لیست اعضای جدید کمیسیون انتخابات روی میز غنی
وقتی خارجی ها پول انتخابات را می دهند، مهندسی آن را نیز از قبل کرده اند و یقین بدانید که بدون خواست آنان هرگز انتخابات به این وضعیت دچار نمی شود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۷/۱۰/۲۳ کد خبر: 156877 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)اعضای کمیسیون انتخابات، به دلیل سوء مدیریت و فراهم آوردن زمینه سوء استفاده و تقلب و جعل و نقض قوانین و مصوبه ها در روند انتخابات پارلمانی، از کار برکنار می شوند.

یک منبع از ارگ ریاست جمهوری به خبرنگار افتخاری ما اطلاع داد که اشرف غنی در حال بررسی افراد جایگزین برای هیات رهبری کمیسیون انتخابات است و تا کنون جایگزین رییس کمیسیون و رییس دارالانشا و سه تن از کمییشنران کمیسیون انتخابات مشخص شده اند.

قبل از این، سفارت آمریکا به اشرف غنی اعلام کرده بود که بفکر جایگزین برای هیات رهبری کمیسیون انتخابات باشد و هرچه زودتر لیست افراد جدید را به سفارت آمریکا در کابل اعلام کند.
در همین راستا، مجامع بین المللی و تمویل کنندگان انتخابات افغانستان به اشرف غنی تذکر داده اند که اگر در هیات رهبری کمیسیون انتخابات تغییر نیاید، هیچگونه کمک مالی و فنی به انتخابات افغانستان صورت نخواهد گرفت.

از آنجا که انتخابات افغانستان با کمک های مالی کشورهای خارجی صورت می گیرد، بطور یقین فرامین و خواهش های آنان نیز در تعیین افراد و روند انتخابات تاثیر گذار خواهد بود.
در همین حال، بعضی از مجلس نمایندگان در جلسه علنی خود از فساد مالی و اخلاقی اعضای این کمیسیون شکایت سرداده اعضای ارشد کمیسیون انتخابات را فاسد و متقلب خواندند.

علی اکبر قاسمی، نماینده مردم غزنی در نشست علنی مجلس گفت، فساد گسترده انتخاباتی و اخلاقی در سطح رهبری و کارمندان کمیسیون انتخابات افتضاح و شرم‌آور است. کمیسیون انتخابات در رشوت و فساد اخلاقی هم مستقل است، هیچ اداره و مرجع نیست که اعضای کمیسیون را مورد بازپرس قرار دهد.
تقاضای نامشروع از کاندیدان و هم از کارمندان طبقه اناث کمیسیون انتخابات از سوی رهبری و کارمندان آن شده و این قضیه به کشوری که داد از اسلام و دینداری می‌زند، افتضاح و شرم‌آور است.
این عضو مجلس خاطر نشان کرد که اعضای کمیسیون انتخابات از برخی کاندیدان ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دالر برای کامیاب کردن آن‌ها رشوه دریافت کرده‌اند.

این گفته ها در حالی ابراز می شود که دیگر نمایندگان مجلس نیز بر صحت آن تاکید ورزیده اند و نامزدان معترض در ولایات کشور نیز به این موضوع اذعان کرده خواهان بررسی مجدد آرای انتخاباتی هستند.
در حالیکه بیش از هشتار روز از برگزاری انتخابات پارلمانی می‌گذرد، اما هنوز کمیسیون انتخابات نتواسته نتایج ابتدایی انتخابات را به صورت کامل اعلام کند‌.

اینکه در انتخابات پارلمانی تقلب گسترده صورت گرفته، جای هیچ شک و تردیدی نیست! اما راه چاره چیست؟
انتخابات در افغانستان در هر مقطع و با هر رییس و کارمندانی که برگزار شده است، همواره مملو از تقلب و جعل و نقض قوانین بوده است و انتخابات در هر دوره بدتر از دوره قبلی دایر گردیده و تقلب و جعل و نقض قوانین گسترده تر به مشاهده رسیده است. با این وجود چه لزومی دارد که انتخابات برگزار شود و ادای دموکراسی و آزادی خواهی و پیشرفت در آورده شود؟

