر شان را نیز پیش کنند که بفر مایید ،درین بغل دیگر روی نیز یک سیلی جانانه بزن که پانگ اش برابر شود؟
چه آدم بی منطقی وزیر خارجه پاکستان است.
در عوضی که بگوید که ما همه در متطقه از تروریزم رنج میبریم و باید متحدانه کوشش کنیم که در منطقه صلح و آرامی بیاید و طالبان را وادار میکنیم که با دولت افغانستان صلح کنند.ما نمیخواهیم که پاکستان لانه اروریستان باشد.
ما فکر کردیم که شاید عمران خان یک آدم فهمیده و با کلتور و یک آدم قرن بیست و یکم باشد و شاید اعضای کابینه او نیز اشخاص فهمیده باشد.اما نفهمیدیم که یک گاو را وزیر خارجه مقرر کرده است.
شاید گناه عمران خان نیز نباشد.
زیرا در مراسم تحلیف،ممنون حسین بالای او یک آیت قرآن را که به سختی تلفظ میکرد،خواند که نزدیک بود خنده اش بگیرد،حالا عمران خان نیز اسیر ممنون حسین و آی ،اس،آی و نظامیان پاکستان شده است که فکر میکنم بدون اجازه آنها،تشناب هم نخواهد رفت.
او فقط یک سمبول است و تمام قدرت در دست دیگران است و بخاطر منافع خودشان،گاهی خود را در بغل امریکا می اندازند،گاهی در بغل عربستان و دیگر کشور های عربی و گاهی در بغل چین و حتی در صورت ضرورت در بغل دشمن دیرینه شان،یعنی هند نیز خوددرا خواهند انداخت.

>>>   خوب اش کرد اين دولت بى کفايت را


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است