ذبیح الله مجاهد: ما دیگر آن طالبان گذشته نیستیم!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۷/۱۰/۸ کد خبر: 156685 منبع: پرینت

گروه طالبان که چندی است مذاکرات صلح با دولت مرکزی در افغانستان را با میانجیگری آمریکا از سر گرفته مدعی است که در صورت بازگشت به کابل رویکردی متفاوت از زمان زمامداری در دهه نود میلادی را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

این در حالی است که برخی نقاط تاریک باقی مانده از زمان حکومت طالبان در افغانستان نظیر ممنوعیت موسیقی، منع تحصیل و آموزش برای دختران و اعدام های عمومی در استادیوم های کابل هنوز از ذهن و روان ساکنان این کشور پاک نشده است.

به گزارش یورونیوز، گفتگوهای صلح با گروه طالبان در حالی از هفته های اخیر از سر گرفته شده است که واشنگتن در تصمیمی رسما تایید نشده اعلام کرده است که قصد دارد نیمی از نیروهای نظامی خود را از این کشور خارج کند.
این تصمیم همزمان با دیدار زلمی خلیل زاد، فرستاده آمریکا در امور افغانستان رسانه ای شد و استقبال غیر رسمی گروه طالبان را به همراه داشت.

طالبان که همواره خروج نیروهای خارجی را به عنوان پیش شرطی اساسی برای گفتگوهای صلح مطرح کرده اند بار دیگر آمریکا را تهدید کردند که در صورت ادامه حضور نظامی در افغانستان سرنوشتی مشابه آنچه بر سر شوروی آمد، در انتظارش خواهد بود.
این درحالی است که یکی از فرماندهان ارشد طالبان پیشتر در پی رسانه ای شدن تصمیم واشنگتن برای کاهش نیروهای نظامی در افغانستان ضمن استقبال از این تصمیم آنرا «راضی کننده» توصیف کرده بود.

ما دیگر آن طالبان گذشته نیستیم!
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرگزاری رویترز ضمن اشاره به سالهای زمامداری در افغانستان که در نهایت با مداخله نظامی سال ۲۰۰۱ آمریکا به پایان رسید از تغییرات اساسی در رویکرد حکومتی این گروه خبر داده است.
آقای مجاهد در این گفتگو تاکید می کند: «اگر صلح برقرار شود و طالبان به قدرت بازگردند، بازگشت ما هیچ شباهتی با سال ۱۹۹۶ نخواهد داشت.»
سخنگوی طالبان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود می گوید: «ما می خواهیم به کلیه شهروندان افغان اطمینان بدهیم که هیچ تهدید دیگر از جانب ما متوجه آنها نخواهد بود.»
وی همچنین باردیگر بر مخالفت گروه طالبان با حضور نیروهای خارجی در افغانستان تاکید کرد و افزود: «به محض خروج نیروهای خارجی و انعقاد توافقنامه صلح شاهد اعلام یک عفو عمومی خواهیم بود.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ذبیح الله مجاهد
طالبان
یورونیوز
نظرات بینندگان:

