در باب اعتراض کارمندان وزارت خارجه!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۹    ۱۳۹۷/۹/۲۷ کد خبر: 156522 منبع: پرینت

در اینکه اکثریت کارمندان وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی و حتی نهادهای امنیتی، براساس رابطه و واسطه منصوب شده‌اند، نه مطابق تخصص، لیاقت و شایستگی، جای هیچ‌گونه تردیدی وجود ندارد؛ لذا کارمندان وزارت امورخارجه، به خاطر ناتوانی از امتحان تافل، به این قانون اعتراض کرده‌اند.

اما مشکل جای دیگر است، غنی در طول نزدیک به پنج سال گذشته، به بهانه‌های مختلف، مانند مسلکی‌سازی، جوان‌سازی، تخصص‌گرایی و...، رده‌های بالایی وزارتخانه‌ها، سفارت‌خانه‌ها، ادارات دولتی و نهادهای امنیتی را از وجود افراد متعلق به اقوام غیرپشتون را مانند سرکچل خود، پاکسازی و آن‌ها را به تقاعد سوق داده و به جای آن‌ها پشتون‌های غیرمسلکی و بی‌سواد را جایگزین کرد.

حالا نوبت به اخراج کارمندان رده‌های میانی و پایین رسیده است تا به بهانه‌ی امتحان تافل آنان را اخراج و به جای شان پشتون‌های بی‌سوادتر از آن‌ها را بگمارد. ما با امتحان‌گرفتن و تخصصی‌کردن ادارات مخالف نیستیم، اما مشکل اینجاست که به جای افراد اخراج‌شده، نه افراد متخصص؛ بلکه افراد بی‌سوادتر از آن‌ها منصوب می‌شوند.

بهترین سند و دلیل بر توطئه‌بودن این طرح این است که این امتحان شامل معاونین، روسای رده‌بالا و سفرا که اکثراً متعلق به برادران پشتون ما هستند نمی‌شود؛ بلکه فقط برای کارمندان رده‌های میانی و رده‌های پایین در نظر گرفته شده است.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزارتخارجه
اعتراض
نظرات بینندگان:

>>>   نیم از کارمندان سفارت خانه ها از خویشان ودوستان صلاح ربانی هستند

>>>   آقای جعفری درست فرمودند. بگونه مثال سفیرافغانستان در کوریا شخصی است لغمانی که عطارد نام دارد. این شخص در زمان اکلیل حکیمی مستشار بود یعنی یک لغمان سفیر و دیگر لغمانی مستشار خلاصه اینکه عطارد فرار کرد که طبق قانون باید مجازات شود ولی بحیث سفیر در کوریا تقرر حاصل نمود.نمونه دوم بشیر محبت یک دزد و خاین ملی مشهور در جاپان است ولی اکلیل حکیمی وی را به هزار نیرنگ سفیر در جاپان تعین نموده است. نمونه دیگر ولی نعیمی که جاسوس بودن وی برای پاکستان و کم تحصیلی وی را همه ارگانهای دولت میداند اما اتمر و اکلیل این شخص بحیث سفیر در عربستان فرستاد به همین گونه دیگران
زین الدین

>>>   باید از وزیر مخابرات امتحان زبان فارسی گرفته شود نه از کارمندان چون زبان اصلی کشور را بلد هستند اما وزیر زبان ملی کشور خود را بلد نیست

>>>   چه ترس دارید از اخراج کردن بیسوادان که توسط عبدالله و این بار توسط ربانی چوچه نصب شده اند تشویش دارید< زنده باد غنی، این مرد موسن ولی با اراده قومی به افغانستان کنونی خیلی غنیمت است.

>>>   یعنی شما میپذیرید که کارمندان بیسواد هستند، پس بگذارید که افراد از قوم پشتون هم چند روز در وزارت خارجه بسر برد، نه تنها بدخشی و پنچرمین.
پشتون

>>>   از بيسواد هاي كه اكثر شان سفير استند از انها بايد در درجه اول امتحان گرفته شود كه نميشود چون در اخر اسم شان زي دارند يعني فراشوتي معاف از امتحان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است