نقش مشاوران متقلب و جاعل در انتخابات
اینک با آغاز ثبت نام و نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، مشاوران متقلب و جاعل جناب رییس جمهور فعال می شوند تا انتخابات را به نفع اشرف غنی تمام کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۰    ۱۳۹۷/۱۰/۳ کد خبر: 156612 منبع: پرینت

با آغاز ثبت نام از نامزدان در انتخابات ریاست جمهوری و نزدیک شدن به انتخابات، افراد متقلب و متخصص در جعل و دستکاری در آرای مردم، نقل معامله محافل سیاسی شده و کاندیدان ریاست جمهوری با تمام توان به دنبال جذب این افراد برآمده اند.

در این روند اشرف غنی از دیگران شانس بیشتری برای جذب افراد متقلب و جاعل دارد زیرا در حکومت است و قدرت و پول در اختیار او است و از همین حالا بصورت علنی این قسمت از کار را شروع کرده است.

اشرف غنی با جذب افراد متقلب و جاعل و همچنین تاجر، به وسیله پول و پست و موقعیت، توانسته است تعداد بیشتری از این قشر افراد را پیرامون خود جمع کند.
هرچند از اول اشرف غنی مراقب این افراد بود تا آنقدر دور نروند که نشود روزی از آنان در مواقع لزوم استفاده کند. افرادی مانند فاروق وردک، عمر زاخیلوال، ضیاءالحق امیرخیل، اسماعیل یون و...
اشرف غنی آنقدر روی این افراد متقلب و جاعل حساب باز کرده است که حتی به بهای بدنامی خودش آنان را در حکومت حفظ کرد.

اشرف غنی آنانی را که می توانست در پست های دولتی و حکومتی مقرر کرد و آنانی که هنوز در پست ها مقرر نشده ولی لازم است در کنار غنی بمانند و به جناح های رقیب نپیوندند، به عنوان مشاور استخدام کرد. مشاورانی که شاید در طول دوران مشاورت شان تا کنون غنی را از نزدیک ندیده باشند چه رسد به این که به او مشورت بدهند.
در سال گذشته سندی به بیرون درز کرد که حکایت از چهارصد و نود (490) مشاور با معاش و کرایه خانه و موتر و محافظ برای غنی داشت که ارگ ریاست جمهوری فقط یکصد و دو تن (102) از آنان را تایید کرد.

اشرف غنی که دیکتاتور است و به حرف و مشورت کسی نمی کند، اینهمه مشاور به منظور حمایت آنان در انتخابات بوده است نه جهت مشورت برای غنی! اما چون در این مورد خلای قانونی وجود دارد و هیچ محدودیتی برای رییس جمهور در قسمت تعداد مشاورانش درنظر گرفته نشده است، جناب غنی که خود سال ها مخالف تعداد بیشمار مشاوران کرزی بود، بدون محدودیت افراد را بنام مشاور برای خودش حفظ کرد.

این مشاوران که بیشتر نقش یک سوء استفاده گر و سودجو را در حکومت داشتند، هیچ وظیفه مشخص و مسوولیت حکومتی و دولتی برعهده نداشتند و صرفا بنام مشاور اما در حقیقت افراد بیکاره ارگ به حساب می آمدند و حتی روایت شده است که بعضی از آنان را به محیط ارگ هم راه نمی دادند!
بجز چند تن محدود، دیگر مشاوران جناب غنی از موقعیت مشاوریت ریاست جمهوری فقط استفاده شخصی می کردند و حتی به کار ها و امور مردم هم رسیدگی نمی کردند.

در کنار همه این موارد، بعضی از آنان افراد متقلب و جاعل خوبی بودند و در مواردی سودهای کلان از راه تقلب و جعل به جناب غنی رسانیده اند. مانند انتخابات مجلس نمایندگان که نقش مشاوران جناب رییس جمهور در انتخاب افراد بسیار پر رنگ تر از کمیسیون انتخابات بود و کسی هم خیلی متوجه حرکات پشت پرده آنان نمی شد.

اینک با آغاز ثبت نام و نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، مشاوران متقلب و جاعل جناب رییس جمهور فعال می شوند تا انتخابات را به نفع اشرف غنی تمام کنند. آنان از هر وسیله ای برای این منظور استفاده می کنند.
برخی از آنان به کشورهای بزرگ وابسته اند و بعضی دیگر به سران قومی! و اینجا است که نقش غنی در انتخابات در جهت تقلب و جعل، ماهرانه تر از بقیه به پیش خواهد رفت.

در این میان بازهم سران احزاب و بزرگان قومی میدان را خواهند باخت و اشرف غنی با این روش برنده ریاست جمهوری خواهد بود! مگر آنکه بادار شان آمریکا نخواهد که دیگر غنی بر کرسی ریاست جمهوری افغانستان تکیه بزند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
اشرف غنی
مشاوران
نظرات بینندگان:

>>>   معاش همان 490 مشاور بیکاره رابه 490 سرباز بدهد تا درمقابل اشرار وپاکستانی ها بجنگند
ر

>>>   اگر جنگ در افغانستان به پایان رسد و امنیت در زندگی مردم تامین شود دگر ضرورت به سربازان و مشاوران آمریکایی ودیگر خارجی ها احساس نمیشود. ولی این به نفع خارجی ها نیست.