>>>   جناب ذبیح ....مفاسد!
شما از خود نه اراده دارید ونه ازاد ومستقل میباشید هردولی که خارجی ها میزنند همان قسم رقص وپایکوبی مینماید دران دور برایتان پروگرام های خاصی را دادند که اجرا نموده اسلام ومسلمین را بدنام ومنفور جامعه ای جهانی سازید واین بار که شما را می اورند اهداف دیگری دارند وشما وملت افغان را وسیله ای فشار علیه رقیب ها واسباب چور وچپاول منابع زیر زمینی ودادای های مادی ومعنوی ما میسازندمتاسفانه خارجی هااز مسلمانهای بی عقل مانند من وشما پروژه های خودرا به منصه ای اجرا در می اورند پیامبر گرامی فرمود بنی ادم خطاّ وکا خطاون التوابون بدی شما درین است که تا هنوز خود نمیدانید که مزدور هستید وبه نفع اجانب کار مینماید درست مانند ربانی وسیاف وحکمتیار که تا هنوز نمیدانند چقدر به اسلام ومسلمین ضربه وارد نموده وخطر ناک واقع شده اندهنوز هم که از انها بپرسید میگویند ما برای خدا ودر راه خدا جهاد نمودیم در حالی که نتیجه ای جهاد شان حالت امروزی وورود سیل متجاوزین در کشور شده من نه تنها مخالف جهاد نیستم بلکه ار طرفداردن واقعی این فریضه ای الهی میباشم بلکه از طرفداران سر سخت جهاد هستم وحکومت کمونیست ها واشغال شوروی را درست مانند اشغال فعلی رد مینمایم اما اگر مجاهدین رهبر های مزدور وخود فروخته نمیداشتند مصیبت های امروزی بالای ملت وکشور طاری نمیگردید
تبنگ چی

>>>   این ....اگر راست میگوید چرا حسن نیت خود را در عمل به مردم مظلوم افغانستان نشان نمی دهد که به حرف میخواهد مردم را به بازی بگیرد؟
چرا کشتار مردم بی دفاع را بس نمی کنند؟
چرا تخریب سرکها، پلچکها و اماکن عمومی را بس نمی کنند؟
محمدی
کابل

>>>   مطمین باشید که وجدان های آگاه و روح انسان های بی گناه که شما آنهارا به قتل رساندید هرگز شما را نمی بخشد. خدا خودش بزرگترین منتقم است

>>>   تا زمانی که از آریانا سعید با همان لباسی که بیچاره بعد از انتقاد طالبان بالای لباس اش،آن را آتش زد،دعوت نکنند که یک کنسرت در نزد طالبان دایر کند و همه با چک چک و شور و هلهله از او استقبال نکنند،ما به این گفته طالبان که آنها عوض شده اند،باور نداریم.
بس است که درین هفده سال گذشته،دولت افغانستان همیشه به مردم دروغ گفتند و خاک در چشم مردم زدند و مردم را فریب دادند.شما نباید مثل دولت افغانستان دروغگوی باشید.زیرا خداوند در قرآن کریم میفرماید:
ان الله لا یحب الکاذبین.یعنی خداوند دروغگویان و کاذبین را دوست ندارد.

>>>   این دو شیرمرد دلیر ومرد سنگر که به میدان آمدند شما غال موش کرایه میکنید وشاش تان رفته به این گفتار دروغین دیگه کسی فریب تان را نمی خورد , فضل احمد مجاهد غوری
گر ندانی غیرت افغانیم
چون به میدان آمدم میدانیم
حالا پای تمام دشمنان افغانستان به لرزه در آمده

>>>   روی کرد متفاوت شما همین است که سرک های اسفالت شده را که از پول خیرات اعمار شده شخم میزنید پل وپلچک از دست شما نماند حتا مردم در خانه امن خدا ج یعنی مسجد ازدست شما گروه متهجر در امن نیست ازمحاسن سفید تا کودک سه ماهه را مثل کرباس دریدید میدانیم روی کرد شما تغیر کرده مگر مردم را خداینخواسته احمق فکر کردید؟؟؟

>>>   اقای ذبیح الله شما پس بخاطر قدرت میجنگیدید . نظر به گفته خودت *اگر طالبان دوباره بقدرت برگردند . ما از روز اول فهمیده بودیم که شما تشنه قدرت بودید و هستید . پس خر همان خرست تنها پالان تغیر کرده . پس متوجه باشید انهای که شما را و جهادی ها را مجاهد میپندارند فقط چند نفر محدود بوده انهم بخاطر منافع شخصی مابقی ملت شما هارا خاینین وطن فروشان و مزدوران بیگانه میدانند .
دشمن طالب . جهادیها و کمونستان.

>>>   توبه گرگ مرگش است.

