وضعیت در شمال کشور نگران کننده‌ است
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۲۳    ۱۳۹۷/۱۰/۱۷ کد خبر: 156776 منبع: پرینت

شمال کشور در آتش جنگ می‌سوزد اما آقایان به‌دنبال یافتن (لانه‌ی) دشمن هستند. به‌عبارت واضح‌تر اگر بیان کنم، فاریاب، جوزجان، سرپل، بغلان و بلخ در وضعیت خیلی شکننده‌ی (حتی سقوط) قرار دارند، ولی آقایان هنوز به‌فکر یافتن راه رسیدن به‌خانه‌ی دشمن هستند.

چند روز پیش وزیر محترم جنگ کشور “اسدالله خالد” در جریان معرفی‌اش به منسوبان وزارت جنگ کشور گفت:«سر ورکوو خو سنگر نیسو.» آن گفته‌اش را به‌گونه‌ی به یکی از شعارهای داکتر نجیب (رییس‌ جمهور ظالم وقت) ربط داد که می‌گفت:«سر ورکوو خو سنگر نه ورکوو.» ضمن آن‌که، اصلن توقع نمی‌رفت آقای “خالد” که خود یک مجاهد است، داکتر نجیب‌الله که صدها جهادگر و آزادی‌خواه‌ را در زمان حکومت‌ استبدادی‌ ا‌ش به‌شهادت رسانیده‌ بود، قهرمان “اتل” بخواند. سخنی‌که به باور من، توهین بزرگی به‌خون هزاران شهید آزادی‌خواه و خانواده‌های آنان بود.

به‌هرحال، در کنار وضعیت بدی که ولایت‌های فوق‌ذکر دارند، چندین ولسوالی ولایت بلخ نیز در معرض خطر (سقوط) قرار دارند. بلخی‌که تا همین ‌‌دوسال پیش، از امن‌ ترین ولایت‌های کشور محسوب می‌شد اما حال در وضعیت خیلی نگران کننده‌ی قرار دارد. همین دیشب شماری از فرزندان با شهامت آن (بلخ) بر اساس بی توجهی و نرسیدن کمک، به‌شهادت رسیدند، آن‌هم پس از بسیار مقاومت و ایستادگی.

بنابر عرایضی که بالا ذکر شد، پیش‌نهاد می‌گردد تا (آقایان) به‌جای این‌که فرصت را از دست بدهند و وقت شان را به‌ناحق در جستجوی لانه‌ی دشمن که اتفاقن، آدرس آن‌هم مشخص است، به هدر بدهند، همت کنند و دشمنان آرامش مردم افغانستان‌ را در فاریاب، جوزجان، سرپل، بغلان (که‌همین اکنون هم در آن جنگ‌ جریان دارد) و بلخ، هدف قرار دهند.

پیش‌نهاد شماره دوم!
اگر این کار (جنگ و دفاع) از توانایی شما آقایان برون است، پس لطفن به‌جای گزا‌ف‌گویی های بی مورد، بروید و نیروهای محلی که از تجارب خوبی در نابودی دشمن هم برخوردار هستند را حمایت کنید، سلاح و مهمات بدهید، تمویل و تجهیز نمایید تا آنان بتوانند شر دشمن را کم کنند!

مرتضی_جلالی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شمال
نگران
نظرات بینندگان:

>>>   آقای جلالی .محترم وزیر صاحب دفاع از داکتر نجیب شهد به حیث قهرمان نام برده ،این یک حقیقت است او که فرزند صدیق خدمت گار مردم افغانستان بود این هم یک حقیقت است ،مردم افغانستان دزدان و قاطلین خود را میشناسند با گذشت زمان چهره های اصلی آنها نمایان میشود

>>>   شعار زنده یاد شهید داکتر نجیب هنوز هم بردل دشمنان این کشور لرزه میاندازد، اگر دلت فعلی هم علیه اشرار این دوران که طالب ها هستند برزمد باز زمانی هم قماش شما اورا ظالم خطاب خواهد کرد،همو شعار راهم غلط کردید،و دیگراینکه آن باندهای را که شما مردمی میخواهید سالهای قبل در مقابل طالب ها بگیل شده اند و ازبرکت مظالم و بی خردی های اینها بود که طالب تشریف اورد

>>>   مخالفین درجه اول منطقوی امریکا بیشتر از امریکا نفوذ در شمال دارند و باعث ناامنی میگردند تا جبهات قومی و سمتی را دامن بزنند و افغانستان را دو پارچه و تضعیف کنند تا امریکا دوری گزیند و در نتیجه جنگهای داخلی و تروریستی برگردد.
ولی یک قوم که انگیزه اش به سهم در دولت کاهش یافته نمیتانه مردم با تجربه شمال را مرموزانه بین هم بیاندازند و در نتیجه همسایه هم نژاد و همپیمان شان نتیجه ای جز سبکی و افشا جهانی نخواهد گرفت.
چمران دره صوفی

>>>   اين خاينين خود شان به قصد همه كشور را به طالب تسليم ميكنند. اگر اينها خايين نباشند صرف از مردم محل حمايت كنند طالب گم ميشود. همين فعلا در جوزجان فارياب بلخ بغلان و سمنگان بيش از دو صد هزار جوان اماده دفاع از ملك خود در برابر طالب است ولي اين دولت خايين نميخواهد طالب گم شود.

>>>   پيشنهاد مليشه سازي ، اينبار مردود است !

>>>   این درست است جنگ گگ های خورد ریزه وجود دارد تشویش نکنید امپراطور شمال است هتمی دندانهای طالب را میکشد

>>>   لالا !
بنظرم كه نگراني ختم شد. ايتلاف بزرگ از هم پاشيد. حالا ضرورت به سقوط شمال نيست چون يا اتمر يا غني رييس جمهور ميشود. فعلا وقت گم كردن طالب رسيد.

>>>   بعد میگویند چرا افغانستان آرام نمیشود .وقت که چنین اشخاص کینه ای چنین استدلال را همیشه به زبان میاورد دیگر چه انتظار دارید ....ق طوری نجیب میگویند فکر می کند نجیب اله یک آدم عادی بود همین حالا میلیونها هوا دار دارد. سه ميليون کشته و معیوب همگی مجاهد نبودن دومیلیون اش از حکومت نجیب بود شما ها خیلی از سربازان افسران زمان نجیب الله را بشهادت رساندید جواب خانواده های آن ها را که میدهد.به نظر من اگر می خواهید کشور ما آرام وصلح برقرار شود.تروریست ها به ولایات ما رخنه نکند.ازهمین حالا گذشته ها را کنار بگذاریم
( مجاهد پشیمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است