تولد «عیسی مسیح» پیامبر صلح و دوستی مبارکباد
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۴    ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ کد خبر: 156736 منبع: پرینت

رهروانِ عمدتاً غربی «عیسی مسیح» آن پیام‌آور آسمانی را «پیامبرِ صلح، دوستی و نفی خشونت» می‌خوانند و پیامبر اسلام را به دلیل ورود به عرصه‌های پیکار، سیاست و مدیریتِ اجتماعی، مذمّت و ملامت می‌کنند.

در حالی که خود آنحضرت، رسالت و مأموریت آسمانی خود را اینگونه تعریف می‌کند و دو هزار سال است که مسیحیان، این سخنِ صریح و قاطع را در «انجیل» می‌خوانند: «گمان مبرید که من آمده‌ام تا صلح را روی زمین گسترش دهم. من برای گسترش صلح در زمین نیامده‌ام؛ بلکه برای شمشیر آمده‌ام» (انجیل متی، اصحاح 20، فقرۀ 34).

اگر عیسی (ع) عملاً دست به شمشیر نبرد یا اقدام به تشکیل حکومت نکرد و یا وارد مدیریتِ اجتماع نشد؛ صرفاً به این دلیل بود که فرصتِ این فعالیت‌ها و مجاهدت‌ها را نیافت؛ زیرا او در 33 سالگی توسط یهودیان به صلیب کشیده شد؛ در حالی که پیامبر اسلام در چهل سالگی مبعوثِ به رسالت شد و 23 سال فرصتِ دعوت، نهضت، زعامتِ اجتماعی و مدیریتِ سیاسی یافت.

اگر عیسی هم توسط یهودیان «جوانمرگ» نمی‌شد و مثل پیامبر اسلام، 63 سال فرصتِ کار و پیکار/ دعوت و نهضت می‌یافت؛ دقیقاً به همان راهی می‌رفت که پیامبر اسلام و حضرت موسی و داود و سلیمان و دیگر انبیای بنی‌اسراییل رفتند.

تولد آن معجزۀ الهی و پیام‌آور یکتاپرستی بر تمامی موحدّان جهان مبارک باد!

مسیح ارزگانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عیسی مسیح
میلاد
نظرات بینندگان:

>>>   بجزاینکه پیغمبرما را تخریب نمودید - اینقدر هم نمیدانی که تولد حضرت عیسی برابر است به شب ۲۵ م ماه دسمبر یعنی ۶روز از آن ګذشته

>>>   از گفته های مسیح:
خوشا بحال درویشان که ملکوت اسمانها دراختیار انان است ،
ر

>>>   مسیح :اگر کسی برطرف راست رویت سیلی زد طرف چپ را پیش کن تا بازهم سلی بزند
یهودیت :اگر کسی برویت سیلی زد تو با بوکس برویش بزن چشم درمقابل چشم
اسلام : قصاس

>>>   این است آنچه در کتاب متی آمده است ! متی ۲۰ آیه ۳۲ تا ۳۴ :‌ سر انجام وقتی عیسی به انجا رسید ء ایستاد و از ایشان پرسید : چه میخواهید برای تا ن انجام دهم ؟ جواب دادند:‌ سرور ما می خواهیم چشمانمان باز شود ! آیه ۳۴:‌ عیسی دلش به حال ایشان سوخت و دست بر چشمانشان گذاشت. چشما نشان فوری باز شد و توانستند ببینند. پس بد نبال عیسی رفتند.

>>>   مسیح ارزگانی کوشش کن که را جع به دین اسلام معلومات پیداکن . بعدا تعریف را شروع کن . من فکر میکنم که خودت هنوز به کفته یکان مزاقی خودت بجه هستی.
رحیم از کابل.

>>>   انهاییکه ایجاد دین را پی ریزی کردند٫هیچ هدف جز خدمت به انسانیت نداشتند.اگر از وضع فعلی خبر میداشتند٫ هیچگاهی دست به چنین ....نمیزدند.
عاقل

>>>   نفر اخری از روی دشمنی که با اسلام دارد نظر مشکوک داده است
اسلام : اګرکسې برویت به سیلی بزند معاف اش کن اګر توان معاف کردن اش را نداری از حد تجاوز نکن فقط یک سیلي برویش بزن.
عدالت

>>>   سلام
مگر در قرآن نیامده که ح عیسی ع به آسمان هفتم صعود کرد . پس مصلوب نشده‌است
در انجیل آمده که عیسی توسط مردم فلسطین یهودیان مصلوب شده است.
این جوری هم نیست سیستم دعوت تمام پیامبران یکسان بود.
اکثر پیامبران فقط مردم را به خدا پرستی دعوت می کردند.
و زمانی دست به شمشیر می شدند که موجودیت آنها در خطر بود.
مگر ح موسی ع از دست مصریان فرار نکرد.

>>>   در متی ۲۰ آیه ۳۴ چنین چیزی گفته نشده. بلکه مسیج کوران را بینا مکند. شما خود گوگل کنید. مسییج هیجگاهی نچنگید و دستور قبل صادر نکرده است. داستان زن فاحشه که سنگسار میشد همه میدانند. مسیح انرا از ستگسار نجات داد.

>>>   دوست ها نباید مسیحیت را با امپریالیزم ویهودیت را با صهیو نیزم اشتباه بگیرند حضرت عیسی وحضرت موسی دوپیامبر اولوالعزم هستند کسی به ان دو ودینشان باور نداشته باشد مومن گفته نمیشوددر قران پاک به اندازه ای که از ان دوبرگزیده های خدا یاد شده واز حضرت مریم که یک سوره به اسم شان امده از اقارب نبی کریم وحضرت محمد <ص >یاد اوری نشده امپریالیستها وصهیونیستها اصلا به مفاهیم عالی این دو دین اسمانی بلد نیستند همه ادیان الهی مخالف قتل وکشتار وظلم وچپاول وتاراج میباشند مخالف استعمال بمب اتم وسلاح های کشتار جمعی اند ولی اینها این سلاح هارا میسازند وهم استعمال میکنند صهیونیستها حتی چندین پیامبر خودرا به شهادت رسانیده اندو... ازینروبا تولد عیسای مسیح<َع> نه تنها مخالف نباشید بلکه اورا جشن بگیرید وازان استقبال نماید
تبنگچی

>>>   اگر کمی دقت کنیم وبدانیم که از پیدایش زمین شش ونیم میلیارد سال٫ از پیدایش انسان در روی زمین پنج ونیم میلیون سال واز دین ودینبازی صرف دوهزار سال میگذرد٫ ضرورتی به اینقدر جنگ ودعوا باقی نمیماند.
عاقل

>>>   گمان میرود که در روند عمل بر دین خدا (ج)، پیغمبران خدا، کدام کاستی نداشته اند، این امت است که با فراتر رفتن از احکام پیغمبران و فعالیت های انحرافی مهر بر پیشانی پیغمبران زده اند! حضرت پیغمبر محمد مصطفی (ص) را نمیتوان بهتر از خداون تعریف نمود که فرموده اند: (ای پیغمبر! من تو را نه فرستادم مگر رحمت برای عالمیان).
این جا مشکل در احکام خدا و رسولان خدا نیست، مشکل در بنده گان و امتانی است که که بنام علما، مجاهدین جلو دین خدا را در دست گرفته، مخلوق خدا را به بیراهه می برند، در حالیکه دین خدا دین انسانیت است و پیغمبران رحمت پروردگار برای عالمیان اند.
م.ز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است