>>>   اولا اینکه به جنایات خود اعتراف کردید خوب است .
دوم اینکه چرا با نام طالبان میخواهید وارد قدرت شوید اگر واقعا پشیمان هستید با یک نام دیگر ویک گروه سیاسی دیگر وارد شوید.

>>>   میدانیم سابق یک بادارداشتین وفعلا چندین بادار

>>>   طالبان بزرگترين دروغگويان قرن اند. اول كه بوجود امدند گفتند ما چني هاي مدرسه استيم نان و نمك شما مردم را خورده ايم و به نمك شما احترام داشته نمك حرامي نميكنيم بعد ازين كه دولت را گرفتيم به شما مردم تسليم ميكنيم و خود ما دوباره مدرسه رفته درس ميخوانيم. اگر ميگوييند نه قسم شان بدهيد كه همينطور نميگفتند؟
ولي وقتي دولت و قدرت را گرفتند چوكي سرش شده را از ك... رباني و گلبدين كنده به ك... خود چسپاندند و فراموش كردند كه چوكي را به مردم تسليم كنند.بلكه مردم را شلاق كاري كردند و سر شان را قيچي و بز كل نموده مسخره ساختند.
حالا هم دروغ ميگوييند كه تعغير كرديم و خوب ادم شديم. حالا هم دروغ ميگويند كه خارجي برود عفو عمومي ميكنيم. خدا ميداند انبار سر را كل ميكردند اينار كاملا همه سر ها را نبرند كه شك هم نيست.

>>>   اول اینکه این ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نقاب پوش که تا حال نقاب از رویش دور نشده فهمیده شود کی است و در ای اس ای چه وظیفه دارد و در قدم دوم باید گفت زمانی که گروه مزدور بی فرهنگ بنام طالبان در پاکستان متشگل از افسران کمونست جناح خلق مربوط باند تره کی و امین زیر نظر ای اس ای بشمول جنرالان و افسران و ملیشای پاکستان بخاطر اشغال افغانستان ساخته شد و با سلاح های پیشرفته شان داخل خاک کشور ما ردیدند و جنگ را با حکومت مجاهدین اغاز کردند حکومت مجاهد را شر و فساد نام نهاده بودند در حالیکه خود شان اجیر و مزدور بیگانه وطنفروش بیش نیستند از انفاذ حکومت اسلامی و قوانین اسلامی بحث میکردند در حالیکه بر خلا اسلام و شریعت رفتار و کردار شان بود و است زمان اشغال و ظلم و جنایت انزمان و در هفده سال پس از ان که دوباره پیش بادار پاکستانی شان رتند و به کمک و همکاری مستقیم نظامی و تسلهاتی پاکستان درمقابل دولت جدید کشور ما جنگ را ر پیش گرفته اند هنوز جنایات و خیانات و طنفروشی و قتل و قتال مردم اعم از ملکی و نظامی و زن و اطفال را توسط همین گروه مزدور طالبان فراموش نکرده اند و این گروه پیرو قوم لوط ضد زن دروغگوی عوام فریب را ردم کشور ما از خود رانه و بر پیشانی انها تف انداخته به هیچ سخن انها باورمند نیستند لعنت بکار شیطان .

>>>   چند رذوز پیش ازین سختنگو را ریاست امنیت ملی بازداشت کرده بود چرا آزاد ساخت ؟؟؟؟

