ما احمق هستيم يا رهبران مان؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ کد خبر: 156832 منبع: پرینت

دروغ ماندگار نيست!
انسانها مي توانند راستي و درستي را در وجدانهاي خفته شان يا تعصب بيجا و حماقت شان در كوتاه مدت پنهان كنند مردم را فريب دهند اما نمي توانند تا أبد عوام فريبانه به مردم دروغ بگويند. وقتي تاريكي شب بگذرد تبسم خورشيد صبح همه چيز را روشن خواهد كرد و بر همه عريان خواهد شد در سياهي شب چه جنايتي شكل گرفته است!

در هیجده سال عبدالله، قانوني، محقق، عطا، دوستم، خليلي و ... آنقدر به ما دروغ گفتند آبروي دروغ را بردند حتي شيطان را از دروغ گفتن رو سياه كردند!
همين آدمها بودند در بٌن جمع شدند گفتند: ما صلح به ارمغان مي آوريم ر هبر خود را (كرزي) پيدا كرديم.
همين آدمها بودند وقتي كرزي بعد مدتي بيرون شان كرد گٌفتند: كرزي فرماندهان جهادي را ترور طالب را حمايت مي كند.
همين آدمها بودند وقتي كرزي دوباره خواست شان گفتند: كرزي آدم خوبي است.
همين آدمها بودند گفتند: اشرف غني بهترين رهبر است.

وقتي تبعيد، سركوب و از دولت اخراج شان كرد گفتند: اشرف غني قوم گرا است طالبان پشتون را مسلح غير پشتون ها را نابود مي كند و مي خواهد ما را مم ترور كند.
همين آدمها بودند وقتي غني به خدمت كردن خواست شان سوگند ياد كردند به آن وفا دار هستند.
همين عبدالله بود گفت: قطعه-قطعه بشم حكومت تقلبي را نمي پذيرم.
همين عطا،عبدالله، محقق، قانوني، دوستم، صلاح الدين، اسماعيل خان و... بودند مي گفتند: اشرف غني،كرزي، اتمر، استانكزي در ترور ها دست دارند، طالبان و گروه هاي تروريستي را حمايت و به مناطق شمال اعزام مي كنند.
همين ها بارها گفتند: اتمر، استانكزي، كرزي، غني مسبب ترور فرمانده هان ما از جمله استاد رباني،سيد خيلي،دَاوُد و... هستند.

حالا چه معجزه شده و كدام فرشته آمده به اينها الهام كرده است دوباره به توصيف اتمر و اشرف غني شروع كرده اند؟!!
بنظر من اٌفق ديد آنها كوتاه در حد شغل خود و فرزندان شان است نه رهبري و مديريت مردم آنها مردم را احمق فكر كرده اند از احساسات مردم به عنوان ابزار براي منافع شخصي شان باج خواهي مي كنند.
اين حماقت و جهالت ما است كه تبليغ به نفع رهبران عوام فريب مي كنيم در خيانت و جنايت آنها بر عليه مردم خود سهم مي گيريم.
اگر ما در جنايت آنها شريك نشيم به نفع آنها تبليغ نكنيم و ننويسيم ميليونها انسان را گمراه نكنيم اين احمق ها نمي توانند بر ما حاكم شوند آنها پيشا پيش ملت بروند مردم از پشت آنها وهمه را آنها را به قصاب ها تحويل بدهند.

شما ها كه كارمند عبدالله، عطا، احمق ضيا، احمد ولي، محقق، دوستم، هستيد شايد سياهي لشكرتان مانند دروغ رهبران تان زياد باشد اما ماندگار نيست.
اين رهبراني كه از ما سوء استفاده مي كنند از هر دشمني دشمن تر براي ما مردم ما هستند آنها بدترين خيانت هارا در حق ما كرده اند كه هيچ دشمني در حق ما نكرده است...
از چنين انسانهاي .... كه به مردم خود دروغ بگويند، خيانت كنند و از مبلغان آنها از هر قوم و تباري از هر دين و مذهبي باشد بيزارم.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبران
احمق
نظرات بینندگان:

>>>   یقینا این قسم انسانها بدرد جامعه ما نمیخورند
فضلی

>>>   گل اميري!
چره اي فير نكن. احمد ولي مسعود تا حالا در قدرت نبوده و حتي داخل سياست هم نشده. شما هركه را ميتوانيد بالايش بحث جداگانه داشته باشيد ولي اين درست نيست كه نام يك شخص يا اشخاص را در يك لست يكسان بياوريد، همه يكسان نيستند. و ...

