ویدیوی توهین به مهاجرین در ایران تکذیب شد! (فیلم)
مردم ایران همیشه در کنار مهاجرین افغانستانی بوده اند اما نیروهای اجرایی دولت بخصوص ارگان های مربوط به وزارت داخله ایران همواره مهاجرین را تحقیر و توهین کرده اند که این رفتار بدور از شان حکومت اسلامی در ایران است 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۷/۹/۲۸ کد خبر: 156525 منبع: پرینت

مردم ایران همیشه در کنار مهاجرین افغانستانی بوده اند اما نیروهای اجرایی دولت بخصوص ارگان های مربوط به وزارت داخله ایران همواره مهاجرین را تحقیر و توهین کرده اند که این رفتار بدور از شان حکومت اسلامی در ایران است.
در پی انتشار ویدیویی در شبکه های اجتماعی که در آن 9 مهاجر افغانستانی توسط سرباز ایرانی لت و کوب شده و مورد تحقیر و آزار قرار می گیرند، عکس العمل های متفاوتی از جانب هنرمندان ایرانی در شبکه های اجتماعی نشر شده است که بازرترین آن خوانند پاپ ایرانی است که احساسات پاکش را در رابطه با این عمل شنیع سرباز ایرانی ابراز می دارد.

رضا صادقی، خواننده پاپ ایران با انتشار متنی اعتراضی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «لازم نیست دلمون برای غربت یمن و سوریه و .... بسوزه .. دلمون به حال خودمون بسوزه که سقوط ازاد در اخلاق و انسانیت داریم .شرمنده توام هم زبان افغانم ، همسایه ایی که خونه های خیلی از ما بلوک و سیمانش روی دوش تو‌بالا رفته ، خواهش میکنم به دل نگیر چون شکستن دل تو که از بی پناهی به ما پناه اوردی نگاه خدا رو دور تر میکنه.»

در این ویدیو یک سرباز ایرانی 9 مهاجر افغانستانی را به صف کرده و با پرسیدن سوال «اینجا اومدی چکار؟» به صورت تک‌تک آنها سیلی می‌زند. این ویدیو توسط فرد دیگری ضبط شده و او از این سرباز می‌خواهد به صورت یکی از افغان‌ها دو سیلی بزند.
پس از آن سرباز مهاجران کتک خورده را برای دقایقی به نشستن و ایستادن مکرر که از آن در ایران با نام تنبیه «بشین پاشو» یاد می‌شود، وادار کرد.

خبرگزاری فارس نیز درپی صحت و سقم این موضوع از نیروی انتظامی ایران برآمده است، نیروی انتظامی ایران ضمن تکذیب این فیلم با انتشار پیامی اعلام کرد: بلافاصله پس از انتشار فیلم بررسی‌های لازم در این رابطه آغاز شد؛ در بررسی‌ها مشخص شد که این اتفاق در هیچ‌کدام از مقرهای نیروی انتظامی رخ نداده است. بنابراین شناسایی دستگیری عاملان تهیه این فیلم در دستور کار پولیس قرار گرفت.
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با افرادی که بخواهند امنیت روانی جامعه را مخدوش کرده و با انتشار چنین تصاویری اقتدار پولیس را زیر سؤال ببرند حتماً برخورد خواهد کرد.

کد (10)

http://vnama.com/1397/09/بازهم-توهین-به-مهاجرین-در-ایران/

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
توهین به مهاجرین
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   این اتفاق در استان فارس ایران واقع شده و یکی از پاسگاه های شهر شیراز است
دانجشو

>>>   این ویدیو که نمی شود جعلی باشد. پس این اتفاق در کجا افتاده است؟

>>>   من ویدیو را دیدم واقعا دردناک بود ، سالها است که مهاجرین مظلوم افغانستان در ایران مورده ازار و اذیت قرار می گیرند، مهاجرینی مظلومی که برای در اوردن نانی برای خانواده خود خطرات مرگ را به جان می خرد و روانه کشور ایران می شوند به امیدی که بتوانند به فامیل خود خدمت کنند ، سرباز،،، اسمت چیه ،،،، ایران امدی چیکار ،،،،شتلق، سرباز،، ایران امدی چیکار ،،،،،،، شتلق ،،،،،،،،، سرباز ایران امدی چیکار ،،،، شتلق ، این ویدیو دردناک وجدان هر انسانی را به درد میاورد . سیلی زدن به یک مهاجر مظلوم و بی دفاع به دور از جوانمردی است . دیدن ویدیو برای من بسیار دردناک بود، درد این سیلی را جامعه افغانستان احساس کرد که قلب تک تک هم وطنانم از غم اندو شد ، سرباز راستی مگر شکستن دارد غرور ملتی که در خود شکسته است؟ رفتار وحشیانه و بدور از اخلاق انسانی در بر خورد با مهاجرین مظلوم افغانستان را به شدت محکوم می کنیم .
حبیب الله یوسف زی

>>>   ضرورت به التماس و پاکی مردم ایران از طرف شما نیست همه میداند که ..... بنده های خداوند برای ایشان هیچ اهمیت ندارد و ‌لذت میبرد

>>>   وطنداران عزیز افغانستانی ومردم ایران روی سخنم با تک تک شماست.
امروز دشمنان هردو ملت افغانستان وایران پلان ایجاد تفرقه واتحاد وحدت ما را در سر دارند .این نمونه نمایش های سخیف دور از اخلاق از اسراییلیها و وهابی ها سر میزند .ممکن است افراد خبیثی باشند که با رفتار سلیقوی وانفرادی دست به چنین کارهای زشتی بزنند اما این سخن ومفکوره مردم این دو ملت نیست .زبان مشترک رفتار وعنعنات یکسان دین یکسان و همسایگی اینها فکتورهای کمی نیست که دنبال عوامل وحدت دیگر باشیم .همه ما درنزد خداوند ( ج ) یکسانیم .پس بهوش باشید دشمنان دین وفرهنگ و وحدت بخصوص وهابی ها سخت دنبال ایجاد تفرقه هستند .من از قوماندانان پولیس ایران سخت درخواست دارم عوامل انتشار وتهیه این کلیپها را هرچه سریعتر دستگیر وبه هردوملت معرفی کنند.واگر خدای ناکرده فرد یا افرادی در پولیس وپولیس مرزی وجود داشته باشند انها را سبکددوش واز این کارهای ناشایست بر حذر دارند .امروز دشمن از کوچکترین بهانه بزرگترین دسیسه می چیند.هرگز مردم ابا فرهنگ وهنر ایران نگاه نشنالیستی ندارند وبدانند با عشق به همنوع وبخصوص مردم ستمدیده افغانستان ودیگر مردم مظلوم وتحت سلطه استکبار وصهیویونیزم ووهابیزم به ارمانهای انقلاب اسلامی می اندیشند کهدفش صدور وفرهنگ انقلاب است.//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   البته پولیس ایران نزد مهاجرین مظلوم و بی پناه افغانستانی در ایران، پروندۀ سیاه و تیره تر ازاین ها را دارند و روزی این پروندها و مستندات آن را مردم دنیا خواهند دید. هر چند که این را هم مثل همیشه تکذیب کنند. تمام .

>>>   .... که تکذیب کردند ازاین بد تر هم کارهای بالای محاجرین افغان انجام داده اند پولیس ایران.
هراتی

>>>   تاحد بدکاری به مهاجرین افغان رفتار میشود دیګه شما قضاوت کنید. هزاره های ...