>>>   آقای مجاهد شاید در عالم خواب و خیال است. پشت صحنه صلح معلوم نیست چه طرحی خوابیده است. شما از دینا بی خبراستی. امریکا و همپیمانانش باز طرح های دارد که توسط بی عقلان می‌خواهد اجرا کند چنانکه قبلا هم چنین کردند آنان ضمن اینکه به منابع طبیعی ما توسط شما دست یافتند دین و دیانت را نیز توسط شما بد نام کرد. خیانت بس است خونریزی بس است جهالت بس است نه خود را به هلاکت بیندازید نه انسان های بی گناه را بکشید. والله به عذاب دنیا و اخرت گرفتار می شوید.
ممکن است یک بار دیگر شما را مسلط کند ولی به خاطر بی عقلی تان بار دیگر شما را در غارهای توره بوره برده و مثل موش خواهند کشت.عبرت بگیرید بهترین راه گفتگوی بین الافغانی است. همه برادر وار گردهم بنشینیم بر اساس انتخابات یک حکومت مستقل مردمی تشکیل بتیم بیش از ین خود را ذلیل این و آن نکنیم.
یک هموطن از ایران

>>>   بسیار معقول بخیر بیایید تا دزدان ګم شوند.

>>>   مرغ آی اس آی چون به وزیرستان برند باز اید همان مرغ باشد !

>>>   وقتی ماشما رانخواهیم
فرشته هم باشی نمیخواهمت چراسعی میکنی به زورحکومت کنی
حرف مفت هم نزن سی میلیون جمعیت افغانستان حق انتخاب دارن
نه اینکه شمابه زورخواسته خودرابه دیگران تحمیل کنی
بگذاردیگران شماراتحریف کنن نه خودتان
شما یک انسان خودخواه وخودفروخته ونوکروجاهل هستی به محض اینکه واردکشورشوی بالنگ کفش ازتو استقبال میکنیم
ما مردم افغانستان شمارانمیخواهیم چرادست ازسرما برنمیدارید
شصت هزارطالب عددی نیست تا یک ملت سی میلیونی راازپادربیاورد
شوروی درهرات شکست خورد
به امیدخدا شماهم همینطورخواهی شد
فقط مردم هرات برخیزن کافیه است به یاری خدا تا برای همیشه این شصت هزارطالب را نابودکنیم
مادیگرازاوارگی ازجنگ خسته شدیم اینبارکارا برای همیشه یکسره میکنیم حتی باسنگ وچوب واجر به سراغتان خواهیم امد

>>>   یک ضرب المثل است که می گوید قسم ابوالفضلی ات را قبول کنم یا دم خروس را!

>>>   طالب، مجاهد و داعش و القاعده همه و همه چوچه های یک مرغ هستند. شاید طالب ها این بار به تصویر ک شیدن گندشک را حرام نه گویند؟ شاید همین قدر تغیر.

>>>   خرعیسی‌‌گرش‌به‌مکه‌برند‌چون‌بیاید‌هنوزخر‌باشد
سگ‌بدریأهفتگانه‌بشوی‌چون‌که‌ترشد‌پلید‌تر‌باشد
شما‌برای‌ویرانی‌وطن‌وبدنامی‌اسلام‌هستید

>>>   ....
گویند آزموده را آزمودن خطا است .
-------------------------------
چندی پیش دختر جوان از ولسوالی پاتو که خلاف رضای آن جبرآ به عقد ناروای یک طالب پیر در آورده شده بود و این تزویج اجباری شرعآ و اصولآ و حقوقآ خلاف تمام ارزش های انسانی و اسلامی بوده از طرف شما طالبان دریک جمع آیی وحشیانه سنگسار گردید . آیا این انسانیت است این اسلامیت است که واضح است که نیست نیست
...
م. زمین بوس کابل

>>>   اینکه حتی دولت افغانستان بطور نیمه رسمی قبول کرده است که 50% خاک افغانستان در اختیار طالبان است ، پس مردم که در 50% خاک زنده گی می کنند بدان معنی استکه حد اقل نیم از مردم افغانستان خوشبین نظام طالبان است ، و باید حق آنها نیز در نظر گرفته شود، زیرا هواخواهان طالبان از همین مردم افغانستان استند ، درست استکه آنها به برق، انترنت ، میدیا وغیره دسترسی ندارند، اما بلاخره نمی شود که همه آنها را نادیده گرفت و به حرف های چند وطن فروش و خایین ملت گوش داد تا جهت ابقای آنها همه افغانستان به خاک یکسان گردد و زمینه ابقای نیرو های خاریجی فراهم گردد، بدون تردید تا زمانیکه یک خود گذری صادقانه و جامع ایجاد نشود ، آمدن صلح فقط و فقط خیال است و محال است و جنون. تشکر
عبدالمالک

>>>   ذبیح مجاهد در میدان عمل که تاهنوز جز جنایت از شما و طالبان تان سر نزده است مگر این که اینبار چنان جنایت را مرتکب شوید که مردم جنایت های پیشین تان را فراموش کند.

