تصمیم امریکا را بی پاسخ نخواهیم گذاشت!
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۱    ۱۳۹۷/۹/۲۸ کد خبر: 156534 منبع: پرینت

"روسیه توانست داعش و افراطیت را در سوریه نابود و این کشور را آزاد نماید؛ ولی امریکا قرار است افغانستان را دوباره به داعش؛ طالب و در مجموع به افراطیت تسلیم و اسیر بدارد"
لطفا گزارش زیرین را مطالعه فرمایید:
برگردان بفارسی صاحب این قلم،
{پوتین رییس جمهور روسیه در جلسه بزرگ هیات مدیره فرماندهان ارشد وزارت دفاع روسیه امروز مورخ 18 دسامبر 2018 با اینکه از اوضاع نابسامان شرق میانه؛ افغانستان؛ کوریا و مشکلات ناتو و نیز از اولویت هایی ارتش روسیه برای سال 2019 از فنآوری تجهیزات جدید و روحیه رزمی ارتش گرفته الی بالا بردن توان هستوی روسیه و ضمنا گسترش همکاری را بامتحدین خویش صحبت میکرد و در مورد خروج امریکا از قرار دادعقد شده سلاح های میان برد اعلام کرد و گفت: "روسیه خروج امریکا را از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد که به پیامد های منفی و تضعیف امنیت منطقه و جهان می انجامد و در حقیقت در بلند مدت حتی تخریب و فروپاشی کنترول سلاح های کشتار جمعی را در در پی خواهد داشت بی پاسخ نخواهد گذاشت و روسیه اکنون سلاحی موشک میانبرد و دور برد مطمین در اختیار دارد که هیچ کشوری در جهان هنوز قادر به تولید آن نبوده و نیست" سلاح موجود ما بدون هیچ تردیدی ضامن امنیت روسیه در چند دهه های دیگر خواهد بود و این توانمندی سلاح ما متوجه آنهایی اند که به فکر نظامی گری و لشکرکشی عادت کرده اند میباشد و باید اینرا بدانند و علاوه نمود: ما آماده هستیم که با شرکای آمریکایی در مورد این مساله کلیدی مذاکره کنیم و امیدواریم که با مسوولیت کامل به این موضوع واکنش نشان دهند. در غیر آن کشورهای اروپایی و امریکا آگاه باشند که ما تصمیم قاطع خواهیم گرفت.

پوتین گفت: "پس از شکست گروه ها و باندهای های تباهکار در سوریه عربی این کشور به اکنون طرف ثبات و امنیت در حرکت است و از همینجا بار دیگر اعلام میدارم و دستور میدهم تا علیه نابودی با ندهای آدم کش و ستیزه جویان افراطی مبارزه بی امان و بدون تردید تا آخرین بقایای شان به پیش برده و همزمان کمک های بشری را به مردم سوریه ادامه دهید؛ تا باشد این کشور از وجود این عناصر افراطی پاک و سوریه به یک کشور پایدار تبدیل گردد.}
منبع: نووستی

دوستان وهموطنان عزیز!
بیایید اندکی قضاوت کنیم ضرب المثل مشهوری داریم "اگر دل بسوزد از چشم نابینا هم اشک میریزد". زیرا روسیه به تنهای توانست در مدت کوتاهی داعش و افراطیت را در سوریه قلع و قمع کند و اکنون از ثبات سوریه حرف میزند زیرا هدف و اراده قوی مشخص سیاسی همانا نابودی تروریزم موحود بود، ولی ناتو با 44 کشور جامعه جهانی در راس امریکا قریب 18 سال است در ضمن اینکه دیگر حرفی از ثبات و امنیت وجود ندارد؛ برعکس متاسفانه نماینده امریکا شهر به شهر کوچه به کوچه میگردد تا این کشور را دوباره به افراطیت گروه تباهکار متحجر چون طالب... تسلیم نماید.
به به عجب دوستان بین المللی..؟؟!! قریب بود این واژه بی ارزش (دوستان بین الملی) و دموکراسی قلابی را به ذکر زبان مردم تبدیل نمایند و گذشته از این نباید فراموش کرد به هر اندازه ای که مناسبات بین این دوقدرت روبه خرابی برود به همان اندازه واکنش ها و اوضاع در کشور و خصوصا در شمال افغانستان که این منطقه برای امریکا میدان جنک است بدتر میگردد.