>>>   برادر محترم نویسنده این چند سیلی که بروی محاجر افغان زده شده اصلآ هیچ است ظلم و ستمی که نیروی های انتظامی ایران و. نیروی های پولیس ایران میکند اصلأ قابل تصور وگنجانیدن در یک صحفه اطلاعاتی نیست ، این ایرانی ها حتی به برادرهای هزاره ما که همذهب ایشان اند رحم و. ترحم نکرده اند و. همیشه سواستفاده نامقدس و. ظلمی بالاتر از ظلم درحق هموطنان مهاجر ما روا داشته اند امید که یک آرامی سرتاسری در افغانستان بیاید تا باشد. این مردم رنجیده و. رنجور وطن ما به کمال خورسندی به وطن عزیز خویش بیایند واز ظلم و. ظالمان ایرانی وپاکستانی که در حق مهاجران مسلمان افغانستان میدارند رهایی یابند
عبدالله ریحان

>>>   حالی ما نفهمیدیم که مقصد تو ازین گزارش چه است؟
از یکطرف میگویی که نیرو های انتظامی ایران در مقابل پناهجویان افغان بد رفتاری میکند و از طرف دیگر میگویی که ویدیوی بد رفتاری نیرو های انتظامی ایران در مقابل پناهجویان افغان دروغ است.
پناه جویان در تمام دنیا به درجه های مختلف مورد بد رفتاری قرار میگیرند.
منتهی بد رفتاری از نقطه نظر کشور ها و کلتور ها و عنعنات و حتی از نقطه نظر افراد دارای مقام ها و سویه های مختلف تحصیلی فرق میکند.
کمترین بد رفتاری آن است که شما در یک مرکز پناهجویان و یا لاگر انتقال داده میشوید و برای شما سه وقت نان داده میشود،منتهی هر وقتی که شما از مرکز پناهجویان به بیرون میخواهید بروید،باید از نیرو های محافظتی اجازه بگیرید.
زیرا تا زمانی که شصت شما گرفته نشود یعنی انگشت نگاری نشوید و پرونده و درخواستی پناهندگی شما مورد بررسی قرار نگیرد،شما منحیث یک مجرم که از سرحددیک کشور بدون اجازه در آن کشور داخل شدید،شناخته میشوید و نیرو های انتظامی شما را کنترول میکند.
زیاد ترین بد رفتاری آن است که شما بدون اجازه از سرحد یک کشور میخواهید عبور کنید و در سرحد با محافظین سرحدی برخورد میکنید و بالای شما فیر میکند و شما را بدون ویزه و بدون پاسپورت ،نزد پدرکلان تان در آن دنیا میفرستد.

>>>   Salik
اين روز ها فاشيست ها... يك ويديو را كه نشان ميدهد يك فرد ايراني كارگران هزاره را سيلي ميزند به طور گسترده نشر كرده اند.
اين كار هم از جمله پروپاگنداي فاشيسم افغاني است تا با ترسيم يك چهره زشت از كشور ايران بتوانند برنامه هاي فارسي ستيزي و هويت ستيزي خود را عملي سازند و براي اينكار اذهان (اكثريت بيسواد و كم سواد) ملت غير افغان را آماده سازند.
پ ن
طالب هر روز همين شما مردم را ميكشد و شما بجاي اينكه براي دفاع از خود در برابر آنها بيايستيد به ايران لعنت ميفرستيد بخاطر يك ويديو؟

>>>   انيس آريايي نژاد
نگران نباشيد، فقط طالبان لُنگي دار تشريف ميآرند و طالبان نيكتايي دار به كارهاي قبلي شان به اروپا و آمريكا برميگردند

>>>   این رفتار در ایران علیه افغانستانی ها به خصوصو مردم هزاره چیزی مهمی نیست. این رفتار یک امر معمولی است. خدا از بدترش نجات دهد.

>>>   بخدا می سپاریم.
مردم ایران یکی از بهترین انسان های روی زمین میباشند. دلسوز .مهربان.باشرف.دوراندیش.دلاور.هرچیز را به آن ها اضافه کنیم باز هم کم گفتیم.همیشه واما آنهای که در دمودستگاه های حکومتی خصوصا نظامی مشغولند.اشخاص خوب و بد دارد تعدادی محدودی هم وجود دارد از یک سرباز عادی گرفته تا آن بالا بالا بیرحم ترین اشخاص های هستن برخورد يزيدانه وعقده ای که تمامی وجود شان را پوشانیده.
اول اینکه خدا لعنت کند قاچاقبر های بی پدر و مادر را که بچه های مردم با فریب وادار شان میکنند زندگی شان را رها نموده و پا به مهاجرت میگذارند اگر این قاچاقچی ها را دستگیر نموده 10 بار اعدامشان بکنید باز هم کم است واقعا متاسفم خیلی از مهاجران افغان که مدتی در ایران بودن با برخورد های نادرست مواجه شدن.دلسردانه وناامیدانه از ایران خارج شدن حتی به کشور خودشانم بر نگشتن رفتن به کشور های دیگه.هزاران نفر به دین مسیحیت درآمدن .خدایا تا به کی این مردم با این بدبختی زندگی کنند خدایا از تو میخواهیم که این4 رهبر که بنام احزاب های مختلف سال ها این کشور را به جهنم تبدیل نموده اند قیافه های نحس شان را از سری مردم افغانستان گم بگردان حامل اصلی همین خود خواه هاي احيوان صفت ها هستن
( معلم مرتضی بادغيس

>>>   ما چهل سال است بدتر از این حقارت ها را تحمل مکنیم. ولی متاسفانه تا ما از جهل مذهبی و قومی بیرون نیاییم
همیشه این حقارت ها را باید بکشیم.

>>>   کجای این کار تعجب اور است؟؟؟؟!!!
این چیزها در ایران طبیعی است وهر روز اتفاق می افتد.
از این بدترها شو ندیدید.

>>>   اروپا وامریکا
باید پناهنده ایرانی را باید از کشورهایشان اخراج کنند

>>>   واکنش رضا صادقی یکی از هنرمندان مشهور ایران به ویدئوی لت و کوب مهاجران افغانستانی:
"ایران اومدی چیکار"
فقط بخاطر حس امنیت ، یه لقمه نون ، یه جای خواب هرچند ناراحت ، یکم احترام و امید ..... پناهندگان افغان ، کارگر و سربازی که نهایت بی شعوری رو با خالی کردن عقده هاش فیلم میگیرن دوستانش و متاسفانه میخندن ... افرین سرباز ،
الان تو ثابت کردی چقدر اشتباه میکنم که هنوزم امید بستم به بازگشت فرهنگ اصیل ایرانی ، لازم نیست دلمون برای غربت یمن و سوریه و .... بسوزه .. دلمون به حال خودمون بسوزه که سقوط ازاد در اخلاق و انسانیت داریم .
شرمنده توام هم زبان افغانم ، همسایه ایی که خونه های خیلی از ما بلوک و سیمانش روی دوش تو‌بالا رفته ، خواهش میکنم به دل نگیر چون شکستن دل تو که از بی پناهی به ما پناه اوردی نگاه خدا رو دور تر میکنه .
من کاری به این هموطن بیمار ندارم ، فقط روزی که یه بچه ۵ ماهه توی ماشین رها شد تا جون بده فهمیدم روزای سیاه تری در پیش داریم ... دوستان افغان شما عزیزان ما هستین ، همه جا خوب و بد هست اما شما مهمان مایید و امیدوارم این بی اخلاقی رو به همه نبینید ....
من از طرف خودم و خیلیها از شما عذر میخوام ...... #فصل_تازه_رضا_صادقى #افغان_هم_یک_انسان_است #افغان_همزبان_من_است #مرگ_انسانیت_مرگ_خوبیهاست

