از این ببعد با منافع آمریکا درگیریم نه با خود آمریکا
دیگر بطور مستقیم با آمریکایی ها درگیر نخواهیم بود بل با منافع آمریکایی در افغانستان درگیر خواهیم شد که این جنگ و مبارزه بس پرخطر و حساس تر از تمامی جنگ های گذشته افغانستان خواهد بود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۹    ۱۳۹۷/۱۰/۱ کد خبر: 156570 منبع: پرینت

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، دستور آغاز کاهش سربازان امریکایی در افغانستان را صادر کرد. در حال حاضر، بیش از چهارده هزار سرباز امریکایی در افغانستان مستقر هستند و روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام امریکایی گزارش داده است که روند خروج بیش از هفت هزار سرباز امریکایی از افغانستان تا چند هفته آینده آغاز خواهد شد.
یک منبع دیگر امریکایی به این روزنامه گفته است که ممکن گروه طالبان در واکنش به کاهش سربازان امریکایی در افغانستان، به خاطر نشان دادن "حسن نیت" این گروه به مذاکرات صلح، دست به اقدامی بزنند. این هفت هزار نیرو شامل تمام سربازان امریکایی می‌شود که در دو مأموریت مشوره دهی و آموزش نیروهای افغانستان و همچنان مأموریت مبارزه در افغانستان سهم دارند.
با این تصمیم ترامپ بسیاری از جنرالان دفاعی و جنگی آمریکا مخالفت کردند اما ترامپ همچنان بر خروج نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه و افغانستان تاکید ورزید تا اینکه متیس وزیر دفاع آمریکا استعفا داد.

در همین حال یک گزارش دیگر تایید کرده است که توافق آمریکا با عربستان و امارات باعث شده است تا ترامپ نظامیان خود را از سوریه و افغانستان خارج کند.
گفته می شود که جنرال راحل شریف رییس ستاد ارتش سابق پاکستان که در فرماندهی جنگ یمن نقش داشت تلاش می‌کند تا عربستان سعودی و امارات متحده را قناعت دهد که به افغانستان نیرو اعزام کنند.
یکی از پیشنهادات پاکستان در نشست ابوظبی اعزام نیروهای عربستان سعودی و اماراتی به افغانستان بوده است.

لالی حمیدزی نماینده قندهار در مجلس افغانستان خاطرنشان کرد، پاکستان پیشنهاد کرده است تا نیروهای امارات و عربستان سعودی در قندهار مستقر شوند تا جلوی ناآرامی‌های احتمالی پس از برقراری صلح در افغانستان را بگیرند.
زیرا یکی از شروط اساسی طالبان برای توافق صلح خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان است.

سرپیچی ترامپ از مشورت های جنرالان آمریکایی مبنی بر استقرار بیشتر نظامیان آمریکایی در سوریه و افغانستان، به معنای تداوم جنگ در این کشورها بود که ترامپ نپذیرفت و برخلاف این مواضع، دستور خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه را صادر کرد و فرمان داد که نیمی از نظامیان آمریکایی تا چند هفته دیگر از افغانستان نیز خارج شوند.

برخی از جنرالان و سیاستمداران آمریکایی که تاکید بر حضور نظامی در افغانستان داشته و دارند، صرفا بخاطر حفظ منافع اقتصادی و سیاسی شان است که ترامپ تامین این منافع را در راه های دیگری بجز حضور فیزیکی نظامیان آمریکایی در افغانستان به بررسی گرفته است.

ظاهرا دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درنظر دارد که تعداد بسیار کمی از نیروهایش را در افغانستان آنهم در چند پایگاه مشخص نگهدارد و بقیه نظامیان را از افغانستان خارج کند.
عقیده ترامپ این است که وقتی می شود به منافع آمریکایی در افغانستان بدون حضور فیزیکی نظامیان آمریکایی دسترسی داشت، چرا بصورت فیزیکی درگیر جنگ و ناآرامی های افغانستان باشیم!

ترامپ عقیده دارد که بقدر کافی نیروهای وفادار به آمریکا در افغانستان وجود دارند که بتوانند منافع اقتصادی و سیاسی و حتی نظامی آمریکا را تامین کنند پس نیازی به حضور نظامیان آمریکایی نیست.
حتی در صورتیکه نیاز به حضور نظامی بیشتر و قوی تری در افغانستان احساس شود، از نظامیان اجیر پاکستانی تحت نام قوای نظامی عربی استفاده می کند.