دکتر صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
صفوی
نظرات بینندگان:

>>>   رفتن با پای بیگانه در بهشت
حقا که با عقوبت دوزخ برابراست
ابن پیشرفت وباز داری ممکن است برای روسها پیروزی وپیشرفت باشد اما برای سوری ها چه دست اورد محسوب خواهد شد؟ویا دیگران که داعش ساختند وان را تقویه نموده به بهانه ای ان خودردرادر یک گوشه ای عراق وسوریه جازدندحتما به اهداف از قبل تعیین شده نایل امدند وباز متضرر اصلی سوری ها وعراقی ها شدند یک زمان که ما مجاهدبودیم واز مظالم روسها به سطوح امده بودیم بسیار ارزو داشتیم هر نیرو ی خارجی که روسها وایادی انها را از خاک ما بکشد ومارا ازاد سازد به نفع ما میشود ولی متاسفانهاز چکک گریختیم زیر ناوه نشستیم وبجای وارسا نیتورا اوردیم از اشغال نسبی فرار نموده به مستعمره ای کامل درامدیم بلاخره بیگانه بیگانه است چه روسی باشد ویا امریکای ویا پاکستانی باشد ویا ایرانی و... ما همیشه طبق عادت به پیشروی وپیروزی دیگران کف میزنیم ومیبالیم چون ار خود ابتکار ودست اوردی نداریم هرگز همدیگر خودرا نمی پذیریم ولی به کسانی که از فرسنگ ها دور می ایند سند تسلیمی حاکمیت ومملکت خودرا دودسته برای شان تقدیم مینمایم معاونیت اوزبک را قبول نداریم ولی قدرت مطلقه ای خارجی ها را به جان ودل می پذیریم
خسته ای دل شکسته

>>>   امریکاآنچه خواسته باشد انجام خواهد داد

>>>   پروژه داعش سازی آمریکا از سال ۲۰۰۱ شروع شد و هنوز ادامه دارد، اشرف غنی و تیم وارد شده‌اش از آمریکا که همه تربیه شده سازمان خطرناک CIA هستند، در حقیقت وظیفه مدریت تقویه، تمویل و تجویز داعش و فرستادن آنها را به مرز شمال و غرب افغانستان دارند، اما این پلان‌های شوم همینطور که در سوریه و عراق ناکام شد در افغانستان هم ناکام خواهد بود، اگر مردم اشرف غنی و باند تبهه کار او را از آرگ دور کنند، ورنه رنج بسیار خواهند کشید و شاهد خونریزی بیشتر فرزندان‌شان خواهند بود. راه نجات ما دور کردن مزدورن بی‌ وجدان و بیغیرت و وطن فروش از قدرت است.