>>>   متآسفانه ایرانی ها هم مستحق روزهای بدتر از افغانی ها هستند چون ملتی بی ظرفیت و خودخواه هستند.ایرانی ها بعد از جنگ عراق در ۲۰سال چنان مست شدند که بجای درس و کار و کاسبی ، نصف شان دنبال دود و بزهکاری رفتند.
خدا کند روزی افغانستان آرام شود و کشاورزی ، معادن ، تجارت و ترانزیت رونق بگیرد باز ایرانی ها افسوس این برخوردهای شان را خواهند خورد.
اس پ هزاره

>>>   نه تنها که فلم از عملکرد ....پولیس ایران در رسانه ها نشر و پخش گردیده که این یکی از نمونه ها مظالم و ظلم پولیس ایران را نشان میدهد مهاجرینی که از ایران بکشور شان بر میگردد همواره از بدتر ازین ظلم ها و شکنجه های پولیس ایران در سرحدات و شهر ها که عملا بالای خودشان صورت گرفته بیان داشته اند این حرف دروغ است جهت جلوگیری از بد نامی پولیس ایران که گفته اند این فلم ساختگی است این سخن مسولین دولتی ایران دروغ محض است دروغ محض .

>>>   در کنار هزاران مطلبی که از باب گله و شکایت از ایران می نویسید بد نیست 1 بار هم یک نقد به خودتان بنویسید که چرا ده ها سال است به طور غیر قانونی وارد ایران میشوید؟
ورود غیر قانونی به ایران یعنی ضربه زدن به امنیت ایران یعنی ایجاد مشکل.
خودتان هم میدانید که (برخی) از مهاجران سابقه قتل و تجاوز را هم در ایران هم آلمان و یونان داشته اند.
وقتی که غیر قانونی وارد یک کشور شوید یعنی نه اسم نه ادرسی از شما ثبت نمی شود و اگر کسی مرتکب جرمی شود نمی توان به ان جرم رسیدگی کرد. یعنی اگر یک نفر از همین افرادی که غیر قانونی وارد ایران می شوند قتل کنند به راحتی میتوانند فرار کنند و این یعنی ناامنی در ایران.
اگر این افراد به شکل غیرقانونی وارد ایران نمی شدند ان سرباز جاهل هم اصلا نمی توانست با انها اینطور رفتار کند.
چنانکه بسیاری از عزیزان که قانون مند وارد شدند و در ایران زندگی میکنند هیچ کس به خودش جرات رفتاری خلاف شان یک برادر یا خواهر محترم را به خودش نمی دهد.

>>>   واقعيت است .

>>>   جناب اچکزی !
فلم های کاملا توهین به افغان ها بنام ( خاتمه) و اسکدوس) ساخت انگلیس وامریکا است یا ایران ؟؟؟
از روزیکه بنابر مصیبت های متواتر وارده به مردم افغانستان آنها از مجبوریت به ایران مهاجرت کردند دستگاه های سینمای ایران متواتر سریال وفلم برای بی ابرو ساختن افغانها میسازند وخیلی افتخار هم میکنند که چنین دست اورد های بزرگی نصیب شان شده ،
آیا زمانیکه مسلمانان به مدینه وحبشه مهاجرت کردند مردم مدینه وحبشه برای رسوا ساختن مسلمانان از آنان سریال وفلم ساختند ؟؟؟
چون درایران جکومت اسلامی است وبیشتر درمورد اصول اسلامی آگاهی دارند اگردیده یاشنیده باشندکه دران زمان سریال های بنام چهارخونه ، چارشنبه گل ، خاتمه ، (اسکدوس ) ساخته شده باشد آدرسش را بگویند تا ما هم مستفید شویم !
ر

>>>   همین هنر مندان !! هستند که هر روز برای بی آبرو ساختن مهاجرین سریال وفلم تولید میکنند ، خوب است تا گوش وچشم مردم باز شود که مسلمان واسلام یعنی چی ! اگر درعربستان باشید گوش وبینی شمارا هم قطع میکنند ، چند سال پیش ویدیوی آن عرب ترورست اماراتی رادیدید که چطور یک افغان را شکنجه میکرد، دلیلش اینست که اینها مسلمان هستند باید همینطور باشد وقتی یک ژورنالست خودرا چنان وحشیانه مانند یک سگ بقتل میرساندوبدنش را سلاخی میکند ودرعین زمان به موسیقی گو.ش میدهد مسلمان ازین بهتر شده نمیتواند چی پروای بیگانه را دارند ،
آنانیکه دراروپا وامریکا مانند انسان به دیگران برخورد میکنند خداوند آنان رابرای هیزم دوزخ آفریده!

>>>   هرفامیل پانزده طفل تولد میکند وقتی بزرگ شد باید پاکستانی ها ایرانی ها اروپائی ها برایش نان بدهند ؟؟؟

>>>   آقا چرا با توجیه صورت مساله را پاک میکنی؟
اگر تویی که میگی چرا افغانی بدون مجوز اومده؟
خوب بدون مجوز بیاد برو قانونا مجازاتش کن.
نکنه سیلی زدن به صورت یک پناهنده هم جزو قانون تان است؟؟؟
الان یه نفر دزد شبانه بیاد خونه ات اگر بزنیش همین پاسگاه محله ات پدرت رو درمیاره، میگه مملکت قانون داره تو حق زدن دزد را نداری بزار قانون راجع به او تصمیم بگیره، حالا:

اولا: از کجا معلومه که اینا بدون مجوز اومدن؟
ثانیا: برفرض بدون مجوز اومده باشن بزارید مراحل قانونی را طی کنه و بر اساس قانون مجازاتش کنید.
اما اینکه تو و امثال تو تلاش میکنید به جای عذر خواهی و اظهار شرمندگی، عملکرد این سرباز بیشعور را توجیه میکنید بدانید که به جای حل مشکل، دارید صورت مساله را پاک میکنید و با این کار دارید گند کاری تون رو گنده تر و بدبوتر می کنید.

توصیه پایانی:
اگر بوی از انسانیت و رحم و مروت نبردید
اگر بوی از دین و دیانت نبردید
اگر فردای قیامت و بازخواست اخروی را باور ندارید
لا اقل به فکر آبرویی نداشته تان باشید و با انتشار چنین گندکاری هایی، بیش از پیش خود تان را جلوی جامعه جهانی مفتضح و رسوا نسازید.

همان برایتان کافی است کاری نکنید مردم نشانه دیگر برایتان بتراشند.

>>>   همه چیز را انکار می کنند. این که دلیل نمیشه.

>>>   شعیر از مرحوم حافظ است
من از بیکانکان هرکیز نانا لم
بامن هرچه کرد آشنا کرد

>>>   به عنوان یک مسلمان, لازم است بدون یقین و مدارک کافی به هیچ چیزی باور نکنیم چرا که از دیدگاه قرآن مجید گناه کبیره شمرده شده و انسان را مستحق عذاب الهی مینماید.
البته عمل سیلی زدن به صورت افراد آنگونه که در فلم نشان داده شده, عمل نادرست و غیر انسانی است که محکوم است. ولی اینکه این فلم را کی و چه کسی و در کجا و به چه منظور و مقصد ساخته و یا گرفته را باید پاسخ درست داد تا مورد قضاوت قرار داد. طور مسلم هدف اینگونه فلم ها در راستای تحریم های اعمال شده و به هدف تحت فشار قرار دادن حکومت و ملت مسلمان ایران است که طراحان آن مشخص است, یعنی آمریکا و عربستان.
از طرف دیگر, میلیون ها هموطن ما دهها سال است که در ایران زندگی می‌نمایند و این خود بزرگترین کمک دولت و ملت مسلمان ایران است که به مردم ما نموده و می نمایند که نباید نادیده گرفت.

