اسدالله خالد جوانی کاکه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۴    ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کد خبر: 156721 منبع: پرینت

کاری به وزیر دفاع شدن و صحبت‌های او ندارم؛ آنچه‌که برای من به عنوان یک شهروند مهم است؛ مردانگی و عیاری حاجی اسد است. رفاقت‌های او در تمام سطوح روایت‌گر ادامه روابط یک مردِ با غیرت است. ما صنف ده و یازده مکتب بودیم که حاجی اسد والی غزنی بود. والی جوانی که الگوی توانستن و غیرت برای خیلی از جوانان به شمار می‌رفت. خیلی‌ها به جست‌وخیزهای حاجی اسد غبطه می‌خورند. او قدرتِ یک جوان را در قندهار و غزنی به نمایش می‌گذاشت. کاکه‌گی را در همکاری و جوان‌مرد‌ی‌ هایش معنی می‌کرد. آقای خالد را پس از غزنی و کندهار هرگز ندیده‌ام و هیچ‌گاهی ملاقات نکرده‌ایم.

اسدالله خالد که زخم برداشت هر کسی که او می‌شناختند زخمی شدند؛ افغانستان زخمِ شدید برداشت. او را که سالم می‌د‌یدم، فکر می‌کردم در زخمی که شریک‌ام التیاب یافته‌است. سالم شدن حاجی اسد؛ صحت‌مندی و پیام امید‌بخش به دوستان و مردمان که او می‌شناختند بود.
که وزیر دفاع شد احساس کردم یکی از نزدیک‌ترین آدم‌ها و رفیق‌های خوب‌ام به مقام دفاع از ما رسیده‌است. امروز وقتی سخنرانی حاجی اسد را دیدم که با قامتِ استوار و عزم راسخ گپ می‌زد خوشحال‌تر شدم. یک جوان وزیر دفاع شده‌است؛ جوانِ که جوان‌مردی و غیرت در وجودش موج می‌زند.

امیدوارم او بر دشمن غدار با مردم افغانستان یکجا به پیروزی برسند/برسیم. موفقیت و ناکامی اسدالله خالد را گذشت زمان ثابت می‌سازد. برای من آنچه که مهم و ارزنده است غیرت و جوان‌مردی و روابط مستحکم‌اش با رفیق‌هایش است. من تشنه‌ی یک چنین رفاقت بیش‌تر از نام و نان هستم. یکی از وظایفِ روزمره‌ام از گوشه‌ی خانه‌ی متروک و ترک خورده نوشتن در باره جوان‌مردان و عیاران است.

صبور بیات


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خالد
کاکه
نظرات بینندگان:

>>>   برادر محترم
منحيث ريس امنيت كدام كاركردهگي از ايشان نديديم،، به نظر من اگر ريس امتت ملي در داخل دفتر اش انتحاري ميشود ،جاي شرم بسيار بزرگ استء

>>>   یکی از مثال های غیرتش اینکه به عنوان والی به جاغوری رفت ودرانجا دختر سرتیمیا کپتان ترانه را پسندید ونکاح کرد اما بعد از چند ماه اورا رخصت نمود، همین مشت از خروار نمونه اخلاق وغیرت حاجی صاحب است،
یک مشکل دیگر اینکه تعد ادی وقتی یک اصطاح را جدیدا شنیدند با آنکه آن اضطلاح تازه نی بلکه پیر است بدون درنظرداشت موقع اش ۀآنرا استعمال میکنند، مثلا همین ( عیار ) حالا هرکس را عیار توصیف میکنند،نمیکنند یکبار بخود زحمت بدهند اوصاف عیار را بخوانند بعد درجای مناسب استعمال کنند
ر

>>>   تو بیانه او را نشنیدی؟ او گفت که از تعریف و توصیف من بگذرید. هر وقت که کشته شدم و یا از چوگی برطرف شدم،بعداً در باره کارهای من قضاوت کنید و مرا تعریف کنید و یا بد بگویید. افغان هیچ وقت از چاپلوسی دست نمی کشد.این خاصیت ذاتی شان است.

>>>   واقعیآ کاکه وشایسته است.

>>>   اینها همه فریب ونیرنگ است.فقط وفقط برای این است که طالبان به دولت اشرف غنی توجه کند وبس.
مطمئن باشید هنگامی که طالبان با دولت وارد مذاکره شود همه این حرفها فراموش میشود.

>>>   همانطوزس که دوست ما فرمودند اقای خالد جوان برومند سخاوت مند وعیار است روزی نماینده ای کانادای ها در قندهار برایش پیشنهاد رشوت وسهم وونداز قرار دادها کرده بود ان کانادای را چنان لگد کوب نمود که بلاخره کانادای ها از روی مخالفت پیشنهاد نمودند که باید خالد از قند هار تبدیل شود واز اثر فشار انها چنان شد ویک روز خارجی ها و کرزی برایش پیشنهاد نمودند که بجای والی صاحب بلخ به مزار شریف به حیث والیبرود او در جوال میگوید به خانه میشنیم ولی بجای دوست های خود مقرر نمیشوم واز برکت نیت خوب و همت بلندش خداوند اورا ازیک خطر بزرگ نجات داد وپلان دشمنانش را تقش بر اب واز یک توطیه ای بزرگ جان سالم به در برد
هرچه نا کامی وکامیابی خالد وهمراهان ارزش ندارد چون تصمیم گیرنده وگردانندگان امور افغانها نیستندوهیچ افغانی درینجا استقلال وازادی عمل نداردبنابران موفقیت ویا خدای ناخواسته ناکامی هرکار به خارجی هابر میگردد امید وارم در همه امورات زندگی خدا.وند یار ومددگارش باشد وبا استفاده از موقع وظیفه ای جدید را برایش تبریک می گویم
یکی ازدوست های سابقش