>>>   ایران در جنگ سوریه با وجود پمپ کردن ملیونها دالر نتوانست نتایج مثبت به نفع خویش و نظام اسد و حفظ او بدست اورد لذا بهترین گزینش برای ایران انتخاب روسیه بود . تمام مصارف روسیه در جنگ سو.ریه توسط چک های سفید ایران پرداخته میشود. پو تین با اعمال تعزیرات اقتصادی توسط امریکا به مارکیت جدید فروش سلاح هایش و بدست اوردن cash سخت ضرورت داشت و هم پوتین برای انکه نشان دهد که روسیه بازگشت دوباره در اختلافات منطقوی کرده است و میتواند با زیگر قوی باشد امریکا را کمی متوجه ساخته است که روسیه امروز روسیه دوران ایلتسن نیست.
افغانستان کشور بد شانس است اگر سه دهه قبل در روسیه پوتین میبود دکتور نجیب الله با همان اردوی قوی و رزمنده که داشت در جنگ برنده میشد و بخصوص که دکتور نجیب الله یک قوماندان خوب بود و توانایی متحد ساختن مردم افغانستانرا داشت به همین خاطر ISI برای پلانهای بعدی تحمل زنده بودن نجیب را نداشت و همواره میگفتند که اگر او زنده باشد در سیاست افغانستان مداخله میکند و قرار تایید اقای توخی سکرتر او نجیب را پاکستان کشت. . نجیب در تلاش بود تا اختلافا ت با پاکستان را حل کند زیرا او متوجه شده بود که موضوع سرحدات افغانستان و پاکستان برای افغانستان از نیم قرن بدینسو به زخم نا سور تبدیل شده است.روسیه ان موفقیتی را که در سوریه بدست اورد در افغانستان نمیتواند زیرا افغانستان دارای یک رهبری جدی نیست رییس جمهور قاطع و مصمم نیست . تاکتیک های نظامی و ابتدایی ترین مسایل سیاست خارجی را اشنا نیست. دولت در هرج و مرج به سر میبرد جنگ ملیتی توسط ملیت ستیزان برای تضعیف پایه های دولت از سطح بالا یی دولت شروع و عده ای زیاد از جوانان و قلم بدستان هزاره تاجیک و پشتون و غیره در این جنگ زهر نفرت را علیه یکدگرا پخش میکنند. هیچ نوع دلسوزی برای جدی گرفتن موضوع صلح توسط اراکین بلند پایه ای افغانستان وجود ندارد.برعکس دولت سوریه دولت یکصدا و دیکتاتور است . پوتین و اسد از لحاظ طرز رهبری دولت و حکومت با هم عقیده استند .
اولتر از همه ما همه با هم یکصدا متحد و یکپارچه باشیم . دلسوز بوده و منافع وطن را بالا تر از منافع شخصی خود حساب کنیم اختلافات را کنار بگذاریم و با انتخاب یک رییس جمهور قاطع و مصمم که بتواند همه ای ملیت ها را بدور هم جمع کند میتوانیم به صلح نهایی دست یابیم . محاسبه ای بسیار ساده است در سالهای 1980جمهوری دموکراتیک افغانستان با هشت حزب شیعه هزاره و هفت حزب سنی پشاوری افغانی با حمایت تروریست های عرب امریکا و ناتو و ایرا ن و پاکستان میجنگید و تا حدودی هم موفق بود اما اکنون جبهه مشخص است تنها طالب و تمام ناتو هم در کنار دولت به شمول عربستان سعودی .چرا موفق نمیشویم ؟ بخاطریکه مرکز یت ضعیف داریم افراد مسلکی در راس وزارت خانه ها قرار ندارند بخصوص دفاع امنیت و داخله. 99 فیصد اراکین دولت به شمول شورا و مجلس سنا دزد فرصت طلب مفسد اند . نتیجه اینکه با یک حکومت قوی طوریکه در فوق ذکر شد میتوانیم به صلح دست یابیم در غیر ان این کشور مثل توپ فتبال بین همسایگان و سازمان های تروریستی و کشور های ناتو به هر سو برای سالهای دراز پرتاب خواهد شد و رنج ان را ۹۹ فیصد نفوس کشور پیوسته به گذشته بدوش خواهند کشید.
فخر اهنگر

>>>   باسلام.
اگر در سابق این حقیقت برای همه مکشوف نبود اما امروزه همه میدانند تمام فتنه ها زیر سر امریکا وبرخی کشور های همسو با آن است، زیرا هیچ چیز جز منافع اش برایش مهم نیست.اگر بتوانند به اقتضای منافعش داعش وگروه های تروریست را در همه جای عالم گسترش بدهند، از اینکار دریغ نمی‌کنند.
رضایی.

