منتظر استعفای امرالله صالح و اسدالله خالد باشید
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۳    ۱۳۹۷/۱۰/۵ کد خبر: 156649 منبع: پرینت

تقرری های جدید دکتور غنی، دو پیام مهم و اساسی دارد:

بعد از آنکه با یک تغیر چشمگیر، رییس جمهور آمریکا دستور آغاز مذاکرات و گفتگوهای مستقیم با طالبان را صادر کرد، جزییات، پلان مکمل و پیامدهای گفتگوها هیچگاهی به شکل درست و اساسی با حکومت وحدت ملی به خصوص با دکتور غنی شریک ساخته نشد.

آمریکا تکرارأ بیان نمود که تمام مذاکرات و گفتگوها با طالبان باید تحت رهبری حکومت وحدت ملی به پیش برده شود اما نه تنها رهبری مذاکرات را خود به عهده گرفت بلکه رهبری حکومت وحدت ملی را نیز به حاشیه راند.

خلیلزاد در گفتگوهای صلح چنان پر مبالغه و شتابزده حرکت کرد که طالبان حتی از پذیرش و ملاقات با نمایندگان حکومت وحدت ملی نیز خودداری کردند. نتیجتأ، دکتور غنی باید به اقدامات تلافی جویانه دست می زد که از یکطرف به طالبان و از طرف دیگر، به خلیلزاد هشدار می داد تا جایگاه حکومت وحدت ملی را بیشتر از این نادیده نگیرند.

از همین رو، با یک بازی خیلی دقیق و سنجیده شده، دکتور غنی دو شخص طالب ستیز را برای رهبری وزارت های دفاع و داخله در نظر گرفت.
این اقدام دکتور غنی، به طالبان پیام داد که در صورتیکه بیگانه پرستی آنها ادامه پیدا کند، اراده مبارزه جدی علیه آنها هنوز هم وجود دارد. در عین حال، به خلیلزاد نیز هشدار داد تا سبکسری و شتابزدگی اش را کنار بگذارد و در تمام مراحل مذاکره و گفتگو با طالبان، حکومت وحدت ملی را شریک و دخیل بداند.

در پهلوی موارد متذکره، آقای غنی با تقرر دو منتقد و مخالف سیاسی اش، صفوف اپوزیسیون و ایتلاف های سیاسی را تضعیف کرد و برای تیم انتخاباتی اش قدرت و قوت بخشید. برای بازی های سیاسی فعلی، تقرر این دو شخص کار نیک و پسندیده است اما اگر صلاحیت های مکمل قانونی و کاری به آنها سپرده نشود، خبر استعفای آنها خیلی زود به گوش خواهد رسید.

محمدجواد رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استعفا
صالح
خالد
نظرات بینندگان:

>>>   قاتل دزد بيت المال و غلام ديگر بازار ندارد صالح و خالد هم از همين قماش هستند

>>>   صالح وخالد هردو از چهره های طالب ستیز و پاکستان آشتی ناپذیر اند .غنی در پس عمر حکومتش یگانه کار درخور اهمیت همین گزینش است .دوستان یک کمی واقع گرا ومثبت نگر باشید .برعکس با هر حرکت مثبت ویا منفی حرف مفت وبی مسولیت خودرا عده می گویند .اما عده بزرگ از مردم تقریبا آرامش روحی خودرا در نیابند .اگر در تعین ریاست امنیت ملی کشور نیز از ظرفیت های بیگانه ستیز کار گرفته شود .
حمید برنا

>>>   فعلاً انتخابات ریاست جمهوری برای سه ماه به تعویق افتید.
ببینیم که در خلال این مدت.مذاکرات صلح چقدر پیش میرود؟در جبهات جنگ کدام جانب دست آورد های چشمگیر خواهد داشت؟
در پروسه مذاکرات،چه تصمیم هایی صورت میگیرد،بشمول ایجاد دولت مؤقت؟
در انتخابات چه اعتلاف هایی صورت میگیرد و کی ها خود را کاندید میکنند و کی ها چانس برتر را خواهند داشت؟
بهرصورت بازار جنگ و سیاست و زد و بند های سیاسی و اعتلاف ها و غیره خیلی داغ شده است.
ببینیم که درین تنور داغ سیاسی افغانستان برای مردم نان پخته خواهد شد و یا مردم خودشان در تنور داغ خواهند سوخت؟

>>>   اصلا این هر دو غلامان حلقه به گوش امریکا اند

>>>   یکگ منبع موثق که به نسبت حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود گفت:
برای برقراری صد فیصد امنیت درسرتاسر افغانستان قرار است سه سرباز دیگر هم از کشور موریتانیا وارد افغانستان شود او گفت : این سربازان با کلاشینکوف وشارژورهای پر ازمرمی مجهز هستند او گفت مصارف این سربازان ماهانه پنجاه هزارذ دالر می بلاشذد که از بودجه ناتو پرداخته میشود او افزود قرار است امنیت این سربازان تارمانیکه درافغانستان هستند توسطپانزده پولیس ملی یا پانزده قراردادی فلیپینی تامین شود
ر

>>>   صلاحيت ندارند فقط بازار تيزي كردي اگرنه غني كجا و امرالله صالح كجا دو كله و بر خيال.