>>>   دانشجو، نظر دهنده اولی. خودت این معلومات را از چه مرجعی بدست آوردی؟ از سی آی آ ویا در جمع همان سیلی خورده ها بودی؟

>>>   خبر خوش برای #تاجیک تباران عزیز بخوانید از حقایق باخبر شوید.
واقعیت که قبیله گرایان از نشر آن در هراس اند و پیش از آنکه نشر شود با تبانی با سفارت آمریکا و انگلیس خواستند مانع آن شوند و با تقلب مانند انتخابات گوسفندی خواستند که ارقام تخیلی نفوس را ارایه کنند و چون میدانند که نفوس شان نظر به سرشماری واقعی آنطوریکه فکر میکردند خیلی پایینتر از آن بود یک باره اعلان کردند که نفوس افغانستان در حدود 35 یا 36 میلیون نفر است ومیخواستند که برای 5 یا 6 پشتون های پاکستانی هم شناسنامه توزیع کنند و آن را شامل نفوس افعانستان گردانند اما خوشبختانه که حقیقت هیچگاه پنهان نمی ماند و این هم نتیجه سرشماری سال 1396 که توسط سازمان های معتبر جهانی با همکاری ریاست ثبت احوال نفوس صورت گرفته و غنی مانع اعلان رسمی آن گردید، نتیجه و واقعیت نفوس شهروندان چنین است.

#تاجیک 45.6 %
#اوغان (پشتون) 26.4%
#هزاره 13.1%
#اوزبیک 7.2%
#ترکمن 2.2%
#اقوام دیگر 5.5%

ХУШХАБАРИ ФАВРӢ – 45,6 фоизи аҳолии Афғонистон тоҷиканд (яъне 15.504млн нафар тоҷик)

Сафорати Амрико ва Ангилия натиҷаи баҳисобгирии аҳолиро, ки ду сол пеш дар Афғонистон гузаронда буданд нашр кард.Инро давлати фошистии қавмгарои паштунии Ғани то ба ҳол пинҳон нигоҳ медошт.

Аз 34 млн. ахолии Афғонистон:
1.ТОҶИКХО-45,6 ФОИЗ.
2.Паштунҳо (Афғонҳо) 26,4 фоиз.
3.Хазораҳо 13,1фоиз.
4.Узбекҳо 7,2 фоиз.
5. Туркманҳо 2,2 фоиз.
6.Дигар кавмҳо 5 фоиз.

Ба хамаи мардуми Афғонистон маълум гашт, ки паштунҳо (АФҒОНҲО) ақалиятро (қисми ками аҳолиро) ташкил медиҳанд. Онҳо дар давоми 100 солаҳо инро пинҳон нигоҳ медоштанд.Дар охир хақиқат ғалаба кард.

ХАМАИ ТОҶИКОНИ ДУНЁРО БО ИН ГАЛАБАИ БУЗУРГИ ТОЧИКОН ДАР АФГОНИСТОН МУБОРАКБОД МЕНАМОЯМ.
Хохишмандам,ки ин хушхабарро ба хамагон расонед.

>>>   سلام . ها ها من خیال کردم که این فیلم چه فیلمی باشد ولی زمانی که دیدم مراخنده گرفت نه به اینکه سیلی به صورت هم وطنم می خورد به این دلیل خندیدم که یعنی شما این باری اولی تان است که چنین چیزهای از طرف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دیده اید در ضمن آنهای که میگوید چون این مهاجران غیری قانونی وارد ایران شده است بگویم برادر و خواهرخوبم شما بگوید کدام مهاجر قانونی هست و کدام مهاجر غیری قانونی ؟؟ در تمام دنیای امروزی مهاجر غیری قانونی به طوری قاچاقی وارد کشوری میزبان می شود همین یک یا دو سال پیش که هزاران هزار مهاجر وارد اروپاشد کدام این مهاجران قانونی وارد اروپاشد ؟؟؟ در ضمن اگر یک مهاجر به فکراین باشد که قانونی وارد یک کشور شود هز گز کشوری چنین اجازه ای نخواهم داد .
از طرفی به قولی بعضی ها این ها غیری قانونی خود من که سی 30 سال در ایران قانونی زندگی میکنم نمی دانم به چی یا به کی قسم بخورم که باورتان شود بارها و بارها بد تر از این شلاق و سیلی نوش جان کردم تنها دلیش افغانی بودنم بوده .
یک مهاجر

>>>   بیش از نیمی از کامنت های فوق از مراکز صهیونیستی ارسال شده، چقدر احمق هستین شما.

>>>   باسلام.جناب دکتر اچگزی به نکته ای خوبی اشاره کردید.
عده‌ای با تمام توان در صدد ایجاد تفرقه هستند وهابیت ورژیم کودک کش صهیون در رأس
البته عوامل خودسر در ایران هم کار خودش را می‌کنند لذا انتظار اکید ما از مسئولین نیروی انتظامی اینه که به طور جدی مراقب باشند.
ما بیش از بیست سال هست که در ایران هستیم وخبر داریم.
این گونه افراد خود سر چه خونی که به دل خود ایرانیها نمیکنند.
رضایی.

>>>   بهترین موضع‌گیری همان بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران است که ضمن تقبیح این رفتار خواستار پیگیری قضیه شده است، این رفتار نه موضع مقامات ایران است ونه درشان نیروی انتظامی ایران اما آدم های خودسر و نا آگاه از قانون در هر ارگانی هست که باعث شرمندگی همه میشه، در افغانستان ما هم کم نیست از این افراد، در ایران بعضی از این گونه آدم ها با شنیدن اصطلاحات مانند ورود غیرقانونی اتباع بیگانه فکر می کنند که علی الحساب هربلای می توانند سر مهاجرین غیر قانونی بیاورند لذا بدون درنگ متوسل به خشونت می شوند از طرف دیگر، به خاطر عدم دسترسی افراد بزهدیده به مراجع بالا دست، این گونه آدم های خودسر روز به روز جری تر شده و دست به اذیت آزار بیشتر می زنند!
حتی اگر این قضیه اخیر واقعیت هم نداشته باشد( که خدا کنه این طور باشد) موارد بسیاری از این قبیل خودسری ها در ایران درحق مهاجرین وجود دارد که برای اثبات آن نیازی به زحمات فراوان نیست فقط کافی چند لحظه پای درد دل یک مهاجر افغانستانی بنشینی و بشنوی.

>>>   به نام خدا
من از زمانیکه چشم باز کردم در ایران زندگی کردم و همیشه شاهد بدرفتاری نیروی انتظامی بودم چه با افغانها چه با مردم خودشان که همیشه موتورسایکل انها را میگرفتن کلا نیروی انتظامی متشکل از سربازان 18 ماه خدمتی است که بعضی از انها عقده دارن و اینطور رفتارها از انها سرمیزند هیچ وقت یک پلیس باسواد و باشعور این کارو نمیکنه جز سرباز صفری که نه سواد و نه درک درستی از انسانیت داره همیشه همین سربازان آشخور چهره نیروی انتظامی را مخدوش کردند البته این هم قابل ذکر است که کلا نیروی انتظامی در برخورد با مهاجرین در گذشته رفتار خوبی نداشته است نمونه ان کریم غولی که در گلشهر مشهد شاید کمتر کسی وی را نشناسد عاقبت چی شد؟! خیلیا میگن به سرطان و به بدترین شکل ممکن مَرد مطمئن باشید عاقبت کسی که ظلم روا می دارد به مظلوم عاقبت خوبی نیست.

