تعجيل در ثبت نام و تأخير در انتخابات!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۷    ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ کد خبر: 156772 منبع: پرینت

مهلت ثبت نام كانديدان رياست جمهورى رو به پايان است اما چنانچه ديده ميشود، به جز چند تن از شهرت طلبان و نامزدانى كه از ساده لوحى و خوشخيالى وارد عرصه شده اند ، كانديدان واقعى و كليدى اين دور، كه يا قبلاً كانديداتورى خود را تلويحاً يا صريحاً مطرح نموده اند و يا گمانه زنى افكار عمومى در مورد شان چنين است، تا هنوز ثبت نام ننموده اند.

بر اساس اطلاعاتى كه از كميسيون انتخابات به بيرون درز نموده، قرار است انتخابات، سه ماه به تعويق بيافتد. اما در حاليكه تعويق انتخابات تا حال رسماً اعلان نگرديده، با اين حال سرنوشت كانديدان ايكه ثبت نام نموده اند و نامزدانى كه نام شانرا ثبت نكرده اند چه خواهد شد؟

آيا آنانيكه ثبت نام كرده اند، الىٰ انتخابات ايكه مشخص نيست چه زمانى برگزار خواهد شد، بلاتكليف خواهند ماند؟ آيا آن عده ى كه تا هنوز منتظر انكشاف اوضاع اند، با ختم مهلت ثبت نام و تعويق احتمالى انتخابات، فرصتى براى كانديد شدن را در آينده خواهند يافت؟

بى ترديد، امريكا قصد دارد تا قبل از انتخابات ٩٨ با طالبان به تفاهم رسيده، جناح آشتى ناپذير يا همان طالبان روسى و ايرانى را نابود و يا شديداً تضعيف نمايد و طالبان پاكستانى و عربى را در نظام سياسى مدغم كند. بناً لازم است تا آن زمان، انتخابات به تعويق افتد.

فلهذا بهتر بود روند ثبت نام كانديدان نيز تا روشن شدن تاريخ دقيق انتخابات به تأخير مى افتاد. تا در و روشنى و تعامل با وضعيت جديد، تركيب تكت هاى انتخاباتى شكل مى گرفت.
ابن احتمال را نيز نميتوان منتفى دانست كه در دقايق نودِ روز آخر، ازدحام كانديدان اصلى را كميسيون انتخابات شاهد باشد.

به گمان غالب، كانديدانى نظير اشرف غنى، داكتر عبدالله و اتمر كه از آنها بعنوان بازيگران اصلى انتخابات نام برده ميشود، اطلاعات دقيقى از انكشاف احتمالى در خصوص گفتگو و تفاهم با طالبان و فرآيند اوضاع سياسى و بالتبع انتخابات دارند كه با چنين خويشتندارى و سكوت معنا دار، وقت كشى مى كنند.

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
ریاست جمهوری
نظرات بینندگان:

>>>   یک کاندید نو پیدا شده است که میگوید:
به زور خدا.اگه مردم به مه رای بتن،مه متیقن هستم که تمام کاندید های دیگه ره در مرحله اول شکست میتم و در دور دوم انتخابات اشرف غنی را نیز شکست میتم.
منتهی به شرطی که مردم به مه رای بتن.
نام اش یادم رفته.اگه کدام نفر نام شه میفهه،نام شه نوشته کنه.
یک آدم لوکس دریشی کرده ،همرای نکتایی،همو تو جدی،زیر چشم هایش هم یک کمی خلطه.

>>>   ع وغ باید از اول امرالله صا لح و خالد را در پست های امنیتی تعین می کردند تا اینکه این قدر مردم بی گناه ما در طول دوران بچه مستری یعنی برمک و طارق شاه کشته نمی شد شما بیبیند از زمانیکه صا لح و خالد در پست های امنیتی نشسته اند امنیت همه بر قرار است

>>>   نام اش یادم آمد. ضرور نیست بپالید.نام اش حکیم تورسن است.

>>>   حكيم تورسن از بقاياي حزب خلق و از مأمورين سازمانهاي امنيتي حكومتهاي خلقي/پرجمي ، هنوز هم عضو حزب متحد ملي علومي است. اين آدم كه به علاقمندي ميخواهد سياستمدار باشد، ساده پتان است و هنوز هم نفهميده كه در اين وطن چه ميگذرد. نميدانم كه اين كانديد ها راجع به مقام، منزلت و چوكي رياست جمهوري چه فكر در سر دارند كه هشتاد نَفَر خودرا احتمالن كانديد ميكنند.

>>>   پشه يار صاحب هم كانديد است معاونين شان محترم پشه دوست و محترم پشه مل . لطفا راي دهيد

>>>   حيفش كه پول ندارم اگرنه خودم كانديد ميكردم و از خودم بهتر رييس جمهور پيدا نميشود. ملت و مردم را ظرف يك سال پولدار ميساختم يك يك روپيه را همراي ملت و مردم تقسيم ميكردم. از پيسه كمكي گرفته تا وند وزارت ماليه و خورد و بورد وزارت دفاع و داخله و قراردادي ها و غيره و پيسه هاي پروژه هاي انكشافي و اوپراتيفي و كد اين و كد ان همه و همه را با ملت و مردم مساويانه تقسيم ميكردم نه اوغان ميگفتم نه فارسيوان همه و همه باهم خوش و خوشحال ميبوديم بچه هايتان درس ميخواند خود تان پلو چلو و كباب ميخورديد و تشله بورد و گدي پران بازي ميكرديد . نه تكي ميشد نه پكي ارام ارامي ميشد.
فقيريار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است