>>>   دکتر نجیب راهمین طالبان کشتن
ومیگفتن کمونیست است چون باروسیه همپیمان بود
حالا خودطالبان باروسیه هم پیمان است پس چه فرقی بین حکومت دکترنجیب با طالبان است
که علیه دکترنجیب جهادفرض بود
اما علیه طالب جهادفرض نمیشود
یک ملت راسالهای سال اواره کردیدخانه هایشان راخراب کردید بچه هایشان راکشتیدبزرگترین خیانت کردیدبه مردم هنوزم میخواهین به ماحکومت کنین
شما ازاول هم دنبال حکومت بودید
نه برای خداجنگدین بلکه برای خودومنافع پاکستان جنگیدین وهنوزهم معلوم نیست شما افغان هستی یانه چون یک افغان واقعی به کشورش ومردمش خیانت نمیکندولی شما خیلی راحت خیانت میکنید

>>>   شما طالب ها را دیگر کسی در این دولت جا نمی دهد خاطر جمع باشید

>>>   ذبیح مجاهل؛ تو وهمه دار ودسته ات مربوط پاکستان
عرب ،ملاهای نکبت زده ایران،انگلیس،امریکا ،روس
وچین هستید..مردم کور نیستند ..گاهی سرتان از آغوش
پاکستان وعرب برای مذاکره برآمد وگاهی از آغوش
امریکا ،انگلیس..وخلیل زاد.و گاهی هم از .روس چین
و پاکستان..یکبار هم نگفتید که با مردم این وطن مذاکره
میکنیم. معلوم شد که سرهمه تان به آخور این ۶و۷مملکت
فاسد ومتجاوزچون پاکستان ،ایران،عرب ،امریکا،انگلیس روس وچین
بند است.در انتخابات گذشته مجاهلین اسلام که همه تان در آن
به سرکردگی قطب الدین هلال اشتراک نمودید ۳ فیصد از مردم
زیاد رای نیاوردید شرم است دیگر برایتان که دیگر نام قدرت
را تو و یا هم کاسه ات حزب اسلامی بگیرد..با زور که نمیتوانید
با وجودی که نامردانه در لباس زنها گیر آمدید ومردم را بی باکانه
کشتید..در سوراخها و خانه های مردم پنهان می شوید وآنرا خراب
وبرباد مینمایید آیا این را فکر نموده اید که مردم تشکیل خوراسان
را در نظر دارند و آن تلویزون عمرخطاب وخودش که یکی از اجیران
سرسپرده پاکستان است به نام مسجد ۲ لک دالر جمع کرد ،در عیاشی
وشراب نوشی خود آنرا مصرف نمود و زنهای دیگر گرفت موها وبروت
های خود را رنگ سیاه میکند و این پیرکی هیچ شرم ندارد..ذبیح مجاهل
صدایت را ازین تلویزون بی شرم مردم میشنوند بر عمر خطاب صاحب
تلویزون وخودت لعنت میفرستند همه تان به اسم ولد در فردای خوراسان
محاکمه وپای دار خواهید رفت و آن روز دور نیست...
جمشید...

>>>   مردم افغانستان ديگر پاكستاني هاي دالخور و اجيران و غلامان انها را نميخواهند مردم خسته شده اند از دست اينها. شما پل اتك را به پاكستان قواله داده ايد مردم ميدانند كه باقي كشور را هم قواله ميدهيد و مردم را كيبل كاري كرده امضاي شان را ميگيريد. مردم خر نيست.

