مردترین زنِ افغانستان سنگسار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۸    ۱۳۹۷/۱۰/۷ کد خبر: 156677 منبع: پرینت

چندی پیش یک دختر جوان پشتون از اهالی ولسوالی پاتو که جبراَ به عقدِ یک طالب کهنسال درآورده شده بود، از زادگاهش فرار کرد و به ولایت دایکندی پناهنده شد؛ با این گمان و پندار که حداقل یک «جو» غیرت و مردانگی در هزاره‌ها باقی مانده است.

اما مسوولین این ولایت به جای پناه دادن به آن بی‌پناه و یا تحویل دادن او به وزارت زنان و کمیسیون حقوق بشر یا ارجاع دوسیه‌ی وی به حکومت مرکزی؛ او را به خانواده‌ و زادگاه‌اش مسترد نمودند و عملاً آن غزال گریزپا را به دام و کام مرگ فرستادند.

اینک گزارش‌های مردمی و خبرهای غیررسمی حکایت از آن دارد که دختر نامبرده در یک جشن باشکوه، توسط طالبان و ساکنان محل «سنگسار» شده است.

مسیح ارزگانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مردترین زن
سنگسار
نظرات بینندگان:

>>>   در قتل این دختر جوان کسانی که انرا بدست قاتلین اش سپرده اند با طالبان ترورست شریک جرم هستند گنجشک پناه بته کرده بود اما همین بته نه تنها که پناه گاه ان نشد بلکه اورا ظالمانه سوختاند بی غیرتی هم از خود حد و مرز دارد پس انسانیت و اسلامیت و غیرت دایکندی ها مگر حال از بین رفته و دیگر وجود ندارد انقدر بزدل و ترسو شده اند که از ترس طالبان همه چیزی خود را فراموش کرده است.

>>>   چرا مردترین زن.بگو زن ترین زن.این مردها چه گلی به سر خود زده اند که به سرما بیچاره های به گفته خودشان سیاه سر نزده اند.مافقط در شرارت و آدمکشی به پای مردان نمی رسیم.در سایر زمینه هااگر ازمرد هابرتر نباشیم،به هیچ وجه کمترهم نیستیم.

>>>   هزاره ها از ترس اوره تسليم دادن كجاي هزاره غيرت است كه باز ده ايكار غيرت داشته باشه .
پرواني

>>>   یاد و نام چهل دختران زنده باد هزاره خیلی هنر کند برای خودش کاری انجام بدهد دیگری پیشکش...

>>>   خداوند شما مغل های ترسو را جزا بدهد ، یک زن بی پناه را نجات داده نتوانستید ، اگر او به گرگ ها پناه می بردتا زنده بودن گرگ هاکسی جرئت نداشت اورا ببرد، دریکی ازکشورهای آسیای میانه طفلی ازخانه گم میشودتصادفا به گله گرگ ها سروکار پیدا میکند درکنار آنان زنده میماند با رشد وبزرگ شدن باگرگ ها یکجا گشت وگذار میکند، وقتی کسانی از موضوع آگاه میشوند قصد جداکردن طفل را از گله گرگ ها میکنند با مقاومت گرگ ها مواجه میشوندکه از طفل دفاع میکنند آنان مجبور میشوند پند گرگ رابا مرمی بکشند بعد طفل را از نزد آنان به شهر ببرند ،
همان گروه جاهل طالب با قیمت حکومت خود حاضر نشد یک عرب ترورست بن لادن راتسلیم دهد
از هزار مرتبه زنجیر زدن بهتر بود آن دختر بیپناه را به حکومت تسلیم میکردید

>>>   اینرا هم باید دانست که سنگسار میراث دین یهود است

>>>   سزایی قروت آب گرم رفته به هزاره پناه برد که خود انان عامل هزاران فجایع است

>>>   ای قرن 21 شمرت باد، در همچو سر زمینی مانن خورشید بی نور سو سو می زنی شرم تان باد نامردان که به دامن شیر زنان پرورش یافته اید که شما جانوران رو به دنیا آورده اند، باید صعنت، دانش تکنالوژی، آنترنت، سلفون از آن جهنم دره کوچید، جاش سنگ، سنگ ریزه، آسفالت و سنگ های درشت ریخت همه آنون شهر دهات رو به نابودی کشاند و با آن همه جانوران بیسواد نادان قرن عجر.

