استدلال های "کودکانه" قانونی را جدی نباید گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۷    ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ کد خبر: 156817 منبع: پرینت

بگذارید او خواب صدارت را در بستر اهریمن ببیند!
به قصه های مفت و مغشوش کننده او ارزش قایل نشوید!
برای ریاست جمهوری کمر همت بسته کنید! ریاست جمهوری حلال و حق مشروع جامعه تاجیک ضد تروریزم و فاشیزم است!
معاونیت برای جامعه تاجیک حرام مثل گوشت خنزیر است!
جای معاون طلبان تاجیک در رکاب رییس جمهوران تروریست پرور و طالب پرست در جهنم است!
قانونی ۱۸ سال است که در لست سیاه جامعه تاجیک قرار دارد!

در نتیجه فشار های اجتماعی جامعه تاجیک یونس قانونی بالاخره از مخفیگاه و کانون توطئه علیه مردم تاجیک بیرون شد و بطور علنی دلایل قبولی معاونیت اتمر را آفتابی کرد.
هدف از تمام استدلالات کودکانه، فریبکارانه و مغشوش کننده یونس قانونی زیر نام تغییر ساختار سیاسی
توجیه معاونیت او در رکاب اتمر و جلب حمایت نخبگان سیاسی و جامعه تاجیک است.

۱) قانونی: " ریاست جمهوری به ما نمی رسد، معاونیت یگانه مقامیست که برای ما می رسد"
پرسش اساسی اینست که چرا مقام ریاست به ما یعنی جامعه تاجیک نمی رسد؟ کی ها شما را نمی گذارند؟
امریکاییها؟ پشتونیزم؟ بشقاب های پرنده و یا خدا؟
چرا ریاست برای ما حرام است ولی معاونیت حلال؟

در انتخابات ۲۰۱۴ هم خدا با شما بود و هم زمین و آسمان. مگر مقاومت جامعه تاجیک باعث ایجاد ریاست اجراییه نشد؟ مگر رییس جمهور ابرقدرت امریکا با دستان خودش تاج ریاست اجرایی را بر سر شما نگذاشت؟ اگر مقاومت بیشتر می کردید و از حق مشروعی مردم دفاع می کردید و عبدالله به جامعه تاجیک خیانت نمی کرد، رئیس جمهور آمریکا شخصا تاج ریاست جمهوری را بر سرتان می گذاشت. وقتی شما ترسو و خاین باشید، گناه آمریکا چیست؟
وقتی تو از حقت که خدا و مردم برایت داده بود حراست نتوانستی خدا هم از تو بیزار شد.

۲) قانونی با طعنه به کاندیداتوری احمد ولی مسعود می گوید که اگر بتواند انتخابات را ببرد.
به باور این قلم برخلاف ذهنیت گمراه کننده و تضعیف روحیه مردم توسط قانونی اراده قاطع احمد، ولی مسعود که برای ریاست جمهوری کمر بسته است، به همت جامعه تاجیک و حمایت خداوند پیروز شدنی است. و روی معاون طلبان سیاه شدنیست.
هم چنان اراده قوی لطیف پدرام دو ستاره بزرگ جامعه تاجیک درین انتخابات تمام توطئه های قانونی ها را نقش بر آب می کند.

۲) قصه های مفت تغییر نظام سیاسی.
قانونی قصه مفت تغییر نظام سیاسی را در دقیقه نو در میدان رهبران منسوب به تاجیک انداخته است. او می گوید که" برای غنی نظام سیاسی فعلی خط قرمز است، ولی برای اتمر خط قرمز نیست. اتمر حاصر است در بدل معاونیت به ما هم پست نخست وزیری را ایجاد کند و هم انتخابی شدن والی ها..."
واقعیت این است که نظام متمرکز ریاستی خط قرمز همه پشتون ها است از پشتون اصیل درانی و غلجایی تا پشتون های بدل و پشتون شدگان لغمانی، ننگرهاری، وردکی و وغیره. تغییر نظام سیاسی متمرکز برای آنها یک انتحار است.
حتا اتمر به عهد خود وفا هم کند، هیچ پشتونی از وی حمایت نخواهند کرد و تا سطح قتل او به پیش خواهند رفت. تغییر نظام سیاسی از صلاحیت های اتمر خیلی بلند است.