>>>   هی هی دیدی بازی تان داد

>>>   الحق که درست فرمودید. همه این انسان های فرصت طلب امتحان شان را داده اند هر کس ازین بیشتر دنبال چنین اشخاص فرومایه و خود خواه برود از حماقتش است. باید فریب این انسان های .....را نخورد.
جبرئیلی

>>>   مردم افغانستان اتحاد کرده که اتحاد نکند ومنافع( گذراشان ) را در اختلاف می بیند والا چهل سال است که طعم تلخ اختلاف (خون ریزی اوارگی وبه یغما رفتند سر مایه ملی و سوئ استفاده کشور های فرا من تقو ی.....)را ملت ومردم ما چشیده است وخسته ونا امید از اینده ونگران به شب بدون صبح به سر میبرند ... به امید روزی صلح اشتی سازیش و درگ متقابل همه ای جریان های دخیل کشورم چهل سال در مها جرت ودوری از خاک و دامان مادر ( وطن) خسته شده ام ای هم وطن (دولت واحزاب و طالبان ..)
مها جر

>>>   ما احمق هستيم يا رهبران مان؟
ما احمق هستیم که این رهبران فاسد را برای چندمین بار می آزمائیم و هنوز هم به عقل نمی آئیم.

>>>   مطمئنا ما احمق هستیم شک نکنید.

>>>   بر اساس گزارش‌های متعدد رسانه‌ها، تماس‌های سازمانی موساد با افراد مشخص، به دوران جنگ‌های شوروی و یا پیشتر از آن برمی‌گردد و این روابط شامل رهبران و جنگجویان افراطی پشتون و عرب و تلاش‌هایی برای نفوذ میان مقامات دولت‌های پس از شوروی در افغانستان می‌شود.
منابع متعدد انگلیسی‌زبان گزارش داده‌اند که اسرائیل با گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان که میان مردم این کشور نیز به "قصاب کابل" مشهور است، از دوران جنگ شوروی و احتمالاً تا کنون در این کشور روابط گسترده داشته است.
این منابع افشا کرده‌اند که چارلی ویلسون عضو مشهور مجلس نمایندگان آمریکا از حامیان مهم اسرائیل برای پیشبرد اهداف صهیونیسم در جنگ‌های افغانستان محسوب می‌شود.
وی از جمله افرادی بوده است که در تحویل‌ صدها میلیون دالر پول و اسلحه موساد به حزب اسلامی حکمتیار نقش کلیدی داشته است.
یک روزنامه‌نگار امریکایی در یادداشتی در سال 2016 درباره رابطه اسرائیل با حزب اسلامی فاش کرد که این ارتباط توسط چارلی ویلسون انجام می‌شده است.
کریستوفر بولین نوشته است: ویلسون شخصاً با گلبدین دیدار کرد و به توافق رسید که حزب اسلامی از اسرائیل اسلحه دریافت کند و با مأمورین موساد در پاکستان ارتباط داشته باشد تا افراد حزب او را آموزش بدهند.
حدود چهار هزار تن از جنگجویان حزب حکمتیار در راستای این توافق، توسط کارشناسان اسرائیلی آموزش‌های نظامی دیدند که تعدادی از جنگجویان عرب نیز در جریان این آموزش‌ها در حزب اسلامی ادغام یا جایگزین شدند.
پیش از این، برخی از رسانه‌ها از اعزام سربازان اسرائیلی در پوشش نیروهای اماراتی به افغانستان در آینده نزدیک خبر دادند.

>>>   در اين شك نيست كه اگر ما احمق نميبوديم چند احمق ما را سوار شده و خود را رهبر ما قلمداد نميتوانستند.

>>>   جناب امیری کدام رهبر ، اینها همه را احمق ساخته اند ، از طفل گرفته تا پروفیسور ما ، اینها همه جز مافیای پول بگیر اند که دلایل کافی موجود است و شرح آن ضیای وقت است، اینها وظایف محوله خود را انجام میدهند، اینها در خانه های خود چی کرده اند که حالا برای عام مردم وعده میدهند.از شمالی گرفته تا جنوبی و شرقی و غربی و مرکزی .
خارکش