>>>   حتی روز هم شده مهاجرین افغان را در داخل کلانتریها مادر زاد جلویکی دیگرشان میچرخاند آیااین از انسانیت است از مسلمانی بگزریم این اتفاق در کلانتر در اصفهان رخداده

>>>   ظلم های بزرگتر از این علیه مهاجرین صورت می گیرد

>>>   سلام به همه
به قول هنرمند عزیز آقای رضا صادقی ما افغانی ها نباید این رفتار زشت رو به همه ایرانی ها نسبت بدیم، ایران آدم های شریف و با شعور فراوان داره، امااا این رفتار سربازا و نیروی انتظامی با افغانی ها، چه مهاجر قانونی و چه غیر قانونی، چیز عجیب و جدیدی نیست و من که متولد ایران هستم هزارها بار امثال این رفتار و خیلی بدتر از اون رو نسبت به اطرافیان دیدم و شنیدم، حتی نسبت به نزدیک ترین افراد خانواده م که متولد و تحصیل کرده ایران بودن، ولی نمیشه همه رو با یک چوب برونیم...
چه بسا بسیاری از مردم ایران مثل رضا صادقی بزرگوار از دیدن این صحنه ها قلبشون به درد میاد و متأسف میشن، در حالیکه هیچ تقصیری ندارن
به هر حال امیدوارم نیروی انتظامی ایران این دفعه دیگه برای حفظ آبرو صورت مسأله رو پاک نکنه و حداقل به خاطر همون آبرو پی این قضیه رو بگیره و سربازای از خدا بی خبرشو توبیخ کنه

>>>   برای اینکه به افغانیها توهین نشود از مملکت ما خارج شوند (ایران دوست)

>>>   چندسال قبل برای بازدید از آثارباستانی افغانستان به مزارشریف رفتم البته بصورت قانونی واخذ ویزا از کنسولگری افغانستان درمشهد پس ازخروج ازدوغارون وورودبه افغانستان تا متوجه می شدند ایرانی هستم از افغانیها رفتار های بسیار غیر انسانی (نه فقط اسلامی ) میدیدم وفقط به بدبختی افغانیها خودرادلخوش میکردم الان میبینم که رفتار پلیس ایران با افغانی ها بجا وقانونی است واز نیروی انتظامی تشکر میکنم اگر جلوی افغانیها باز باشد معلوم نیست چه بحال این کشور در می اورند
(وضع کشور خودشان مشخص است) از مشهد

>>>   رفتار بسیار بد وغیرانسانی افغانیها بارانندگان ترانزیت را هم پیگیری وبررسی گنید.
راننده از ایران

>>>   دوستان عزیز اخیرا فلمی منتشر شد که در اسرائیل بسیاری از یهودیان را آموزش فارسی میدهند و این فارسی آموزان آموزش مخصوص برای شیوه ها و فنون تفرقه اندازی قومی و اختلاف اندازی بین مردمان مسلمان خصوصا در ایران و افغانستان تربیه شده اند در بسیاری از سایت ها و نشرات الکترونیکی بسیاری از پیام های تفرقه در واقهع از همین دانشجویان صهیونیست صورت میگیرد هر روز صدها شایعه اختلاف قومی و پیام های مستهجن ضد اخلاقی و ضد اعتقادی در انترنت و تلگرام و انستاگرام منتشر میشود تا بی اخلاقی و ضعف اعتقادی و دشمنی بین مسلمانان هرچه بیشتر واقع شود خواهشمندم از همه برادران محترم از هر شاخه مذهبی و هر قوم که باشید نسبت به این امر حقیقت اطلاع رسانی کنید تا در این آخرالزمان امت پیامبر در فتنه یهود داخل نشود قبل از این توسط جاسوسان اسرائیلی مسلط به زبان عربی پلان مشابه بر سر سرزمین های عربی صورت گرفت و آن در زمان پهلوی در ایران و عبدالناصر مصری بود که ایران هنوز مخالف اسرائیل نبود و ناسیونالیست عربی رشد یافته بود و اعراب هنوز با اسرائیل داخل سازش نبودند اکنون مصر و اعراب با توافقات ننگین با اسرائیل سازش کرده و این حملات جاسوس اای اسرائیلی به سمت ایران و عراق و افغانستان و پاکستان چرخش کرده است بیدار باشید و با تمام توان نسبت به این فتنه اعلان خطر کنید.
امیر مسعود طالع هروی

>>>   مهاجرین که در ایران اذیت و آزار پوليس قرار میگیرند.عادت ندارند‌ جای دیگه باز گو ویا قصه بکنند حتی موقع برگشت به زادگاهش هم به پدر و مادر اش قصه نمیکند.فقط بعضی مواقع از طریق رسانه ها به بیرون درز میکند.

>>>   به اون کسانی که آرزو کردند ایران روزهای بدی داشته باشد بگویم که هر چقدر وضع ما بد بشود دیگه به بدی وضع شما نمیشود ، اگر هم هر اتفاقی برای ایران بیوفته برای شما ده برابر بدتر میشود ، شما سر سفره ایران نشستید و نه ایران سر سفره شما ، درسته در ایران زحمت میکشید ولی بصورت غیرقانونی هیچکسی حق ورود به کشوری دیگر را ندارد حتی اگر ایرانی باشد بخواهد برود اروپا مستحق هر رفتاری هست

>>>   ما افغانها از بی غیرتی می میریم . میگه صدا سال در بیابان خار باشم نه یک دم مهتاج نامردان باشم پس تاکی

>>>   ايران از قديم دشمن مردم تاريخ و فرهنگ و حتي خاك افغانستان بوده و هست . شرم باد به كشور همزبان و هم دين كه با همسايه اش چنين برخورد ميكند. فراموش نكنيد كه چرخ روزگار در چرخش است ، جنگ و بد بختي به كشور شما هم روزي خواهد امد وبه تركيه و عراق و افغانستان مهاجر خواهيد شد. انوقت اگر چنين روزي بالاي شما اورده شود چه احساسي خواهيد داشت؟ ابوعلي سينا بلخي و مولانا جلال الدين بلخي را خوب دوست داريد ولي با نواده گانش چنين برخورد ميكنيد؟
اينها فرزندان كساني اند كه شما را از شر اتحاد جماهير شوروي نجات دادند فراموش كرديد؟
بهلول دانا

>>>   باسلام. برادری که از کلانتری اصفهان گفتید آیا خودت مشاهده کردی ؟ آیا سند داری برای حرفت ؟اگر نداری بدون سند چیزی نگو.
درست گفت آن برادری که بدرفتاریها از سربازان 18 ماه خدمت آنهم نه همه شان بلکه از برخی آدم های بی شخصیت ، عقده ای که خود ایرانیها از بد رفتاری آنها در امان نیست،سر میزند.