۳) اعتماد کردن به اتمر که دست شیطان را از پشت بسته است یک خود کشی کودکانه است. قانونی به اتمر حتا بیشتر از اولیا اعتماد و باور دارد و مانند معلم عزیز تصور می کند که زمانی به جامعه هزاره ها اطمینان داده بود، متفکر دوم را فریب داده است.

۴) بیعت کردن یکی از سرداران مجاهد پنجشیر به یک خادیست و به اصطلاح مجاهدین ملحد و یک جنایتکار حرفوی و فاشیست خونسرد توهین به مکتب مسعود و جامعه تاجیک است.

۵) قانونی: "معاونیت بدون تغییر ساختار، برای ما هیچ معنی ندارد چون هدف ما معاون شدن و رئیس شدن نیست بلکه تغییر ساختار است.
قانونی میگوید هدف ما معاونیت نیست" . برای اکثریت جامعه تاجیک معاونیت مقام بردگی و شهروند درجه دوم است. اما هدف اصلی قانونی معاونیت است، تغییر نظام سیاسی یک قصه مفت و گمراه کننده است.

اما چرا هدف ما" ریاست نیست"؟
این یک استدلال کودکانه بیش نیست. هدف اصلی ما و پشتونها مبارزه قدرت بر سر ریاست است. اگر چنین نمی بود چه نیاز به تغییر نظام سیاسی است؟
آیا هدف مردم ما نخست وزیری بحیث شهروند درجه دوم است؟
نخست وزیری هم در ساختار نیمه ریاستی عروسک رییس جمهور است. مگر ما در زمان نجیب و کارمل نخست وزیر نبودیم؟
نخست وزیری به معنای تغییر معادله قدرت و عادلانه شدن قدرت نیست.
آیا طرح تغییر نظام سیاسی در دقیقه نود منطقی است؟
رییس جمهور تاجیک مثل ولسمشر پشتون هر دو به نظام متمرکز ریاستی در شرایط کنونی نیاز دارند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانونی
استدلال
نظرات بینندگان:

>>>   برای شما دزد ها نه باید معاونیت حتی یک مدیریت هم داده شود

>>>   از طبقه ....دوتای شان در یک راه روان نیست هرکس غیب بود دیگری پشت سرش غیبت وتخریب میکند

>>>   برای قا نونی هم شرم است که یک ستون که معا ون یک کمونست و لنک و ستو ن پنجم شود که اتمر گاهی عضو خلق و گاهی طالب و گاهی هم در زیر پتر انگلیس و گاهی درزیر پتر امریکا خود را نمایان می کند

>>>   دفتر مطبوعاتی محمد حنیف اتمر کابل

قانون اساسی افغانستان دستورالعمل و تامین کننده عدالت، نظم، امنیت، خواست اجتماعی و هویت سیاسی تمام شهروندان افغانستان است و به صراحت از حقوق شهروندی ملت مسلمان افغانستان دفاع می کند؛ هر گونه اقدامی که مغایر قانون اساسی افغانستان باشد، تعدی به حقوق مردمان شریف کشور قلمداد می شود.

کلیپ صوتی که در شبکه های اجتماعی دست به دست میشود، و تلویزیون آریانا ادعای بدست آوردن آنرا میکند هیچگونه ربطی با من و یا با تیمم ندارد.
تمامی موارد که در آن کلیپ مورد بحث قرار گرفته اند نظریات شخصی محترم محمد یونس قانونی بوده و نمایندگی از رضایت ما نمیکند.
در مورد ائتلاف با حزب جمعیت و اشتراک یکجا در تکت انتخاباتی مان هنوز بحث جریان دارد و به نتیجه نهایی نرسیده ایم.
با ذکر موارد فوق ما از مردم شریف و مجاهد افغانستان خواهشمندیم تا شکار توطئه های دشمن نشده، بر ما اعتماد داشته باشند.