>>>   آقای مسیح ارزگانی ! حالا چه انتظار از خوانندگان این مطلب دارید. انتظار دارید که بگویم هزاره ها بی غیرت و ..... استند. فکر کنم جناب عالی در جا امن زندگی کرده نفس تان از جای گرم می آید. غافل ازین که هر بهانه آنهم ناموسی در دایکندی یک بار دیگر قتل عام هزاره ها را به دنبال خواهد داشته باشد .
شکر که خودت یک غیرت مند هزاره ارزگانی استی ، من آنقدر درد و خون و غیره دیدم که عمل مردم دایکندی را درین جو آشفته را می ستانیم.و نمی خواهم بخاطر شاید هم دسیسه و شاید واقعی ، فرصت هزاره کشی را در دایکندی محیا شود.
برادر غیرتمند ارزانی قبل ازین که در غیرت مردم هزاره شک و تردید داشته باشید برای یک لحظه با چشم های بسته خود را اهل و ساکن دایکندی قرار بدهید بعد مطلب تان را بنویسید.
(غفور)

>>>   زنده خوباشی بااین تفکرواندیشه ناب!!!

>>>   هزاره و غيرت و پناه دادن .

>>>   ترسو های نامرد۰

>>>   خیلی متاسفم.
زنان برده هایی هستند که بایست توسط جامعه مذکر جهان! امر و نهی شوند
به این ( غزال گریزپا- بقول نویسنده ) غصه می خورم که چرا هیچ انسانی دست او را به مهربانی و مرهمت نگرفت و هیچ زنی جرات پناه دادن به او را نداشت .
پاتو به چنین جاهلیت سنگی تو میگریم .

>>>   خوب کاری کردند زنی که فراری شد این حقش است اینم براش کمه

>>>   اور تسلبم شان نميكديم اوغوكگ ها ماره موكوشد بيزار هستيم از مردي .
علي هزاره از دايكندي

>>>   غیرت و مردانگی از جامعه ما رخت بربسته است.

>>>   مگر این بیشعورها نمی دانن که حکومت مرکزی همه اش با طالب یا طالب زاده هستن روزانه با حکومت و شبها با طالبان بر سر یک سفره می نشینن و عیش و نوش میکنند
رحیمی

>>>   طالبان گفتند که اگر این دختر نزد کدام قوم دیگر پناهنده میشد،شاید مورد عفو قرار میگرفت.اما ازین که نزد هزاره ها پناهنده شده بود،یا باید ما خود را میکشتیم و یا این خانم را.
بنأ بخاطری که جلو خودکشی خویش را بگیریم،با تلاش زیاد او را پیدا کردیم و او را به قتل رساندیم و نفس راحت کشیدیم.
زیرا او دو گناه کرده بود.یکی از نزد شوهر گریخته بود و دیگرش که نزد هزاره ها پناه آورده بود.
گناه اول اش آنقدر مهم نبود،اما گناه دوم اش بخشیدنی نبود.

