رسانه های غربی تصمیم دارند افکار را منحرف کنند
رسانه های غربی تصمیم دارند با نشر گزارشات بی اساس حکومت افغانستان را تحت فشار قرار دهند و افکار عامه به سمت دیگری منحرف سازند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۳    ۱۳۸۹/۸/۳ کد خبر: 15689 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، روزنامه امریکایی نیویورک تایمز با ذکر این مطلب که رییس دفتر رییس جمهوری کشور از ایران کمک مالی دریافت کرده است، مدعی گرفتن این کمک از سوی یکی از کارکنان دفتر ریاست جمهوری کشور شده است.

این روزنامه مدعی شد که عمر داوودزی، رییس دفتر حامد کرزی، در سفر اخیر رییس جمهور کشور به ایران همراه وی بود و فدا حسین مالکی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، هنگام حضور در هواپیما یک کیسه پول را به عمر داوودزی تحویل داده است.

اما دفتر رسانه‌های ریاست جمهور با رد این ادعا، گفته است ما شواهدی که نشان بدهد اعضای دفتر رییس‌جمهور از کشوری خاص به‌ویژه ایران کمک نقدی دریافت کرده‌اند، نداریم.

حامد علمی، معاون سخنگوی رییس جمهور گفته است این یک گزارش واهی و بی اساس است. چرا رسانه های غربی با نشر چنین گزارشات بی اساسی افکار را منحرف می سازند؟

علمی همچنان گفته است رسانه‌های غربی با نشر چنین گزارشاتی می خواهند حکومت افغانستان را تحت فشار قرار دهند و می خواهند افکارعامه را به طرف دیگری سوق بدهند.

ازسوی دیگر، نیویارک تایمز همچنان گزارش داده است که یک سخنگوی مالکی این ادعاها را شایعات بی اساس رسانه های کشورهای غربی خوانده است.

به گفته وی و براساس اطلاعات روزنامه ماندگار، پیوندهای تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان محكم‌تر از آن است كه تحت تاثیر شیطنت رسانه‌ای و اخبار واهی مطبوعات غربی قرار گیرد.

این موضوع در حالی بیان می‌شود که پیش از این نیز ادعاهایی در مورد دریافت پول از سوی کارمندان ریاست‌جمهوری کشور از سازمان سیا، موجود بود.

محمدعمر داوودزی از سال 2003 تاکنون یعنی زمان انتخاب حامد کرزی به پست ریاست‌جمهوری، رییس دفتر وی بوده است، وی از مجاهدان افغان در دوران مبارزه با اتحاد جماهیر شوروی محسوب می‌شود.

پس از جنگ، داوودزی به اسلام‌آباد پاکستان رفت و در موسسه‌ای به نام کودکان را نجات دهیم مشغول به کار شد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   داودزی قبل از ریاست دفتر سفیر دوات اسلامی افغانستان در
ایران بود و یک عضو فعال حزب اسلامی حکمتیار است این و فاروق وردک از جمله بنیانگزاران نظام انجوئی در کشور میباشند
اگر شما ترکیب کابینه قبلی و موجود را رسیدگی کنید 90% وزرای
حکومت کارمندان انجوها هستند بنا با سابقه داودزی این موضوع
نیز دور از واقعیت نمیباشد.
دوراندیش

>>>   اگر همه دورغ باشد این یکی راست است که شما زیره نام دموکراسی هروزه دوزدی میکنید یا هم رشو میگرید اگر دست گیر شود آن گاه دیگران است که دورغ میگوید نه شما از شما هیچ کسی بیشتر دورغ نمیگوید اگر شما حساسی در وجود شما باشد باید استفا بداید گرچی فکر نمیکنم احساسی داشته باشید
بیچار مردم افغانستان

>>>   بین ایران و افغانستان روابط دیرینه است .
هیچ فرقی ندارد که ما از یک دیگر پول میگیریم.
سوال برای برادران تحلیل گر شما وقتیکه به پول ضرورت دارید پیش کی میرود ؟

>>>   حامد جان علمی حالا که کرزی پذیرفت امید وارم که انقدر غیرت وجو د داشته باشد که لااقل عرق کنید از خجالت

>>>   قای کرزی در برابر سوال خبرنگاران مبنی بر دریافت یک مشت پول از دولت ایران جواب قناعت بخش نداده و نخواهد داشت. این مقدار پول از مدت 6 سال بدینسو به ریاست دفتر مقام دولت عنوانی آقای ریس جمهور و ریس دفترش فردی بنام داودزی فرستاده میشود تا به گفته آغای کرزی صرف مصارف دفتر شود. آیا این خود نمیتواند دلیل واضح بر موجودیت فساد اداری حتی در دفتر ریاست جمهوری نماید. چرا آغای کرزی این مسله مهم را قبلآ به اذهان رسانه ها و مردم نرسانده بود آیا هراسان بود. من از دست اندرکاران رسانه ها ملی درخواست مینمایم تا این مسله را از نزدیک پی ریزی نمایند. جالب تر از این موضوع این واقعیت است که دفتر سفارت ایران در کابل گفته بودند که این مسله یعنی ارسال پول از جانب دولت شان به ریس دولت افغانستان و ریس دفتر وی نادرست است.
انجنیر مراد از شهر کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است