واقعیت این است که وقتی خارجی ها پول انتخابات را می دهند، مهندسی آن را نیز از قبل کرده اند و یقین بدانید که بدون خواست آنان هرگز انتخابات به این وضعیت دچار نمی شود.
هرچند تمامی تقصیرها از کوتاهی در انجام وظایف گرفته تا تقلب و جعل و نقض قوانین و درخواست های نامشروع و... برگردن هیات رهبری کمیسیون انتخابات انداخته می شود اما در واقع همه نارسایی ها تقصیر اینها نیست! حتما تمویل کنندگان انتخابات در ناهمگون سازی روند و گسترش فساد و تقلب سهیم هستند و همانگونه که قران به قران پول خود را حساب دارند، مهندسی انتخابات را نیز از قبل طراحی کرده اند و این خواسته آنها است تا زمانیکه اهداف آنها در افغانستان برآورده شود و غارتگری و سلطه آنان بر این کشور به پایان برسد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
فساد گسترده
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار کار نیک و بجاست، همه اعضای محترم کمسیون باید به حارنوالی معرفی گردند ملت از عملکرد خاینانه این افراد که به کلام حق قسم یاد کردند و به ارای مردم خیانت کردند متنفر است برعلاوه خیانت به رای مردم به عفت خواهران معصوم مان که دنبال کار بودند اعمال ناروای خاصتا دوکتور که ازکشور مصر سند اورده و استاد بوهنتون هم خود رامعرفی کرده ظاهر خود را اراسته برای فریب مردم انجام داده ....بر دوز رای باک مردم خداوند ریس جمهور کشور را توفیق نصیب کند که دیگر اشخاص مفسد اخلاقی و مفسد مالی را مقرر نکند
قیام

>>>   در موجودیت چنین حکومتی با هر تغیر در کمیسیون انتخابات ما شاهد انتخابات شفاف نخوهیم بود. زیرا افراد را حکومت نه برای مردم و رای مردم منحیث کمیشنران انتخابات بر می گزبند بلکه برای خدمت و اهداف خود تعین می کند. غنی اگر سنگ مبارزه با فساد را بر سنه می کوبد چرا در برابر این فساد و تقلب شرم آور که بوی آن کشور را گنده نموده خاموش است. آیا کشوری در روی زمین یافت می توانید که رای سه ملیون رای دهنده را طی سه ماه حساب نتواند. دیده می شود که آنقدر با رای مردم را خیانت صورت گرفته که حالا نمیتوانند آنرا تصفیه نماید و قابل تصفیه هم نیست . هر نتیجه که اعلان شود همه می دانند که غیر واقعی و تقلبی است.
آب از بالا گل آلود است باید سرچشمه پاک شود در غیر آن همین دیگ است و همین شلغم.

>>>   کمیسیون انتخابات از دو طرف تحت فشار قرار دارد.
از یک طرف از طرف خلیل زاد و امریکا و جامعه بین المللی که تا زمان معلوم شدن نتایج مذاکرات صلح با طالبان،انتخابات ریاست جمهوری به تعویق بیافتد.
از طرف دیگر فشار از جانب ارگ و کاخ ریاست جمهوری و اشرف غنی ،که انتخابات را در ماه حمل برگزار کند و پیش از نتایج مذاکرات صلح،انتخابات برپا شود و اشرف غنی رییس جمهور شود.
بالاخره کمیسیون انتخابات فشار بین المللی را قبول کرد و انتخابات را به تعویق انداخت.
حالا بعد از پیشنهاد سفیر امریکا در مورد اصلاحات کمیسیون های انتخاباتی،اشرف غنی اعضای کمیسیون را بر طرف میکند،زیرا آنها به گفت اشرف غنی نکردند و انتخابات را به تعویق انداختند و از طرف دیگر مرام امریکا نیز پوره میشود و تا معلوم شدن نتایج مذاکرات صلح،انتخابات به تعویق می افتد.

>>>   کار مندان کمیسیون نا مستقل انتخابات را همه به لوی خارنوالی معرفی کنید که به جزای اعمال خود برسند
این بی حرمتی به آرای پاک مردم
گناه بس عظیم است
لعنت خدا بر تمامی این کارمندان فاسد فاجر و یهود
محب الله از قندهار

>>>   اگر در راس این کمسیون این سه نفر تعین گردد
استاد فیض الله جلال
عبدالرحیم ایوبی
رمضان بشردوست
و اختیار کامل برایشان داده شود من یقین کامل دارم که انتخابات شفاف برگزار خواهد شد در غیر ان این مراتبه نتنها گوسفندان امرخیل صاحب بلکه بزان و کره خرهای مولوی صاحب تره کوچی نیز رای خواهند داد و دولتی متشکل از رای گوسفندی بزی وخری تشکیکل خواهد شد که نتیجه اش بدتر از انتخابات پارلمانی ماه میزان ۱۳۹۷خواهد بود .
زنده باد گوسفندان بزان و خران رای دهنده

>>>   باید محاکمه شوند، کسانیکه کشور را به بی ثباتی و حرج و مرج سوق داده اند. و مردم را به انتخابات بی باور کرده اند بزرگ ترین دشمانان ملت و دولت هستند، اگر کسی به یک نفر آسیب برساند مجرم است و به اعدام تا حبس طویل المدت محکوم می شود. این ظالمین و دشمانان ملت باید مجازات سخت شوند. این به برکناری راضی هستند چون به ملیون ها دالر رشوه گرفتند و نزدیکان خود را برنده اعلام کردند. ملت خواهان مجازات سخت برای اینان هستند.