>>>   خیلی هم ملامت نیستند شاید تسلیم ندادن باعث گروگان گیری وقتل های بیشتر بین جانبین میشد چون داماد ملا وطالب بوده !اما باید تضمین معتبر میگرفتند
ر

>>>   اَي باباچه بد اوغان های بیخرد
مجتبی غلامی

>>>   او غيرتي هاي بي غيرت شما قوم گنجشك حرف از غيرت ميزندمگر اون زن كه در زيارت شاه دو شمشيره كشته وسوختانده بي رحمانه كجا بوديد غيرتي هاي بي غيرت كه حالا لاف غيرت ميزنيد شما همه بي غيرت هستيد به خدا قسم چشم تان را بسته كنند سر خواهر ومادرت بالا ميشويد ههههه غيرت زره اي غيرت ميداشتي در كشور مملكت ات گاهي شوروي گاهي امريكاي ها پاكستاني ها وعرب ها چكر نميزد چهل كشور ناتو هم به نوبت صف كشيده برايت ههه احمق ها از غيرت حرف زد
والسلام وردكي

>>>   تف به عنعنه وحشی و جهالت که علیه یک زن چه مظالم که انجام نمی دهند، لشکر سیاهی و کوردلان بنام غیرت و گاهی هم بنام دین وحشت می افرینند.

>>>   اقای ارزگانی .. شما این واقعیت را با احساسی عجیبی نوشته اید. من چند سال قبل فلم ایرانی که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده بود و بنام سنگسار ثریا نام دارد تماشا کردم مو بر بدنم راست شد و بر وحشتی که انسان میافریند تعجب کردم .اینکه سنگسار در دین اسلام است یا نه مطلب جدا است اما اینکه این عمل غیر انسانی به فتوای علمای دین و مضاعف بر ان عنعنات قرون وسطایی در زیر ریش دولت گویا سیکیولر صورت میگیرد جای شرم است. اقای ارزگانی من یک قدم زیاد تر بر داشته و میگویم که تمام بدبختی ها و عقب ماندگی ها و درماندگی ها میراث شوم مذاهب است . این ادیان اند که انسان ها را به نام عیسوی و موسوی و مسلمان شیعه و سنی به جان هم انداخته اند. این مذاهب اند که انسان را در مصیبت و فقر نگهداشته اند . تاریخ جنایات بیشمار عیسویان و مسلمانان و یهودیان و هندوان و حتی در این اواخر بودیست های برما را از سده ها قبل تا به امروز به یاد دارد و این جنایات هم چنان تکرار میشود . بهتر است قلم تانرا بر ضد دگماتیزم مذهب متوجه بسازید و مردم را از شر ان واقف سازید.
اسعد ابادی

>>>   زور هزاره را در ژن های خود جستجو کنید.
مطمئن باشید تمام ساکنین اسیا بخصوص سرزمین خراسان و پارس در خون خود ژن مغولی دارند.
یعنی اجداد من چنگیز بزرگ ونوادگانش وتیمور وبابر فاتح هندوستان بر روی شما مهاجرین تاثیر خود را گذاشته اند
حال مهاجرین روس تبار ( تاجیکها )باشند. ویا از اقوام بنی اسرائیل( اوغانها )
زنده باد اقوام ترک مغول
زنده باد امپراتوری مغول
وتنها فاتح کل زمین جنگیز خان مغول.....

>>>   این موضوع چند فیصد حقیقت دارد؟وچه اندازه به حقیقت نزدیک است؟ چه شرایطی ایجاد شده که زن تحویل شوهر ویا طالبان شده است؟ وایا سنگسار شدن وی حقیقت دارد ؟برای به حقیقت رسیدن باید صبر کرد وحقیقت را یافت.فرض کنیم تمام قصه حقیقت دارد ودرست است .من از شما پرسان میکنم اگر در یک جامعه ویک مردم یکنفر یا یک خانواده اشتباهی کرد ایا باید گناه وتقصیر را به پای تمام مردم نوشت.این زن جوان ایا به تمام مردم دایکندی پناه برده بوده یا یک فرد ویک خانواده؟ اگر چنین است چرا تمام مردم دایکندی وبه قول یک کامنت که تمام
مردم هزاره را ترسو وبزدل نامیده؟ایا این منطق درستی است؟ چرا همش منتظریم فرصتی پیش بیاید ویک قومیت خاصی را بکوبیم وموردسرزنش ومسخره کردن قراردهیم؟ ایاوقت ان نرسیده که بخود اییم به نظر من همین تفرقه عاملل اصلی تمام بدبختیها است //
داکتر عبدالرب آآچکزی