>>>   دوستان عزیزان هم زبانان
در اینکه ظلم های بدتر از این بر سر محاجرین می کنند شکی نیست
من خودم ایرانی هستم و جلوی خودم با دوستان افغانیم برخوردی بدتر کردند و خونم به جوش امد
اما یک مساله ای هست انهم اینکه هر وقت بین ایران و افغانستان یک اتفاق خوب قرار بوده بی افتد این فیلم ها مثل بمب بین همه پخش شده در حالی که در روز های عادی چنین فیلمهایی پخش نمیشود
فیلم های بدتر از این در اینترنت وجود دارد اما چرا انها ادنقدر زیاد پخش نشده اند؟
بشخصه از کل مردم کشور افغانستان و تمام هموطنانم که اصالت افغانستانی دارند و سالهاست مقیم ایران هستند معذرت خواهی میکنم
اما درخواست دارم در اینگونه مواقع از در احساسی وارد نشوید
این فیلم اگر ساختگی باشد قطعا قرار است یک هرج و مرج حدید بین دو ملت ایجاد کنند
محمد قیاسی ایران

>>>   من وقت این ویدئو رو دیدم اصلا تعجب نکردم چون ما قبلا هم شاهد همچین چیزیایی بودیم این اولین بار نیس سالهاست ما در در ایران بخاطر تحصیل عذاب میکشیم .فقط این نیست که مواردی دیگر هم مشابه این زیاده .الان خوده من با اینکه اینجا مثلا یه کدی بهم دادن که بتونم درس بخونم اما نمیتونم یه سیم سیم کارت بخرم ...... تمام مهاجران غیر قانونی میان حالا بعضیاش که قانونی بیان خب بعد 3ماه پاسپورتشون به درد نخوره اما دولت ایران باید یه اقدامی انجام بده خب نزاره مرزه کشورشو ببنده اگه نمیبنده خب باید به مردم یه مدرکی چیزی بده .
یک مهاجر

>>>   بیشتر مهاجران افغان در ایران مهاجران غیرقانونی و غیرمجاز هستند که قاچاقی وارد خاک ایران شدند و این روند مهاجرت غیرقانونی به ایران به حدی زیاد بوده که الان چند میلیون مهاجر غیرقانونی افغان در ایران هستند لازم به یادآوری نیست که از نظر بسیاری از مردم منطقه افغانها همان کسانی هستند که در اصفهان جنایات هولناکی راه انداختند و بعدها با تجزیه طلبی از ایران جدا شدند اما زمانیکه کشورشان درگیر جنگ شد دوباره هوای ایران به سرشان زد ظرف این ۴۰ سال هم که دوباره تشریف فرما شدند بارها مهاجران غیرقانونی افغان در ایران جنایت و تجاوز کردند زمان ورود افغانها به ایران از ۴۰ سال پیش نمایندگان شهرهای ترک و کردنشین ایران اصلا اجازه ورود افغانها به شهرهایشان را ندادند دربقیه شهرها هم متاسفانه سرقتها و تجاوزها و قتلهایی که کردند منجر به این شده که دیگر کسی در ایران حاضر به پذیرش مهاجران افغان نیست البته هنوز هستند مردم احمقی که برای مهاجران غیرقانونی افغان دلسوزی میکنند خدمت اون کامنت گذار عزیز شما از مهاجرت به اروپا میگی جمعیت افغانهای مقیم ایران طبق آماری که مقامات بی لیاقت جمهوری اسلامی میفرمایند ۳ میلیون نفر هست ولی شما بهتر از من میدانید که جمعیت افغانهای مقیم ایران بیشتر از ۳ میلیون نفره و همیشه آمار ارائه شده اشتباه بوده حتی اگر ۳ میلیون نفر هم باشن که نیستند این یعنی ۱۰ درصد جمعیت افغانستان الان در ایران هستند اونم اکثرا غیرقانونی و قاچاق وارد شدند کدام کشور اروپایی چند میلیون مهاجر غیرقانونی را در خود جای داده ایران کشوری تحت تحریم اقتصادیِ که وضعیت رفاه و مسکن و اشتغال برای کارگران خودش هم بده بهتر نیست شما افغانها برای مهاجرت به همان اروپا بروید کشور تحت تحریم ایران برای مردم خودش هم کار ندارد هم ایران میاید هم بخاطر شرایط سخت زندگی که الان از دکتر و مهندس ایرانی تا کارگر ایرانی خودشون بیکارن و کارگران ایرانی هم حداقل حقوق و میگیرن و بسیاریشان بیمه نیستن چه توقعی دارید که در این کشور کارگر مهاجر غیرقانونی افغان زندگی خوبی داشته باشه هم میاید هم بهتون سخت میگذره و فحش میدید از اول برید به یه کشور دیگه شما که مدام در حال فحش دادن به ایرانیها هستید برید یه کشور دیگه دوست عزیزی که میفرمایید محاکمه شون کنن مگه شما افغانهای غیرمجاز یکی دوتایید قوه قضاییه ایران چند میلیون باید دادگاه تشکیل بده تا هموطنان قاچاقی وارد شده تون رو محاکمه کنه تو یوتیوب فیلم میذارید که چون در تلویزیون ایران از اوضاع افغانستان بد میگن مهاجران افغان به افغانستان برنمیگردند! تلویزیون ایران و نگاه کنید ماهی یکبار هم خبر از افغانستان نمیگذاره خودتون و بخواب زدید خودتون نمیخواید برگردید چرا دروغ میگید مرزهای با ترکیه رو انقدر ایران باز گذاشت به امید اینکه مهاجران افغان برن ترکیه که صدای ترکیه دراومد و مرزهای مشترکش با ایران و انطور که مقامات ترکیه اعلان کردند به دلیل مهاجران غیرقانونی افغان و تروریسم کُردی دیوار کشی کردند انواع و اقسام جرمها رو هم که همین مهاجران غیرقانونی مرتکب میشن خوب است نگاهی هم به آمار و جرائم و تجاوزات افغانهای غیرمجاز هم بیندازید
جناب اس پ هزاره
ایران بعد از جنگ عراق با انواع تبعات جنگ و همینطور مهاجرت مستمر هموطنانت مواجه بود لازم نیست یادآوری کنم که هر مواد مخدری وارد ایران میشه ساخت و تولید کشور شماست، حق آبه هیرمند و که نمیدید ، کشوری هستید که به گفته خودتون برای نجات از شر پاکستان باید از بندر چابهار ایران استفاده کنید استفاده هم که میکنید هر ساله چند صد هزار نفر مهاجر غیرقانونی و قاچاقی هم که وارد ایران میشید لازم نیست یادآوری کنم شما وارد کشور ما شدید نه ما وارد کشور شما بحرینیها هم مثل شما تجزیه طلب بودن و از ایران جدا شدن اما به دو دلیل در ایران همه به بحرینیها احترام میذارن احترامی که به شما نمیذارن یک اینکه انقدر شعور داشتن که بعد از جدایی از ایران دیگه دسته دسته از زمانیکه با آل خلیفه درافتادن غیرقانونی و قاچاقی وارد ایران نشن برعکس شما که بعد از شروع جنگ افغانستان عوض ایستادن و جنگیدن در کشور خودتون یاد ایرانی افتادید که با تجزیه طلبی ازش جدا شدید و شاهکارهای تاریخی در اصفهان از جنایت و کشتار ثبت کردید دوم اینکه مثل شما سابقه جنایت و تجاوز در ایران نداشتند خود شما بایت پاسپورت افغانی دادن به پشتونها ناراحتید توقع دارید ما با اون سابقه تاریخی شما خوشحال باشیم از حضورتون ناخوانده تون خودتون و به ندیدن زدید تحریمهای ایران بنا به گفته مقامات آمریکا شدیدترین تحریمهای تاریخ علیه یک کشوره عوض غر زدن از ایران برید تلویزیون ایرانم ببینید تا دیگه تو تلویزیون طلوعتون دروغ نگید در تلویریون ایران ماهی یکبارم از افغانستان خبر پخش نمیشه کسی در ایران مشتاق حضور شما نیست همه آرزو میکنن همونطور که از ایران با تجزیه طلبی جدا شدید برای همیشه از ایران برید هرجا هم رفتید امیدوارم خوشبخت باشید ما مثل شما آرزوی بدبختی نمیکنیم برای دیگران فقط میخوایم دیگه ایران نباشید همین افغانستان مثل دندانی بود که خودش خواست کنده بشه از ایران و شد حالا که شد پیوندی بین ما نیست برید همون تاجیکستانی که انقدر تو فضای مجازی به مردمش احترام میذارید و از ایرانیها بد میگید و بهشون فحش میدید ببینید رئیس جمهور تاجیکستان و نیروهای امنیتی تاجیکستان چه بر سر چند میلیون مهاجر افغان غیرمجاز میارن به محض اولین تجاوز . هم میاید ایران هم بد میگید دیگه ایران نیاید ایران خودش کشور تحت تحریم به حد کافی مشکل داره چند میلیون مهاجر غیرقانونی نمیخواد