>>>   امر الله صالح استعفی نمی کند.
اما امرالله صالح تغیراتی را در نحوه رهبری پولیس ملی در وزارت داخله بمیان می آورد،منجمله:
بعد ازین هر منسوب شهید وزارت داخله،در تابوت های ارزان قیمت و صندوق نه،بلکه در تابوت های قیمتی مزین با پرچم دولت افغانستان به خاک سپرده خواهد شد و همچنان در هنگام بخاک سپاری،یک منسوب پولیس ملی،سوانح شهید را نیز بیان خواهد داشت.
فکر میکنم که یا پدر و یا کدام قوم و خویش امرالله صالح،تابوت ساز است.
در پنجشیر درخت های توت بسیار خوب برای تابوت ساختن وجود دارد.
لطفاً تابوت ساز های پنجشیری ،درخواست های خویش برای قراردادی ساختن تابوت ها،به وزارت داخله بسپارید.

>>>   بايد از اين حكومت تقلبي استعفا دهند ورنه لكه ننگ و بد نامي تقلب غني بر پيشاني اينها هم نقش خواهد بست و منفور مردم خواهند گشت.

>>>   اسدالله مراد است خالد است كي است مشهور نيست و كدام سياست مدار هم نيست كه سرش حساب باز شود ولي امرالله صالح نباييد اين پست دولت تقلبي و تعصبي قبول ميكرد.

>>>   وقتی با ارباب های طالب نزدیک باشیم دیگر طالب ستیزی معنی ندارد همه میدانند که حامی وپشتیبان طالب وداعش وحکمتیارخارجی ها هستند حتی نقش پاکستانی ها درین میان کمرنگ میباشد انچه درکشور ویرانه ای افغان میگذرد تحت کنترول ورهبری مستقیم از بیرون است همه جوانب ظاهرا در گیر ویا ممثلین این درامه بدون شک ازیک منبع الهام میگیرند واز یک مرجع تمویل میشوند مردم های هوشیار واگاه خودرا در مسایل بزرگ درگیر نمی نماینداز قدیم گفته اند که دوست دوست دوست است وقتی طلبه ای کرام ناز پرورده های بیرونی ها باشد پس حکومت وموالی ان بیدرنگ انها را از خود وخویشتن را از انها میدانند وانچه میگویند شاید لغزش زبان ویا تظاهر به انظار است مخالفت وضدیت با طالب واخوان واخواتش خطر ناک است زبان سرخ سرسبز را قطع می دهد بر باد وشاید جنرال صاحب عبد الرازق بهترین شاهد گفته های ما باشند
لالی از ننگرهار

>>>   من با این نظر شما که انتخاب این دو تن بر خلاف میل امریکایی ها صورت گرفته موافق نیستم. اینکه این دوتن به منظور شکستاندن جبههٔ مخالف صورت گرفته نیز نمیتواند به حقیقت نزدیک باشد چون این دو تن هیچ نوع نقش مؤثری در جبههٔ مخالف دولت ندارند.

>>>   با توجه به سیاستهای مکارانه وتحکیم هژمون امریکا در منطقه تقرر ی محترم امرالله صلح واسدالله خابد یکی ازقطعات پازل دخالتهای دولت امریکا است وچنانکه میدانم عوامل امریکا هیچ نقشی در تقرری ها ندارند وباید دستورات واوامر بادار رو مو به مو اجرا کنند باتوجه به احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ونیاز مبرم اشرف غنی به رای بخشی از تاجیک ها و دموکراتیک نشان دادت اشرف غنی و وعده هایی که به این دو فردبرای ماندن در کنار غنی تا زمان پیروزی احتمالی ودموکراتیک نشان دادن وی این تقرری ها صورت گرفته. بهتری راه نجات کشور اینست که همه قومیتها با وحدت وهمدلی واتحاد کامل بهترین فرد را برای اینده کشور معین وکاندیدا کنند وبا مقاومت در برابر خواست ودخالتهای کشورهای بیگانه نگذارند امریکا بیش از این با سرنوشت کشور بخاطر اهداف پلید وسلطه گر خود افراد وعوامل خود را بمردم وکشور تحمیل کند وانتخابات نمایشی ومضحک را به یک انتخابات درست مردمی وانقلابی تبدیل کنند اگر روزی بر علیه هجوم وتجاوز ارتش سرخ متحد شدیم امروز نیز باید با درس گرفتن از قبل وطن خود را ازسلطه گر کلان نجات دهیم .وصلح وثبات را به کشور بیاوریم واز ریختاندن خونهای بیشتز هموطنان
جلوگیری کنیم.
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   آقاي رحيمي، شما با نوشته تان تصديق ميكنيد كه غني واقعن يك تيوريسن است و تمام ابعاد قضايا را سنجيده، تصميم ميگيرد. درحاليكه اين آدم ذليل بخاطر بقاء خود دست و پا ميزند و در اين راه از هيچ معامله رو گردان نيست.

