علت تقلیل نظامیان آمریکایی از افغانستان در چيست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۹۷/۱۰/۶ کد خبر: 156660 منبع: پرینت

علت اينكه چرا آمریکا نظامیانش را، در سرزمين ماکاهش می‌دهد در چيست؟
مى گويند ماجرا از آنجا آغاز شد که خبرگزاری آسوشیتدپرس، جزییات گفتگوی تلفنی ریيس جمهورى امريكا ترامپ و ریيس جمهورى تركيه اردوغان را افشا کرد. رییس ‌جمهورى آمریکا، هفته گذشته با همتای ترکى خود در حال گفتگو بود که ناگهان به اردوغان گفت: سوریه برای شما، ما می‌رویم.

متعاقب این خبر، گزارش مشابهی هم در رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت که گویا ریيس جمهورى ترامپ تصمیم دارد هفت هزار نظامی خود را از افغانستان نیز خارج کند. از آن‌ پس، گمانه ‌های زیادی درباره این دو خبر صورت گرفت اما تاکنون با قاطعیت نمی‌توان نظر دارد که خروج کامل آمریکا از سوریه و خروج بخشی از نظامیان این کشور از سرزمين ما، تحقق خواهد یافت یا خیر!

اما موضوع، به اندازه‌ای جدی است که «جیمزماتیس» وزیر دفاع و «مک گورک» نماینده آمریکا در ایتلاف ضد داعش، در اعتراض به تصمیم آقاى ترامپ، از سمت ‌های ‌شان استعفا کردند. همين چندى پيش بود كه ریيس ستاد مركزى ارتش امريكا اظهار نموده بود كه اولويت حضور ما در افغانستان فقط حفاظت امريكا و متحدين ما است نه اين سر زمين. اما ترامپ خروج نواخته شد.

رفتار اين ديوانه ى امريكايى در دو سال گذشته، نشان داده که او نه تنها متفاوت از سایر روسايی جمهورى آمریکا می‌اندیشد بلکه رفتارهای عجیب او، عرف سیاست بین‌المللی را نیز نقص کرده است.

شايد به اين دلیل که ترامپ یک تجارت ‌پیشه بوده و بیشتر عمرش را در این راه صرف کرده است. لذا دیدگاه او نسبت به اوضاع جهان نیز دیدگاه یک "تجارت پيشه" به "كالا " است و بدور از دنياى سياست که سیاستمداران را خوش نمی ‌آید. به همین خاطر است که از زمان شروع و آغاز رياستش تا کنون، بیش از چهل تن از سیاستمداران آمریکا، از کنار او رفته ‌و برايش پدرود گفته اند.

نجیب الله حبیب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظامیان آمریکایی
خروج
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ قرن بیست و یکم در روی زمین نه،بلکه در فضا فیصله میشود.
دونالد ترامپ در عوض جیمز متیس معاون وی را که بکی از کارمندان سابق یکی از کمپنی های هوایی امریکا است،منحیث سرپرست مقرر کرده است.
با خروج قوای امریکا از کشور هایی که ضرورت به موجودیت آنها نیست و یا نظر به ضرورت تعداد آنها بیشتر است،در بودجه نظامی صرفه جویی میشود و در عوض در جنگ ستارگان که شاید سالانه ده ها ملیارد دلار بودجه ضرورت داشته باشد،سرمایه گزاری میشود.
دونالد ترامپ هنگام دیدارش در عراق با سربازان گفت که ما نمیتوانیم پولیس جهانی باشیم و از تمام کشور ها دفاع کنیم،بدون آن که آنها اجوره ما را بپردازند.
ما در کشور هایی سرباز داریم که شاید شما تا بحال نام این کشور ها را ندانید.آیا این یک مسخره گی نیست؟
جدیداً روسیه راکتی را آزمایش کرده است که ما فوق سرعت صوت است و هیچ رادار آن را پیگیری کرده نمیتواند.
این راکت ها از جو زمین خارج میشوند و چون در خارج جو زمین هوا نیست،بنأ این راکت ها مثال استیشن فضایی با سرعت بیست و هفت هزار کیلومتر در ساعت حرکت های مانوری میکنند که در ظرف ده دقیقه به هر منطقه زمین میتوانند خود را برسانند.
حالا امریکا به یک نیروی ششم نظامی که عبارت از نیروی فضایی است،ضرورت دارد.
این نیروی فضایی که شامل نیروی حمله و دفاع میباشد،به صد ها ملیارد دلار بودجه ضرورت دارد.
همانطوری که دوران جنگ با سنگ و کلوخ و شمشیر و نیزه و توپ گذشته است،حالا دوران جنگ با سلاح های فرسوده امروزی نیز گذشته است.
روزی خواهد رسید که نیرو های ارتش کشور ها با ضد ماده مجهز خواهند شد.
شاید بگویید که این ضد ماده چیست دیگر؟
شما که نمیدانم به خدا عقیده دارید و یا به طبیعت، در طبیعت چهار نیروی طبیعت وجود دارد که عبارت از قوه قوی هستوی و قوه ضعیف هستوی و قوه الکترو مقناطیسی و قوه جاذبه زمین است که تمام چیزی را که به چشم مشاهده میکنید و یا تأثیرات آن را بالای ماده و محیط اطراف خود میبیند،از اثر موجودیت همین چهار قوا بدست می آید.
قوای قوی هستوی عبارت از قوه یی است که هسته اتم را که شامل پروتون ها و نیوترون ها است،باهم نگاه میکند و آنقدر قوی است که با وجودی که پروتون ها همه دارای چارچ مثبت هستند و نظر به قانون مقناطیسی ذرات دارای یک چارچ باید یکدیگر را دفع کنند.مثلی که دو آهن ربا که قطب هایشان همسان باشد یکدیگر را دفع میکنند،این قوا،هسته اتم را با وجود هم چارچ بودن،یکجا نگاه میکند.
اما ضد ماده عین ماده است ،اما دارای چارچ های مختلف.
الکترون که در ماده چارچ منفی دارد،در ضد ماده چارچ مثبت دارد و پروتون که در ماده چارچ مثبت دارد،در ضد ماده چارچ منفی دارد.
بنأ در صورت برخورد ماده با غیر ماده،همه ماده به انرژی تبدیل میشود و شما دیگر هیچ ماده یی را به چشم نمی بینید.
مثلاً کوه آسمایی را ماده فکر کنید و کوه شیردروازه را ضد ماده.هنگامی که هردو با هم برخورد کنند،فقط مثلی که درینجا هیچ وقتی کوهی وجود نداشته است و همه به انرژی تبدیل میشوند.
اما مشکل در ساختن و جمع آوری ضد ماده است که هم تشکیل و تولید آن کار سخت و دشوار است و هم قیمت ساخت آن سرمایه بی نهایت ضرورت دارد که شما چند ملی گرام ضد ماده را بسازید.
زیرا یک پروتون یک اندازه ده ملیاردم قسمت یک متر است و الکترون از آنهم کرده کوچکتر است.زیرا نودو نه اعشاریه نود ونه فیصد وزن اتم را،هسته آن یعنی پروتون و نیوترون تشکیل میدهد،باقی وزن آن را الکترون تشکیل میدهد که تقریباً در زمره ذره بی وزن محاسبه میشود.
از الکترون کرده نویترینو خورد تر است که هیچ چیزی جلو آن را نمیگیرد.
در هرثانیه ملیارد ها نوترینو از نوک انگشت شما داخل وجود شما شده ،از آنطرف می برآید،بدون آنکه شما خبر شوید.
از یکطرف کره زمین داخل میشود و از طرف دیگر آن می برآید،بدون آن که کوچکترین مقاومت دربرابر آن پیدا شود.
شما اگر یک تخته فولادی داشته باشید که یک نوک آن در روی زمین و نوک دیگر آن در مریخ باشد،نویترینو بدون مقاومت از آن تیر میشود.
می بخشید که یگان وقت بعضاً اظهار نظر ها به درازا میکشد و از اصل مطلب خارج میشود،بهرصورت چون مدت زیادی میشود که در اخبار گوناگون که شامل بخش های علمی میشود،مطلبی نشر نشده است،بنأ جاهایی که خارج از موضوع است.میتواند منحیث اخبار گوناگون و یا بخش علمی محاسبه کرده.مطالعه کنید.