>>>   به جوره جون که به زباون سومونی نوشته!
جوره جون تا جیکوف ! توجیکان ازین هم بیشتر ان مگر100 اونها بروبر یکه ّشتون می شود!

>>>   Qaderi heeft een bericht gedeeld.
از ظلم دولت خود بنویس بالای مردم خود ما. تمام روز در کون دولت ایران چسپیدی. مهاجرت این کار ها را دارد. این پروسه دولت پشتون خواهان و قرارداد انگلیسی بوده که همیشه ما را ضد مردم ایران سازد. ممنون و نا راحت نشوید. این یک واقعت است.

>>>   دولت ایران در برابر مهاجرین افغانستان مرتکب جنایاتی شده که در این دنیا قابل بازخواست نیست باید در قیامت در برابر خدا پاسخگو باشد. تنها دولتی که تا حدودی با مهاجرین رفتا خوبی داشت دولت خاتمی بود. مردم شریف ایران هیچ مشکلی با مهاجرین ندارند بلکه حتی پیوندهای خانوادگی بین آنان به وجود آمده است. آتشی که علیه مهاجرین روشن می شود یا از سوی مجلس شورای اسلامی است، یا از شوراهای اسلامی شهر ها است و یا از سوی دولت به خصوص وزارت داخله ایران است.

>>>   اگر این را تکذیب کنیم ودروغ بشماریم اما این را نمی توانیم دروغ بشماریم
شهروند افغان باگرین کارت یاآمایش حتی بعضا حق ندارد یک جواز کسب بگیرد یاسیم کارت ؟؟؟آنهم پس از دههاسال اقامت .
شیوای بلخی

>>>   فاشیست های مسئول ایرانی والبته خائنان دولت افغانستان ووزارت خارجه ومهاجرین بگویند دقیقا حقوق پناهندگان افغان چیست .؟فقط تبعیض ومحرومیت وباج دادن وبرده داری مدرن ؟؟؟
میرافغان
ِ

>>>   دوسیه اینها اگر ازبشر پنهان شود ازخداوندپنهان نیست .وباید بترسند ازآه مظلوم درهمین دنیاوبزودی نتیجه اش راخواهند دید.

>>>   من صدها برابر بدتر از این را دیدم اینکه چیزی نیست.

>>>   آن راننده محترم کامیون که دلش خیلی پره.
شما توسط گروه های تروریستی طالب.که حتی به مردم عادی خودش هم رحم نمیکند.شاید اذیت آزار شده باشید اون چه ربطی به این مثله دارد.اگر از طرف پوليس افغانستان اذیت شده ای که100% مطمين هستم که نشده ای .حالا اگر هم شده باشی اگر به مرجع مربوط اش شکایت بکنید.پدر آن سرباز رو درميارند .قبول بعضی از گوشه های افغانستان ناامن است اما قانون صددرصد تطبیق می شود

>>>   میرافغان
دولت ایران بارها از اتباع غیرمجاز افغان خواسته به افغانستان برگردند چند میلیون تبعه افغان در ایران پناهنده نیستند که اسمشان جایی ثبت باشد به صورت قاچاقی وارد خاک ایران میشن هیچ جا اسمشون ثبت نیست بعضیشونم خلافکارهایی هستن که در خود افغانستان تحت پیگردن مثل همان مردی که در افغانستان سر زن و فرزندش را برید و به اصفهان ایران فرار کرد مقامات ایران دیگه به چه زبانی به شما بگن برگردید کشورتون یا به کشوری دیگر مهاجرت کنید چرا به کشوری که تحریم شده وارد میشید اونم قاچاقی با جاسازی شدن تو تانکرهای سوخت؟ ایرانیها سالهاست که رو به تک فرزندی آوردن انوقت افغانها وارد ایران میشوند غیرقانونی و اکثرا ۵ فرزند یا حتی بیشتر دارند !

>>>   دوهزار شهید درجبهات جنگ توسط حکومتی بحثی به شهادت رسید و همچنین تعدادی150 نفر مفقودالاثر میباشند وبه اصافه لشکر فاطميون موقع خرشان به گل میماند هم مذهب هم دین هم زبان هستیم موقع خره ازگیل گذشت افغانی کثیف آمدن به کشور ما پنها آوردن.
برادر هرکس زادگاه خود اش ازدل جان دوست دارد.ومهاجران هیچ کدامشان برای خوشگذرانی نیامده 95درصد از روی مجبوري بدبختی آمدن .بطوری مثال اگر در یک خانواده ناراحتی پیش میاد یه تعداد اعضای خانواده به خانه خاله و دایی عمو پهنا میبرند این قانون جنگ است مردم اش مهاجر شوند هر کشوری بخودش مهاجر جنگی دارد.برو ترکیه ببین میلیون ها ایرانی غیر قانونی وارد ترکیه شدن زندگی شاهانه میکنند از امکانات حکومت ترکیه برخوردار اند .اگر چهار نفر را حکومت ترکیه لت کوب بکند شما ساکت مينشنيد.افغانی جماعت در ایران کار کرده زندگی نموده کسی براشان نان و پول مفتی نداده.سعی کنید حرف های صادقانه بزنید این دنیا زودگذر زود تمام میشه هیچ وقت خود تان را با حرف های بی انصافی آلوده گناه نکنيد

>>>   دوستان کدام کسی است که بگوید دوغ من ترش است :
واقعیت امر همین است که پولیس ایران بدتر از پولیس پاکستان است امروز اگر برادران مهاجر ما از طرف پولیس ایران وپاکستان آزار وازیت میشوند کسی نیست که مطابق قانون بین الدول از طریق وزارت خارجه ووزارت امور مهاجرین پیگیری ودادخواهی میشد بد بختانه که این همه توهین وتحقیر مهاجرین افغان نسبت نداشتن یک حکومت قانونمند ، آذاد است . همه ما میدانیم که ظلم وجانیت سربازان پولیس ایران وپاکستان بد تر از وحشت وجنایت پولیس اسرایل در مقابل مسلمانان فلسطینی است ااز اینکه حکومت ایران از این نمونه کوچک ظلم وتوهین پولیس خود که مشت نمونه خروار است اضهار بیخبری وبیشرمانه آنراتکذیب مینماید شرم آور است کشتن برادران مهاجر ما توسط پولیس ایران در تل سیاه که از جمله مخوف ترین جای است که مهاجرین را که از ایران اخراج مینماید تا زمان تحویل دهی به جانب افغانی در همان تل سیاه در گرماسوزان وطاقت فرسا با دادن یک جرعه آب ویک لقمه نان در طی 24 ساعت وجدان هر نوع انسان سنگ دل باشد میسوزد در این جای شک وشبهه نیست که مردم عوام ایران واقآ دلسوز ، مهربان وبااحساس است