این نظریه ترامپ دقیق و قابل اجرا است زیرا هم آمریکا را از ورطه بحران و منجلاب جنگ افغانستان نجات می دهد و هم به مقاصدش در حیطه جابجایی نیروهای وفادار به خودش مانند طالبان و یا داعش و یا چند مرد نکتایی دار از غرب صادر شده به افغانستان، می رسد.

در هرصورت تاراج و غارت کشور توسط آمریکایی ها و دیگر غربی ها ادامه دارد اما اینبار بصورت غیرمستقیم و توسط نیروهای اجیر پاکستانی بنام لشکر نظامی عربی و...

اینجا است که مرحله دیگری از مبارزه آغاز می شود و آن اینکه دیگر بطور مستقیم با آمریکایی ها درگیر نخواهیم بود بل با منافع آمریکایی در افغانستان درگیر خواهیم شد که این جنگ و مبارزه بس پرخطر و حساس تر از تمامی جنگ های گذشته افغانستان خواهد بود.

خداوند عاقبت ما را با این شیاطین بخیر کند.
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منافع آمریکا
افغانستان
نظامیان عربی
نظرات بینندگان:

>>>   نیرو های عربستانی و اماراتی کی ها هستند؟
همان پاکستانی ها و طالبان افغانی هستند که از سالها بدینطرف در عربستان و امارات زندگی میکنند.
شما یک مرتبه تلویزیون مکه و مدینه را ببینید؟
آیا کدام عرب را همراه چلتار عربی در آنجا پیدا میکنید؟
معلومدار نی.
تمام عرب های چلتار دار در اروپا و امریکا چکر میزنند و اولاد هایشان در دانشگاه های اروپایی و امریکایی درس میخوانند.
فقط افغان ها و پاکستانی ها و بنگله دیشی ها و مسلمانان هندی مانده است و مکه و مدینه.
عرب های چلتار ها مثل دیگر مسلمان ها بی عقل نیستند که وقت خوددرا به طواف مکه و زیارت مدینه سپری کنند.
آنها در قرن بیست و یکم زندگی میکنند.
اگر یگان وقت هم به عربستان می آیند و چلتار به سر میکنند،بخاطر بازی دادن مردم است و گرفتن پول نفت و پول حاجی ها است. باقی اوقات خود را در هوتا های لوکس اروپا و امریکا ملبس با دریشی های لوکس تر از دریشی های داکتر عبدالله سپری میکنند.
این شما هستید که در قرون وسطی زندگی میکنید،دیگر مردم عقل و منطق دارند و چهار طرف خود را سیل میکنند و متوجه تغیرات علمی و پیشرفت های جهانی هستند.

>>>   متاسفانه باز هم کشور ما از اشغال رها نخواهدشد بلکه طبق فتنه شوم پاکستان به اشغال عربها در خواهد آمد
از ابتدای تاسیس افغانستان همیشه یک دولت خارجی در اینجا دخالت داشت اول بار انگلبس پلید بعد از آن روسها بعد آمریکا و بیست کشور هم پیمان حالا هم که امریکا میخواهد خارج شود عربها میخواهد برای ما نیرو بفرستد عجب کشور مستقلی هستیم طبق قانون دوم نیوتون حکومت هیچ گاه آزاد و فدرال نخواهد شد بلکه از مستعمره ای به مستعمره دیگر و از اشغالگر به اشغالگر بعدی تحویل میشود خدا آخر عاقبت این کشور بنام افغانستان تاسیس انکلیس را به خیر سازد و ای کاش بتوانیم تمدن باستانی خراسانی خود را احیا سازیم.
در پیوند به خبر(؛

نظامیان عربی بجای نظامیان غربی به افغانستان می آیند.
شنیده می شود که جنرال راحل شریف رییس ستاد ارتش سابق پاکستان که در فرماندهی جنگ یمن نقش داشت تلاش می‌کند تا عربستان سعودی و امارات متحده را قناعت دهد که به افغانستان نیرو اعزام کنند.

