امرالله صالح: موافق نشست احزاب با طالبان نیستم
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۷    ۱۳۹۷/۹/۲۷ کد خبر: 156517 منبع: پرینت

دولت افغانستان از احزاب سیاسی خواسته است که از مذاکره مستقیم با طالب و آی اس آی ابا ورزند و سیاست خارجی را گروهی و شخصی نسازند. این یک تصمیم معقول و منطقی است.

من میدانم که شمار زیادی با رییس جمهور و سیاست هایش مخالفت دارند و اصلا نمیخواهند او را تحمل کنند. بسیار خوب این حق احزاب و جریانهای سیاسی است که اوپوزیسیون باشند. اما مذاکره با دشمن و حامی خارجی دشمن با دور زدن و پشت پا زدن به ساختار های دولتی در هرنوع نظام و سیستم خیانت حساب میگردد.

احزاب، شخصیت ها و جریانهایی که فکر میکنند با مذاکره مستقیم امتیاز بهتر بدست می آورند اشتباه بزرگ را مرتکب میشوند. در صورتیکه مذاکرات با طالبان از مجرای دولت صورت نگیرد در واقع احزاب میروند و با امارت تروریستی طالبان سازش میکنند و خود را در محور آنها بچرخش می آورند.
دولت دستاورد همگانی مردم افغانستان و نتیجه قربانی های بی شمار و بزرگ ملت است.

کسانیکه رییس جمهور غنی را نمیخواهند حق دارند برای برکناری او از ریاست دولت از مجرای قانون اساسی و روش های تعین شده مبارزه کنند اما سازش با جریان تروریست و خونخوار طالب هیچ نوع توجیه داشته نمیتواند.

من نیز هیچ سر سازگاری با شماری از سیاست های رییس جمهور غنی ندارم و پس از سه ما و چند روز کار در اداره او از سمت وزیر دولت استعفا دادم اما مذاکره پنهانی و یا گروهی را با طالب نه تنها ننگ میدانم بلکه آنرا خیانت مستقیم به خون شهدای کشورم تلقی میکنم.

دولت به عنوان یک نهاد ملکیت شخصی اشرف غنی نیست و نباید بخاطر مخالفت با شخص اشرف غنی تیشه به ریشه خود بزنیم. طالب خواهان بر اندازی کل نظام است و احزاب خواهان تغییر در راس نظام. این دو از هم تفاوت زمین و آسمان دارد.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امرالله صالح
طالبان
احزاب
نظرات بینندگان:

>>>   جان جان بیا خیر است قهر نکو کشتي مارا از خنده ناصالح.

>>>   آقای صالح شواهد نشان میدهد که در این روزها isi مفکوره دهی و برنامه های آموزشی خود را غرض انفجار و انتحار در افغانستان 80 درصد بالا برده است بنا بی غم باشید که هیچگونه صلح نمی آید فقط برنامه اینست که پاکستانیها مثلیکه پای کرزی بی خاصیت را 20 بار به پاکستان کشاند و تمامی دولت مردان را فریب داد اینبار خلیل زاد و اشرف غنی را فریب میدهد و این اخرین چانس برای افغانستان است.افغانستان آماده ولایت 5 برای پاکستان باشند.
سدوزی مهاجر افغان از مردان پاکستان

>>>   جناب صالح
در افغانستان تا هنوز سیاست هایی که ارزش های انسانی راو عدالت اجتماعی محترم شمارد نه تنها نهادینه نشده بلکه به شکل یک پروسه یی که صادقانه علیه بی عدالتی ها و خشونت های اجتماعی دست و پنجه نرم کند ،بوجود نیامده است .چرا؟ چونکه در چندین دهه تعیین کننده سیاست های داخلی و خارجی حکومت های افغانستان افغان ها نبوده اند. اگر خدای ناکرده مردم حافظه تاریخی ندارند اما تاریخ گواه بر همه کردار های حکمرانان افغانستان بوده است .
امروز هم چه شما بخواهید و یا نخواهید تعیین کننده سیاست های حکومت افغانستان امریکاست که عملکردش در افغانستان بر پایه منفعت پاکستان است
خلیل زاد به عنوان نماینده امریکا خود را ملزم می داند تا هر طور شده زمینه ملاقات حکومتگران افغانستان را با طالبان فراهم سازد و در نهایت طرح امریکا چنین است که طالبان در حکومت شریک شوند و چنین هم خواهد شد .
شراکت طالبان در حکومت یعنی حفظ منافع پاکستان در افغانستان .
ممنون

>>>   جناب محترم امرالله صالع این نظر شخصی شما است اما در پروسه صلع همه حق دارند سهم گیرند به شمول احزاب سیاسی که خودت هم جزیی از این اعضای احزاب سیاسی در افغانستان هستی نمیشود ،عاقلاو. بالغانه فکرکنی که در پروسه صلع غنی میخواهد خودش وطرفدارانش دخیل باشد و. طالبان هم حاظر نیستند. در این پروسه با دولت در حرف باشند بلکه با کسانی میخواهند.طرع صلع را مذاکره کنند که سالها شما و همثال شما نوکری و چاکری شان کردید.
عبدالله ریحان