>>>   پوتین هم دروغ میگوید ( مرچ و مساله سیاست دروغ است )
قدرت های بزرگ همیشه با ایجاب اوضاع و مشخصات کشور ها در باطن
طفرفدار حکومت های در حال بحران استند . این را تاریخ و اوضاع جاری
جهان تایید میکند .
م.ش.فروغ کابل

>>>   دیگر از گفتن کلمه زیبا وپر مفهوم دوستان این واژه پاک اسلامی برای یک حیولاوشیطان بزرگ جهان چون امریکاه وشریک استراتیژیکی اش انگلیس یعنی ابلیس ها دیگر نباید استعمال نمود تجاوز سریع واشغال افغانستان توسط امریکاه به بهانه مباره با تروریزم یک دروغ محض وخنداور چیزی دیگری نیست نه میتوان که آفتاب روشن رابادوانگشت پنهان نمودالقاعده،طالبان ، داعش وشبکه حقانی تربیت شده استخبارات سی .آی .ای امریکاه میباشد که منحیث یک وسیله ابزارازاین ترورستان درسطح منطقه وجهان بخاطر اهداف شوم وپلید خود مطابق زمان بندی استراتیژی امریکاه استفاده سو مینماید امریکاه در ظرف کمتر از یک ماه توانست که از تمام افغانستان طالبان را با تمام ساز وبرگ آن پاک سازی نماید بعد از چند سال دوباره چرا طالبان را به طوری مستقیم حمایه وتمویل وتجهیز نمودچون که دیگر به موجودیت امریکایی ها در افغانستان دیگر نیاز وضرورت نبود امریکاه یی ها بخاطر به دست آوردن ذخایر پنهان زیرزمینی ما وانتقال آن تحت همین بهانه تنها دوباره طالبان وداعش رادرافغانستان زنده کرد بلکه یک جنگ قومی ، مذهبی ، لسانی ، سمتی ، ونژادی رادر بین اقوام باهم برادر سرزمین افغان روشن نموده ومدت17 سال میشود که ملت ما در خون وآتش میسوزدامریکاه یی های با تمام فریب کاری ها ودروغ های شیطانی خود کوچک ترین خدمت را به مردم وکشور مانکرده است هر دوست ماکه در قسمت کار های عمرانی و زیر بنایی واساسی امریکاه یی هادر کشور مامعلومات داشته باشد صادقانه نشان دهددر حالیکه از زمان اشغال افغانستان جامعه جهانی به طور سخاوت مندانه هزاران ملیون دالر رابه خاطرعمار پروژه ها ، سرک ها ، بند های آبی وتاسیسات عام المنفعه وغیره به افغانستان از طریق امریکاه داده شده به اساس ضرب المثل معروف که میگویند (از گاو غودودی به ما رسید) دیگر همه کمک های جامعه جهانی راامریکاه یی ها به مصارف نظامی خوددرافغانستان مصرف نمودطوریکه یکی از دوستان در مورد تصمیم قاطع شوروی در قسمت از بین بردن شورشیان وداعش در سوریه ایشاره نمود واقعیت هم است که باوجود حمایه مستقیم امریکاه از مخالفین حکومت سوریه ولادمیر پوتین اقدام به کمک نظامی به حکومت سوریه نمود وداعش ودیگر شورشیان تحت حمایه امریکاه را از بین برد چون تصمیم وکمک شان شفاف وبدون مقصد وهدف بود برعکس از امریکاه یی ها هر کمک آن در قبال خود یک هدف شوم درپی دارد که بهترین مثال آن کشور خود ما افغانستان است که تمامآ زیر بنا های ملی ما رااز بین برد یک مثال کوچک اردوی مارا به طور کلی خلع سلاح نمود تمامآ تانگ ها،طوپ ها راتخریب نمود کدر های تعلیم یافته ما که به سرمایه خون ملت مادر داخل وخارج تعلیمات عالی دیده بود به بهانه های مختلف که گویا این افسران مطابق رویه بلاک شرق تحصیل نموده از صفوف اردو