شمخانی: ایران مذاکره با آمریکا در افغانستان را رد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ کد خبر: 156804 منبع: پرینت

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: در سفرم به افغانستان دو نماینده آمریکا با مراجعه به من از آمادگی واشنگتن برای گفتگو با ایران سخن گفتند، ولی ما با آنها مذاکره نخواهیم کرد.

به گزارش فارس، شمخانی درباره مذاکرات ایران با طالبان و دولت افغانستان گفت: به دنبال کمک به دولت این کشور برای تحقق ثبات هستیم. طالبان به دنبال این است که بتواند با دولت این کشور به مصالحه برسد. جمهوری اسلامی نیز به دلیل نیات عدم سلطه‌گری و صلح طلبی در پی کمک به دولت افغانستان برای رسیدن به یک فرمول به منظور صلح و ثبات است.

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پنجم ماه جدی سال جاری، برای دیدار رسمی یک روزه وارد کابل پایتخت افغانستان شد.
در این سفر که به دعوت «حمداله محب» مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان انجام شد، شمخانی با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بررسی راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی و امنیتی، مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته و همکاری‌های مشترک مرزی و منطقه‌ای از جمله مهمترین اهداف سفر شمخانی به افغانستان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با مقامات ارشد افغانستان ضمن اعلام حمایت ایران از روند صلح در افغانستان با رویکرد درون افغانی، هرگونه اقدام بر خلاف این روند را آسیب زدن به امنیت و ثبات این کشور خواند.
وی همچنین اعلام کرد که گفت‌وگوهای ایران با طالبان با اطلاع دولت افغانستان ادامه خواهد داشت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   شعار شمخانی درکاندیداتوریش ،اخراج افغان های پناهنده بود .آنهم مظلوم ترین افراد حین جنگ !!!خلاف اصول بین المللی واخلاق وحقوق بشر وهر قانون مورد قبول والبته شرع .
او حق دخالت درامور افغانستان ندارد

>>>   تحريم ها ايران را كلافه ساخته و نميداند كه دارد چه كار ميكند. بازي نابخردانه را كه ايران راه انداخته باعث منفور شدن ايران در اذهان مردم افغانستان شده و ان حساسيتي را كه قبلا مردم افغانستان در قبال پاكستان داشتند به سمت ايران در حركت است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است