>>>   در هر صورت داکتر اشرف غنی احمدزی برنده انتخابات ریاست جمهوری اینده کشور است این کاندیدان باقیمانده صرف برای شهرت است ویاهم درموقع اش اکثریت انها به نفع اشرف غنی میگزرند
باقی زاده از کانادا

>>>   یکی ازین متقلبین وسیمه بادغیسی است که در بدل تقلب زیاد و از دست دادن آبرو حیثیت و شرافت خویش برادرش را بحیث وکیل هرات معرفی کرد....

>>>   اعلان کاریابی :
به دونفر معاون که تاجک تبار وهزاره تبار باشند ضرورت عاجل است ، معاش وامتیازات حق راه بندی ، خانه موتر زره بحد کافی داده میشود ، علاقمندان به نزد شیخ المشاورین پاروک وردک مراجعه نموده ثبت نام نمایند
نوت: بجز امتیازات مادی صلاحیت اداری داده نمیشود> علاقمندان مطلع بوده درغیر آن مسئولیت بدوش خود شان است
اگر از جنگ سالاران یا نزدیکان شان باشد حق اولیت داده میشود

>>>   ا قای اشرف غنی وطن پرست و وطن دوست که در تمام جبه برای خدمت به وطن در مجادله بوده و است با جهادیان خود خوانده و چپاول گران و غارتگران که برای جایدات و غصب زمین ها و قاتلین مردم بیگناه که به هزاران مردم بیگناه ما را کشتند و بعد از کمونستان قتل عام کردند نمایندگان هر دو مجلس که به رشوه خوری ماهر هستند و برای ملت خیانت کرده و میکنند و شورا های ولایتی که خود و مردم نمیدانند چه وظیفه دارند و اکثر شان طالبان زخمی را برای علاج به پاکستان میبرند و ملا های افراطی و طالب پرستان که که اعمل انتحاری طالبان را مقاومت ملی میدانند و جوانان که برای غریبان کدام مظاهره نکردند و مظاهره شان برای کلمه دانشگاه و پو هنتون بوده و در فاکولته های کابل و ننگرهار بیرق داعش و طالبان را بلند کردند این جاسوسان ایران و پاکستان و امروز اشرف غنی با میراث دزدی و رشوت خوری و طالب پرستی کرزی مقابله میکند و 21 بند برق در حالت ابادی است و بند سلما را بکار انداخت و راه های تجارتی را باز کرد سرک ها را اباد کرد و برای زراعت و صنعت کار کرده و میکند وغیره و غیره با مجادله با دیکران و در حال خدمت به ملت است و پاکستان را به منزوی کشید و اقای اشرف غنی لایق ریاست حمهوری اینده افغانستان اس
بصیر نظری

>>>   احمدی
پشتون ها هم اعتمادی به سیاست های غنی ندارد ولی مشاوران غنی از سیاست تاجک ستیز هزاره ستیز و ازبک ستیز غنی جدا استقبال می‌کنند آنرا یک اقدام بی پیشینه در راستای پشتونیزه کردن افغانستان میدانند اما با سیاست های غنی به دیده شک مینگرند و خود میدانند که مهره های برای حفظ قدرت غنی هستند.
جای خوشحال اینست که زور بروز بوی گنده سیاست ارگ خارج ازدبوار های استحکامی ارگ درز می‌کند .

>>>   با سلام و روز بخیر :

از قول یک منبع معتبر :
یکی از مقامات عالی رتبه امریکایی در مورد مذاکرات با طالبان و گفتگو های صلح بعد از نشست اخیر در امارات چنین گفته است :
بعد از تشکیل شورای عالی صلح تا مذاکرات اخیر با رهبران طالبان در قطر و امارات متحده عربی ، رهبران افغانستان در گذشته حامدکرزی و همکارانش و در حال حاضر داکتر اشرف غنی و همکارانش همواره تاکید میکردند که ما طرفدار مذاکره و مصالحه هستیم و هیچ مشکل با طالبان نداریم ، برادران ما استند از بی عدالتی و برخورد برخی حلقات مجبور شدند مسلح شده اند و می جنگند و اما جبهه شمال مخالف اشتی ملی استند ، استاد عطا ، جنرال دوستم ، قانونی ، صلاح الدین خان ، محقق ، اسماعیل خان وغیره .
اما حال متاسفانه بعد از این همه سالها متوجه شدیم که ما را فریب دادن و همواره انها را (شمال )به ما دشمن معرفی کردن در حالیکه خودشان بخاطر حفظ قدرت و فساد اشتی و مصالحه را نمی خواهند و از امدن صلح هراس دارند چون موقف انها از جانب همتباران شان در خطر است و حال می خواهند بار دیگر برای حفظ قدرت با عوام فریبی از نیرو های مقاومت استفاده کنند ، در حالیکه صادق نیستند و این انتخاب نیست ،بلکه مجبوریت است و سیاست مقطعی تا ما را مجبور به عقب نشینی از مذاکرات بسازند ، اما امریکا تصمیم اش را گرفته است.

جاويد كوهستانى


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است