خارج نمودچون یکی از اهداف امریکایی ها همین میباشد که نباید در اردو کدر اساسی وباتجربه موجود باشد وهمیشه به مشوره ما نیاز داشته باشد واز امر ما سرکشی ودر مقابل ما دلیل ودلایل نگوید هر آنچه را که ما میگویم باید که کور کورانه نظامیان قبول نمایداین در حالی است که افسران سابقه ما در مقابل مشوره های غلط شان عکس العمل نشان میدادندوامریکایی ها این را خوب میداند که واقعآاین نظامیان باتجربه وبرخلاف خواست ما عمل مینمایند امروز ما در سطح کشور خود اردو نداریم زیرااردوی که مجهز با سلاح های ثقیله طوپچی دوربرد ، تانگ های زرهی ، طیارات جیت ، بمباردمان ، شکاری ، ترانسپورتی ، وهلیکوپتر های محاربوی وحمایوی وبه خاطر رهنمای وشناخت طیارات دوست ودشمن وقوای رادار مجهز نباشد نه باید نام آن را اردو گذاشت با داشتن چند واسطه کاغذی رنجر ، هاموی های کاکی وداشتن ده پانزده طیاره کدی گگ نمای بم بیرک مانند که هیچ موثریت دراراضی کشور ماندارد ودر پهلوی آن بدتر اینکه بدون اجازه امریکایی هاصلاحیت پروازرا هم ندارند آیا این هم اردو گفته میشود که نهایت خنده اور ومایه شرم ساری مااست سوال دیگر در اینجا است که چرا اجازه فعال نمودن رادار را به وزارت دفاع امریکایی ها نمیدهند ؟ جواب معلوم وهویدااست که اگر رادار فعال شود چلوصاف فعالیت نظامیان امریکایی هابیشتر افشاه میشود امروز که بطوری 24 ساعته طیارات وهلیکوپتر های امریکایی ها در تمام فضای افغانستان به هر جا ومکان پرواز مینماید به چه مقصد است کجاه میروند طوریکه مردم ما بار ها دیده وحتی در پارلمان چندین بار سر وصدا بلند شد که طیارات ناشناخته در فلان منطقه کانتیر پاین کرد ودر فلان جا در عمق دشمن نشت نمود اگر طالبان آله دست امریکایی ها نباشد چگونه طیارات در آنجا نشست مینماید؟ به همین دلیل است که اجازه فعالیت رادار نظامی داده نمیشود پس اکنون قضاوت محو تروریزم رادرافغانستان به کمک امریکاه به گفته خودشان بیشتر از پنجاه هزار عساکر امریکایی وهزاران سربازناتو وموجودیت کمتر از هزار نظامی روسیه درسوریه را روشن ضمیران نمایند که کدام یک واقعآ میخواهد تروریزم نابود شود در حالیکه هردوی این کشور ها از لحاظ مذهبی برای ما کافر است وهدو آن هم دشمن ما؟
ولادمیر پوتین در مورد محوتروریزم در مورد کشور سوریه چنین به جامع جهانی خطاب نموده پس از شکست گروه ها و باندهای های تباهکار در سوریه عربی این کشور اکنون به طرف ثبات و امنیت در حرکت است و از همین جا بار دیگر اعلام میدارم و دستور میدهم تا علیه نابودی با ندهای آدم کش و ستیزه جویان افراطی مبارزه بی امان و بدون تردید تا آخرین بقایای شان به پیش برده و همزمان کمک های بشری را به مردم سوریه ادامه دهید؛ تا باشد این کشور از وجود این عناصر افراطی پاک و سوریه به یک کشور پایدار تبدیل گردد.}برعکس رهبری امریکاه یی ها به خاطر اهداف شوم خود در منطقه روز مره ده ها فرزند نیروهای امنیتی ما به دست طالبان تحت حمایه شان ویا هم توسط بمباردمان طیارات خود شان شهید ومجرح میشوند وصد ها خانه بخاک یکان میگردد