>>>   اقایی ....ایا شما چی کسانی را احزاب سیاسی می‌گوید چند لندغر ودزد که از بی عدالتی و اعمال کفری همین خبایث گروهی طالبان به وجود آمد ‌وچند چپاولگر که تمام کابل را چور کرد آنها را احزاب سیاسی میدانید دوم اینکه این را شما می‌گوید که احزاب نباید همرای طالبان گفتگو کند ایا طالبان میخواهد که بااین لندغر ها گفتگو کند جوابش نه خیر است فعلا گروه طالب به یک حزب سیاسی یکپارچه و مستحکم تبدیل شده و آنها میداند که این لندغر ها همه از جمله پس خوره های امریکا است وقتیکه امریکا خواسته باشد این احزاب چور وچپاول را زیر پای طالبان قربانی میکند چون امریکا در مدت هفده سال این احزاب میان خالی را خوب مطالعه کرده است و طالب هم میداند که گپ زدن همرایی آین میان خالی ها ذایع وقت است

>>>   خوب فرض کنیم که طالبان به قدرت نیایند و دولت نیز بر اثر فشار احزاب استعفی داد و یا از بین رفت و قدرت به احزاب رسید.
این همان احزابی نیستند که بعد از سقوط رژیم داکتر نجیب به کابل آمدند؟
اینها شهر کابل را چه کردند؟
فکر میکنید که احزاب در تقسیم قدرت با هم جور می آیند؟
این یک خواب است و خیال.

>>>   صالح بچيم از موقع استفاده نموده ، جائيداد چور را فروخته و از پاسپورت سي آي اي استفاده كرده خود را خارج بكش ، چون تو و دوستم را همين امريكا بجرم خيانت به بشر محكمه كرده يا حبس ابد و يا هم توسط پچكاري و يا چوكي برقي كشته ميشويد ، چون شما دو نَفَر صد ها نَفَر را بنام القاعده و طالب در مقابل پول براي امريكا فروخته ايد ، و اكثراً اينها به امر امريكا توسط شما مورد تعذيب در تحقيق قرار گرفته اند و يا دسته جمعي كشته شده اند. امريكا بخاطر رهائي گروگيران خود از نزد طالبان ، با هم توافق كرده اند كه طالبان را از حبس رها نموده و شما ها را بجرم دروغ ، استفاده از قدرت و تزوير إسناد به دادگاه ميبرند.

>>>   منظور اقای صالح ازین بیانات قانونی ومردمی جلوه دادن سیستم ساخت جان کیری وارباب هایش میباشد خارجی ها هرکه را در هرجا موظف میسازند وبرای هریک از اجنت های خود وظایف خاص میدهند به نظرم اقایصالح در موقعیتی نیست که بالایتنظیم های سیاسی امر ونهی نموده برای شان تعیین سرنوشت نماید ولی به حکم وظیفه وبخاطر ادای واجب وظیفوی چیزهای بی مورد وبزرگتر ازاستعدادش چیزهای میگوید وشما انرا جدی نگیرید
زید الله بیگ

>>>   صالح هم بيكار مانده ....گويي را شروع كرده. برو برادر يگان جاي سر چوك مردي كاري كن. ترا چه غرض؟
همه ميدانند كه اشرف غني از ايتلاف ملي در انتخابات پيش رو ترسيده و به هر عنوان شود طالب را ميارد سر قدرت ميرساند تا سلسله حكومت و قدرت از دست برادران پشتون خطا نخورد. همه اين تلاش هاي صلح در سر انتخابات همين است. ورنه همه ميدانند كه طالبان غير از امارت اين نوع حكومت را قبول ندارند و صلح هم نميكنند. و اين را هم همه ميدانند كه اگر صلح نشود حكومت بعدي از ايتلاف ملي است و قصه طالب هم ظرف سه ماه مفت ميشود و دوباره به غار هاي پشاور فراري ميشوند چون ايتلاف مانند غني و كرزي سر طالب مهربان نيست.

>>>   قهرم ازینجا میاد که فحط الرجال حاکم این کشور هست ورنه کودن های مانند صالح نظریات نمیداد. تو کی و کارت چی؟ اگر مخالف باشی یا موافق کسی خبر ات نیست.

>>>   قوررررررر بگر صالح خان. جمله ات درينجا از استعفايت تمام نشده دوباره چوكي وزارت داخله را قبول كردي. حالا فهميده ميشود كه اصلا جهت و اراده نداري هركه يك چوكي برايت بدهد همان سو ميدوي و حتي نوار هاي سبز روند سبزت را به رنگ هاي ديگر عوض ميكني. ازين بيشتر چه بگوييم.
عبدالمجيد پنجشيري


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است