>>>   فرستندگان این شیر زن مجرمترند چرا این جنایت رو در حق این زن کرده اند افسوس و صد افسوس تحویل دهندگانن این خانم مرد نیستند شرمتان باد هم شما و هم طالبان که اشک مردم رو در اوردین

>>>   سلام و عرض ادب خدمت برادران مسلمان:
برادران من واقعا تعجب میکنم مگه برای یک کشور اتحاد نژاد نیستین اگر هم نباشین همه برای یک کشور که هستید نمیدونم چرا هر نظری خوندم هرکی جبهه ی خودش رو به سینه میزد و توجهی به اتحاد برادرانه برای یک سو و نظریت نداشت فقط انگشت بسوی هم میبرید و متهم کرد این و آن چرا بجای اختلاف افکار انسانی به یک چیز واحد غیر انسانی کلام خداوند نمی اندیشید تا به معنای یکجور قضاوت کردن و اتحاد فکری نظری برسید مگر قضاوت فقط مختص خداوند نیست پس چرا ما همش یکدیگر را قضاوت کنیم که از گناهان بزرگ و اشتباه بدیست قضاوت کردن جایگاه قضاوت مختص خداست ما فقط وسیله امتحان و اختیار خود در این راه هستیم اگر قضاوتی هم میکنید بر اساس آنچه در قرآن حکم انسان شده قضاوت کنید نه به اینکه تعصبات و افکار وامیال تصمیمیه خودتان چیه و نژادپرستی کردن تعصبات قومی ..قرآن اگرچه مقدس است و کلام خدا ولی اگر بجای عربی به زبان خود و ترجمه بخوانید و اندیشه کنید بسیار شبیه کتاب قانونیست که تمام حکم برخورد انسان با تمام اتفاقات زندگیش و تجربه ها را پاسخ داده که چه برخورد صحیحی کنید خصوصا در دو سوره بقره و آل عمران به وضوع گفته شده مقابل خون انسان و برخورد با زن و دیگر کارهای انسانی چطور تصمیم بگیرید و کاری را انجام دهید که پسندیده و رضایت خداوند است نکند و نیاید روزی که بدون توجه به قوانین خدا عملی نابخشودنی سر زند از انسان خون انسان و زندگی انسان کم چیزی نیست حتی اگر عاطفه و احساس یک انسان دیگر را با هر نژاد و هرجای دنیا از نظر حق و حقوق زیر پا بگذاریم ظلمی بزرگ کرده ایم مانند ستمکاران......عذر میخوام که دخالت نظر در این امرها کردم ولی اگر جان گروه قوم مردمی در کمک به چنین موردی در خطر باشد اصلا صحیح نیست اون قوم جان اون همه را در خطر بیاندازند بخاطر جان یکنفر اما نباید خدا و امتحان الهی خصوصا انسانیت رو فراموش کنند بلکه میتونستند پنهانی حتی یک خانواده یا انسانی از بین آن همه هزاره یا اون نژادی که دخترک پناه برده بود جایی بهش میدادن یا در خانه ای که هیچکس شک نمیبرد حفاظت میشد تا وقتش که میشد آبها از آسیاب میافتاد و همه یادشون میرفت دخترک رو بجای امن تری میبردن یا تحویل میدادن از انسانیت واقعا بدور است ضعیفی یا انسانی کمک خواه بسمتمان بیاید و هیچ برایش نکنیم واقعا جوابگو خون اون دختر هستند نمیگم نیستن ولی بهتر بود نه اونو تحویل میدادن و لو دادن هم انکار میکردن که دختر رو دیدن یا اینکه دختر امده باشه اونجا اینطور هم جان قوم خودشون رو نجات میدادن هم جان دخترک را بسیار بسیار خبر ناراحت کننده ایست آن فرد اصلا چه دختر بود چه پسر چه کودک چه پیر انسان است انسان باید پناه آوردگان مستعضعفان ضعیفان را کسی که توانی برایش هست برای رضای خدا ازشون دفاع و همایت کرد وگرنه جوابگو پاسخگو در ان دنیا باید باشیم مقابل خداوند ما آمدیم امتحان الهی در این دنیا پس دهیم حال با همه پس و پیش سختی ناهمواریهای زندگی و...