>>>   خیلی عالی

>>>   رهبری جامعه جهانی کار آسانی نیست.
ما در جهانی زندگی میکنیم که پر از تضاد ها و گرایش های گوناگون سیاسی و دینی و عقیدتی و مذهبی و ملیتی و اقتصادی و نظامی و کلتوری و غیره است.
رهبری چنین دنیایی هم به تنهایی و هم با شرکا کار آسانی نیست.
روسیه یک ابر قدرت اقتصادی نیست.اقتصاد او وابسطه به نفت و گاز است.اگر قیمت نفت بالا رفت،یک اندازه باد میگیرد و خود را میپنداند و یک چند دلار پیدا میکند و این طرف و آنطرف اخطار میدهد و تمرینات نظامی را براه می اندازد و کشتی اوکرایینی را ضبط میکند و غیره.
اگر قیمت نفت و گاز پایین بیاید،باز به پرولم اقتصادی مواجه میشود و مردم اش گرسنه میماند و گردنک اش خم،مثل اشرف غنی کجکول گدایی در گردن اش،گاهی به غرب مراجعه میکند و گاهی به شرق و چین.
حالا امریکا قوای خود را تا دوماه دیگر از سوریه می کشد،امکانات این که از افغانستان نیز بکشد،کم نیست.
امریکا پلان دارد یک بار دیگر قیمت نفت و گاز را مثل سال های هشتاد میلادی قرن گذشته برای مدت مدیدی پایین بیاورد ،که در نتیجه آن شوروی به پروبلم اقتصادی مواجه شد و قوای خویش را از افغانستان کشید،حالا نیز به مدت مدیدی قیمت نفت را پایین خواهد آورد و در نتیجه هم روسیه و هم ایران و هم عربستان،هرسه شان به پروبلم اقتصادی مواجه خواهند شد و در پهلوی آن بصورت غیر مستقیم،از گروه های تروریستی مانند داعش و طالبان و القاعده و غیره،پشتیبانی نموده و آنها را هم به جان روسیه و هم ایران و هم عربستان و هم چین خواهد فرستاد.
بنأ در نبود قوای امریکا در افغانستان و سوریه،جنگ به روسیه و چین و شرق میانه خواهد کشانده شد و منطقه هم به پروبلم های امنیتی و در نتیجه پایین بودن قیمت تیل،به پروبلم اقتصادی نیز مواجه خواهند شد.
زیرا قیمت نفت،بدون مداخله امریکا هم،سال بسال کاهش خواهد پیدا کرد.
زیرا از یکطرف وسایل نقلیه برقی و خود ران هر روز به بازار افزوده خواهد شد و از طرف دیگر استفاده از انرژی های جایگزین انرژی های فوسیلی نیز با گذشت هرسال،اضافه خواهد شد.
ابن که با انتقال تروریزم و بنیاد گرایی در ایالت سنکیانگ مسلمان نشین چین تا چه اندازه پروبلم به چین ایجاد خواهد شد و یا با بلند رفتن مالیات کالا های صادراتی اش در امریکا،چه اندازه پروبلم اقتصادی پیدا خواهد کرد و یا با ترقیدن حباب های سرمایه گزاری اش در ساز و کار های جاده ها و راه های خشکه و دریایی و بندر ها و بازار املاک،تا چه اندازه به پروبلم های اقتصادی مواجه خواهد شد،هنوز معلوم نیست.
هرچند بازار های بورس جهان با هم خیلی گره خورده اند و پروبلم در یک بازار،بازار دیگر جهانی را نیر تا اندازه یی تحت تاثیر قرار میدهد.اما پایین آمدن قیمت نفت و گاز،صرف به صادر کنندگان آن مانند روسیه و کشور های عربی و ایران ضرر خواهد رساند و تأثیرات کمتری در بارار جهانی خواهد داشت.زیرا بازار جهانی روز بروز به سوی انرژی های تجدید پذیر روان است.

>>>   در افغانستان مشكل اينجا است كه رييس جمهور هاي ما از قوم طالب بودند و نظر به بغض و كينه و تعصب كه عليه ساير اقوام داشتند با عث رشد طالب شدند.
شما باور كنيد اگر در سوريه بشار اسد صادقانه ايستاده نميشد روس ها هم موفق نميشدند در سوريه امنيت را تامين كنند.
باور ميكنيد اگر بشار اسد مثل كرزي و غني مخالفين دولتش را برادران ناراضي خطاب ميكرد و رفتار دلجويانه و دلگرم كننده همراي شان ميداشت و زندانيان شان را هر روز رها ميكرد و روحيه نظاميان دولت خود را ضعيف ميساخت امروز اسد و حكومتش در قدرت ميبود ؟
پس عامل اين همه بد بختي افغانستان از دو نفر بيش نيست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است