>>>   و الله ما مردم بيچاره حيران مانديم، چرا در اين كشور كار به أهل كار داده نميشود ، اين بيچاره اسد جان شايد آدم خوب باشد، مگر عسكر و يا صاحب منصب نيست ، حتي قومندان جهادي هم نيست، در امنيت هم نظر به تخصص مقرر نشده بود، بلكه با قرابت با سياف آمده بود و در آنجا هم كدام شائستگي نداشته است، حتي خودش مورد انفجار قرار گرفت.

>>>   جوانمردي ندارد در قندهار چندين بار محافظين خود را تنها مانده فرار كرد، چند زن خود را تا حال رها كرده غيرت همين را ميگوييند؟ ريشخند كرديد نام غيرت را بد كرديد.

>>>   اسداله قهرمان است

>>>   من نه به کاکه گی ان کاری دارم و نه شناختی از ان بصورت کل دارم و نه طرفدار ان بودم وهستم و نه خدای ناخواسته دشمن ان بودم و هستم فقط یک چیزی که مرا علاقمنداش کرده ضدیت با ترورستان طالبان وطنفروش بی غیرت و پاکستان دشمن افغانستان دیده شود که امرالله صالح سرپرست وزارت داخله و اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع که هردوی اینها بر ضد ترورستان طالبان اله دست پاکستان دشمن افغانستان هستند متفقا طالبان ترورست را با پلان های دقیق شان چنان ضربات کوبند و نابود کنند بر انها وارد خواهند کرد که دیگر فرست و مجال فرار انها به نزد بادار پاکستانی هم فراموش شان گرددانشاءالله چنین کار در موجودیت این دوشخص حتمی شدنی است .

>>>   امدن اسدالله خالد و امرالله صالح مردم را امید وار ساخته تا طالبان تروریست و قاتلین مردم ما به جزای خود برسانند یعنی حمله با لانه های طالبان در پاکستان و حمله های تهاجیمی به دوشمنان مردم ما و هم مجادله در مقابل دشمنان داخلی که هرج و مرج را در راه انداخته و زهر پاشی میکنند و اقای امرالله صالح قیودی را به وجود اورده تا رسانه ها و تلوزیون ها از کارگران وزارت داخله سوه استفاده نکنند و به زرورمندان اجازه نمی دهند که هرج و مرج را برای مفاد شخصی و باداران شان براه ندازند
بصیر نظری

>>>   اکثر از همین رسانه های تصویری و نوشتاری بنفع طالبان کار میکنند انها ضعف ها و کمبودات در جنگ را مصاحبه و تصویر برداری میکنند و انرا نشر و پخش میکنند و طالبان ترورست وطنفروش بی غیرت از نقاط ضعف استفاده کرده جنایت شانرا در همان نقظه وارد میکنند اکنون با سرپرست شدن اقای امرالله صالح تصمیم خیلی خوب و بجا گرفته که دیگر منسوبین پولیس نمیتوانند با خبر نگاران رسانه ها مصاحبه را انجام دهند و دیگر اینکه پولیس نمیتوانند که در محافل سفارتخانه ها شرکت کنند و در محافل خوشی های دوستان شان از یونفورم پولیس استفاده کنند وسایر چیز های دیگر که در شرایط حاضر جنگ در کشور ما لازمی و ضروریست علاوتن سرپرست وزارت دفاع اقای اسدالله خالد علاوه بر کار های نیک دیگر تغیر شعار را از سر میدهیم و سنگر نمیدهیم به طالب را سر میزنیم و سنگر اش را میگیریم هم تغیر داده که طالب را وار خطا کرده است.

>>>   هرشخصیت که خدمتګارافغانستان باشد ودشمنان قسم خورده افغانستان را نابود نماید ومردم رنجیده ما را از شر ادم کشان نجات دهد وخوشنود نماید نامش درتاریخ کشور ثبت می شود صرف نظر از هرقوم که باشد .

>>>   بنده قبلااقای اسدالله خالدراندیده بودم روزیکه درقامت نامزدوزیردفاع درتالاران وزارت سخنرانی میکرداوراازنزدیک دیدم حقیقتابادیدن سیماوشنیدن حرفهای شیوای خالدبی نهایت مجذوب اوشدم واقعااورایک انسان کاکه یافتم وخلاصه اینکه اگرکاکه ای درافغانستان وجودداشته باشد،خالدکاکه ترین انهااست. موفقیت های کامل جناب ایشان راازدرگاه رب العزت استدعادارم.

>>>   كاكه خرابات ميباشد اين ادم نه خرابات است نه مناجات.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است