حنیف اتمر برای دیدن اسماعیل خان به هرات رفت
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۵    ۱۳۹۷/۹/۳۰ کد خبر: 156561 منبع: پرینت

حنیف اتمر نامزد ریاست جمهوری به ولایت هرات سفر کرد تا با اسماعیل خان دیدار و گفتگو کند.
اتمر صبح جمعه به محض رسیدن به هرات به خانه اسماعیل خان رفت و با او دیدار کرد.

اسماعیل خان که از چهره های بانفوذ در حوزه غرب کشور است، می تواند در پیروزی نامزدان ریاست جمهوری تاثیر گذار باشد و حنیف اتمر در تلاش متقاعد کردن اسماعیل خان برای حمایت از نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حنیف اتمر
اسماعیل خان
نظرات بینندگان:

>>>   اسمعيل خان خودش ادم با دانش و معظم است و رهبر موفق سياسي است كه برابر عمر اتمر حكمروايي نموده و در زمانهاي نه چندان دور از هرات گرفته تا فراه و هلمند و قندهار و غزني و انطرف تا باغيس و فارياب تحت قلمرو بلا منازعه او سالها قرار داشت و از همين جهت به او امير خطاب شده است. او به احمد شاه مسعود تن نميداد، تنها رباني را رهبر خود ميدانست و جالا به احترام رباني پسر او را به رهبري قبول كرده ورنه خودش رهبر است. اتمر نباييد اينقدر شخص بي احترام باشد كه از اسمعيل خان تقاضاي معاونيت كند. چون اسمعيل خان در هر جيب خود شش تا اتمر دارد.
توريالي هلمندي

>>>   اتمر كجا نفوس دارد كه خود را كانديد كرده؟ با يك سال وزير بودن و دو سال مشاور بودن كسي رهبر نميشود. اين هم مثل همان جمال نابغه يا قطب الدين حلال شش راي خواهد گرفت.

>>>   دیدار اتمر از اسماعیل خان و دریچه برای شکست وی در انتخابات
اگر باور نداردید پیش استاد سیاف بروید
محبوب الله

>>>   اسماعیل خان نتوانیست که پسر خودرا خود را در انتخابات ولسی جرگه به پارلمان کامیاب کند چی رسد که کسی رابه ریاست جمهوری کامیاب کند مردم هرات حالا هوشیار شده اند دزدان حرفوی مانند اقای اسماعیل خان هرگز نمیتوانند که مردم شریف هرات را فریب دهد به هرصورت اقای اتمر که حالا خودرا کاندید کرده است مجبور است که در هر کس و ناکس را دقلباب کند ولی درصورت کاندید بودن دوکتور اشرف غنی چانس برنده شدن اقای اتمر بسیار زیاد کم است البته به تمام احترام که به شخصیت اقای اتمر دارم
جیسور هراتی از سکاتلند

>>>   متاسفانه باز هم کشور ما از اشغال رها نخواهدشد بلکه طبق فتنه شوم پاکستان به اشغال عربها در خواهد آمد
از ابتدای تاسیس افغانستان همیشه یک دولت خارجی در اینجا دخالت داشت اول بار انگلبس پلید بعد از آن روسها بعد آمریکا و بیست کشور هم پیمان حالا هم که امریکا میخواهد خارج شود عربها میخواهد برای ما نیرو بفرستد عجب کشور مستقلی هستیم طبق قانون دوم نیوتون حکومت هیچ گاه آزاد و فدرال نخواهد شد بلکه از مستعمره ای به مستعمره دیگر و از اشغالگر به اشغالگر بعدی تحویل میشود خدا آخر عاقبت این کشور بنام افغانستان تاسیس انکلیس را به خیر سازد و ای کاش بتوانیم تمدن باستانی خراسانی خود را احیا سازیم.
در پیوند به خبر(؛

نظامیان عربی بجای نظامیان غربی به افغانستان می آیند.
شنیده می شود که جنرال راحل شریف رییس ستاد ارتش سابق پاکستان که در فرماندهی جنگ یمن نقش داشت تلاش می‌کند تا عربستان سعودی و امارات متحده را قناعت دهد که به افغانستان نیرو اعزام کنند.

لالی حمیدزی نماینده مردم قندهار در پارلمان طی سخنانی در مجلس اظهار داشت: بر اساس معلومات موثق یکی از پیشنهادات پاکستان در نشست ابوظبی اعزام نیروهای عربستان سعودی و اماراتی به افغانستان بوده است.