لالی حمیدزی نماینده مردم قندهار در پارلمان طی سخنانی در مجلس اظهار داشت: بر اساس معلومات موثق یکی از پیشنهادات پاکستان در نشست ابوظبی اعزام نیروهای عربستان سعودی و اماراتی به افغانستان بوده است.

حمیدزی خاطرنشان کرد، پاکستان پیشنهاد کرده است تا نیروهای امارات و عربستان سعودی در قندهار مستقر شوند تا جلوی ناآرامی‌های احتمالی پس از برقراری صلح در افغانستان را بگیرند.
زیرا یکی از شروط اساسی طالبان برای توافق صلح خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان است.

>>>   با مطالعه عملکرد امریکا از زمان جرج دبلیو بوش وراه اندازی جنگها ولشکرکشی های امریکا به عراق وافغانستان وسپس به سوریهمتوجه میشویم که هزیته سنگین ومخارج بالای جنگ واز دست دادن چند هزار سرباز امریکایی کدام سود ومنفعتی برای امریکا نداشته.بیش از 7تریلیون( هفت هزار میلیارد میلیارد )دالر همراه با کشته شدن جمع زیادی از اردوی ملی امریکا ومهمتر از همه ایجاد نفرت در دلهای مردم جهان وبدنامی کدام دستاورد مثبت داشته است؟ مخالفت کانگرس وجنگ سالاران امریکای با دونالد ترامپ نمایشی بیش نیست وسیاست بازان امریکایی امار خودکشی های سربازان امریکایی وامار بالای بیماریهای روحی روانیسربازان را خوب میدانند در نتیجه ترامپ با خروج از افغانستان خدمت کلانی به منافع ملی امریکا کرده.از طرفی عربستان که به یمن حمله کرده اکثر سربازانش مزدوران سودانی سومالی پاکستانی جیبوتی وتعداد کمی افغانستانی است وخود عربستانی ها با شکمهای گنده وزن بارگی عرزه وجربزه جنگیدن را ندارند وراحیل شریف خودش وشیوخ عربستان را گول زده که فکرکند میتواند سربازان مزدور را برای چه؟؟؟؟ به افغانستان بیاورد وافغانستان بشود گورستان سربازان پاکستانی //
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   مردم افغانستان را دو باره باعرب ها وپاکستانی ها معاملاه میکنند

>>>   شهزاده های مونث عربی وقتی به اروپاسفر میکنندبرای مصروفیت یکبار خود در یک وقت شش مرد را استخدام میکنندانهم مرد های که مهارت داشته باشند وبعد ار خدمت به شهزاده پول وافر دریافت میکنند

>>>   از تاریخ مداخلات امریکایی ها در کشور های اسیایی و افریقایی بر می اید که برای امریکا یی ها این جزب و ان جزب مهم نیست هر جریان سیاسی که منافع شانرا در منطقه تضمین کند ولو طالبان با انها سازش میکنند تجربه تلخ مجاهدین بهترین مثال ان در منطقه است .ریگان ملیون ها دالر را به مجاهدین دادند تا پای روس ها را از منطقه بکشد ولی وقتی به هدف رسیدند مجاهدین را به اصطلاح به دو روپیه نه خریدند
حال اگر طالبان با انها کنار بیایند اشرف غنی را به دو روپیه نمی خرند .زیرا امریکایی ها خوب میدانند که نسخه دموکراسی غربی در افغانستان کار نمی دهد .این جا هنوز کمون اولیه است . و باید با قبایل و روحانیون کنار بیایند .

>>>   باسلام. به هرصورت ما باید هوشیار باشیم دست های فتنه را بشناسیم.ریشه ای فتنه طالب وداعش و... کیا هستند؟ دست از خوشبینی بیجا نسبت به غربیها برداریم .غربیهایکه جز منافع شان هیچ مرزی را نمیشناسد .
هویت خودارا بشناسیم .هیچ پیشرفتی بدون درک هویت وشخصیت بدست نمی آید . هر ملتی وقتی هویتش را از دست داد رو به نابودی رفت .
رضایی.