مردم عزیز کشور خوبتر میفهمند که من، منحیث یک افغان وطندوست با هیچکس معامله نمیکنم. حزب جمعیت یکی از حزب های بانفوس و سربلند کشور است که در راس آن رهبران بزرگ همچون استاد شهید برهان‌الدین ربانی و قهرمان ملی شهید احمد شاه مسعود بوده اند و همراهي چنين حزبي با تيم ما بيانگر وحدت و اتحاد هويت افغانيت و اسلاميت است.

و من الله التوفیق

>>>   جناب امیرزاده آقای قانونی و امپراتور شمال مخفیانه بااتمر وارد معامله شدند متاسفانه تیم اشرف و تیم حکمتیار نوار صوتی قانونی که با یکتن از قوماندان جمیعت صحبت میکرد نظام جمعیت اسلامی و برنامه اتمر را به باد هوا داد.

>>>   "ریاست خو به ما نمیرسد،" ههههه۰۰۰ بشرمید با این ضعف و قبول عقارت خودتان۰
آیا چه مشکلی وجود دارد که شما تیکه داران قومی تاجیک اوزبیک هزاره و بقیه سران اقوام غیراوغان باهم متحدانه یکدست داخل میدان مبارزه با شئونیزم و تمامیتخواهی اوغان نمیشوند؟
چرا در مقابل همدیگر گذشت ندارید، چرا از امتیاز طلبی های شخصی و گروهی نمیگذرید، و چرا موفق به ایجاد یک جبهه متحد اقوام مختلف بر علیه شئونیزم قبیله نمیشوید؟
"ریاست خو به ما نمیرسد،" ههههه۰۰۰ چرا نرسد؟

>>>   ساختار نظام را از طریق مادونی و معاونیت اتمر لنگ تغییر میدهد۰ بیشک والله۰

>>>   آقای امیرزاده قصه های شما نیز مفت است. رهبران جمیعت تنها قدرت و دالر میخواهند و هردو خواستۀ آنها پهلوی اتمر یا غنی برآورده میشود. خط فرمز یا خط سفید برای شان مطرح نیست.

>>>   بیدار شو مردارخور که صبح است برو پیتزا دریوری که بالایت ناوقت شده است

>>>   قانوني را فعلا تاجكها به دوتايي پشه ارزش نميدهد . او به ارمانهاي تاجك ها در بن خيانت كرد. بعدا با تشكيل حزب افغانستان نوين باز هم به ارمانهاي جمعيت خيانت كرد. و بعدا با شكست حزب افغانستان نوين و گم نامي وي براي چندين سال دوباره در موقع انتخابات پيدا شده و با قبولي معاونيت ميخواهد به ارمانهاي تاجك خيانت كند. ولي مطمنا بايد گفت كه قانوني مانند عبدالله از لست افراد محترم در نزد تاجكها پاك گرديده و هيچ تاجكي او را نميخواهد. همانطوري كه قهرمان ملي او را بلبلك راديو و تنبلك عمل ميناميد حالا هم همان قانوني و حتي كمتر از ان است.

