هشتاد کشته و زخمی در حمله طالبان در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۳۹۷/۱۰/۴ کد خبر: 156622 منبع: پرینت

در حمله مسلحانه طالبان بر معینیت وزارت کار و امور اجتماعی و شهدا، حدود هشتاد تن کشته و زخمی شدند.
حمله افراد مسلح پس از هشت ساعت درگیری و کشته شدن سه فرد حمله کننده، پایان یافت.

این حمله در ساعت ۳:۱۵ دقیقه بعد از ظهر دوشنبه با انفجار یک موتر بمب گذاری شده آغاز شد؛ یکی از مهاجمان موتر انتحاری را منفجر کرد و سه نفر آنها وارد ساختمان‌های مقابل وزارت فواید عامه و معینیت شهدا و معلولین شدند.

گفته می شود که این حادثه تروررستی در مقابل ساختمان معینیت شهدا و معلولین در جوار وزارت فواید عامه به وقوع پیوست.
پولیس در همان لحظات نخست بیش از ۳۵۰ کارمند دولتی را از ساختمان‌ها در این منطقه خارج کرد.

سه مهاجم مسلح موفق شدند تعداد 45 تن از غیرنظامیان و دو پولیس را کشته و تعداد 35 تن دیگر را زخمی کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله مسلحانه
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   به افتخار آمدن وزیر خارجه پاکستان و رهایی انس حقانی وشماری دیگری از تروریستان توسط آمریکا که درین معامله دولت افغانستان رول انگشت ششم را داشته بیش از هشتاد انسان بی گناه افغان قربانی گردیدند.
کسیکه یک جرم کوچک را متقبل شود سالها در زندان سپری کند اما جانیان و قاتلان و تروریستان و آدمکشان حرفوی از طرف امریکا و متحدینش رها شده و مستحق پاداش میلیون ها دالر و زندگی مجلل در قصر های داخل و خارج با امنیت کامل و پیشبرد اعمال تروریستی شان میشوند که نمونه مثال انرا چون گلب الدین حکمتیار ، انس حقانی و غیره میتوان بر شمرد
قادر قیومی

>>>   کسی دنبال خدمت باشد
خیانت نمیکندادم نمیکشد خون کسی رانمیریزد
طالبان دشمن مردم افغانستان بوده وهست وهمواره دنبال منافع دیگران هستن
ونابودی افغانستان ویرانی کشوررامیخواهن
کسی خدمت کند هیچ وقت ازسلاح کارنمیگرد
وسعی میکندباعدالت برابری وبرادری دست مردم رابگیرد ومردم راراضی کند نه اینکه باکشت وکشتاربخواهدحکومت کند
طالبان هزاران خانوداده راکشتن وخانه ای نیست که طالب ازان کسی رانکشته باشد
خوب حالا همان مردم هست چگونه به طالب راضی شون وبگذارن طالب به انها حکومت کنن

>>>   وزارت کار و امور اجتماعی از بیکاری مردم رنج میبرد،حالا طالبان با حمله انتحاری برایشان کار پیدا کرد که باید شکستگی ها و ریختگی های ناشی از حمله انتحاری را پاک کنند.
وزارت شهدا و معلولین از کمبود شهدا و معلولین رنج میبر،حالا طالبان با حمله انتحاری به تعداد آنها افزود.
دولت دیگر از طالبان چه میخواهد؟
آیا این همکاری با دولت نیست؟

>>>   با امدن دو چهره غیر مسلکی در وزارت خانه ها که به دستور و غلا مان امریکا اند حا لا شما قصا وت کنید راجع به ع وغ

>>>   هر کس این حمله هار میکند و سازمان دهی میکند همه شان بیناموسها و کسانی هستند که مادرشان صدا ها نفر گاییده و این هارا مادر شان از را کون زیاده چرا که تمام شان با چتلی بوده و تا در دنیا هستند گوی خودرا میکنند زن اینها را در بگرید همراهی مسلمانی شان اگر اولاد حلالی باشد واگر یک روز شیر انسان را خورده باشد خو این کار را نمیکند حالا خودشان رفتن ومادرشان‌وزن شان مادرم تمام‌روز میگوید بخاطر یک لقمه نان پدر تان‌لعنت همه شان.... وحدانیت های غرب پاکستان‌ودیگر حرامی های هم کاسه شان‌ پدر تان... همراهی این راه مردار تان .