>>>   اقای گل امیری شماها احمق هستید که پشت رهبران مفسد جنایتکار غاصب بداخلاق مانند گوسفند روان هستید خوب دیدید که در 18 سال گذشته همین رهبران مفسد تان بدون از بدست اوردن منافع شخصی کدام کار را به خاطر شما انجام داد همین قانونی درطول 18 سال گذشته فقط وفقط اعضای فامیل خودرا یعنی پسران خودرا در سفارت خانه ها مقرر کرد ولی برای شما هیچ کار انجام نداد همچنان قومندان عطا درطول 18 سال گذشته خودرا از خون ملت ملیاردر ساخت ولی برای مردم خود هیچ کار نکرد همچنان عبدالله عبدالله اسماعیل خان بسم الله پشقل دزد و غیره و غیره ولی متاسفانه شما باز هم مانند گوسفند پشت همین رهبران مفسد خودرا گرفته اید واز انها قهرمان ساختید بناء گفته میتوانیم که شما مردم احمق هستید رهبران تان احمق نیستند بخاطریکه انها چیزیکه میخواستند بدست اوردند ولی مردم غریب و بیچاره زیر پا شدند
سمیع الله نیشاپوری از دنمارک

>>>   ۳۰ سال پیش ۸۰% پیشرفتها و ظرفیتها را پشتونها داشتند ولی امروز نظر به عقب ماندگی های اخیرشان شاید ۲۰% داشته باشند ، پشتونها بحیث متعهدترین و موثرترین جامعه افغانستان، بیشترین بارها را متحمل میشوند ولی باز هم روحیه انتقاد علیه شان روند صعودی دارد مثلاً از همین اشرف غنی گرفته که یک حکومت دو سره ، ناامن ، فاسد و نهایت حساس را تحویل گرفته و تا موفقیت نسبی در سیاست خارجی و تنش زدایی داخلی، و نیز جرقه های موثر آینده اقتصادی و حکومتداری پیش برده تا نجیب الله و داود، در صورتیکه نقش رهبران ۱۷سال اخیر تاجیکها و دوره مجاهدین را هم داشتیم ، و گذشته از اینها امروز که بطرف صلح میرویم و صلح هزینه دارد و طالبان و نفوذ پاکستان بر سرحدات و پشتونها افزایش میابد، چه ضمانتی وجود دارد که یک غیرپشتون مقبول طالبان قرار بگیرد و یا که بدون انسجام داخلی در مقابل دخالتهای بیشتر احتمالی قدرتهای منطقه و همسایه، در معامله با امریکا موفق بدر آییم؟ ، و ...
پشتون و غیرپشتون در آتش دخالت قدرتهای جهانی و همسایه سوختیم و خواهیم سوخت و بجای هیزم شدن برای این تحریکات بیرونی بدهکاریهای ۴۰ساله خود را با استفاده از فرصت پیش آمده توسط جامعه جهانی با گذشت ، غیرسیاسی فکر کردن و توجه به ظرفیتهای انسانی و اجتماعی خود، بپردازیم.
علیزاده هراتی

>>>   حقیقت واقعا تلخ است .گر بیابی خویش را هیچ مطلبی نایاب نیست.

>>>   خصوصیت حکومت های دیکتاتوری آن است که عامه مردم در ملا عام میترسند هویت واقعی خود را افشا کنند شاید آنها را همان طور که دیدیم در جنبش رستاخیز و جنبش روشنایی واقع شد مورد انتحار قرار دهند و بعد ربط به داعش بدهند..! یادم هست روزی در رادیو میشنیدیم همه مردم عراق صدام را دوست دارند اما بعد ها دیدیم همه اش دروغ بود وقتی دیکتاتوری پاشیده شد معلوم شد صدام منفور ملت عراق است و مردم عراق جشن گرفت و مردم کردها توانستند هویت واقعی خود را افشا کنند قذافی نمونه دیگر دیکتاتوری لیبیا بود همه میگفتند بسیار رهبر مقبولی است هیچ کس جرات نداشت از او انتقاد کند. اما باز وقتی دیکتاتور به هلاکت رسید معلوم شد او در در قلب مردم نبود در این وطن ما هم اشرفغنی با مفکوره پشتونیزم دیکتاتوری خود را پیش برده است اکسریت مردم ما فارسی زبان هستند اما از ترس این دیکتاتوری آدم کش جرات ندارد در یک مظاهره وسیع بگوید من افغان نیستم افغان نام قبیله تو است اما یک روز خواهد آمد وقتی این شیشه دیکتاتوری شکست مردم ما با آزادی اعلام میکنند ما افغان نبودیم و نیستیم و نخواهیم شد.
عبدالرحمان خراسانی_بلخ

>>>   نظر اقای سمیع الله نیشاپوری از دنمارک دقیق است
شریف بلخابی از میمنه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است