>>>   اقایی محترم عقل شما هنوز در دور وپیش کچالو و پیاز است به این نرسیده اید که در مقابل یک ریس جمهور نظر بدهید آن هم ریس امریکا اینکه شما اسیر زاده هستید و میخواهید زیر بیرق امریکا در افغانستان زنده گی کنید دیگران نمیخواهد

>>>   باسلام. گپ ریس ستاد مشترک ارتش امریکا :هدف ما حفظ خود ما متحدین ما در منطقه است نه حفظ سرزمین افغانستان و مردم ؟!!!!!

>>>   علتش به كل دنيا معلوم است. درين هشت سال اخير خارجي ها نقش تعليمي داشتند و در جنگ نبودند. قبل از هشت سال ارامي بود و غير از انتحاري در شهر ها كدام جنگ وجود نداشت . اردو و پوليس ما ترييه شدند و تعداد قابل توجه مربي و استاد فارغ گرديده كه بتوانند نظاميان جديد را اموزش دهد. خارجي براي بازسازي امده بود اكثر جاها را اباد كرد و سيستم بوجود امد. ازين بيشتر نميشود كه توقع داشت عمري براي ما كمك كنند. بايد روي پاي خود استاده شويم.

>>>   من با اين اقايان خصوصا برادر فزيكدان ما همنظر نيستم. شما اينجا مطابب فزيك را خوب تشريح كرده ايد و از اسمان گپ ميزنيد ولي از زمين خبر نداريد. قرار بود يك ديوار چند هزار كيلومتري با عرض چند متري و ارتفاع چند متري ساخته شود ولي هزينه ان تامين نشد پس راه هاي مختلف براي تهيه اين بودجه ارزيابي شد كه يكي ان كاهش مصارف نظامي و كمك به كشور ها و سازمان هاي بين المللي است. به همين خاطر امريكا كمك به افغانستان به عراق به سوريه و حتي به ناتو و به سازمان ملل متحد و غيره را كم وبيش قطع نموده و ميخواهد به كلي قطع نمايد تا هزينه اين ديوار تامين شود.

>>>   علت اصلي در اين است كه در افغانستان در اصل جنگ جبهه اي نيست صرف انتحاري و انفجارات است كه دزدانه انجام ميشود و انجام دهنده ان هم به چشم ديده نميشود كه كجا است. يگان وقت هم دوسه نفر بالاي يگان دفتر حمله ميكنند كه ظرف چند ساعت توسط پوليس يا اردو افغانستان از بين ميروند. بنابرين نيرو هاي خارجي بيكار مانده اند و خورده خوابيده اند و ضرورت به ايشان محسوس نيست بنابرين تعداد شان را به حد اقل رساندند تا از مصرف بيجا جلوگيري شود.
اصل قضيه همين است.

>>>   جنگ الحمدالله وجود ندارد . بخاطر چند تا انتحاري نميشود كه لشكر ها را نان داد تا خورده بخوابند. يك حوزه نفر براي محار انتحاري كفايت ميكند ضرورت به خارجي محسوس نميشود.

>>>   طالب و غني خودش كاسه ليس است زنده باد سياف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است