حمیدزی خاطرنشان کرد، پاکستان پیشنهاد کرده است تا نیروهای امارات و عربستان سعودی در قندهار مستقر شوند تا جلوی ناآرامی‌های احتمالی پس از برقراری صلح در افغانستان را بگیرند.
زیرا یکی از شروط اساسی طالبان برای توافق صلح خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان است.

>>>   به یقین گفته میتوانم که نظر به عملکرد بیشتر از چهار سال و نیم اقای اشرف غنی احمدزی در راس دولت و حکومت نا رضایتی اکثر قاطع مردم کشور را حتی از طرفداران قبلی اش را بخود کسب کرده و در صورت انتخابات شفاف و رای پاک مردم مانند قطب الدین هلال معاون گلبدین حکمتیار و داوود سلطانزوی جناب اشرف غنی احمدزی با کسب نهایت دو سه فیصد رای برنده انتخابات پیشرو سال ۱۳۹۸ شده نمیتواند اگر بازهم از تقلب کار گرفته شود چیزی دیگریست در انصورت کشور را به بهران میکشاند .

>>>   جواب (اسماعیل خان نتوانیست که پسر خودرا خود را در انتخابات ولسی جرگه به پارلمان کامیاب کند...)
معلوم است وفتی شما قوم پرست ها باشید چه میشود
اگر حقیقت را بخواهی نود فبصد مردم حقیقی اصیل هرات اسماعیل خان را دوست دارند و همان دسته هم که با اسماعیل خان دشمنی دارند پشتون های مهاجر کوچی از جنوب هستند که هرات را با وعده و فریب دروغ تسلیم ارگ کردند هرات هیچ گاه در این سالها استقال واقعی را به چشم ندیده است هیشه شما نمایندگان خود را بر ما تحمیل کردید پسر اسماعیل خان هم رای آورده است بلکه شما پشتونیست ها طبق معمول با تقلب رای او را دزداندید و نگذاشتید وی و سایر کاندیدهای اصیل کامیاب شوند خداوند جای حق است و روزی آخر کار ما و سرزمین آریانای ما را از شر شما فاشیستها نجات خواهد داد.

>>>   اسماعيل خان... خود را بالاي اتمر خاديست پاك نميكند ، اين خاديست بايد از ملت بخشش بخواهد ، و گرنه طالبان مانند داكتر نجيب ويرا به دار آويزان خواهند كرد. ..

>>>   تو ریا لی هلمندی
بلی شما راست گفته اید نبا ید اسما عیل خان با ان نام و نشان انقدر کوچک شود که معاونیت اتمرک یا بو را قبول کند اسما عیل خان با ید در جیب خود شش هزار اتمر داشته با شد و دارد .
زمری

>>>   اسماعيل بنا به سياست هاي غلطش دگه محبوبيتي در بين هراتي ها ندارد
و از سوي ديگر اتمر سابقه خاديستي و خدمت به رجيم كمونيستي دارد اسماعيل خان ازش خوش نميبرد

>>>   بیخود بهر کس نام و نشان ندهید از رهبران کمونیستی گرفته تا رهبران مجاهد وجنبشي وطالباني .مگر اینها چه .... ای تکرار می کنید فلانی خان بسمه لاني خان.یکنفر در آن بالا نوشته از فلان جا تا فلان جا در تسلط اسماعیل خان آخی این بودن ها یا نبودن ها چه سودی به روز گاری مردم دارد .مگر جنگیدن افتخار دارد.ای کاشکی به جای این جنگ سالار ها ویا آنهای که بی عهده میجنگد کشته میشوند.مثلا انجينر.صاحب وداکتر صاحب ویا ریس صاحب.خطاب میکردیم و کشور ما هم در ارامش ميبود

>>>   اتمر را اگر وزن نماييم يعني نفوس و محبوبيتش را دقيقا به ارزيابي بگيريم و انرا با ساير سياسيون مقايسه كنيم در سطح امرالله صالح قرار ميگيرد. بعدا امرالله صالح را با اسمعيل خان وزن و مقايسه كنيم صالح كاه در مقابل تن است. حالا شما قضاوت كنيد چگونه ممكن است تن معاون كاه شود؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است