>>>   اعتباری از مرتدها همین است بس
طالیب صهیو نیست کاری خودرا کرد وهم میکند

>>>   بسیار سوال بر انگیز که نیروی های امنیتی کشور فرصت مناسب به چار نفر قاتل داده به بیشتر از 100نفر انسان بیگناه را قصابی کند
شما قضاوت کنید د ر10 متری معینین قطعه رجال برجسته است تا دندان مسلح و نیروی کافی امنیتی ، حوزه 16 ، مقابل معینیت ریاست امینت ملی که از دریا عبور کند و د رقلع وقمه دشمن اقدام کند
اما با تاسف همه نیرو های امنیتی دست زیر الشه نشسته اند و کشتار هموطنان بیگناه خود را تماشا دارند من از این گونه میرو امنیتی بیزارم وگله دارم هیچ امکان ندارد چار نفر قاتل ودوز این قدر خرابی کند اگر مداخله نیرو امنیتی به زود ترین فرصت صورت می گرفت تلفات به مراتب مراتب کمتر میبود اما با تاسف که مسولین درجه اول نیروی های امنیتی تماشاگر صحنه بودن و قاتلین فرصت کافی دادن حتی حدس وگمان وجود دارد که قاتلین دوباره از صحنه کشیده شده باشد زیرا کسی جسدمردار ایشان را ندیده. امیدوارم نیروی های امنیتی کشور که باسبان های واقعی مردم خود باشند به قومانده های دروغین باور نداشته باشند
ثریا کارمند معینیت شهدا

>>>   از اول هم مشخص بود این گروه قطاوالتريق.و ادم کش از بنیاد خراب وملعد بود.اینقدر اشخاص کثیف و خبیث خودخواه.هیچ بوی از انسانیت در وجود شان نیست.این در کشوری به مردمان اش حمله ناجوانمردانه میکنند که قرن ها مسلمان بوده و تمام فرایض و سنت های پیغمبر خدا را با دل وجان بالای خودشان تطبیق میکنند اما این جانی ها و مهمانان ناخوانده سعی می کنند خودشان را بهتر جلوه داده.حالا با خیال بافی های خودشان دست به این اعمال پست میزنند خودشان را به جهنم می فرستند وعده از هموطنان باشرف ومسلمان ما را به غم واندوعزيزانشان مينشانند.وبعد از عمل پست شان جسد های سک مانندشان مثلی لاشه سک درمیدان جا میماند که بعدها خوراک سک های بیابانی میشود.اگر واقعا اینقدر غیرت دارید اگر واقعا آله دست بیگانگان نیستید.خیلی از از جا های دنیا است که به مسلمانان زور میگویند به اذیت و آزار مسلمانان میپردازند چرا نمی روید به کمک آنها بروید آنها را نجات دهید.شما نمی گوید ما بخاطر خارجی ها می جنگیم .پس چرا به پایگاه هایشان حمله نمی کنید.غیرت اش را ندارید.فقط زورتان به چهار نفر فقیر و بیچاره میرسد که دنبالي بدبختی هایشان روان بودن انشاالله به بدترین خشم خداوند متعال گرفتار شوید انشاالله( آمين

>>>   يارا چه بگوييم؟ هرچه بگوييم يا اشرف غني صاحب خفه ميشود يا كرزي صاحب و يا هم برادران ناراضي شان. پس هيچ چيز نميگويم.

>>>   از انتحاري ديروز كابل؛
حكايتي كه دل سنگ را آب ميكند؛ ما با كي صلح ميكنيم؟!