باید انسانیت و انسان بودن را به رخ زمین و زمانی که در آن هستیم بکشیم تا سنبل عدالت انسانیت در کل زمین شکوفا کند همه باید شروع به جهاد در راه خداوند بکنند و انسانیت بخرج بدهند خدا را خشنود گردانند و همیشه اتحاد یکپارچگی همبستگی رو فراموش نکنند و همیشه مقابل ظلم و ستم با تمام قوا بایستند حتی اگه عده و تعداد کمی باشند پیروزی با یاران خداوند است شهادت خود پیروزی بزرگتر با مسلمان است یک اتحاد کوچک یک قدرت بی اتحاد رو صد در صد در هم میکوبد حتی اگر کم باشند و از یکنفر شروع شود هیچوقت نباید این مثال رو فراموش کرد که ..قطره قطره جمع گردد وان گهی دریا شود...
حتی جرقه اتحاد قومی در سر یک انسان یک جوان برای اجرای عدالت راه دستورات خداوند یکتا طبق قرآن میتواند آن جرقه به یک آتش تبدیل کند و مقابل ظلم و ستم بایستد و ظالمین را شکست دهد حتی حضرت محمد(ص) یک نفر بود وقتی دید قوم قریش به اموال ناموس مردم تعارض میکنند با جمعی یاران و دوستانش گروهی زد و مقابل متعارضان ایستاد و اموال و ناموس مردمی که توسط اعراب دیگر تعارض شده بود پس میگرفت و به صاحبانشان میداد و دیدین که از همان یک جرقه ذهنی و یک نفر بودن گروه زد و بعد به قومی تبدیل شد و پس از آن به گروه و کشوری بزرگ عرب رسید چراکه فقط به فکر اجرای عدالت در راه خداوند بود و خداوند هم یاریش کرد و مقامی بزرگ رساند که همه خلق در حسرت داشتن اینچنین مقامی در بین خلق برای خداوند هستند اما این مقام مختص حضرت محمد(ص) شد چرا که بهترین خلق بود در جهاد راه خداوند...باشد که همگی مسلمانان به لطف خداوند بخشنده مهربان رستگار و سعادتمند در راه خشنودی و اطاعت خداوند شویم

>>>   دختر احمق مگر نميدانست كه عوض بناه به هزاره كه اصلا كامه غيرت را جديدا زمزمه مينمايند چرا نزد سنگ هاي كوه مراجعه نكرد،
هزاره وپناه دوكلمه كاملا متضاد!

>>>   هزاره ها اگر غیرت داشته باشند دختران جوان خود را به خاطر به دست آوردن پول در هوتل کابل سرینابه صفت مهمان دار شب وروز در اختیار خارجی ها قرارنمی دادند ویا در موسسات خارجی به همرای یهودیان که درزیر یک نیکر گشت وگذار مینمایند روان نه می کردن به همین طور به خاطر گرفتن تابعیت کشور های خارجی دختران خودرا تنها روان نه میکردند ویا به نام مسابقه ، سمینار ، تحصیل ورزش وغیره وغیره به کشور های کفری اعزام نه میکردند پیش هزاره ها فقط یک چیز مهم است وبس آنم به دست آوردن پول از هر طریق که باشد تفاوت نه میکند

>>>   سزای قروت اب گرم جرم زنا سنگسار
این که جر وبحث ندارد

>>>   ان های شب وروز بنام جهاد در کوها زندگی میکند از زن خود خبردارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است