>>>   با تقر شدن دو چهره جوان و کارا در پست های کلان وزارت های سکتور امنیتی جفن گویی ها و توطعه گری ها و دسیسه سازی های جاسوسان پاکستان همکار با تورستان طالبان بیشتر از گذشته راه انداخته شده قاتل و دزد بیت المال و غلام چندین کشور از همه مهمتر وطنفروش بی غیرت خود شان هستند و به هیچ وجه انرا پنهان کرده نمیتوانند اما این خجالت و شرمساری و بی غیرت خودشانرا بدیگران نسبت داده بگردن انها می اندازند طالبان و سایر جاسوسان دیگر پاکستان خاصیت کبک را دارند کبک سر خود را در بین سزه پنهان میکند و چشم خود را میبندد بفکر ان است که مرا کسی نخواهند دید اما همه انرا میبینند و شکار اش میکنند وطفروشان طالبان عین رفتار کبک را دارند .

>>>   در پهلوی همه استدلال های گه صورت گرفت یکی هم این است خارجی ها میخواهند اقای صالح که بودیجه های قبلا داده شده را به مصرف رسانیده وان را به انتخابات پارلمانی وجنبش سبز و... به خرچ کرده دوباره از طریق این پست تمویل وبودیجه های به مصرف رسانیده را تکمیل نماید ووظیف ای را که برایش داده اند که عبارت از تخریب اسلام وتشتت گروه های اسلامی است به اکمال برساند وزارت داخله ولو برای یک ماه بهترین منبع عایدات مهره های خارجی هاست واین پست معمولا در دست پنجشیری های تکنوکرات بوده چون قانونی وبرمک وحالا امر الله ولی خوشبختانه ملت این دسایس خارجی ها را دانسته وعناصر مزدور را ار خدمت گذاران واقعی میشناسند ومیدانند اینها درمیان ملت ریشه وپایه ندارند چند صباحی با پول بازی میکنند وقتی خلاص شد دوباره تمویل میگردند
زیدالله بیگ از هومرز

>>>   اگرچه بنده فکرجانبداری از آقای صالح یا خالد را ندارم ، ولی اگر وطن فروشی در جهان وجود دارد ، بدون شک او غنی ، اتمر وکرزی اند .

>>>   این دو مرد شجاع وضدطالب را درپست وزارت دفاع وداخله ازصمیم قلب برایشان مبارک باد میگویم.

>>>   تقرر اسدالله خالد و امرالله صالح نشان داد که غنی چقدر کادر های ضعیف و نا بکار را در کابینه و سایر ارگان های دولتی مقرر کرده اند و بعد از ناکامی های پی در پی بالاخره دست به دامان همان کسان که در حکومت کرزی کار میکردند و غنی به نام های فاسدین از ایشان استفاده نمیکرد حالا به همان ها محتاج اند. اعضای کودکستان غنی نتوانست کاری را طی این پنج سال انجام دهند. اما در اخیر خط از همان های که با لیاقت و شایستگی وظایف شان را انجام میداد و از حیثیت و آبرو بر خوردار بودند و لیاقت و ظرفیت همان چوکی را داشتند استفاده می کند.
شما بهرامی را در چوکی وزارت دفاع و برمک را در وزارت داخله ارزیابی کنید. باز هم وای بر حال این ملت !

>>>   از انتقاد های ....تان بالای این دو سرپرست
وزیربگزرید ..وطن در بین گرگ های خارجی و
داخلی بیداد میکند بگذارید امرالله صالح و اسدالله
خالد حرفهای مرا منحیث یک طراح و نقشه حمله جنگی
بالای سنگر های مزدوران پاکستان وعرب طالبهای
بی وجدان، بخوانید من میدانم که همه این اخبار را
می خوانند..
۱: قبل از همه باید سربازان دفاع پولیس وترافیک
محل هم آهنگی ایجاد شود حتی با وزارت های صحت
عامه، فواید عامه و وزارت مالیه جهت کمک به پشت جبه
۲: قبل از حمله باید جمع آوری اطلاعات دقیق از تعداد
دشمن و مرکذیت قوای شان به دست آورید..
۳: پیش از حمله باید خط اکمالات و تدارکات دشمن را
از زمین و هوا باید از بین برد وهمچنان از مردم محل
که مورد اعتماد باشند باید کمک اطلاعاتی و تبلیغاتی
خواست..
۴: باید قوای اکمالاتی را از قبل آماده ساخت تا در موقع
حمله برق آسا دشمن از چهار طرف تار ومار گردد​..
و باید از زمین و هوا با تکتیک های محاصره و حمله به
به پیش بروند ، و راه گریز و فرار دشمن را نیز باید قید کرد
وقت حمله ، تعداد سربازها و راه را بدون از دو وزیردفاع
و داخله کسی دیگر نباید بداند ..در جنگ هم گاهی به شکل نیم
دایره و گاهی هم به شکل مثلث پیش رفت تعداد سربازان بین
۳ تا ۵ هزار نفر با اکمالات باشد باور کنید با همین ۴ تاکتیک
حتی پشاور و اسلام آباد را هم میگیرید​​​​....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است