.. سرانجام درمنزل سوم به شعبه ی مرابردند که دران جا دوخواهر م را ترورستها کشته بودند .دوست نجات یافته ای قصه کرد که قصه اش دلم راآتش زد وجگرم را گداخت. اوگفت که من ،با شهید ترینا، وشهید مریم درهمین شعبه پناه گرفته بودیم ومن درعقب میزی پنهان شده بودم که ناگهان بردران ما طالبان کرام وارد شعبه شدند وبه خانم ترینا که طفل یک ساله اش را در آغوش داشت گفتند که طفلش را زمین بگذارد اوتعلل کرد وبکی از طالبان کرام باتمام خشونت طفل اورا ازآغوشش گرفت ‌بسوی دیگری انداخت وبا پاشیدن اسپری اشک آور بر روی کودک آواز اورا در پیش چشم های پریشان مادرش خاموش کرد وسپس بر سینه ی مادر سه گلوله شلیک کرد وبعدازان خانم مریم را که معلمه کو دکستان بود به گلوله بستند، دوستم ادامه داد پس ازان که طالبان دفتر را ترک کردند دقایق بعد سرم را بلند کردم که کودک از هوش رفته بسختی تلاش کرده بود که خودش را بسوی جسد آلوده بخون مادرش بکشد. من این سخنان را که شنیدم دیگر نمیتوانستم فریاد نزنم از فرط دلتنگی گفتم شاید خداوند همان خدای است که فیلسوفان مغرب زمین معرفی میکنند یعنی که آفریده است ودیگر کاری بکارمان ندارد . خداوندا مرا ببخش !

بهرام هاشمي نيا

>>>   اين طالبان ....گند پاكستان و لوش و مرداري جامعه ما اند كه لقب شان همان ظلم و ستم است. اين ها انقدر در شوق قدرت به جنايات و ادم كشي پرداخته اند كه در قرن حاضر هيچ گروه قدرت طلبي در جهان اينقدر شهروندان كشورش را نكشته. اينها باغياني اند كه از كشتن پاك ترين و مجاهد ترين فرزندان كشور و فاتحان جنگ عليه شوروي شروع كردند و تا امروز مردم را به خاك و خون كشانده اند. در دوران حاكميت ظالمانه شان در ٨٠ فيصد كشور غير از دزدي و لچكي و مردم ازاري به اسم قوم و زبان و اين و ان وظيفه ديگري نداشتند. بعد از شكست هاي مذبوحانه شان در برابر نيرو هاي مقاومت از هيچ نوع غلامي بيگانگان ابا نورزيده و بيشتر حلقه غلامي پاكستان و شوروي را به گوش نمودند. سزاي اين حيوانات شپشي و نابودي كامل شان را خداوند ج دوباره بر دستان مجاهدين و مقاومتگران نوشته انشاالله.
ما از همينجا بالاي رهبران خود صدا ميكنيم كه شيران مقاومت و مردان راستين وطن يكبار ديگر حاضر به جانفشاني سراسري در مقابل اين نوكران شوروي و پاكستان اند. دل به افراد مشكوك كه در اريكه قدرت تكيه زده اند نبنديد و راه خود را كه راه نجات مردم است از انها جدا سازيد.
عبدالمجيد پنجشيري

>>>   ك... خر در ك... طالب كه اين كار ادم بود كه شما كرديد؟
اگر شهر را نديده بوديد مردم فكر ميكردند اشتباه شده بلد نبودند. ولي شما خو چند سال را در شهر هم سپري كرديد و بلد بوديد كه همين مامورين ملكي بيچاره در هر زمان وظيفه ملكي دارند حتي در زمان شما لوده ها هم همين ها بودند و شما ديده بوديد كه مردم بي غرض اند. و باز زن ها را چرا كشتيد ؟ اين مردانگي است؟ زن كه در كودكستان اطفال را نگهداري ميكند زني كه در مكتب اولاد مردم را درس ميدهد يا در شفاخانه زن و دختر ترا تداوي ميكند قابل كشتن است؟ اين ظلم و كشتار را چگونه جواب ميدهيد؟ نام خود تان خو با ان شلاق دست تان از زمان پيغمبر ص بد بود ولي نام اسلام را در جهان بد ساختيد با نقاب اسلام هر چه ناروا بود انجام داديد. ديري نخواهد گذشت در محشر الهي خواهيد قرار گرفت و اين خون هاي ناحق دامان شما را رها نخواهد كرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است