>>>   از اول هم معلوم بود که سران تاجیک نه راه درستی انتخاب کردید و نه هدف درست و مشخصی دارید در انتخابات.
پیش از انتخابات همه ای شما مجاهدین یا همان حزب جمعیت هم دل و هم صدا هستید نزدیک انتخابات شما را برق سه فاز میگره و همه پراکنده میشوید همین است که دشمن ضربه ای محکمی به شما میزند بعداً که سرد شدید احضار پیشیمانی میکنید ولی در حقیقت نادان هستید نادان سیاست.
آقای امیر زاده درست فرمودید انتخابات قبلی همه چیز باشما یار بود چانس بخت اقبال، زمین، زمان، خدا و رای مردم چی تاجیک و چی پشتون و هزاره همه چیز را داشتید چی شد یک باره تسلیم شدید خام هستید نادان هستید خام سیاست نادان سیاست و هچنان پول پرست ایمان شما رهبران تاجیک پول است نه خدمت نه حرمت، شما در حقیقت با پذیرفتن ریاست اجرایئه خیانت بزرگی به مردم کردید مردمی که بخاطر شما جان دادن انگشتانشان را از دست دادن ولی آقای عبدالله عبدالله چی کرد همه را فراموش کرد مقاومت نکرد.
باز تازه آقای قانونی دنبال راه که دوست اش رفته میرود بدون این که فکر کند که آقای اتمر یک انسان فاشیست درجه یک است. شما به کار نامه اش نگاه کنید وزیر انکشاف دهات بود از صفا کار تا کتاب دار از فرش تا ظرف همه پشتون بودن پشتونستان جور کرده بود به هر شعبه داخل میشدی در راس آن پشتون بود
باز آقای قانونی با آقای اتمر توافق کردن توافق کردن با اتمر یعنی خنجر زدن از پشت به قوم تاجیک است، بس است با احساسات پاک مردم بازی نکنید از خدا بترسید.
از هم حزبی های خود پند بگیرید چی شد امیر اسماعیل خان چی شد استاد عطاء نور و غیره ها همه اینها از دهن های شان آتش بیرون میشد ما این میکنیم آن میکنیم کوه به کوه میزنیم ولی یک پشتون خانه نشین کرد طفلک ها را خام هستید پخته شوید به عقل بیاید کمی فکر کنید طفلک ها بازیچه نشوید.
شما متوجه نیستید شما را پراکنده کردن پشتون ها از نسل انگلیس هستن از کله پر از مغز خود کار میگیرند.
ولی شما تاجیک ها از احساسات خود کار میگیرید.
عدالله عبدالله کاندیدا است احمد ولی کاندیدا است قانونی معاون است در تیم اتمر خوب دقت کنید شما متحد بودید تا چند روز پیش ولی حالا چی شد پراکنده شدید.
یک تیم واحد جور کنید و همه از او حمایت کنید صدرصد برنده میشوید ولی افسوس که که بعد از انتخابات شما یک تیم واحد میشوید ولی در وقت انتخابات صد تیم جداگانه برنده شدن با این فکر و رفتار خواب و خیال است.

《ضیائی》

>>>   اميرزاده !
بهتر است يك دهل به گردن اويخته و خود را فاتح اعلان كنيد!!!!!!
شما از گروپي دفاع ميكنيد كه حيثيت ديوار ريگي را داشته وهرلحظه در حال فرو ريختن است.
هروقتيكه شما دربين خود از زدوخوردهاي بيمورد جلوگيري نموديد ميتواند دهل موفقيت بسراييد .
بهتر است يكي دو ويا سه ماه الفباي سياست را نزد ناكام ترين شاگرد سياسي پشتون فرا گيري.
نوروز

>>>   نود و پنج فيصد پشتون ها طرفدار طالبان استند و پنج فيصد راي باقيمانده شان بين رهبران دولتي شان تقسيم شده كه به اتمر نيم فيصد ان تعلق نميگيرد. ساير اقوام هم از اتمر دل خوش ندارند. پس من هم نميدانم كه محقق و قانوني به اساس كدام محاسبه معاونت اتمر را پذيرفته اند. ؟
شما باور كامل داشته باشيد كه اين پنج فيصد دولتي هاي پشتون هرگز روي رياست جمهوري را نميبينند اگر ما غير پشتون ها معاونيت شان را قبول نكنيم.
ولي متاسفانه ديده ميشود كه رهبران ما با نفوس و راي ما انها را رييس جمهور ميسازند.
و ان رييس جمهور پشتون كه خود ما ان را رييس ساخته ايم توسط وزراي قوم خود ما ، ما را تار و مار مينماييد.
چرا خود تان نميخواهيد رييس جمهور شويد؟
عبدالمجيد پنجشيري

>>>   در نخست ما فکرمیکردیم که جهاد حزب جمیعت وجمیعتیان به منظوراعلای کلمت الله است وبخاطر آن مبارزه میکند ومازیاد برایشان احترام داشتیم مگرحالا فهمیدیم که تحت چتراعلای کلمت الله مبارزه آنها برضد پشتونها ازقبل سازماندهی شده حیف انسانهائیکه ناحق درآن شهید شده اند زیراهارون هروقت تمام موضوع را به خوبی افشا کرده واین به نفع دیگران تمام میشود زیرا منسجم میگردند شؤنیزم قبیله چی معنی دارد غیرت هرکس معلوم است چرا بسیاروارخطا هستین معاونیت برایتان خوب است زیرا درریاست به کولاب فرار میکنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است