هیات طالبان در حال مذاکره در ایران است
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۶    ۱۳۹۷/۱۰/۱۰ کد خبر: 156722 منبع: پرینت

هیاتی بلند پایه ای از طالبان به تهران رفت تا با مقام های ایرانی درباره صلح افغانستان گفتگو کند.
گفته می شود که روز گذشته هیاتی از طالبان افغانستان در تهران مذاکراتی را با عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه داشته است.

به گفتۀ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران، این هیات طالبان با هیاتی ایران به ریاست سید عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران گفتگو کرده است. قاسمی می‌گوید حکومت افغانستان در جریان این گفتگو بوده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هیات طالبان
تهران
نظرات بینندگان:

>>>   چند نفر طالبان افغانی وچند تای شان پاکستانی زیر نام افغانی بودند؟؟

>>>   هر کشور با طالب های خودشان مذاکره میکنند.
قسمی که جنرال ایرانی برای مشاور امنیتی ایران در طیاره هنگام پرواز به افغانستان در روی نقشه افغانستان نشان میدهد،طالبان ایرانی در فراه و نیمروز و هرات موقعیت دارند.
طالبان روسی در شمال افغانستان در ولایات بدخشان و تخار و مزار و میمنه قرار دارند.
طالبان پاکستانی(مقصد ام طالبان افغانی که از طرف پاکستان حمایت میشوند،نه طالبان پاکستانی که از طرف دولت افغانستان برضد پاکستان استفاده میشوند)،در سرحدات جنوبی قندهار و خوست و پکتبا و ننگرهار موقعیت دارند.
بنأ کشور های همسایه،افغانستان را به زون های طالبی تقسیم کرده اند و هر کدام شان با طالبان خودشان مذاکره میکنند و هرکدام شان نیز طالبان خود را برضد دولت افغانستان کش کش میکنند.

>>>   ایران با تمام طالبان می تواند حرف بزند و کویته بلوچ نشین و پشتو و مذهبی و .........ایران یعنی صلح واقعی و دنبال تنش نیست افغانستان مقتدر برای ایران متحد مقتدر است و ایران همیشه دنبال ناتو اسلامی بوده تا هیچ کس به مسلمانان زور نگوید

>>>   به نظر دهنده اول//مطالعه سیاسی وبررسی وشناخت وعیت منطقه بسیار مهم است .عمری گذشت ولی هنوز ما مردم افغانستان لودگی ومسخرگی را کنار نگذاشته ایم .اخر این تحلیل است تو میدهی؟؟؟ درجای اینکه علل این مذاکره را بدانی وسفر جنرال دبیر شورای عالی امنیت ملی وبعد حضور هیئت طالبان در ته ان واینکه بدانی چرا وچگونه وبرای چه این ملاقات وخواست دولت ایران را که چرا موضوع صلح افغانستان برایش اهمیت دارد را بدانی این حرفهای مفت وبیهوده نزن//
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   يارا چي بگوييم ؟ هرچه بگوييم يكي تان ني يكي تان خفه ميشويد و من خوش ندارم كسي خفه شود. اما مجبور ميسازيد بگوييم. طالب خودش واضح و اشكار تربيه شده پاكستان است اين را همه ميدانيم نوكر نميگوييم كسي خفه نشود ولي واقعا از طرف پاكستان تربيه شدند انكار شده نميتواند. فعلا طالب نصفش به روس روي اورده و نصف ديگرش به ايران و نصف ديگر هنوز هم با پاكستان ارتباط دارد. خدا خير را پيش كند كه اين سه كشور هرسه اش دشمن افغانستان است و تلاش در عقب ماني افغانستان دارند. افغانستان درين چند سال كمي پيشرفت كرده انها چشم ديدن ندارند و بخل و حسودي ميورزند.

>>>   بلی سکه با دو روی سکه
خر وقاطر هردو الاغ بنام حیوان است
ای گاش از عقل به آندازه حیوان میبود
ملیونها حیف نام اسلام
هزاران حیف نام مسلمان
هزاران حیف نام انسان دریغا نام انسان
دراسلام هیچ عیبی را ندارد==
هرچه عیب هست از مسلمانی ما است==
وسلام هم وطن

>>>   عربستان ، چین ، پاکستان ، قطر و امارات تاریخ مصرف طالبان را ختم میکنند و ایران حرف مشخصی برای طالبان و حتی خود ندارد که با طالبان جلسه بگیرد فقط با طالبان نمایشی خود جلسه ترتیب میدهد تا اولاً خود را متحرک نشان داده باشد و دوماً تیری در تاریکی با اعلان حمایت خود از خواسته های بیش از حد طالبان در صلح، زده باشد.
چمران دره صوفی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است