>>>   مردم همه به فکر حوری لخت جنت هستن
از سیاست و اصل موضوع به دور مانده اند

>>>   ای آدم بی نام ونشان که نه نام وآدرس خود را ذکرنکرده ای افسوس به حالت اگر تو مسلمان هستی واگر درکدام دین وآیین دیگری هستی هم خدا هدایتت بکند از قول خودت که........ عرب های چلتار ها مثل دیگر مسلمان ها بی عقل نیستند که وقت خوددرا به طواف مکه و زیارت مدینه سپری کنند. یعنی به گفته شما نعوذ باالله طواف کردن مکه معظمه ومدینه منوره کار بی عقلان است از خداوند برایت طالب هدایت میشوم ویکبار خوب فکر کن .توبه کن که چه گفتی .درست است من هم از عرب های عیاش ومفت خوار دفاع نمیکنم واما منحیث یک مسلمان دفاع از مقدسات اسلامی را فرض خوددانسته به شما توسعه مینمایم شاید از پیش تان اشتباه شده باشد نا فهمیده نوشته باشید توبه کنید .
احمد ازکابل

>>>   عبدالله برای من، مرده ای متحرک است!

در دو انتخابات گذشته ریاست جمهوری، از حامیان سرسخت و ‌وفادار عبدالله بودم و با اندک پس اندازی که داشتم چندین برنامه در یکی از شهر های مهم انگلستان برگذار کردم و مردم را تشویق به حمایت از این عالی جناب نمودم.
دلیل حمایتم نه پول بود و نه ثروت و‌ نه هم چوکی و ‌قدرت، بلکه می خواستم یک تغییر کُلی و‌ اساسی در این کشور بوجود آید مثلاً آرزو ‌داشتم تا نظام سیاسی از ریاستی( تک محوری) به پارلمانی ( مردمی) تغیر یابد، والی ها و‌ شهردار ها انتخابی گردند، سرشماری نفوس کشور صورت پذیرد، شناسنامه های برقی توزیع گردد و در کُل تقسیم قدرت و منابع مهم کشوری، به شکل عادلانه و مساویانه در بین تمامی شهروندان کشور تقسیم گردد.

اما اعتراف میکنم که نهایت اشتباه نموده بودم، زیرا از کسی حمایت نموده بودم که توانایی چنین کارهای مهم و‌حیاتی را نداشت.

متاسفانه عبدالله نسبت صفات منفی متعدد از جمله ضعیف النفس بودن، زنچو بودن، معامله گر و ترسو بودن .... جرئت و‌ شهامت رئیس جمهور شدن را نداشت و اعتماد مردم را در بدل پول چند جوره دریشی با جان کری و احمدزی به معامله گرفت.

این انسان پست اندیش همین قدر فکر هم نکرد که چطور به روی و ‌روان مردم نگاه کنم، مردمی که عاشقانه و صادقانه به پای صندوق های رای دهی رفته و با شوق و‌ ذوق فراوان به این معامله گر رای دادند.

دردناک تر اینکه این انسان ترسو و بزدل، تنها به اساس یک تماس تلفنی اوباما، به روی حامیان خویش تف انداخته و از ریاست جمهوری صرفنظر نمود و با سیاه رویی و‌ سیاه فکری چوکی سمبولیک و غیر قانونی ریاست اجراییه را قبول و مقبول حال خود ساخت.

المهم!

نظر به معلومات نهایت موثق از ریاست اجرائیه، داکتر عبدالله به یکی از نزدیکانش گفته که محبوبیت غنی احمدزی نهایت کاهش یافته و حامیان دوره انتخابات ریاست جمهوری موصوف نیز از او روی گردان شدن آنگاه ماندم و‌ میدان انتخابات.

موصوف با بیشرمی و پست فطرتی به نزدیکانش گفته است که این بار ریاست جمهوری نوبت من بوده و به یقین رئیس جمهوری بعدی خودم خواهم بود و امریکا هم موافقت خواهند کرد.

پاسخ من برای داکتر عبدالله زنچو!

تو دیگر برای ما مُردی و منحیث مرده متحرک در پهلوی احمدزی خود را نمایش میدهی.