>>>   رشوت خوری و دزدی و خیانت و جعل و تذویر توسط کمیشنران ضعیف النفس و زنکه باز که نه از خدا شرم کرده اند ونه از ملت چه ربطی بخارجی ها دارد اگر خوب شد افتخارش را سولین افغانستانی کنند و اگر هر رذالت و شرمسار و خیانت که خود انها انجام داده بگردن خارجیب ها اندخته شود در حالیکه خارجی ها اصلن از ان خبر ندارند و دست ندارند این تهمت کردن دور از اداب و اخلاق انسانی و اسلامیست نارکاره گی و رشوتخور و فساد اخلاقی و اداری کمیشنران کمیسون انمتخابات اظهر من الشمس است پس چرا پای دیگران را در ان خیانت و جنایت بدون دخلات انها دخیل کنیم و خود منحیث حامی از جنایتکاران نزد خدا و وجدان خود و ملت خود مسول ومقصر گردیم .

>>>   اینها هم کاری میکنند که آنها کردند

>>>   آنهاهرکاری کرده اند به هدایت حکومت بوده است مثلا حکومت برای شان گفته است لالی همایون پدرام کوفی وکیل نشوند ! کمیشنران هم اطاعت کردند واینهارا از وکالت کشیدند ، اطاعت اولی الامر نموده اند ،
درینصورت مجرم نیستند
ر

>>>   لست جديد اش هم شايد پر از كوچي و زي باشد

>>>   درین انتخابات به نام رای بایومتریک چنان تقلب صورت گرفته که شرم آور است. این دستگاه های بایومتریک که روز و شب به خانه های مردم طی این سه ماه مردم را بایومتریک کرده و از آن رای برای اشخاص مفسد اماده کرده اند مسخره است. از لحاظ علمی بایومتریک توسط این دستگاه ها برای تقلب بوده است زیرا قبلاٌ رای دهنده ها در دیتابیس ثبت نگردیده است وخود زمینه را برای تقلب مساعد نموده و اینکه بعدآ افراد رای دهنده حقیقی در روز انتخابات و افراد خیالی بعد از روزهای انتخابات توسط این دستگاه ها در مقابل اخذ رشوه بایومتریک شده واز آنها رای خیالی ساخته شده است شرم آور است. این دستگاه را بهتر است برای مردم دستگاه های شیطانی برای فساد انتخاباتی نامید نه دستگاه بایومتریک برای شفافیت انتخاباتی. با وجود این همه ساخته کاری ها حالا دزدان کمیسیون انتخاباتی نمیتوانند نتیجه تقلب خود را اعلان نمایند زیرا خودشان هم از اعلان آن واهمه دارند! باید ناگفته نماند که بخش ریاست تکنالوزی معلوماتی کمیسیون در مشورت و هدایت اعضای کمیسیون درین ساخته کاری ها نقش عمده و اجرا کننده را داشته است. که باید مورد بازخوست و مجازات قرار گیرد.

>>>   اعضای کمیسیون انتخابات خدمت خود را با نادیده گرفتن رای کسانیکه با سیاست کنونی حکومت موافق نبودن به سفارش خکومت انجام داده اند و تقلبی فاحشی را متقل شدند درین مورد قسمی را که در برابر ملت و خدا خورده بودند شکستانده اند که هم در نزد خود ، در نزد مردم و در نزد خداوند جوابگو اند.

>>>   این انتخابات هم یک نمایش مسخره خیانت و تقلب بوده و بجز از انتصابات فرمایشی غنی کوچی چیزی دیگری نبوده۰

>>>   تقلب و خیانت مهندسی شده در سرنوشت مردم۰
حالا که تمام حکومت با تقلب و خیانت در دست فقط یک گروه است و هر خیانتی که میتوانند میکنند، پس درین شرایط انتظار یک انتخابات واقعی هم ناممکن است۰
کسی که خود با تقلب رویکار آید چگونه زمینه انتخابات بدون تقلب را فراهم خواهد کرد؟ این انتخابات نبوده بلکه دیده میشود که انتصابات فرمایشی غنی احمدزی و یک گروه خاص بوده و بس۰
این بار خائنین قبیله اوغان دو نوع تقلب را موازی انجام داده اند:
۱ رای تمام مخالفین خودشان را کم کرده و از بین برده اند
۲ برای همدستان خود تا که توانسته اند تعداد رای را بیشتر نوشته اند و همچنان رای خیالی برای آنها ایجاد کرده اند۰
و تعدای را هم که برایشان خطر جدی نبودند بحال خودشان گذاشته اند تا مردم را اغوا بکنند۰
خیانت علنی
هردو برادر ملا تره خیل با گرفتن رای بسیار زیاد از حوزه کابل موفق شدده اند۰
آیا عجیب بنظر نمیرسد؟
چگونه امکان دارد از یک خانواده دو کاندید باشد و هر دو موفق شوند؟ آنهم از یک خانواده کوچی که رای آن صرف قومی میتواند باشد۰
در چشم مردم بشکل سازمانیافته خاک میزنند؛ کدام لیست نتیجه نهائی با ابتدائی آن فرق داشته که حال فرق کند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است