>>>   دولت افغانستان مسخره بازي دارد

>>>   چرا حالا اسلام وشریعت تغیر کرده ؟؟ آن سالها شریعت واسلام چیز دیگر بود ؟؟؟
همین بیان پر از جهالت چهره سیاه شمارا به نمایش میگذارد

>>>   طالب جان! وقتی می گوید <ما > مرا هم گریه میگیرد وهم خنده بخاطر می خندم که شما اصلا وجود ندارید یک پروژه وبرنامه ونقشه وخریطه ای دیگران میباشید هر فرمانی که بیگانه ها میدهند اجرا وهر دستور وهدایتی که می فرمایند تعمیل مینماید هم وطن های خودرا می کشید وکشور خودرا خراب وبه دول دیگران می رقصید وباز با بسیار گستاخی ودیده درای میگوید < ما > با ادای این کلمه همه ملت را به خنده می اورید
وهرچه گریه مینمایم که ایکاش شما مزدور وغلام نمی بودید زیرادر دوران حکمروای شما امنیت وحاکمیت خوب برقرار بود اگر اعمال افراط وتفریط شمارا کنار بگذاریم وبند ساختن وتعلیم وتربیه ای دختر ها نمار های جبری وریش گذاشتن های اجباری راکنار بگذاریم دیگر تا اندازه ای هویت فرهنگی ما تمثیل میشد ورشوت ستانی وبی حیای های که توسط کرزی وعین وغین وحکمتیار در کشور پیاده میشود دران دوران اثری از ان وجود نداشت وواقعا یک دوران طلای را پشت سر گذاشتیم ولی ارزومندیم که یک دور واقعی وحقیقی حکمروای شما در کشور جاری شود وشما بجای این که ممثلین دیگران باشید نماینده های واقعی ملت وکشور باشید امیدواریم تا این رویای ما به واقعیت تبدیل شود ویک حکومت واقعا اسلامی ویک کشور ازاد ومستقل باشیم وبسیار گریه میگیرد مرا که این ارزوی ما تااستعمار گران اندتحقق نخواهد یافت اصل هدف بیگانه ها چپاول دارای های مادی ومعنوی ملت وکشور مابوده برای نیل به این اهداف شوم از انواع حیل ودسایس کارمیگیرندخبر نگار از ترامپ پرسید تا چه وقت به افغانستان می مانید ؟جواب داد تا زمانی که معادن افغانستان باقی است!!!
شفیق الله خان از تگذار سانچارک

>>>   آقای مجاهد راست میگوید. مردم از دست دزدان شمالی، اختطافچیان ننگرهاری، بچه بازان فاریابی، قاتلین مزاری، و رهزنان پغمانی به ستوه آمده اند. فاتحین کشور اینها هستند و جنایات که در تاریخ بشریت وجود ندارد تحت نام حکومت انجام میدهند. پس طالب هزار مرتبه بهتر ازین سگهای دست نشانده غربیها اند.

>>>   آری طالبان خیلی عوض شده است آنها الان خونخوارتر غارتگر تر متجاوزگر تر و مزدور خارجی شده اند اگر روزی طالبان به قدرت برسد تمام ثروت افغانستان غارت و به کشور های خارجی میرود کسانی به طفلان رحم نمی کنند به نماز گذار در مسجد رحم نمی کنند به مسلمانان با لب روزه در ماه مبارک رمضان رحم نمی کنند کسانی که در عیدهای بزرگ مسلمانان خون مردم بی گناه می ریزند کسانی مردم افغانستان را فقیر و بدبخت میکنند و از فقر چه بدتر مگر حضرت علی نفرمودند فقر مادر گناهان هست و اینها چه جور مسلمانانی هستند که مردم افغانستان را جز ذلیل ترین مردم کردن؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است