منحیث یک فعال سیاسی اگر جز غنی و عبدالله گزینهء دیگر برای انتخاب نداشته باشم ، به غنی رای خواهم داد تا عبدالله چون حداقل میفهمم که غنی مصروف چه کاریست و اگر در آینده بیاید چه خواهد کرد، حالانکه طی تقریباً پنج سال گذشته نفهمیده ام که آقای عبدالله مصروف چه کاری بوده و در آینده چه می خواهد انجام دهد .؟

به یقین که هیچ انسان عاقل و بالغ به تو لشمک بی منطق و بزدل رای نخواهند داد.

زیرا هیچ کسی نمی خواهد که با حمایت تو و رای دادن به تو کثیف رای فروش، یک افغان ملتی دیگر را رئیس جمهور افغانستان بسازد

>>>   دادفر اویانی
چرا دشنام ما به همسایگان ماست؟
هرگاه ستم بر ما ز افغان ماست!!!
ما را نادرست آموختانده اند فرمانروایان افغان
که «هر گند و ستم افغانی بر ماست ز همسایگان»

این کیست که ما را همه کشی دارد و همه کوچانی از زادگاه مان؟
این کیست که خانمان سوزاند و دودمان کوچاند در بودگاه مان؟

نه گناه ترک است و نه ایرانی و نه پنجابی
این ستم افغانی ست که بکشد و بکوچاند بومی
این چوب ستم و این درد و زخم آوارگی
از فرماندار کابل نوشآب گیرد از ستم افغانی

دشمن شهروند ما، فرمانروای کشور ماست.
ببینیم و بدانیم و به این راستی باور کنیم که «از ماست که بر ماست»!
نخست زیر پای یاغی های بیابانی در خانه خود، جان میدهیم و سپس فرزندان ما در خاک های همسایه، شکنجه تنی و بد تر؛ روانی بینند، به گناه فرمانروایی ستم تباری در کشور ما.
نوار های از نام ترکی و ایرانی، میشود ساخته و پرداخته شبکه های «تفرقه بینداز و حکومت کن» آموزش دیده انگلیس باشند؛ مگر نوار گماشته های مکتب افغانسازی، راست است و چنین است هر روز بر سر مردم ما:

>>>   اکنون شاید ایران پس از خروج آمرکا مجبور شود بخشی از نظامیان فاطمیون و لشکر نبویون بلوچستان را به افغانستان اعزام کند گزارش ها حاکی است ایران نظامیان ارتش خود را در نزدیک مرز افغانستان مستقر ساخته و امنیت مرزهای شرقی را به ارتش ویژه ایران سپرده است
اکنون شاید در این مرحله کار به جایی برسد که ایران ناگزیر شود برای رویارویی با داعش و طالب ، لشکر فاطمیون را به کشور ما بفرستد. دشواری در این است که پروژه داعش با حمایت حلقات و محافل معلوم الحالی از درون ارگ در دست پیاده شدن است و این کار با هماهنگی شورای امنیت ملی صورت می گیرد.

>>>   سمیه حقجو
‏۱۵‏ ساعت ·
در 21 سالگی در #تجارت شکست خورد.
در 22 سالگی در #انتخابات مجلس شکست خورد.
در 24 سالگی بار #دیگر در تجارت شکست خورد.
در 26 سالگی #همسر مورد علاقه اش را از دست داد.
در 27 سالگی #ناراحتی اعصاب گرفت.
در 28 سالگی در #رقابتهای کنگره شکست خورد.
در 45 سالگی برای رسیدن به مقام #سناتوری شکست خورد.
در 49 سالگی بار دیگر برای رسیدن به #مقام سناتوری شکست خورد.
در 52 سالگی به عنوان #رئس جمهور امریکا برگزیده شد.
نام او《#ابراهیم_لینکولن》است.
اگر تمام این #شکست_ها را می پذیرفت.
آیا می توانست #رئیس جمهور شود؟؟؟
#حتما نه.
پس شکست ها را فرصت ها تلقی کنید و هر شکست را یک #قدم به جلو تصور کنید.

>>>   مجاهدین،طالب،داعش و ... . و آنهای که در مقابل این گروه ها در مخالفت قرار دارند همه و همه ساخت و بافت غرب بخصوص امریکا است.

>>>   مجاهدین،طالب،داعش و ... . و آنهای که در مقابل این گروه ها در مخالفت قرار دارند همه و همه ساخت و بافت غرب بخصوص امریکا اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است