>>>   این ویدیوی است که توسط خود شان گرفته و پخش شده ملیون ها ویدیوی دیگر است که نزد خدا ثبت است که انشاءالله روزی بازخواست خواهد شد

>>>   سلام من هم یک مهاجر هستم که چند روز پیش تلفنم را گم کردم و رفتم به دفتری سیم کارت فروشی اهمراه اول تقاضای سیم کارتم را کردم ولی تناه جواب که شنیدم این بود که دیگر سیم کارتی به نام شما نمی شود گفتم من که کارت هم دارم و قانونی در ایران زندگی میکنم سیم کارتی را که گم کردم هم بنام خودم ثبت شده است به من گفتن دیگر چنین چیزی وجود ندارد.
یک مهاجر

>>>   زریر عباسی :
به عنوان یک ایرانی این عمل پلیس ایران را محکوم می کنم و امیدوارم که 7 کشور ایران و پاکستان و افغانستان و تاجیکستان و جمهوری آذربایجان و عراق و بحرین با هم متحد شوند و کنفدراسیون ایران بزرگ تشکیل دهند اگر این کار شود از آلام 7 کشور به ویژه مردم افغانستان کاسته می شود و بر قدرت تأثیرگذاریشان در جهان افزوده می شود .

>>>   ایران سالانه قریب ششصد هزار نفر رااخراج می کند آنهم درشرايط جنگی افغانستان که ناقض پیمان های جهانی پناهندگان وحقوق انسانی است .دولت افغانستان به خواب رفته است

>>>   گروههایی سلفی؛ بهائیان؛ سازمانن به اصطلاح مجاهدین خلق (mko)که یک گروه تروریستی وهمکارصدام در جنگ ایران؛ قاچاقبرانی که مجموله مواد مخدرشان گیر پولیس ایران افتاده؛؛ وانشجویان صهیونیست که فارسی فرا گرفته اند؛ گروههای تروریستی مزدور عربستان سعودی در جنوب شرق ایران( سیستان وبلوچستان و تعدادی ازوطنداران عزیز افغانستانی که به دلایل مختلف سعی در ایجاد اختلاف بین دوملت شریف ایران وافغانستان دارند سعی دربزرگنمایی اینگونه برخوردها دارند.حقیقت اینست که امریکا وعربستان وهابی سعی زیاد دارند تا بین دوملت ایجاد نفرت کنند.انها خوب میدانند اگر دوملت یکجا شوند دیگر دمار از داعش وطالبی که رودروی مردم می ایستد وحتا ریشه ظلم وستمی که امریکا وعربستان وهای وپاکستان باتمویل وتسلیح طالب وداعش برای بخاک و خون کشیدن مردم مظلوم افغانستان با هدف نا امن کردن منطقه وتجارت وکشت کوکنار وتولید تریاک وخرید وفروش سلاح وتحکیم نفوذ هژومون امریکا واشاعه وهابیزم نفرتی در دل مردم مظلوم ما کاشته اند میخواهند این موج نفرت را بسوی ایران بکشانند.من از وزارت امور خارجه ایران می خواهم در این ماجرا ویا ماجراهای اتی وهمینطور سفارت جمهوری ایران در افغانستان ومعینیت فرامرزی فرماندهی پولیس ایران بسیار جدی واگاهانه این قبیل کلیپ ها را رصد کنند واز مشکلات عدیده بعدی جلوگیری کنند.ایران در طول چهل ساله عمر نظام جمهوری اسلامی بعنوان یار ویاور مردم ونظام افغانستان بوده واین کلیپ یا درست است یا غلط که در صورت حقیقت بشدت با نیروی پولیس خاطی برخورد شود ویا غلط ونمایش است با عاملان این کارها برخورد شود واطلاع رسانی دقیق صورت گیرد ونقشه دشمنان را براب کند.//
داکتر عبدالرب اچکزی

ا وعربستان وپاکستان در افغانستان کرده اند با کمک وهمیاری و اتحاد دو ملت کنده خواهد شدبناء نمیگذارند این اتحاد شکل بگیرد چون انها تجربه سوریه وعراق رادارند ومیفهمند که باید ایران به هرشکلی دور نگهداشته شود وچه بسا موج نفرتی که طی سالهای اخیر از سوی پاکستان وامریکا در دل مردم مظلوم ما با تمویل وتسلیح واموزش وهابی های پاکستان وگسیل طال

>>>   من در ایران مهاجر بودم از سال های 1361 با خانواده مهاجر شدم و کاش میدانستم که مهاجرت در ایران یعنی نداشتن حق یک « سیم» کارت تلفن به نام خودت.
در آن سال ها ایران توجه بهتر به مهاجرین داشت و از بین مهاجرین سربازگیری در جنگ افغانستان و عراق، استخدام کارگر باری تامین نیرو کار.
من در ایران درس خواندم و به دانشگاه آزاد رفتم و لیسانس گرفتم ولی به همان اندازه که بعضی ایرانی های محترم برایم لطف کردن و برایم دانش آموختند به همان اندازه از طرف تعداد دیگه تحقیر شدم.
من از رضا صادقی تشکر می کنم و بسیار معقول فرموده که انسانیت در ایران در سقوط آزاد قراردارد و ریشه این سقود آزاد در سال 1368 هم در میدان مولوی تهران بود که « افسر ترافیک» سلی به صورت من زد.

>>>   دوستی کهجواب میرافغان رادادی اولا تحریم ها دلیلی نمی شود شما نژادپرستی کنيد ثانيا دولت ایران بايد مهاجران قانونی رااحقوق شهروندی کامل دهد نه آنکه به بیگاری بگيرد ودرآمدش رابرای رونق خانه های اجاره ای آنها ومحصولات مصرفی تولیدات خودکند وهيچ حقی درببيشتر خدمات نداشته باشد.

>>>   بزرگترین لطفی که کشورهای همسایه افغانها میتواندبکند
دست ازحمایت طالبان برداری
به
طالبان کمک مالی نکنید
طالبان رااموزش ندهید
میدانیدتمام بدبختی که مامیکشیم ازدست دولتهای کشورهای همسایه است
مانه مهاجرمیشویم نه بدبخت
همواره این همسایگان افغانستان بوده تاازگروهای تکفیری درافغانستان حمایت کرده ومیکندوبه منافع خودشان فکرمیکنن
تمام بدبختی ماازکشورهای همسایه ماست این اصل موضوع است دست ازدخالت درافغانستان بردارید
بزگترین لطفی که میتوانیدبکنید

>>>   حسین رضا تاجیک
براردان افغان به ما ایرانیان حق بدهند ما در سخت ترین شرایط جنگ 8 ساله و تحریم های شدید و بیکاری بسیار بالا ؛ پذیرای حدود 3 میلیون مهاجر افغان هم بودیم . اگر چه نمی خواهم اعمال غیر اسلامی و غیر انسانی را توجیه کنم اما شما برادران افغان هم یک سوزن به خودتان بزنید یک جوال دوز به ما ایرانیان . در شهر ورامین که من ساکنم بسیاری از مشاغل کشاورزی و دامداری در اختیار افغان هاست . به هر روی امیدوارم از این به بعد میان دو کشور هم دین و هم زبان و هم سایه روابط بسیار بهتری باشد .
ان شاءالله.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است